Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 26 lutego 2014 
    

DirectX i OpenGL będą jak Mantle


Autor: Wedelek | źródło: GDC | 14:33
(16)
API Mantle może i ma problemy z zawojowaniem rynku komputerów PC, ale nowe rozwiązanie AMD pokazało użytkownikom słabszych procesorów, że nie muszą godzić się z wyraźnie mniejszą ilością FPSów wyświetlanych w ich ulubionych grach. Mantle da im większą płynność obrazu i to praktycznie za darmo. To, co pokazało AMD wywołało głęboki wstrząs na rynku gier. Tak duży, ze najwięksi konkurenci rozwiązania firmy z Sunnyvale, czyli Microsoft i Khronos Group muszą wprowadzić do swych bibliotek radykalne zmiany. Oficjalne przyrzeczenie, że kolejna wersja DirectX i OpenGL podąży drogą wyznaczoną przez Mantle otrzymamy podczas Game Developers Conference (17-21 marca).

W obliczu tej sytuacji największymi zwycięzcami będą gracze i niech ktoś teraz powie, że Mantle nie było nam potrzebne.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Nie wiam jak DX (autor: scoobydoo19911 | data: 26/02/14 | godz.: 15:25)
    ale słyszałem że ogl nie ma podobno takie potwornego narzutu na sprzęt. chociaż dx od 10 też miało odciążać procesor...

  2. tak wygranymi będą gracze którzy będą musieli (autor: Robak | data: 26/02/14 | godz.: 15:44)
    kupić W9 aby zainstalować nowego DX ;-)

  3. API Mantle może i ma problemy... lol (autor: loccothan | data: 26/02/14 | godz.: 16:54)
    Wedelek, słodki Boże co ty chłopie wypisujesz? Przecież Mantle dopiero stawia pierwsze kroki, a Ty zakładasz że ma jakieś Problemy o_0 Dziennikarz przekazuje suche Fakty i tyle a nic nie dodaje od siebie bo to już nie jest Prawdziwe dziennikarstwo. Nie koloryzuj ni w Czerń ni w Biel :-)

  4. loccothan (autor: komisarz | data: 26/02/14 | godz.: 16:59)
    stawia pierwsze kroki i ma problemy. Bardzo proste i prawdziwe. Problemy mozna miec tez na poczatku, nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi. Za maly zachwyt na AMD?

  5. @loccothan (autor: Wedelek | data: 26/02/14 | godz.: 17:01)
    No tak, bo opóźnień wcale nie było, a Mantle w Thief jest od początku... Wszystko idzie zgodnie z planem... taa...

  6. oglądałem niedawno prezentację nVidii na Steam Dev Days (autor: Soulburner | data: 26/02/14 | godz.: 17:15)
    o dosyć świeżych rozszerzeniach ARB_ wprowadzonych do OpenGL, które podobnie jak Mantle mają na celu znaczną redukcję narzutu sterownika oraz pozwolić na lepsze zarządzanie pamięcią GPU. Z tej prezentacji można było wysnuć wniosek, że może to dać większe zyski niż samo Mantle - ale wiadomo, to tylko prezentacja i bez żadnych realnych przykładowych aplikacji, choć pokazano wyniki uzyskane przez wybitnie testowy programik rysujący ogromną ilość malutkich trójkącików. Wzrost z ok. 1 klatki na sekundę do blisko 80 wydaje się nieco nieprawdopodobny.

    Wszystko to już jest, działa, i to nie tylko na nVidii, ale na wszystkim, co obsługuje świeże OpenGL.

    Cała prezentacja jest tutaj: http://www.youtube.com/...P2hc4iy-IdKFtqR9TeZWMPjm (aplikację testową i uzyskane przez nią wyniki - od 10:20).


  7. Ech.. (autor: biuro74 | data: 26/02/14 | godz.: 21:47)
    .. nie ma to, jak Copperlista i biblioteki graficzne zaszyte w Kickstarcie ;-)

  8. @06 (autor: mbe | data: 26/02/14 | godz.: 22:04)
    NV już tyle pokazała w Techdemach że można by wymieniać i wymieniać a prócz latających śmieci nie ma nic...

    Mantle ma problemy ale przynajmniej jest realna "namacalne" dla zwykłego użyszkodnika i jak na razie wygranymi jesteśmy my gracze.


  9. ale na wszystkim, co obsługuje świeże OpenGL. (autor: RusH | data: 27/02/14 | godz.: 01:19)
    to tak nie dziala
    konkretny sprzet musi miec napisany driver z obsluga konkretnych rozszerzen


  10. Niewykluczone (autor: Pijar | data: 27/02/14 | godz.: 10:18)
    że gdyby AMD dobrze zaprojektowało FX'a (w stosunku do Intela), Mantle nigdy by się nie pojawiło a cały układ wymuszający zakup kolejnych generacji procesorów z powodu ich moralnego starzenia (w znacznej części za sprawą sztucznie tworzonych narzutów spowalniających w DX ),nadal gładko by funkcjonował. W istocie, AMD żeby ratować swoją sprzedaż, przebił pompowany przez wiele lat balon napędzający produkcję i sprzedaż kolejnych generacji procesorów. Teraz wszyscy zainteresowani nagle odkrywają że jednak da się to zrobić i DX oraz Open GL będą jak Mantle.

  11. Pijar (autor: Markizy | data: 27/02/14 | godz.: 11:29)
    tylko za nim openGL i DX dojdą do poziomu na jakim jest obecnie mantle to minie ze 2/3 lata, bo na nowe api potrzeba czasu, amd zdało sobie z tego sprawę w momencie premiery bulldozera i sukcesywnie to rozwijało.

    Jeśli natomiast mantle zostało by zaimplementowane w linkusie oraz nvidia pogodziła się z faktem że dobrze było by napisać sterownik bo konkurencyjną technologie to udziały DX by zaczęły sukcesywnie spadać. Ale takie coś nie nastąpi prędko o ile w ogóle.


  12. 3dfx... (autor: g5mark | data: 27/02/14 | godz.: 21:53)
    czytajac te komentarze mam pare wnioskow...AMD zrobilo Mantle bo byc moze poczulo,ze na dluzsza mete daje plamy na tle NV i traca rynek grafiki. NV ma spora przewage na rynku na AMD wiec nie musza sie tak wysilac. NV gdzies w archiwum trzyma sobie kody zrodlowe glide, jesli bedzie trzeba zajrza do nich i byc moze uzyja. A jak na razie jest jak jest. AMD bedzie preacowalo nad Mantle a NV byc moze zajmie sie optymalizacji Opengl/DX. Jak to sie mowi, tonacy brzytwy sie trzyma

  13. @up (autor: zgrzejan | data: 27/02/14 | godz.: 22:18)
    Sugerujesz ze to zla sytuacja?Nividia trzyma gdzies tajemne kody,majac cie w czterech literach i ty jestes z tego zadowolony?Czy jak to rozumiec?

  14. dobrze że się za to biorą (autor: Deathraw | data: 27/02/14 | godz.: 23:04)
    2 rdzenie po 4.15 każdy, kilka skryptów dla postaci, jakieś ptaszki, lokacja 100 na 100 m, a procesor chodzi na 60-80%. Nieporozumienie.

  15. @up - up (autor: g5mark | data: 28/02/14 | godz.: 02:04)
    ...to jak najbardziej zdrowa sytuacja, niech sobie ciezko pracuja w zaciszu laporatoriow.

  16. Mantle powstalo by zlamac monopol DX (autor: pandy | data: 28/02/14 | godz.: 20:21)
    ktory jako srodowisko dostepny jest wylacznie na platformie Windows. Co wiecej Microsoft postrzega DX w roli konia pociagowego w wprowadzaniu nowych wersji Windows na rynek.
    Logiczne jest ze skoro AMD opracowalo uklady dla konsol ktore bazuja na innym OS niz Windows to by wykorzystac mozliwosci potrzebne jest cos extra a OpenGL nie jest wystarczajaco dobrze wsparty przez developerow gier ze wzgledu na dominacje DX.
    Mantle jest wiec szansa na obejscie tego MS monopolu i wygenerowanie nowego kawalka rynku.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.