TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 6 marca 2014 |
|
|
|
Microsoft potwierdza rozpoczęcie prac nad DirectX 12 Autor: Wedelek | źródło: Neowin | 15:59 |
(12) | Huk armat o nazwie Mantle skutecznie pobudził Microsoft do działania, czego owocem jest zapowiedź kolejnej wersji API DirectX o numerku 12. Szczegóły poznamy 20 marca podczas imprezy GDC (Game Developers Conference), a na razie wiemy tylko, że implementacją wsparcia dla kolejnej wersji bibliotek Microsoftu są zainteresowane firmy Nvidia, Intel, AMD i Qualcomm. Nieoficjalnie wiemy natomiast, że gigant z Redmond podąży drogą wytyczoną przez Mantle, a co za tym idzie możemy się spodziewać zmniejszenia narzutu sterownika GPU i API na CPU. To z kolei oznacza wzrost wydajności w tych miejscach, gdzie procesor ogranicza pozostałe komponenty.
Spekuluje się, że na kolejnego DirectX poczekamy aż do premiery Windows 9, co powinno nastąpić wiosną przyszłego roku. Podkreślam jednak, że są to tylko prognozy i rzeczywistość może być inna.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- temat (autor: piobzo | data: 6/03/14 | godz.: 16:12)
przypuszczam, że jak tylko pojawiły się pierwsze testy, to Microsoft wziął się do roboty... teraz skoro to ogłaszają to tak naprawdę prace pewnie już trwają.. ale jednak mam nadzieje, że nowy direct to coś więcej niż mantle...
- @UP (autor: Atak_Snajpera | data: 6/03/14 | godz.: 16:17)
Mantle to odpowiedz na Direct3D.
DirectX to więcej niż Direct3D. Masz jeszcze DirectSound, DirectInput itd ...
- @Atak_Snajpera (autor: PrEzi | data: 6/03/14 | godz.: 16:50)
Czyli Direct3D = Mantle, DirectSound = TruAudio (tylko ze DS nie oferuje takich zaawansowanych efektow), a DirectInput = a po cholere tapniecia w klawiature lub joypad jeszcze przyspieszac ?
IMHO M$ oraz Khronos jak AMD wypuscilo Mantle zaczeli sie dosc konkretnie obawiac i nie mieli wyjscia tylko podazyc ta sama droga...
- ad2 (autor: piobzo | data: 6/03/14 | godz.: 17:00)
chyba w innym kontekście to odebrałeś niż napisałem... bo pisałem w kontekście zmian, a nie platformy... chodzi o to, iż wiąże nadzieje z tym, że directx 12 to nie tylko optymalizacja
- @UP (autor: Atak_Snajpera | data: 6/03/14 | godz.: 17:31)
Szkoda że z DX12 to znowu będzie szantaż OSem. Kup pan Win8 albo wypad. To już wolę mantle w takim wypadku.
- Mam (autor: scoobydoo19911 | data: 6/03/14 | godz.: 19:58)
nadzieje że win 8.1 dostanie tego nowego dx. ogólnie to vista i 7 też powinny ale niestety to zbyt realne nie jest.
- mam wrażenie że ms idzie po najwiekszej akceptoawalnej linii oporu (autor: puppy | data: 6/03/14 | godz.: 22:06)
.. i w związku z tym m.in. zmieniaja politykę licencyjną na swoje OSy, i jakby nie bylo już mocno obniżyli ceny.. przy coraz lepszej konkurencji ze strony Apple i innych firm, wiedzą że musza coraz bardziej robić wrażenie nowoczesnej firmy która idzie użytkownikom na rękę, bo po prostu taka wizja "kupuje" rynek, mimo ze nie zarabia tyle co kiedyś. Miejmy nadzieję że nie zdecydują się na coś takiego jak odcięcie się od win8 podobnie jak zrobili to z Vistą, bo to nie tylko ich strzal w stope jesli chodzi o wizerunek kolejnego systemu, ale spowalnianie rozwoju cyfrowego.
- jestem ciekaw jednego (autor: Teriusz | data: 6/03/14 | godz.: 23:35)
bo zapowiedź nowego dx oznacza pojawienie się niebawem nowych kart graficznych, które wspierają nowe dx. Czyżby niebawem nowe karciochy z układami w 20nm?
- 8.. (autor: loccothan | data: 7/03/14 | godz.: 02:59)
AMD juz ogłosiło oświadczenie że Karty lini GCN (wszystkie) są zgodne sprzętowo z DX12 i ponoć ma być dodany jako Update do Win 8.2... ale jak naarazie są to spekulacje, zobaczymy jak to bedzie.
Wrzucę Wam jeszcze Testy najszybszej Karty na Świecie od MSI AMD R290X Lightning tzw. mucha nie siada -> http://www.guru3d.com/...x_lightning_review,1.html
- amd (autor: darkowal | data: 7/03/14 | godz.: 10:42)
Mantle tak trzymać , wolałbym mieć lepsze trueaudio z kaveri i lepszy os linuks z steam valve os. Nie potrzebuje windowsa 8.2 ale jak kto woli przejdzie na windowsa po to są gry z 3 silnikami i efekt czastecskowy jest lepszy w mantle , gra amd ruby ma 3 silniki graficzne z APU i uklad z GPU do HSA
- @darkowal (autor: PrEzi | data: 7/03/14 | godz.: 11:13)
kolejny Twoj post ktorego sie nie da czytac... Serio nie mam nic do Ciebie (bardziej traktuj to jako drobna uwage) ale bez odpowiedniej skladni wychodzi ci z tego wszystkiego po prostu belkot... Przed wcisnieciem "dodaj komentarz" wartaloby jeszcze swoj wpis przeczytac (i poprawic) :)
- @10 (autor: msc | data: 7/03/14 | godz.: 21:05)
To samo co PrEzi, wiecej kosztuje mnie zrozumienie tego co napisales, niz zrozumienie kwaternionow.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|