TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 10 marca 2014 |
|
|
|
DirectX 12 również dla konsoli Xbox One Autor: Wedelek | źródło: TNW | 07:55 |
(17) | W ubiegłym tygodniu Microsoft zapowiedział, że podczas tegorocznej konferencji GDC 2014 (Game Developers Conference) zostanie przedstawiony nowy DirectX 12. Oczywiście o premierze nowego API podczas tej imprezy nie może być mowy, ale 20 marca dowiemy się jakie nowości zostaną zaimplementowane w kolejnej wersji popularnych bibliotek i kiedy można się spodziewać jej debiutu. Ogłoszenie Microsoftu wzbudziło dyskusję wśród graczy, którzy zastanawiali się czy konsola Xbox One skorzysta z DirectX 12. W odpowiedzi na tę reakcję gigant z Redmond potwierdził, że nowe API będzie dostępne nie tylko dla komputerów z systemem Windows, ale i konsoli Xbox.
Jest to o tyle ważne, że dzięki temu możemy liczyć na szybką adaptację DirectX 12 w nowych grach, a jak wiadomo w tej wersji Microsoft podąży drogą wyznaczoną przez AMD, zmniejszając narzut API na CPU. O ile w przypadku konsoli żadnej różnicy z tego tytułu raczej nie odczujemy (gry i tak są optymalizowane), o tyle posiadacze komputerów PC powinni szybko dostrzec różnicę.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Cos to podejrzanie szybko idzie... (autor: zgrzejan | data: 10/03/14 | godz.: 08:45)
A tak mi sie przypomina sytuacja z ostatniego wydania DX.Cos tam chyba M$ wydal co innego niz uzgadnial z AMD i zaraz potem pojawilo sie Mantle.
- Mówiłem Wam (autor: loccothan | data: 10/03/14 | godz.: 11:54)
Że to nie koniec upg. do DX, myslałem że bedzie DX 11.3 itd. ale dal już pełne DX 12 i super bo AMD seri 7xxx i R2xx ma pełną arch. GCN i jak zapowiedzieli AMD uzytkownicy Radeonów dostaną DX12 :-) świetnie że nie trzeba nam wymieniać sprzętu !
- Jeżeli AMD będzie zdesperowane we wprowdzaniu Mantle w silniki i gierki (autor: Qjanusz | data: 10/03/14 | godz.: 12:07)
to jakkolwiek MS się wywiąże z DX12, AMD będzie do przodu.
Jeżeli M$ szybko zredukuje narzut na CPU kosztem GPU, tak jak w Mantle, to dla graczy rację bytu stracą wydajniejsze i droższe procki od Intela.
Jeżeli M$ będzie zwlekał z wydaniem DX12, to z kolei dzięki Mantle architektura Radeonów będzie o wiele atrakcyjniejsza niż GeForcy.
AMD jest do tyłu zarówno na polu CPU jak i GPU, więc obydwa wyjścia będą po myśli AMD. Jednak warunek: Mantle ma być w jak największej ilości tytułów.
- Z tego by wynikało że Xbox One (autor: skalak23 | data: 10/03/14 | godz.: 12:11)
miał to zaimplementowane od początku teraz tylko dział marketingu robi szum wokół tego by poprawić sprzedaż konsoli, a AMD wymusiło poprzez swoje Mantle że Microsoft udostępni to PC chociaż wcześniej nie miał zamiaru tego nigdy zrobić.
- up. (autor: piobzo | data: 10/03/14 | godz.: 12:47)
można też spekulować, iż fakt pojawienia się nowych bibliotek directX dla xboxa tak szybko, jest związany z trudnościami jakie napotkali twórcy przy efektywnym wykorzystywaniu esramu...
- @5. (autor: Mariosti | data: 10/03/14 | godz.: 13:39)
Esramu i przede wszystkim 8 relatywnie słabych rdzeni x86.
- @6. (autor: Qjanusz | data: 10/03/14 | godz.: 14:36)
jakoś te relatywnie słabe rdzenie wcale PS4 kulą u nogi nie jest.
- up. (autor: piobzo | data: 10/03/14 | godz.: 14:48)
ale z czym ty je porównujesz... do tej pory w konsoli nie było tak wydajnych procesorów... to cacko ma tyle mocy... że się developerom wosk z uszu wylał... jak tylko usłyszeli specyfikacje...
xbox one ma 6 razy tyle mocy obliczeniowej co jego poprzednik... prawda, że jak się to odniesie względnie do pcta, to to wszystko wydaje się słabe, ale w konsoli direct nie ma na takich narzutów(bo pewnie jakieś jednak istnieją)...
jak na konsole to ten procesor powinien wystarczyć na dekadę, a do pcta... przecież to nie pc...
- ad8 (autor: piobzo | data: 10/03/14 | godz.: 14:48)
miało być odnośnie 6
- Tak czy siak (autor: loccothan | data: 10/03/14 | godz.: 15:36)
Wszyscy na tym zyskamy. Ja mam nadzieję w końcu na Gry które pokarzą co mozna na PC i Next-Genach osiągnąć.
Bo skoro Crysis 3, pokazał że można ;-) to myslę że da się jeszcze coś lepszego pokazać, jak w np. The Division :-) ale to i tak nie jest szczyt możliwości mojego PC. DX12 musi coś pokazać, mam nadzieję na jakiś drobny szok gdy pokarzą Demo DX12
- sry (autor: loccothan | data: 10/03/14 | godz.: 15:37)
pokażą (pośpiech lol)
- DX12 (autor: Atak_Snajpera | data: 10/03/14 | godz.: 15:49)
DX12 i tylko na głupkawym win8. Nie dzięki.
- no niestety... (autor: Shamoth | data: 10/03/14 | godz.: 17:47)
ale dx12 będzie przynętą żeby zostawić stary system i kupić nowy dupny, który poza nowymi bibliotekami nic nowego, no może poza jeszcze bardziej odjechanym i dysfunkcyjnym gui, nie oferuje :-\
- Kurczę (autor: loccothan | data: 10/03/14 | godz.: 17:52)
Nie kumam, co za różnica jest czy to XP, Vista, Se7eN czy o8iem -> każdy używałem, i stwierdzam że coraz Nowszy jest coraz lepszy :-) (może poza tym GUI lol)
Na o8iem nie mam zwisów, wsio śmiga jest OK
- @UP (autor: Atak_Snajpera | data: 10/03/14 | godz.: 19:10)
Win8 ma schizofremiczny interface, którego poprostu nie trawię. Wywalili Aero Glass , wywalili wsparcie dla pulpitowych gadżetów i jeszcze śmią za to extra płacić.
- @up (autor: loccothan | data: 11/03/14 | godz.: 07:33)
Gadżety działają i glass też jest z tego co widzę u siebie. Pozatym każdy ma swoje preferencje, Ja lubię nowości ;-)
- up...up...and away (autor: g5mark | data: 16/03/14 | godz.: 20:09)
Win8.1 śmiga jak trzeba, jest szybszy od 7 i stabilniejszy. Kiedys narzekalem na metro ale teraz da sie do niego przyzwyczaic..no i M$ zaczal mieknac, wiec jest postep w tej materii..szansa ze desktop sie uwypukli...ale tak poza tym ja tez lubie nowoscii nie zauwazylem ze =by mi cos nie dzialalo na 8.1. Jesli to co na 7 dziala mi na 8.1 to jest rulezz... :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|