TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 20 marca 2014 |
|
|
|
CryEngine z natywną obsługą Mantle Autor: Wedelek | źródło: AMD | 13:51 |
(5) | Mantle, to jak zapewne wiecie, połączenie niskopoziomowego sterownika i API, które są w stanie wycisnąć na słabszych maszynach, gdzie procesor stanowi wąskie gardło, dodatkowe FPSy. Z tej właściwości mogą też skorzystać posiadacze kilku kart z rodziny Radeon na bazie architektury GCN, oraz właściciele APU Kaveri. Zysk jaki daje aktywacja technologii AMD jest na tyle duży, że coraz więcej firm jest zainteresowanych współpracą z koncernem z Sunnyvale. Wśród nich jest też studio Crytek, które zaimplementuje wsparcie dla Mantle w silniku CryEngine.
To już drugi, znany silnik graficzny, który w standardzie dostarcza narzędzia niezbędne do skorzystania z Mantle. Pierwszym był FrostBite od EA/Dice, napędzający Battlefielda 4.
AMD tak skomentowało wprowadzenie Mantle do CryEngine: „AMD jest zachwycone możliwością zapewnienia obsługi Mantle ogromnej grupie graczy i twórców gier, którzy wykorzystują CRYENGINE® studia Crytek” – powiedział Ritche Corpus, Director w dziale ISV Gaming and Alliance w firmie AMD. – „AMD i Crytek wspólnie przecierają nowy szlak dla branży graficznej, ażeby API komunikujące się bezpośrednio z architekturą sprzętu lepiej wykorzystało możliwości zaawansowanych kart graficznych AMD znajdujących się w komputerach graczy”.
Równie optymistycznie wypowiada się CryTek, w którego oświadczeniu czytamy: „Crytek szczyci się z zapewnienia silnikowi CRYENGINE® najnowszych i najbardziej imponujących możliwości renderingu” – powiedział Cevat Yerli, założyciel, CEO oraz President w studiu Crytek. – „Poprzez zaadaptowanie technologii Mantle silnik CRYENGINE® otrzyma niskopoziomowy dostęp do sprzętu, co umożliwi uzyskanie niezwykłej efektywności, wydajności i kontroli nad nim.”
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- He He (autor: loccothan | data: 20/03/14 | godz.: 20:17)
A nietak dawno pisałem że przydało by się w Crysis 3 Mantle -> chiba wieszczem jestem :-) Super news, notabene znam go od paru dni
- ... (autor: Krotock | data: 20/03/14 | godz.: 20:47)
Jeszcze Unreal Engime i ten Ubisoftowy silnik, którego nazwy zapomniałem a Mantle na prawdę może namieszać. Fajnie by było, gdyby trafił też do Wiedźmina 3, bo nie jestem pewien czy mój procesor podoła, a w wypadku wsparcia dla Mantle zmieniłbym kartę na jakiegoś mocnego Radeona i pełne detale w 1080p... To by było coś.
- Właśnie. Niech dodadzą Mantle do... (autor: pwil2 | data: 22/03/14 | godz.: 19:38)
popularnych silników gier i wtedy zamiast wydawać 500$ w modernizację kompa, klienci te 500$ przeznaczą na kartę z wydajnym GPU od AMD.
- @3. (autor: anemus | data: 22/03/14 | godz.: 22:55)
włożenie $500 w modernizację kompa da więcej niż $500 w kartę - by mantle zadziałało musisz do słabego procka dołożyć kartę za $500 ekstra, a ten sam efekt uzyskasz wykładając na procka $200 i dokładając na kartę $200...
- By nie być gołosłownym (autor: anemus | data: 22/03/14 | godz.: 23:29)
Dla Mantlei na R9 290X różnica 28% dla słabszych procków.(nie miarodajne bo karta ekstremalnie mocna, a przy słabszych kartach zysk będzie mniejszy)
Różnica między R9 270 a R9 280X - +24%.
Różnica między tymi prockami - minimum +54% (czasem więcej niż +60%)
(źródło Anandtech)
Czyli średnio licząc dołożenie mocniejszej karty daje trochę gorszy efekt ale różnica cen dla kart to ok $100, a dla procka $50...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|