TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 31 marca 2014 |
|
|
|
Barebone od Shuttle dla fanów HTPC Autor: Wedelek | źródło: Guru3D | 07:16 |
(12) | Firma Shuttle stworzyła komputer typu barebone o symbolu DS81, dedykowany użytkownikom, którzy chcą złożyć niewielki komputerek typu HTPC. W zestawie dostajemy obudowę z preinstalowaną płytą główną z chipsetem H81 i podstawką LGA 1150, która pomieści układ chłodzenia CPU o wysokości do 43mm. Na PCB płyty znajdziemy dwa złącza SATA III 6Gb/s, dwa sloty na moduły pamięci RAM typu DDR3 SODIMM, oraz dwa interfejsy mini PCI-Express. Co ważne wewnątrz jest dość miejsca by zamontować nośnik w formacie 2.5-cala, a na górnej ściance wycięto otwory na dwa wentylatory, które można przymocować do radiatora (dołączone w zestawie z układem chłodzenia).
Tylny panel I/O obejmuje dwa złącza USB 2.0, dwa USB 3.0, wyjście HDMI i dwa RJ45 oraz złącza szeregowe, natomiast z przodu umieszczono czytnik kart pamięci SD, porty audio, oraz cztery USB 2.0.
Całość kosztuje 179 euro. Pełną specyfikację znajdziecie TUTAJ.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- 179 euro lol (autor: Druzil | data: 31/03/14 | godz.: 11:07)
to samo innych firm mozna kupic za 250zl
- Ogólnie ładny ale te USB to lipa. (autor: shafty | data: 31/03/14 | godz.: 12:44)
USB 3.o tylko z tyłu bo pendrive na usb 3.0 to wg konstruktorów nie istnieją :) A dodatkowo wszystkie skupione w jednym miejscu żeby bron boże nie dało się podłączyć kilku większych gabarytowo urządzeń. Konstruują te obudowy wszyscy jakby nigdy z komputera nie korzystali i nie wiedzieli jakie nawyki i jakie peryferia posiadają ich użytkownicy.
- Druzil z ceną przesadzili, ale Ty również (autor: Sławekpl | data: 31/03/14 | godz.: 12:52)
za 250 zł to samo mobo Thin-mini-ITX LGA1150 można kupić i to najtańsze, ale jeśli znalazłeś podobny komplet jak ten z newsa na tą podstawkę w tej cenie to podaj konkretny przykład
Wedelek pewien jesteś, że można w tym zainstalować dodatkowy dysk 2,5"? bo nigdzie nie widzę na tej płytce złącza do jego zasilenia oraz miejsca do którego można go przykręcić, pod płytą się nie zmieści, a na górnej pokrywie brak otworów montażowych, moim zdaniem tam wejdzie tylko mSATA
wychodzi, że Shuttle liczy sobie za obudowę około 500 zł a nie wiadomo czy w tej cenie jest zasilacz, zupełnie nie opłacalna propozycja
- fajna obudowa... (autor: Qjanusz | data: 31/03/14 | godz.: 13:26)
bez polotu, ale fajna.
@Sławekpl,
Wedelek dobrze napisał.
http://hardware.hdblog.it/...03/shuttle_DS81_3.jpg
- Qjanusz z tego zdjęcia wynika jedynie, że dodają chłodzenie (autor: Sławekpl | data: 31/03/14 | godz.: 13:37)
na procesor z dwoma cienkimi wentylkami, ale nadal nie widzę tam możliwości zamontowania jakiegokolwiek napędu 2,5"
swoją drogą kolejny błąd, bo skoro te otworki są pod wentylki na procka to nie ma możliwości zamontowania tam dwóch wentylatorów o których wspomina Wedelek, a zastanawiał mnie brak otworów do ich przykręcenia, są tylko dziurki aby powietrze się mogło przedostać... teraz się to wyjaśniło
- ściągnąłem instrukcję do tej płyty (autor: Sławekpl | data: 31/03/14 | godz.: 14:18)
jest zasilanie SATA zrobili to na 4PIN FAN (??) także jeden dysk się zmieści również, zasilacz z opisu wychodzi że dodają
płyta + obudowa + zasilacz + chłodzenie - to cena jest już bardziej akceptowalna, choć samemu kompletując można trochę zejść z tej ceny, albo w podobnej złożyć coś o większych możliwościach choć zapewne nie tak małego
- to raczej komputer do pracy... (autor: Seba78 | data: 31/03/14 | godz.: 19:23)
A nie HTPC. Po co w HTPC serial port?! To bardziej jak terminal do sprzedaży itp. Pod serial port można drukarkę fiskalną podłączyć.
- @SławekPL (autor: Wedelek | data: 31/03/14 | godz.: 21:13)
"swoją drogą kolejny błąd, bo skoro te otworki są pod wentylki na procka to nie ma możliwości zamontowania tam dwóch wentylatorów o których wspomina Wedelek, a zastanawiał mnie brak otworów do ich przykręcenia, są tylko dziurki aby powietrze się mogło przedostać... teraz się to wyjaśniło"
O te dwa wentylki mi właśnie chodziło, tylko że nie dopatrzyłem, że one są przymocowane nie do szkieletu, a do radiatora - poprawione.
- @3. (autor: Druzil | data: 31/03/14 | godz.: 22:08)
Fakt, nie wiem czemu ale pomyslalem o samej obudowie. Masz racje
- Wedelek jeszcze nie tak (autor: Sławekpl | data: 1/04/14 | godz.: 16:06)
te dwa wentylki o których napisałeś nie są do przykręcenia, tylko w tym zestawie otrzymujemy chłodzenie na procesor na którym są akurat dwa małe wentylki ;)
zerknij na zdjęcie które wkleił Qjanusz
- @Sławekpl (autor: Wedelek | data: 1/04/14 | godz.: 19:46)
Zgadza się, tylko że można z nich zrezygnować i kosztem słabszego procesora złożyć zestaw chłodzony pasywnie. Z tego względu napisałem o możliwości ich przymocowaniu lub nie.
- Wedelek nawet montując tam najsłabszy procek z TDP35W (autor: Sławekpl | data: 1/04/14 | godz.: 22:42)
w tak małej obudowie i z radiatorem o tak małej powierzchni (monoblok bez typowych finów) rezygnacja z tych wentylków może się źle skończyć, rozumiem Twój punkt widzenia ale w tym wypadku nie masz racji,
jak chipzilla wyda procki na LGA1150 z TDP mniejszym od 20W wtedy ich demontaż można rozważyć, choć ja osobiście bym nie ryzykował, nikomu czegoś takiego również bym nie polecał
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|