TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 2 kwietnia 2014 |
|
|
|
Samsung U28D590D z matrycą TN o rozdzielczości 4K Autor: Wedelek | źródło: Guru3D | 07:04 |
(12) | Samsung dodał do swej oferty nowy monitor komputerowy o symbolu U28D590D, wyposażony w 28-calowy ekran typu LCD TN o natywnej rozdzielczości 3840 x 2160 pikseli (4K). Zastosowana matryca charakteryzuje się czasem reakcji na poziomie 1ms (metoda GTG), a jej kąty widzenia w poziomie i pionie wynoszą odpowiednio 170 i 160 stopni. Podświetlenie realizowane jest z użyciem diod LED świecących z łączną mocą 370cd/m^2, a na liście wspieranych technologii znajdują się PiP 2.0 (Picture-in-Picture), oraz tryb gracza - predefiniowane ustawienia.
Monitor z komputerem łączy się za pośrednictwem dwóch portów HDMI i jednego DisplayPort. Niestety produkt ten nie należy do najtańszych i trzeba za niego zapłacić bagatela 699,99 dolarów.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- powtórka z rozrywki... kolejny powód by "wciskać" TN (autor: Sławekpl | data: 2/04/14 | godz.: 08:19)
wyświetlające aż 262 tyś. kolorów ... sic!
jak już przestaną takie monitory schodzić zaczną się pojawiać o podobnej rozdzielczości w zbliżonej cenie na innych matrycach, zapewne za rok dwa i na taki monitor ja się piszę, zwłaszcza że będą już nowe GPU w 20 nm
- Hmm ale cena mocno strawna propozycja (autor: Kosiarz | data: 2/04/14 | godz.: 09:43)
Kosztuje tyle co fajny 27'' 2,5k na IPS. Niektorzy na bank sie skusza na rozdzialke
- @Sławekpl (autor: PrEzi | data: 2/04/14 | godz.: 09:47)
...dobrze gada -- polać mu!
- fajny 27'' 2,5k na IPS (autor: RusH | data: 2/04/14 | godz.: 11:16)
to kosztuje ~$400, a za $500 jest 39' 4K Seiki
- @RusH (autor: Kosiarz | data: 2/04/14 | godz.: 13:44)
Tyle ze ten seiki ma tylko HDMI... Przy 30hz to tylko filmy mozna ogladac...
- @5. (autor: Mariosti | data: 2/04/14 | godz.: 16:02)
Do grania w 4K jeszcze długo nie będzie dostępnego hardware'u w sensownych cenach, ale już do wykorzystania przestrzeni roboczej jako zalety 30Hz wystarcza aż nadto.
- ... (autor: Krotock | data: 2/04/14 | godz.: 17:19)
To ja już wolę 2560x1440 lub coś podobnego z IPS lub jakąś lepszą matrycą, bo to jest jakiś ponury żart. I tak z przeciętnym PC to głównie pulpit będzie się oglądać w 4K, a za ekran z takimi kolorkami to ja podziękuję.
- @1 Nie rozumiem (autor: pandy | data: 2/04/14 | godz.: 19:39)
o co chodzi z tymi 262 tys kolorow?
Chcesz mi powiedziec z jestes w stanie odroznic dwa sasiadujace piksele przy tej rozdzielczosci jesli roznia sie one mniej niz 1/64 poziomu?
zazdroszcze...
- @8. (autor: Kosiarz | data: 2/04/14 | godz.: 21:30)
Nie chodzi o liczby. Podlacz TN i IPS do tego samego kompa, wlacz klonowanie i zrob kilka podstawowych rzeczy - net, film, gra. Jak mi powiesz ze nie widzisz roznicy to zazdroszcze bo zaden panel Ci nie straszny.
- pandy oczywiscie ze TAK (autor: RusH | data: 3/04/14 | godz.: 00:46)
262 k brzmi jak duzo, ale ludzkieoko ma ogromny dynamic range, i o ile nie zobaczysz roznicy gdy kolor jest soczysty, to zobaczysz gdy np jest blady i przy zmianie kolorow bedzie banding
http://reymendoza.com/...-banding-from-your-images
do tego ta fotka monitora pochylonego do przodu to musi byc troll
- pandy piksela nie, ale wyświetloną tapetę czy film już bez problemu (autor: Sławekpl | data: 3/04/14 | godz.: 12:24)
przyjęło się przyjmować wartość uśrednioną, że oko ludzkie rozróżnia 16,7 mln kolorów i tak są ustawiane np. tańsze IPSy
także te marne 262 tyś. które fizycznie można wyświetlić na panelach TN (więcej się nie da obojętnie co wciska w ulotce producent) w porównaniu do tej wartości są wręcz żenujące
ale oczywiście są ludzie którzy nie widzą tak dużej palety barw, tak jak nie słyszą wszystkich częstotliwości z zakresu 20 Hz - 20k Hz
- odpowiadam wiec (autor: pandy | data: 3/04/14 | godz.: 20:09)
ze ja zazdroszcze wam mozliwosci odroznienia dwoch sasiadujeacych pikseli przy tej rozdzielczosci jesli och poziom rozni sie o 1/64 i wiecej.
Mowie o rozdzielsczosci a wiec o gestosci pikseli, poza tym we wspomnianym artykule podano juz ze 262 tys kolorow (czyli 18 bitow na piksel) zazwyczaj rozszerza sie przy pomocy ditheringu (czyli uzywa sie gestosci pikseli), poza tym dithering moze byc spatial i temporal oraz ich kombinacje.
Ludzkie oko potrafi rozroznic 12 czy nawet 14 bitow na jasnosc (luminance - grayscale) i malo ktora wspolczesna technologia wyswietlania oferuje tego typu dynamike w sposob natywny - w starych CRT bylo to uzyskiwane natywnie ale w PDP, LCD itp zazwyczaj uzyskuje sie to wlasnie przez dithering, w tym kontekscie technologia z wieksza gestoscia pikseli automatycznie ma przewage bo potrafi ukrych dithering bo gestosc pikseli zblizona jest do granic percepcji ludzkiego wzroku.
Wiec raz jeszcze - odnosze wrazenie ze po prostu w duzej czesci odbywa sie tu bicie piany - technologia LCD i tak jest proteza wyswietlania, wewnatrz kazdego monitora LCD sygnal video i tak poddawany jest roznego rodzaju obrobce (korekcja gamma, korekcja tonalna itd) malo kiedy odbywa sie ta obrobka w sposob ktory nie powodowalby koniecznosci rekwantyzacji i koniecznosci zrobienia czegos wieksza iloscia bitow bedaca wynikiem tejze obrobki - gestosc punktow moze tu byc calkiem uzyteczna.
A tak poza tym to ten artykul nie jest do konca poprawny merytorycznie (np wikla kompresje stratna video do problemu bandingu w sytuacji gdy liczba poziomow sygnalu video jest rowna 220 i wiekszosc nowoczesnych algorytmow posiada wbudowane odszumianie oraz z definicji algorytmu charakter kompresji analogiczny jest do filtru dolnoprzepustowego z dynamiczna skutecznoscia gdzie dithering zazwyczaj ma charakter wysokoczęstotliwościowego szumu np szum niebieski czy fioletowy).
I naprawde uwazam ze nie ma sensu wplatywac jeszcze w to watku audio.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|