Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 13 maja 2014 
    

Mozilla chce zarabiać na reklamach wyświetlanych w Firefoksie


Autor: Wedelek | źródło: Mozilla | 06:32
(2)
Obecnie większość przychodów fundacji Mozilla stanowią pieniądze wpłacane na konto przez Google, w ramach podpisanych pomiędzy oboma podmiotami umów (97.9% przychodów). Problem w tym, że gdyby gigant z Mountain View przestał współpracować z Mozillą, to ta praktycznie straciłaby źródło dochodów, co sparaliżowałoby jej pracę. Aby zabezpieczyć się przed takowym zagrożeniem podjęto decyzję o wdrożeniu w Firefoksie systemu wyświetlania treści sponsorowanych. Te byłyby prezentowane w formie kafelków widocznych na ekranie po otwarciu nowej, pustej karty, obok ostatnio odwiedzanych witryn.

Mozilla zapewnia, że będzie to jedyne miejsce gdzie ta specyficzna forma reklamy się pojawi, sponsorowane treści nie będą przeszkadzać, a dodatkowo dzięki inteligentnemu algorytmowi dostarczane użytkownikowi treści mają być spersonalizowane pod kątem jego zainteresowań. Nową funkcjonalność zapowiedział wiceszef zespołu odpowiedzialnego za rozwój Firefoksa - Jonathan Nightingale (Oryginalna publikacja). Testy ruszą niebawem i co ważne opisywana funkcja będzie najprawdodpobniej opcjonalna - reklamy będzie można wyłączyć.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Trochę chyba spóżniony news. (autor: skalak23 | data: 13/05/14 | godz.: 08:17)
    Wczoraj Mozilla w odpowiedzi na reakcję użytkowników sprostowała iż Firefox zamiast reklam otrzyma treści sponsorowane

  2. @ skalak23 (autor: Wedelek | data: 13/05/14 | godz.: 16:03)
    No i właśnie o tym jest news. Cytuję: "podjęto decyzję o wdrożeniu w Firefoksie systemu wyświetlania treści sponsorowanych." oraz "ta specyficzna forma reklamy".

    Bo nie ukrywajmy, że treści sponsorowane to nie reklama. Co prawda nie jest to aż tak bezpośrednia forma przekazu jak w klasycznej reklamie, ale nadal ma nas zachęcić do kupna produktu/usługi od danego producenta.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.