Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy miejsce na Twojš reklamę
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 20 maja 2014 
    

Żale Cryteku, wzmocnienie PS 4, apetyt nowych konsol na prąd


Autor: Wedelek | 06:01
(19)
W przeciągu ostatnich kilku godzin w sieci pojawiło się całkiem sporo ciekawych informacji dotyczących nowych konsoli Microsoftu i Sony, czyli Xbox One i PlayStation 4. Postanowiłem zebrać trzy z nich do kupy i przedstawić w formie jednego newsa. Zacznę od studia Crytek, które stwierdziło, że wąskim gardłem obecnych produktów może być pamięć RAM, której jest zbyt mało... Wypowiedź niezwykle ciekawa, zwłaszcza, że PlayStation 4 ma 8GB RAMu typu GDDR5, a w Xbox One mamy 8GB typu DDR3 i 32MB szybkiej pamięci eSRAM. Owszem, komputery PC nierzadko mają więcej, ale zważywszy na dane podawane przez Valve jest ich stosunkowo niewiele.

Poza tym w obu przypadkach mamy przecież do czynienia ze sporym wzrostem ilości pamięci RAM. Przypomnę tylko, że Xbox 360 ma zaledwie 512MB pamięci typu DDR3 i 10MB eDRAM.

Druga wieść pochodzi z Twittera od panów Thuwaya i Tiduxa, którzy twierdzą, że Sony zoptymalizuje oprogramowanie PlayStation 4 zwiększając wydajność konsoli i tym samym dystans względem Xboksa One. Ponoć rezultaty działań producenta zobaczymy podczas targów E3. Dodam, że wcześniej były już przecieki, z których wynikało, że Microsoft zrobi to samo z Xbox One. Przypomnijmy, obie konsole mają bardzo podobną budowę i bazują na APU od AMD z ośmioma rdzeniami x86 Jaguar, oraz IGP Radeon z architekturą GCN. W obu przypadkach CPU ma tyle samo MB pamięci L2 - 2x2MB, oraz zegar, ale GPU w konsoli Microsoftu jest mniejszy i ma 768 procesorów strumieniowych. Analogiczny układ w PlayStation 4 ma z kolei 1152 procesory strumieniowe.

Ostatnia z ciekawych informacji to diagramy przygotowane przez NRDC, które pokazują jak dużo energii konsumują poszczególne podzespoły i jak to wyglądało w przypadku konsoli poprzedniej generacji:



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Ciekawe którą wersją PS3/X360 wzieli jako porownanie (autor: ekspert_IT | data: 20/05/14 | godz.: 08:22)
    Pierwsza wersja x360 pobierała ok.200W przy gamingu, co jest znaczącą wartością!
    http://gizmodo.com/...-power-consumption-revisited


  2. Do porownania... (autor: mbe | data: 20/05/14 | godz.: 09:37)
    ...dali ostatnie wersje starych konsol wiec to trochę nie do końca sprawiedliwe porownanie.

  3. standby (autor: yorg5 | data: 20/05/14 | godz.: 10:33)
    wpieprza 50W (PS4) i 100W (X One)?

    lol UE powinna zakazać, jak żarówki! :]


  4. No no (autor: Wyrzym | data: 20/05/14 | godz.: 10:36)
    xkloc na standby prawie 2x wiecej prunda wsysa niz ps4, mozna sie tylko domyslac co on sobie tam robi ^^

  5. mAsKRa tryb Stanby nie do przyjęcia. (autor: RoXall | data: 20/05/14 | godz.: 10:43)
    Poczekam sobie na te konsole PS4 w mniejszym wymiarze za rok i z poprawionym softem.

    Mam wrażenie, że procesor z xbox 360 3,2Ghz x 3
    sprawuje się lepiej bądź porównywalnie niż ten 4 modułowy gniot z taktowaniem 1,6Ghz.


    Pfff
    Pytanie dlaczego xbuda wpieprza 50W w gratisie w każdym z trybów STANBY, MEDIA, GAMEPLAY.

    Nie wierzę, że to kwestia pamięci ddr3.
    To się postarali ;/.


  6. .... (autor: Aamitoza | data: 20/05/14 | godz.: 11:17)
    ktoś nie potrafi chyba wykresów interpretować. te 100 i te 50, to nie pobór energii chwilowy. Na wykresie masz napisane kWh/y Czyli ile wpierdzieli przez rok przy standardowym użytkowaniu. A normalnie zjadają bodaj odpowiednio 8 i 15W. (przez to że non stop działają pewne usługi) - obydwie konsole robią sobie różne rzeczy, więc nie tylko xbox - na tle wiiU pobierają kilkadziesiąt razy więcej W.

    Najwięcej (poza standby) wpierdziela PS4 w menu 85W, a podczas grania 137W, a xbox one 72W w menu i 112W podczas grania. A że w Standby konsola jest najwięcej czasu to i w przypadku xone które pobiera w tym trybie 15W wykres jest najdłuższy.

    wykres w newsie nie ma z resztą kompletnie sensu, bo inaczej są też dobrane czasy - mimo, że xbox podczas odtwarzania mediów pobiera 10W mniej od PS4 to fioletowy wykres jest dłuższy, ale to jest wyjaśnione na końcu słupka - uśrednione razem z trybem TV, którego w PS4 nie ma.


  7. .... (autor: Aamitoza | data: 20/05/14 | godz.: 11:21)
    na przyszłosć autorowi newsa proponuję wklejać jasne wykresy

    jak ten:
    http://pclab.pl/...d/2014/05/pradkonsole/prad1.jpg

    albo przy wklejeniu niejasnych opisać dokładnie w newsie.

    A użytkownikom proponuję przed napisaniem bzdury przeczytać dane z wykresu.


  8. @6. (autor: Mariosti | data: 20/05/14 | godz.: 12:04)
    137W to tyle co sama karta graficzna ze średnio-niskiej półki, także definitywnie jest to bardzo mocna strona tych konsol, ale w związku z tym mało kto zauważy różnice przy refresh'ach w mniejszych procesach technologicznych.

    Jakby wystartowali z komponentami ze zużyciem ~250W w czasie grania to przynajmniej nie byłoby takich problemów z obsługą gier w 1080p...


  9. i w srodku (autor: Wyrzym | data: 20/05/14 | godz.: 12:23)
    zamontuja wir czasoprzestrzenny ktory bedzie wyciagal cale cieplo?
    A moze konsola powinna byc jak drugi xkloc? konkurowac db z odkurzaczem? :]


  10. @Wedelek (autor: rainy | data: 20/05/14 | godz.: 14:46)
    W przypadku XB1, taktowanie rdzeni wynosi 1.75 GHz (PS4 rzeczywiście 1.6).

    http://www.cpu-world.com/...-XBox%20One%20APU.html
    http://www.cpu-world.com/...Station%204%20APU.html


  11. @8. (autor: Aamitoza | data: 20/05/14 | godz.: 14:48)
    No niby tak, ale pierwsze konsole były po prostu głośne, gorące i padały jak muchy. A pobierały - 190W PS3 i 170W X360. Ale fakt - po zmianie procesu mogli by podnieść zegary w nowszych wersjach na tyle, aby nowsze modele przynajmniej mogły uzyskać wyższą rozdzielczość - np 1080p zamiast 900p. No chyba, że posiadacze pierwszych modeli mieli by coś przeciwko temu, że grają w niższych rozdziałkach.

    Zastanawia mnie z resztą dlaczego producenci tak nie robią - w końcu to tylko zegary.


  12. @Aamitoza (autor: rainy | data: 20/05/14 | godz.: 15:46)
    Moim zdaniem mogliby użyć przy shrinku w 20nm (2015?) Nolana (rdzeń Puma+) czyli następcy Beemy, a także nowszej wersji GCN-a - pozostaje pytanie jak odebraliby to użytkownicy starszej wersji.

  13. rainy (autor: Aamitoza | data: 20/05/14 | godz.: 16:13)
    Ale tutaj to już duża zmiana. A podbicie zegarów to tak na prawdę kosmetyka, która umożliwiła by tym co zakupili nową wersję grę w wyższych rozdzielczościach. Nic by się w przypadku pisania gry nie zmieniło, tylko przy sprzęcie mocniejszym zamiast 900p gra startowała by w 1080p. Zmian drastycznych nie da się wprowadzić, bo to ma być konsola na lata, ale dlaczego kupcy nowszych wersji nie mogę mieć czegoś więcej ;)

  14. @13. (autor: Mariosti | data: 20/05/14 | godz.: 16:26)
    Wiesz, jak przy którymś shrinku amd (?) przeprojektowało cpu i gpu x360 w soc'a, to musieli dodawać specjalne obwody spowalniające aby nie wzrosła wydajność układu miejscami. Wiem, to wynikało z niesamowitej specyfiki i optymalizacji sprzętowych gier robionych na poprzednie konsole i obecna generacja powinna być odporna na takie upierdliwości ale kto ich tam wie.

  15. ... (autor: Aamitoza | data: 20/05/14 | godz.: 16:31)
    teraz tak czy siak wszystko jest w jednym SoC. A skoro obecne konsole to w zasadzie PC nic nie stało by na przeszkodzie w podbiciu zegarów.

  16. RoXall już po gwiazdce, a Waść nadal na choince (autor: Sławekpl | data: 20/05/14 | godz.: 17:40)
    "ten 4 modułowy gniot" - nawet Wedelek w tym newsie podaje na jakiej podstawie są zbudowane w tych konsolach procesory
    tyle było newsów co w konsolach nowych będzie, tyle opisów a zawsze ktoś się trafi co jeszcze wyskoczy z "modułem" ...


  17. @Aamitoza (autor: yorg5 | data: 20/05/14 | godz.: 20:29)
    Dzięki za sprostowanie, nie zauważyłem.

  18. Propaganda na maksa (autor: franc# | data: 21/05/14 | godz.: 23:04)
    Artykuł i wykresy sponsorowane, no chyba, że ktoś mi wyjaśni: jak to jest możliwe, że gpu w ps4, które przy tym samym procesie ma więcej rdzeni, pobiera mniej prądu niż to w x1???
    No jak? Czary? Przecież to jest ściema. To są w zasadzie PC-ty i to niemal identyczne, z różnicą, ze bebechy ps4 są mocniejsze, wiec zżerają więcej prądu.
    Proszę o racjonalne wyjaśnienie, bo w te propagandowe wykresy jak za komuny, to ja nigdy nie uwierzę!


  19. .... (autor: Aamitoza | data: 21/05/14 | godz.: 23:28)
    kolejny co nie umie wykresu czytać. Tak, propaganda, bo Wedelek wkleił wykres którego interpretacja przekracza możliwości 98% polaków.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.