TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 20 czerwca 2014 |
|
|
|
Linuksy będą wspierać API Mantle Autor: Wedelek | źródło: Tech Report | 06:34 |
(7) | W jednym z wpisów umieszczonym na swym blogu firma AMD mimochodem zapowiedziała wprowadzenie wsparcia dla API Mantle do Linuksa. Mowa o TYM artykule datowanym na 10 czerwca 2014 roku, a konkretnie o wpis który w wolnym tłumaczeniu brzmi mniej więcej tak: "Gry korzystające z DirectX 12 pojawią się najwcześniej za 18 miesięcy, ale użytkownicy Linuksa z nich nie skorzystają, co jest szansą dla Mantle". Plany AMD związane z rozwojem tej technologii potwierdził również Richard Huddy, który w wywiadzie dla PC World zdradził, że w najbliższym czasie jego firma zaprezentuje odpowiedni pakiet SDK.
Co prawda w jego wypowiedzi nie padła żadna konkretna data, ale za to pojawiła się nazwa SteamOS - system ten również będzie w stanie obsługiwać gry stworzone w oparciu o Mantle. Nie jest to rzecz jasna zaskoczeniem, bo w końcu OS Valve bazuje na jądrze Linux i raczej należy tę zapowiedź traktować w kategoriach nawiązania współpracy między producentem z Sunnyvale a Valve. To daje nam też prawo by przypuszczać, że wsparcie dla Mantle będzie zaimplementowane w Steam OS od samego początku. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- tylko (autor: Markizy | data: 20/06/14 | godz.: 09:29)
maszyny SteamOS chyba nie skorzystają z kart AMD jak dobrze pamiętam. Ważną sprawą jest czy amd zapewni odpowiednie sterowniki do linuxa bo inaczej kiepsko widzę przyszłość. Opcjonalnie może udostępnić kod pod mantle dla linuxa, chociaż mało to prawdopodobne jest.
- @Markizy (autor: PrEzi | data: 20/06/14 | godz.: 11:08)
Korzystaja (a raczej - beda korzystac). Developerskie wypuscili z Niwidia, ale juz komercyjne wersje - bedziesz mial wybor.
- tylko (autor: loccothan | data: 20/06/14 | godz.: 12:15)
że mantle jest z dostepem do kodu źródłowego ;-)
A nawet NV może sobie zaimplementować Mantle jak zechce
- Całą ta podnieta Mantle, ... (autor: Muchomor | data: 20/06/14 | godz.: 12:21)
... to trochę na wyrost na razie.
Porządnej, natywnej implementacji brak, a te co są, to za dużo chluby Mantle nie przyniosły. Na razie dużo w tym marketingowego halo i mało efektów.
Ciekawe czy gey na steammachine coś zmienią, czy też zostanie tak samo...
- tiaa, fajne tlumaczenie (autor: daver | data: 20/06/14 | godz.: 14:07)
"With DirectX 12 games still over 18 months away and no alternatives in sight for Linux gamers, Mantle’s future looks bright"
Taaa, o GDC i azdo w OGL juz zapomnieli. Nvidia juz dziala, a AMD... zapowiada swoja swietlana przyszlosc https://medium.com/...eaking-my-heart-1053fa733082
@locco, nie ma nawet SDK, wiec nie moze. A nawet gdyby - nie zrobi tego, co jest chyba logiczne.
- nie ma sdk (autor: RusH | data: 20/06/14 | godz.: 21:28)
nie ma zadnego kodu zrodlowego, nie ma nawet pelnej oficjalnej specyfikacji mantle :)
wszystko jest w 'programach partnerskich' (czytaj trzeba podpisywac nda i nie kazdy jest dopuszczony) i eksperymentalne
amd jak zwykle ma w reku cos fajnego, ale nie ogarnia i daje dupy na calej linii
- Nie zapominajcie (autor: loccothan | data: 21/06/14 | godz.: 11:46)
Że Mantle jest we wczesnej Fazie Alpha ;-) Dopiero w zimie był patch do BF4 i BF4 i Frostbite3 jako pierwsze udostępniło Mantle, poczekajcie troszkę, dajcie szansę. (a wydajność BF4 na Mantle to poezja, przynajmniej u mnie, DX11.1 ssie pento)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|