TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 14 lipca 2014 |
|
|
|
APU Carrizo z pamięciami 3D? Autor: Redakcja | 18:28 |
(8) | W sieci ostatnimi dniami szybko rozpowszechnia się informacja odnośnie nadchodzących układów APU Carrizo od AMD. Dowiadujemy się z niej, że nowe chipy będą produkowane w aktualnym procesie litograficznym 28nm. Jednak novum jakie może zaserwować nam AMD to zaimplementowanie do procesorów wielowarstwowych pamięci 3D. Te zaś mają być wykonane już w procesie 20nm. Jak wiadomo AMD od pewnego czasu współpracuje z firmą SK Hynix przy tworzeniu pamięci HBM (Higher Bandwidth Memory). Początkowo będą one osiągać 128-256GB/s i zapewne zbudowane będą tylko z 2 lub 4 warstw pamięci DRAM. Da to spory przyrost wydajności zważywszy, że najszybsze obecnie pamięci GDDR5 osiągają maksymalnie tylko 28GB/s. Większa ilość warstw niestety dużo zwiększa trudność produkcji tych pamięci, choć w planach jest też tworzenie aż do 8 warstw i o łącznej przepustowości 1TB/s.
Według źródła informacji zabieg dodania pamięci HBM do procesorów AMD pozwoli na zredukowanie wielkości samego układu Carrizo. Ma on być sporo mniejszy od układu Kaveri. Pod znakiem zapytanie stoi też kwestia kompatybilności tych układów z gniazdami FM2+. Nie wiadomo czy AMD pozostanie przy tych gniazdach czy postanowi wprowadzić jakiejś nowej podstawki.
O zamiarach wprowadzenia pamięci 3D do CPU można było się domyśleć już od dłuższego czasu, jednak wydawało się to bardziej odległą przyszłością. Jak widać AMD nie zasypuje gruszek w popiele i ciężko pracuje nad ulepszaniem swojej architektury APU.
Kliknij, aby powiększyć
Autor: TeRo |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- HSA (autor: mcz | data: 14/07/14 | godz.: 22:39)
Wtedy hsa nabiera wiekszego sensu, gdyz pamiec musi byc wspoldzielona pomiedzy CPU i GPU tzw hUMA. W APU kaveri gpu jest tlamszone przez mala przepustowosc. Oprogramowanie hsa rozwinie skrzydla w APU carrizo.
- jupi (autor: robgrab | data: 15/07/14 | godz.: 07:47)
Oprogramowanie hsa rozwinie wreszcie skrzydała!!! Hmmm ale chwila.... jakie oprogramowanie? Kilka z d$py filtrów do ps?
- @2. (autor: Shamoth | data: 15/07/14 | godz.: 09:56)
Kilka z D* wziętych gier wykorzystuje Mantle... co nie oznacza że zaraz nie będzie ich wysypu, krótkowzroczność typowa dla naszych włodarzy...
Czyli co? Jest szansa że HD 9xxx będą miały na pokładzie pamięć 3D?
Swoją drogą to tylko patrzeć jak AMD wycofa się z produkcji GPU, dzięki Mantle i pamięci 3D APU będą coraz wydajniejsze...
- Jak nie wymysla nowego (autor: Merle | data: 15/07/14 | godz.: 10:04)
gniazda to moze w przyszlosci kupie. Swoja droga ciekawe ile tej pamieci bedzie. Jakby dali z 8GB jak w konsoli to wlasciwie wystarczy wiekszosci uzytkownikow.
- HBM (autor: mcz | data: 15/07/14 | godz.: 12:07)
własnie sk hynix przypadkowo umiesciła PDF ze juz pamiecy HBM sa dostepne:
1Gb 128GBps 1Gbps 4Hi stack
1Gb 102GBps 0.8Gbps 4Hi stack
A co do HSA to pierwszy bedzie linux wiec co sobie tam prze-kompilujesz będzie czerpać z dobrodziejstw HSA.
- @4. (autor: Marcel | data: 15/07/14 | godz.: 14:58)
Raczej tyle chyba nie wpakują bo wtedy mogłoby to za RAM służyć i byłoby mało opłacalne - nowe więc pewnie drogie. Spodziewam się że będzie to miało zastąpić L3 którego w APU nie ma. Koszt do zaakceptowania przy niewielkiej ilości a powinno dać kilka % wydajności więcej.
- ciekawe (autor: Markizy | data: 15/07/14 | godz.: 16:08)
jaką role będzie pełnić HBM w układach AMD, czy tak samo jak u intela jako pamięć L4 (tutaj L3) czy raczej będzie korzystać z osobnego kontrolera pamięci.
@mcz
ciekawe jak z powierzchnią, bo 128MB to trochę mało by było.
- @Markizy (autor: mcz | data: 15/07/14 | godz.: 16:48)
jak jest 4Hi (cztery warstwy) to rozumiem ze pojemność jednej kości wynosi 512MB (1Gbx4), aczkolwiek miały być 2Gb (mozae dlatego PDF jest juz niedostepny), wtedy przy czterech kosciach 4 warstwoiwych mielibyśmy 4GB pojemności, a tak tylko 2GB.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|