TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 16 lipca 2014 |
|
|
|
Nowe GPU od AMD - Iceland, Tonga i Hawaii XTX - Co wiemy? Autor: LoccOtHaN | źródło: VideoCardz | 16:37 |
(10) | AMD ma wkrótce zaktualizować architekturę Graphics Core Next o trzy nowe GPU: Iceland, Tonga i Hawaii XTX. Żaden z tych procesorów graficznych nie jest tajemnicą. Portal VideoCardz już o nich wcześniej pisał. Dla jasności przypomnijmy co o tych GPU wiemy na dziś. Iceland jest docelowo mobilnym energooszczędnym układem, który także będzie dostępny dla komputerów stacjonarnych w późniejszym terminie. Jest bezpośrednią odpowiedzią na konkurencyjny układ nVidia Maxwell GM107.
AMD Tonga jest zasadniczo rdzeniem Tahiti z 256-bitową magistralą pamięci. Radeon Tonga będzie nowym układem graficznym mającym zadanie wypełnić lukę tzw. średniej półki na rynku kart graficznych. Tahiti i Tonga będą współistnieć razem aż do pojawienia się Radeonów serii 300.
Nowy odświeżony Hawaii7221657 (o którym jest głośno od kilku tygodni) będzie najszybszym układem jednordzeniowym od AMD w tym roku. Hawaii XTX jest tym samym układem co XT2 lub XTL - jedyną różnicą na jego korzyść będą wyższe taktowanie rdzenia i pamięci. Podobnie było za czasów Radeona HD7970 gdy swą premierę miał 7970GHz Edition. Radeon XTX bedzie miał premierę razem z R9 295X.
Teraz troszkę o zbliżających się nowościach w architekturze GCN (Graphics Core Next):
UAV Ordering (Unordered Access View Ordering)
UAV nie gwarantuje że każda klatka animacji będzie miała dostęp do pikseli w tej samej kolejności. Aby uniknąć artefaktów, konieczny jakiś algorytm sortowania. AMD UAV Ordering jest prawie tym samym co PixelSync Intela (można go włączyć w GRID 2 i GRID Autosport). Jest to specjalny algorytm by rozwiązać trzy problemy: order-independent transparency (niezależny porządek-przeźroczystości), complex scenes anti-aliasing (złożone sceny anti-aliasing np. włosy lub ogrodzenia) i shadows from transparent effects (cienie pochodzące z przeźroczystych efektów). Technologia ta drastycznie zmieni złożoność renderowanych scen w najnowszych grach.
Jedyną niewiadomą jest czy nowe usprawnienia będą miały premierę razem z Hawaii XTX.
Poniżej przykład podobnego rozwiązania czyli PixelSync Intela w grze GRID: Autosport
Kliknij, aby powiększyć
Algorytm Kolejkowania UAV jest tylko oprogramowaniem. Fast Conservative Rasterization będzie działał już na bazie sprzętowej. Conservative Rasterization jest niczym nowym, ale jest bardzo powolne i zabiera dużo zasobów sprzętowych. Przykładem może być TressFX po włączeniu tego efektu są spadki animacji nawet o 10kl/s.
Technologia TressFX także używa order-independent transparency (niezależnego porządku-przeźroczystości). Nowa technologia ma przyczynić się do dużego przyspieszenia tego procesu co pozwali że renderowane sceny będą szybsze i bardziej złożone.
Jak widać na powyższym zdjęciu, jeden z chipów od AMD będzie miał wielkość aż 500 sq.mm+
Drugi czip 350sq.mm+ może to być AMD Tonga, ponieważ niewiele się różni wielkością od Tahiti.
Powyższe informacje należy traktować jako ciekawostki i czekać na wiarygodne zapowiedzi od AMD. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- sq.??? co to za chwast? (autor: Sławekpl | data: 16/07/14 | godz.: 17:35)
LoccOtHan jakbym chciał celowo umieścić błędy, to aż tyle mnie by się nie udało, zwłaszcza w tak krótkim tekście, jestem godny podziwu :E
- Hmmm. (autor: PiotrexP | data: 16/07/14 | godz.: 17:36)
Edytorsko słabiuteńko. Za dużo "nich", "tych", powtórzenia podmiotów, tautologie ("współistnieć razem"), dziwna składnia, dziwna pozycja przyimków, za dużo nawiasów. Takie 3 z dwoma.
- @loccothan (autor: msc | data: 16/07/14 | godz.: 18:29)
jak na początek nienajgorzej:) chyba powoli się wkręcasz:)
btw.:
- complex scenes anti-aliasing - jeśli tumaczysz bezpośrednio, to chyba lepiej "anty-aliasing złożonych scen"
- pamiętaj, że przed "że" zawsze stawiamy przecinek
GL!:)
- @4. (autor: msc | data: 16/07/14 | godz.: 18:31)
za nim jakiś polonista dostanie zawału serca - miało być
"nie najgorzej" ;)
- msc pewien jesteś że zawsze? polecam lekturę (autor: Sławekpl | data: 16/07/14 | godz.: 18:50)
Gdzie Postawić Przecinek - Ewa i Feliks Przełubscy :)
"Pospolite jest mniemanie, że przed że, który, jeżeli, gdy stawia się przecinek, przed i nigdy się nie stawia.
Takiej reguły nie ma.
Przestankowanie związane jest z treścią, jest zewnętrznym wyrazem ukształtowania myśli, logicznej konstrukcji."
- @4 hm (autor: biuro74 | data: 16/07/14 | godz.: 19:59)
za kim ? :)
Za nim ;-) LOL. Podobnie jest z "chodź na chwilę": gdzie mam isc ? ;-)
- Sekunda... (autor: Kosiarz | data: 16/07/14 | godz.: 20:16)
Piszesz ze radeon XTX bedzie miec premiere razem z 295X. Przeciez te karty juz sa w sprzedazy...
- !up (autor: loccothan | data: 17/07/14 | godz.: 06:06)
w sprzedaży jest 290X2 z WC i Devil13 ale tych nowych odświerzonych jeszcze nie ma, premiera ma być za jakiś czas.
- @loccothan (autor: PrEzi | data: 17/07/14 | godz.: 07:17)
Kosiarzowi chodzi zapewne o to zdanie :
"Radeon XTX bedzie miał premierę razem z R9 295X."
A tu masz link do kart ktore mialy juz premiere >
http://www.amd.com/...ts/graphics/desktop/r9/295x2
- hmm (autor: loccothan | data: 17/07/14 | godz.: 07:38)
z tego co wiem o Radkach:
R240/250/260 R270 R280 R290 (X i bez X) i R295X2
A R295X i te nowe jeszcze nie są dostepne ;-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|