TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 14 sierpnia 2014 |
|
|
|
DirectX 12 - pierwsze testy nowego API od Microsoftu Autor: LoccOtHaN | źródło: Guru3D/Developer-Tech | 06:37 |
(21) | Super wiadomość dla maniaków grania na PC, bowiem Microsoft oraz Intel na seminarium SIGGRAPH 2014 pokazali próbkę możliwości nowego DirectX 12. Intel pokazał wydajność i moc DirectX 12 na sprzęcie Surface Pro 3 (który wykorzystuje procesor graficzny HD4400 firmy Intel). Zaprezentowana demonstracja renderuje pole składającą się z 50.000 unikalnych asteroid, co daje nam 50,000 renderów na klatkę. Każda asteroida jest wyjątkowa poprzez proceduralnie-generowaną kombinację wierzchołków i tekstur. By pokazać różnicę do poprzedniej wersji DirectX, demo jest w stanie przełączać się pomiędzy DirectX 11 i 12 po naciśnięciu jednego przycisku, zachowując przy tym tą samą ilość klatek na sekundę, aby utrzymać stałe obciążenie GPU.
Renderując dokładnie tą samą treść, DirectX 12 pobiera ponad 50% mniej mocy niż jego poprzednik. Kluczową poprawą w DirectX 12 jest jego zdolność do inteligentnego dzielenia obciążenia dla wielu rdzeni procesora, demo ukazuje nam korzyści płynące z takiego rozwiązania.
Zmniejszone zużycie energii, bezpośrednio nie przyczynia się do zwiększenia wydajności, ale dzięki temu GPU/CPU jest chłodniejsze. Na swoim blogu MSDN, Microsoft ujawnia, że: "W niektórych przypadkach, DirectX 12 może uruchomić grę, w którą nie da się zagrać na DirectX 11 i to nawet bez zwiększania mocy jakie urządzenie zużywa".
Intel na swojej demonstracji pokazał 50% wzrost FPS (klatek na sekundę) przy użyciu DirectX 12 (w porównaniu z DX11) - i to bez pobierania dodatkowej mocy (W). Chociaż nie było mowy o konsolach, to nowe API może również przyczynić się do zwiększenia sprawności Xbox One.
Obecnie wielu producentów gier wybiera między rozdzielczością 1080p przy 30 kl/s lub 900p przy 60 kl/s dla swoich tytułów na Xbox One. Jeśli będzie podobnie jak na Surface Pro 3 czyli o 50% zredukowane zużycie energii, to można założyć, że będzie możliwy 50-cio procentowy wzrost wydajności także na konsoli Xbox One. Planowana premiera i pierwsze gry utylizujące nowe API mają się pojawić już w 2015 roku (PC i Xbox One).
Wszystkie te korzyści płyną z przejścia z DirectX 11 na nowy DirectX 12. Nowe API korzysta z tzw. lower-level GPU access oraz poprawia wykorzystanie zasobów wielordzeniowych procesorów (CPU utilisation). Stało się to możliwe dzięki współpracy AMD, nVidia i Intela z Microsoftem przy tworzeniu nowego API DirectX 12.
Z tego co ujawniono jakiś czas temu wszystkie nowsze karty graficzne AMD i nV będą wspierać DirectX 12.
kliknij, aby powiększyć
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- news (autor: Venom79 | data: 14/08/14 | godz.: 06:56)
do "utylizacji" lub chociaż poprawy
LoccOtHaN ile ty masz lat? Po jakiej jesteś szkole/szkołach jeśli można wiedzieć?
- że będzie możliwy 50-cio procentowy wzrost wydajności także na konsoli Xbox One (autor: RusH | data: 14/08/14 | godz.: 08:11)
bzdura, konsole od zawsze mialy niskopoziomowe api
btw fajnie powstawiane przecinki w losowych miescjach :)
- Niezła bajka... (autor: Kenjiro | data: 14/08/14 | godz.: 08:21)
Demo przygotowane pod obciążenie CPU, pokazane na słabym procesorze osiąga świetne wyniki po lekkim zmniejszeniu obciążenia CPU. Kto by się spodziewał? :>
Ja bym chciał zobaczyć wypowiedź jakiegoś gamedeva, który w żołnierskich słowach ujmie różnicę.
- Podziekować AMD i Mantle, że rynek wreszcie ruszyl do przodu... (autor: EXpect | data: 14/08/14 | godz.: 08:24)
Tyle co w temacie. :-)
- wat? (autor: 0r8 | data: 14/08/14 | godz.: 09:22)
"zachowując przy tym tą samą ilość klatek na sekundę, aby utrzymać stałe obciążenie GPU"
"Zmniejszone zużycie energii, bezpośrednio nie przyczynia się do zwiększenia wydajności, ale dzięki temu GPU/CPU jest chłodniejsze."
"może uruchomić grę, w którą nie da się zagrać na DirectX 11 i to nawet bez zwiększania mocy jakie urządzenie zużywa"
"Intel na swojej demonstracji pokazał 50% wzrost FPS (klatek na sekundę) przy użyciu DirectX 12 (w porównaniu z DX11) - i to bez pobierania dodatkowej mocy (W)"
jezus maria, ktos tego newsa czytal przed umieszczeniem?
- @0r8 (autor: PrEzi | data: 14/08/14 | godz.: 09:27)
Tak -- Google Translate :P
- LoccOtHaN.... (autor: muerte | data: 14/08/14 | godz.: 10:01)
Kolejny news do poprawy.... Weź się chłopie za siebie i Idź w jakość a nie w ilość. Niedługo Twoje newsy będą omijane z daleka.. Prawie pod każdym newsem Masz sporo uwag co do tego co Piszesz/Tłumaczysz i sytuacja ciągle się powtarza.
Kredyt zaufania kiedyś się wyczerpie, niestety..
- @up (autor: Kosiarz | data: 14/08/14 | godz.: 11:03)
Ja tam zrozumialem o co chpdzi:)
- @up (autor: muerte | data: 14/08/14 | godz.: 11:47)
Chodzi o trzymanie pewnego poziomu. Idąc tym tropem, może wystarczy bot, który każdego ranka przepuści przez translatora newsy z kilku serwisów, a wynik tutaj wklei.
- Chyba się (autor: loccothan | data: 14/08/14 | godz.: 12:04)
porwałem z motyką na słońce :-(
Nie wiem o co chodzi. W sumie jestem zapalonym graczem a nie 're-e-dyktorem. W sumie wolę pisać w Jaskini Graczy i tam powinienem sobie być lol
Nie gniewajcie się, chciałem dobrze, ale mi nie wyszło.
- krytycy od 7 boleści się znaleźli... (autor: Qjanusz | data: 14/08/14 | godz.: 12:04)
weźcie się samo do roboty, zamiast wiecznie wytykać, marudzić i wypominać. W tym jesteście najlepsi! Pisanie newsów to nie tylko przecinki i zgadywanie gustów każdego z szanownych krytyków. Wcześniej Wedelek był najgorszy, teraz LoccOtHaN. Ja newsa rozumiem i wam również życzę większej otwartości umysłu!
Co do treści, to:
... po pierwsze takie demka technologiczne przekładają się na ułamek wartości dodanej z użycia nowej technologii w rzeczywistych zastosowaniach.
... po drugie konsole i tak używają dostępu low level do GPU więc xklockowi to nie pomoże.
... po trzecie, Kronos Group też pracuje nad OpelGL z niskim poziomem do GPU. Mantle zatrzęsło rynkiem i chwała za to AMD.
... po czwarte... czy tylko mi się dziwnym wydaje fakt że właściwości DX12 pokazuje producent CPU a nie GPU? Dla mnie to co najmniej zastanawiające.
- ale jest jeden + (autor: loccothan | data: 14/08/14 | godz.: 12:14)
Trzeba czytając moje newsy bardziej zmuszać szare komórki do pracy -> a co za tym idzie stajecie się inteligentniejsi :D Widzicie jest + o_0
- ... (autor: radonix | data: 14/08/14 | godz.: 13:07)
Nie śmiejcie się ze mnie: pamiętam złote czasy komputerów 8-mio bitowych, kiedy to zapaleni programiści wyciskali z ówczesnego sprzętu rzeczy wprost niemożliwe do uzyskania.
W czasach obecnych wszyscy jedynie gonią ''króliczka'' - ciągle słyszymy, że do rozwoju potrzeba nieustannych zmian Systemów Operacyjnych, bibliotek graficznych i drogiego, NOWEGO sprzętu :-]
A może by tak, panowie programiści, przysiąść fałd i nauczyć się OPTYMALIZOWAĆ to, co natura już dała?
PS. @ loccothan: wszystkim tym domorosłym Miodkom mówimy zdecydowane ''NIE!'' :-D Niech się gonią... (albo niech zaprezentują skany swoich świadectw szkolnych - zapewne każde jest z ''paskiem'' ;-D)
- No i zeby uzyskac ten super (autor: Wyrzym | data: 14/08/14 | godz.: 13:23)
elo w pyte efekt wiekszej ilosci klatek to trza bedzie kupic super nowa w pte droga karte graficzna zgodna z tym API? no tak ;]
tak dla wyjasnienia:
"Z tego co ujawniono jakiś czas temu wszystkie nowsze karty graficzne AMD i nV będą wspierać DirectX 12."
Dotyczy tych kart co wyjda nie?
A newsa to ja tam zrozumialem, bledow nie widzialem zadnych, ale to moze temu ze przelatuje wzrokiem rpzez cala tresc, a nie skladam literka po literce i nie szukam bledow.
- @Temat (autor: loccothan | data: 14/08/14 | godz.: 14:51)
Jeśli chodzi o wsparcie to mają na 100% wszystkie Radeony GCN (HD7xxx i nowsze) oraz nV od GTX6xx wzwyż.
Co do polepszenia Xklocka1 to zapewne chodzi o możliwość większego OC bez tzw. kosztów Energetyczno/Temp. (W/Temp) czyli GPU moje ma np.
1200/1650 przy 75st i bierze 1.260v a dzięki DX12:
może być 1350/1800 przy 75st i 1.260v
Tak ja tego newsa rozumiem. Jednym słowem, będzie można więcej tym samym kosztem Wat/Volt -> jak dla mnie OK ;-)
Druga sprawa to lepsze wykorzystanie Proca i low-level GPU (choć nie na aż takim Low jak w Mantle)
- @13 (autor: KamieniKupa | data: 14/08/14 | godz.: 14:51)
W dzisiejszych czasach jest to praktycznie niemożliwe, a jeżeli już, to jest to skrajnie nieopłacalne.
- locco, keep cool and full of zasackas (autor: f_zdzich | data: 14/08/14 | godz.: 15:00)
Nie przejmuj się niektórymi komentsami, tylko pracuj nad formą, a nie będzie źle.
Wiecznymy maruderami się nie przejmuj - to dla nich esencja bycia tutaj. Żeby coś pochwalić - w życiu, żeby uczestniczyć w dyskusji - po co, ale żeby się dopiepszyć - pierwsi :-))
To wiecznie ta sama świta, których natura wzywa do czepieania się, inaczej chodzą struci i boli ich głowa :-))
Co zrobić, z takimi też trzeba żyć.
- @loccothan (autor: PrEzi | data: 14/08/14 | godz.: 16:36)
Dokladnie... nie zalamuj sie tylko pracuj pracuj i jeszcze raz pracuj nad forma -- nie od razu Rzym zbudowano ! :)
Pare newsow miales juz calkiem calkiem, a z czasem ta tendencja bedzie pewnie rosla i ile nie bedziesz zasypial gruszek w popiele :)
- *up (autor: PrEzi | data: 14/08/14 | godz.: 16:36)
*o ile...
demyt... :P
- @loccothan (autor: cyriak | data: 14/08/14 | godz.: 18:46)
nie przejmuj się - z twoimi wnioskami można się nie zgadzać..
ale przywróciłeś temu portalowi trochę życia więc suma summarum - trzymaj tak dalej :)
- ummm... (autor: Shamoth | data: 25/08/14 | godz.: 14:32)
Locco, jest dobrze, stopniowo będzie lepiej ale jak zaczniesz pisać trzynastozgłoskowcem to jaja ukręcę bo Pana Tadeusza ciężko mi się czytało ;]
A co do newsa to w końcu zatoczyliśmy koło i nagle się okazuje że sprzęt przez ostatnią dekadę był wykorzystywany w 50%.
Wiem że pisanie w kodzie maszynowym jak kiedyś na zamkniętych platformach jest niemożliwe ale nadal nie rozumiem dlaczego odeszliśmy od niskopoziomowego programowania... chyba tylko z wygody.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|