TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 8 października 2014 |
|
|
|
Nowy Unreal Engine wprowadzi bardziej realistyczne światłocienie na twarzy Autor: DamianW | źródło: engadget | 01:57 |
(16) | Nie raz już w filmach mogliśmy podziwiać przepiękne efekty grafiki trójwymiarowej. Niestety gry komputerowe to zupełnie inna bajka. Tutaj cały proces renderowania grafiki jest zdecydowanie bardziej skomplikowany i zasobożerny. Od wielu lat producenci gier starają się doprowadzić do sytuacji, gdzie świat wirtualny będzie równie realny co rzeczywistość. W tym roku Epic Games postawi kolejny krok w tym kierunku, za sprawą kolejnej wersji swojego popularnego silnika Unreal Engine.
Najnowszy UE w wersji 4.5 wprowadza znaczące zmiany dotyczące oświetlenia i jego rozpraszania. Dzięki temu zabiegowi cyfrowe twarze będą miały bardziej naturalne cienie. Poniższe zdjęcie przestawia następujący efekt (licząc od lewej: 1. Klasyczne cieniowanie twarzy - cera wyraźna z czarnymi ''plamami'' cieni. 2. Nowe cieniowanie twarzy - cera delikatniejsza z wyraźnym cieniowaniem. 3. Nowe cieniowanie twarzy v2 – cera gładka z bardzo delikatnymi cieniami.):
Poza tym skorzystają na tym również elementy otoczenia tj. liście, czy świece, które zawsze były traktowane ''po macoszemu'' przez projektantów gier.
Wiele osób lubi mówić, że ''nie grafika jest ważna, a grywalność''. Oczywiście zgadzam się z tymi ludźmi (gdyż ostatnio wiele studiów spoczęło na laurach i sprzedaje ''odgrzewane kotlety''), lecz skoro twórcy mają możliwość by ich dzieła stawały się coraz bardziej realne, to dlaczego by z tego nie skorzystać? Osobiście bardzo lubię, gdy gra jest ciekawa i w dodatku posiada grafikę w której podziwiam każdy element otoczenia. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- taaa... (autor: Krax | data: 7/10/14 | godz.: 11:05)
żeby jeszcze komuś chciało się tak dokładnie tworzyć modele postaci.
- @Temat (autor: PrEzi | data: 7/10/14 | godz.: 11:22)
"Nowe" konsole i tak tego nie uciagna... wiec developerzy pojda po najnizszej linii oporu i "dopasuja" graficzny poziom do najnizszego wykładnika... czyli "next-genowych" konsol...
A przy okazji jeszcze spieprza optymalizacje dla PCta i gra nie dosc, ze nie bedzie sie wiele roznic od wersji konsolowej to i bedzie wymagala 5x mocniejszego sprzetu (a i tak bedzie miala momentami czkawki -- czyli np. wiekszosc gier Ubi ostatnimi czasy).
- @Krax (autor: rookie | data: 7/10/14 | godz.: 11:56)
Od razu o tym pomyslalem. Spedzanie wielu tygodni nad modelem twarzy? Raczej nieprawdopodobne. Chyba ze gotowe efekty ''a'la fotoshop'' bylyby dostepne dla tworcow gier z poziomu aktualizacji DX11/12...
- No to (autor: biuro74 | data: 7/10/14 | godz.: 12:10)
teraz w grach na silniku Unreal beda lataly same pokraki z twarzami po przejsciach Photoshopa ;-)
- Ci programisci to chyba dawno dupy z kompa nie ruszyli (autor: Kosiarz | data: 7/10/14 | godz.: 14:06)
bo jak dla mnie to nr3 wcale nie wyglada bardziej realistycznie niz 2 i 1 ;)
- ... (autor: Brendyman | data: 7/10/14 | godz.: 14:14)
Kolejny detal, którego dostrzeże w okolicach 1% graczy i to na pauzie. Nie ma co, krok w "dobrą" stronę. Chylę czoło Epic Games...
- A ja bym nazwał (autor: SonyWali | data: 7/10/14 | godz.: 14:33)
inaczej te obrazki...
1. jedno piwo
2. drugie piwo
3. trzecie piwo + setka
:)
Ale fakt pierwsze dwa dla mnie wyglądają lepiej...
- dlamnie trójka (autor: ulan | data: 7/10/14 | godz.: 14:37)
to po prostu bardziej rozmyta i mniej ostra :P jakby ktoś źle wyostrzył zdjęcie :P
- nr 3 (autor: tebe | data: 7/10/14 | godz.: 14:49)
wygląda jak silikonowa maska
- nr3 ma po prostu zapodany blur (autor: RusH | data: 7/10/14 | godz.: 15:04)
cos z tymi fotkami jest nie tak :)
- popracowali by chłopaki nad fizyką (autor: Tomasz | data: 7/10/14 | godz.: 18:49)
o wiele bardziej wolałbym grafikę wektorową ale w świecie gdzie fizyka odwzorowana jest w "100%", szczególnie jeśli chodzi o destrukcję otoczenia (nieskryptowaną).
- @01 (autor: lcf | data: 7/10/14 | godz.: 18:56)
To nie modelling, tylko wysokiej jakości 3D scany od IR:
http://ir-ltd.net/#about
a podobnej jakości (jak nie lepsze) efekty w RT prezentował ze 2.5 roku temu Jorge Jimenez:
http://www.iryoku.com/separable-sss-released
- @12 (autor: loccothan | data: 8/10/14 | godz.: 12:30)
SMAA Tx2 i Tx1 jest w Alien Isolation
Co ciekawe jest mały impakt na kl/s ;-)
- A co do twarzy (autor: loccothan | data: 8/10/14 | godz.: 12:31)
To mamy przecież Crysis 3 i BF 4, w sumie w tych 2ch grach są najlepsze animacje Twarzy bohaterów.
Czego chcieć więcej...
- @DamianW (autor: pi_3-14 | data: 8/10/14 | godz.: 19:00)
Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi w pierwszym akapicie, bo moim zdaniem trochę przekombinowałeś ;)
"Nie raz już w filmach mogliśmy podziwiać przepiękne efekty grafiki trójwymiarowej. Niestety gry komputerowe to zupełnie inna bajka. Tutaj cały proces renderowania grafiki jest zdecydowanie bardziej skomplikowany i zasobożerny."
Czyli uważasz, że wygenrowanie bardziej realistycznej grafiki do filmów jest mniej zasobożerne niż te generowana na potrzeby gier?
- @15 (autor: power | data: 10/10/14 | godz.: 01:11)
Nie zna sie na tworzeniu ani jednego, ani drugiego to tak sobie napisal :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|