TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 8 października 2014 |
|
|
|
Kinect 2.0 for Windows będzie mógł śledzić ruchy nawet pojedynczych palców! Autor: DamianW | źródło: Kotaku, Channel9 | 09:34 |
(5) | Odkąd Microsoft zaprezentował w 2009 roku Project Natal wiele firm i osób zainteresowało się tym pomysłem. Po jego oficjalnej premierze w 2010 roku zaczął zyskiwać coraz większą popularność. Gigant z Redmond wykorzystywał Kinecta w celach rozrywkowych (łącząc go z Xbox’em 360), natomiast znalazł on również zastosowanie w przetwarzaniu obrazów, czy robotyce. Niestety pierwsza wersja miała swoje ograniczenia (chociażby rozdzielczość rejestrowanego obrazu). Wobec tego w tym roku doczekaliśmy się drugiej generacji tego też urządzenia.
Microsoft Kinect 2.0 to już zdecydowanie inna liga. Oto prosta lista porównująca oba urządzenia:
Dzięki nowym cechom, Kinect 2.0 będzie w stanie o wiele dokładniej rejestrować ruchy użytkownika. Jak bardzo dokładnie? Tak, że nawet wyłapie ruchy pojedynczych palców! Przedstawia to poniższy filmik:
W porównaniu do poprzedniej generacji, nowy Kinect sprawuję się zdecydowanie lepiej. Jeżeli dodamy do tego najnowszy pakiet SDK, który pozwoli wykorzystać kontroler praktycznie w dowolny sposób, to otrzymujemy naprawdę ciekawy produkt. Choć nie miałem jeszcze okazji ''pobawić'' się Kinectem 2.0, to mam nadzieję to nadrobić w najbliższym czasie. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- ... (autor: radonix | data: 8/10/14 | godz.: 13:49)
Lepiej niech podają planowaną ilość gier, które będzie wspierać to-to ''cudo''.
Zapewne po 3 latach na rynku, uświadczymy 2 tytuły na krzyż ;-P
- radonix.... (autor: muerte | data: 8/10/14 | godz.: 17:19)
Kinect to już od dawna nie tylko gry. To bardzo duże zainteresowanie uniwersytetów, robotyków i uczelni.
- #1 - to jest do Windows, więc SDK wystarczy (autor: Qjanusz | data: 8/10/14 | godz.: 17:53)
chcesz pograć, to przełącz się na newsy o XO
- Czy ten kinekt (autor: m&m | data: 9/10/14 | godz.: 23:47)
jest dołączany do konsoli XbOne?
- juz nie jest dolaczany (autor: RusH | data: 10/10/14 | godz.: 11:28)
M$ skapitulowalo
problem z Kinectem v2 polega na tym ze kinect1 jest przez komputer/konsole widziany jako dwie kamery. Jedna kamera ma obraz RGB, druga kamera ma czarnobialy obraz gdzie jasnosc odpowiada bezposrednio odleglosci.
Kinect2 dziala na zasadzie ToF i M$ poskapil/postanowil zaoszczedzic na fpga i przerzucic obliczenia na GPU konsoli, w efekcie kinect NIE WYSYLA GOTOWEGO obrazu glebi, wysyla >150MB/s danych (3x3 subsampling dla roznych przesuniec fazowych x framerate) i dopiero GPU konsoli/komputera (w przypadku libfreenect2) wylicza z tego ogromnego strumienia danych koncowy obraz gdzie jasnosc pixeli odpowiada odleglosci
to wlasnie dlatego Kinect zjada do 20% mocy GPU xboxa180 - bo zamiast liczyc 3d gry musi mielic dane z kinecta przez 24/7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|