TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 5 listopada 2014 |
|
|
|
GTA V z widokiem FPP Autor: BK | źródło: VG247 | 06:01 |
(8) | Widok z perspektywy pierwszej osoby w GTA V jest już faktem. Potwierdza to najnowszy trailer, jaki został udostępniony przez producenta gry, firmę Rockstar Games oraz wypowiedź jednego z twórców gry, Roba Nelsona. Mówi on, że już dawno chodziły im po głowie pomysł z widokiem FPP, ale nie było czasu, aby go stworzyć, gdyż cała energia twórców była ukierunkowana na urozmaicenie misji.
Sama gra ma dostarczyć nam wielu godzin rozrywki za sprawą aż 20 nowych gatunków zwierząt oraz nowych broni i pojazdów.
Premiera GTA V jest planowana na 18 listopada na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Wersja przeznaczona na komputery osobiste ujrzy światło dzienne 27 stycznia przyszłego roku.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- oby (autor: Mademan | data: 5/11/14 | godz.: 13:10)
Oby zostawili standardowy widok TPP, inaczej to już nie będzie GTA. Strasznie długo trzeba czekać na PC wersje, nie wiem czy będzie mi się chciało po raz czwarty grę przechodzić...
- niech no mi ktoś wytłumaczy (autor: Soulburner | data: 5/11/14 | godz.: 21:04)
co takiego wspaniałego daje widok TPP? Że widać co się dzieje również za plecami ludzika, czy może to, że można wyjrzeć za róg bez wychylania się? Czy może jest to pozostałość z dzieciństwa i zabaw ludzikami Lego?
Widok FPP w GTA (i to nie za pomocą jakiegoś moda) to dla mnie ta jedna, jedyna rzecz, która przekonała mnie do tego, by grę nabyć drogą kupna :]
- @Soulburner (autor: Dziadek Żniwiarz | data: 5/11/14 | godz.: 22:12)
Co daje TPP? Widok bohatera daje! Kustomizacja postaci to jeden z atutów GTA. Chcesz go zdeprecjonować?
A gdyby Tomb Rider wyszedł w FPP, to pewnie skończyłby się na pierwszej części. Bo nie byłoby tych zachwytów nad cyckami, kusymi spodenkami, dyndającym warkoczem w drugiej części czy realistycznymi włosami w ostatniej.
Poza tym TPP trochę oddala kamerę i tekstury/modele mogą być słabsze.
- nie wiem (autor: hokr | data: 5/11/14 | godz.: 23:17)
czy to zasługa montażu, ale bardzo fajnie to wygląda :)
- TPP vs FPP (autor: Soulburner | data: 6/11/14 | godz.: 12:34)
można sprowadzić do kwestii gustu, być może niektórzy lubią oglądać zad kolesia, w którego to rzekomo się wcielają podczas rozgrywki. Nie mnie to oceniać ;)
Nie potrafię jednak pojąć zdania "bez widoku TPP to już nie będzie GTA" - że niby łotafak? Czy w tej grze chodzi tylko i wyłącznie o to, żeby ładnie ubrać ludzika i go oglądać podczas codziennych czynności? GTA nie jest platformówką jak Tomb Raider, nie jest siekanką w stylu Dark Souls i widok FPP po prostu tutaj pasuje.
Tak samo, jak widok FPP pasuje do gier RPG w stylu The Elder Scrolls. W tej serii bardzo podoba mi się możliwość wyboru widoku TPP/FPP, dzięki czemu każdy może grać tak, jak lubi - i bardzo szkoda, że tak mało gier udostępnia taką opcję. Cieszy mnie, że takowa pojawi się w GTA V.
- @Soulburner (autor: Mademan | data: 6/11/14 | godz.: 15:01)
W GTA przez większą część czasu jeździ się autem, dlatego widok z tyłu jest potrzebny, jeżeli ty gapisz się na zadek bohatera to już nie mnie to oceniać...
- do czego jest potrzebny widok z tyłu (autor: Soulburner | data: 6/11/14 | godz.: 16:29)
przy jeździe autem?
- Zgadzam się (autor: Dziadek Żniwiarz | data: 6/11/14 | godz.: 16:41)
z Soulburnerem, że najlepszym rozwiązaniem jest pozostawienie graczowi wyboru. Co jak co, ale wolność należy cenić w każdym aspekcie.
Pierwsze GTA były dwuwymiarowymi grami z widokiem z góry. Myślę, że to główna przyczyna, dla której w GTA 3 (i następcach) zachowano widok trzecioosobowy. Dzięki niemu gra była bliższa protoplaście. TPP daje ponadto większą filmowość gry, na czym też na pewno zależało twórcom.
Podstawowa zaleta TPP jest moim zdaniem taka, że cieszy oko animacją bohatera oraz daje szerszy zakres ruchów. Tu nie chodzi o samo wyglądanie za winkiel. W grach TPP często można wystawić samą broń za róg i strzelanie "na ślepo". (jestem ciekawy, jak twórcy GTA V opracują ten ruch po przełączeniu na FPP). Łatwo zaimplementować wszelkie przewroty, salta oraz bardziej skomplikowane ruchy (wyobrażacie sobie w SplinerCellu szpagat między ścianami oglądany w FPP? ;-))
FPP pozwala za to lepiej wczuć się w prowadzoną postać oraz ułatwia celowanie. GTA z każdą częścią jest coraz bardziej ambitne i myślę, że zasługuje na tę możliwość "wczuwki". Rockstar dysponuje uzdolnionymi ludźmi i wielkim budżetem, wierzę że sobie poradzą.
PS: Bardzo cenię w samochodówkach widok z kabiny, ale i tak NIGDY na nim nie jeżdżę ;-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|