Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 9 grudnia 2014 
    

Zapłaciłeś za przeniesienie numeru? Operator złamał prawo


Autor: Artykuł reklamowy | 08:39
(3)
Zgodnie z przyjętą nowelizacją w zakresie Prawa Telekomunikacyjnego z połowy 2009r. operatorzy powinni zagwarantować swoim klientom możliwość bezpłatnej zmiany numeru kontaktowego. Jeśli firma żąda wniesienia opłaty – łamie prawo.

Tak przebiega standardowy proces przeniesienia numeru

Proces przenoszenia numeru telefonu komórkowego do nowego operatora powinien przebiegać za każdym razem w podobny sposób.

* Legenda: operator stary: 1, operator nowy: 2.

Przygotuj umowę lub pobierz ją od nowego operatora

Podstawą do uruchomienia procesu jest stosowna umowa. Gotowe formularze są udostępniane przez większość operatorów działających w Polsce – w placówkach stacjonarnych i na stronach internetowych online.

Warto wiedzieć: wszystkie dane zawarte w umowie muszą pokrywać się z tymi zawartymi u operatora 2. W przeciwnym wypadku operator 1 ma prawo do odrzuconego wniosku wypełnionego przez klienta.

Do umowy należy dołączyć także pełnomocnictwo w reprezentowaniu swoich interesów przez operatora 2, co w zasadniczy sposób skróci wszystkie procedury formalne.

Zgodnie z przyjętymi rekomendacjami każdy wniosek wniesiony przez abonenta powinien być rozpatrzony w ciągu maksymalnie 3 lub 6 dni roboczych – odpowiednio drogą korespondencyjną lub osobiście (źródło: formularz przeniesienia numeru komórkowego na www.comperia.pl).

Po potwierdzeniu danych personalnych, tj. jeśli nie stwierdzono różnic w danych albo braków - proces przenoszenia numeru zostaje formalnie uruchomiony. Wcześniej operator dostarcza klientowi kartę SIM z numerem tymczasowym, do której zostanie z czasem (termin określony przez klienta lub operatora 2 w umowie) przypisany właściwy numer.

Operator nie może żądać opłaty za przeniesienie

Nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego, która została przyjęta 6 czerwca 2009r. zniosła opłatę z tytułu zmiany operatora telekomunikacyjnego w Polsce.

To oznacza, że ani dotychczasowy, ani docelowy operator nie powinien narażać klienta na dodatkowe koszty.

Ewentualne niedotrzymanie warunków przyjętych w Prawie Telekomunikacyjnym powinno zostać osobiście zgłoszone Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. załamał prawo, zakrzywił :) (autor: tebe | data: 9/12/14 | godz.: 20:07)
    zniekształcił, przekłamał, odkształcił, wykręcił, zakręcił ...

  2. tebe dodałbym orżnął i wyłudził ;) (autor: Sławekpl | data: 9/12/14 | godz.: 21:06)
    ...

  3. hmm? (autor: djXone | data: 10/12/14 | godz.: 01:15)
    "powinni zagwarantować swoim klientom możliwość bezpłatnej zmiany numeru kontaktowego" To chodzi o zmianę czy przeniesienie numeru?

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.