Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 11 lutego 2015 
    

Do platformy wirtualnej rzeczywistości OSVR dołączyło 13 partnerów


Autor: DYD | 20:03
(2)
Razer wspólnie z Sensics ogłosiła dzisiaj, iż do projektu Open Source Virtual Reality (OSVR) dołączyli kolejni partnerzy. Począwszy od debiutu projektu podczas CES 2015, do OSVR dołączyło 13 nowych organizacji, w tym Jaunt, pionier w rozwiązaniach VR na potrzeby filmu. Kolejne firmy prowadzą rozmowy z Razerem i Sensics. OSVR ma na celu stworzenie nowego standardu zarówno w sferze pracy deweloperów, jak i doznań użytkowników. Razer oraz Sensics wspierają projekt tworząc OSVR Hacker Dev Kit, urządzenie oraz oprogramowanie ułatwiające tworzenie rozwiązań opartych o wszystkie technologie wykorzystywane w VR.

Nowi członkowie projektu OSVR:

3DRudder – kontroler umożliwiający nawigację 3D za pomocą ruchu stóp. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy mogą poruszać się po wirtualnych światach w najbardziej intuicyjny sposób.

Cyberith – twórcy Virtualizera, urządzenia umożliwiającego użytkownikom swobodne poruszanie się podczas eksploracji wirtualnego uniwersum.

Impulsonic – twórcy przestrzennych systemów audio wykorzystywanych przez VR oraz gry. Flagowy produkt Impulsonic to Phonon to system authoringu efektów przestrzennych, takich jak reverb, oraz pozycjonowania i modelowania dźwięku 3D.

Jaunt – wiodący deweloper profesjonalnych zestawów do nagrywania i odtwarzania realistycznych i w pełni stereoskopowych materiałów VR.

Lucidscape – to producent nowego silnika symulacji 3D, który umożliwi budowę sieci niezależnych, połączonych ze sobą wirtualnych światów.

Pixel Titans – to niewielki zespół zaangażowany w prace nad grą STRAFE®, która ma się stać „najbardziej realistycznym shooterem z roku 1996”. Zaangażowaniu Pixel Titans w OSVR przyświeca idea stworzenia powszechnie dostępnego systemu VR.

SoftKinetic® - dzięki swojej technologii DepthSense® umożliwia interakcje z wirtualnymi światami za pomocą naturalnych ruchów dłoni. Rozwiązanie to wykorzystuje kamerę 3D i middleware umożliwiający stworzenie pełnej siatki dłoni bez konieczności dotykania skanera.

Sonic VR – autorzy urządzeń oraz oprogramowania do renderowania obiektowego dźwięku 3D (wokół obiektu, poniżej/powyżej obiektu, z głębi). Sonic VR udostępni zestawy deweloperskie do wykorzystania z urządzeniami peryferyjnymi oraz zapewni wsparcie podczas integracji z OSVR.

Tactical Haptics – firma pracuje nad komercjalizacją dotykowych kontrolerów do gier, które oferują wrażenia dotykowe znacznie bardziej realistyczne niż standardowe wibracje. Firma wierzy, że jest to jeden z kluczowych elementów, których brakuje na obecnym rynku VR.

Tammeka Games – deweloper pracujący nad Radial-G: Racing Revolved, arkadową grą wyścigową sci-fi dedykowaną systemom VR. Premiera pełnej gry Radial-G odbędzie się na Steamie już w maju, na krótko przed czerwcową premierą Hacker Development Kit w 2015.

VisiSonics – to lider w dziedzinie precyzyjnie pozycjonowanego, uprzestrzennionego dźwięku 3D do wykorzystania zarówno w grach i filmach opartych na wirtualnej lub rozszerzonej rzeczywistości.

VR Bits – to studio kreatywne, specjalizujące się w tworzeniu treści na potrzeby VR. Do projektu OSVR wniesie wiedzę z zakresu projektowania gier oraz wsparcie doświadczonych twórców angażujących wirtualnych treści.

VR Union – to stworzona przez autorów zestawu DK1 upgrade firma produkująca urządzenia VR dedykowane rozwiązaniom biznesowym.

Program OSVR Academia to kolejny krok Razera na drodze do rozwoju i spopularyzowania wirtualnej rzeczywistości. Inicjatywa zapewni dostawę 10 darmowych zestawów OSVR Hacker Development Kit oraz pełen dostęp do kodu źródłowego OSVR dla każdej kwalifikującej się szkoły wyższej, która planuje stworzenie laboratorium VR.

OSVR™ to nowy ekosystem wirtualnej rzeczywistości stworzony od podstaw tak, aby ustanowić wspólny standard dla producentów urządzeń, deweloperów gier. Za cel stawia sobie stworzenie najgłębszych doznań w obszarze wirtualnej rzeczywistości. OSVR, wspierany przez liderów branży, koncentruje się na graczach, którzy już od teraz będą mogli wznieść granie w wirtualnej rzeczywistości na kolejny poziom.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: radonix | data: 12/02/15 | godz.: 10:24)
    Wszystko technicznie idzie w dobrą stronę: widziałem już przeróżne filmy (oczywiście w 2D), prezentujące rozwój tego projektu. Jest OK.

    Jest tylko jedno ''ale'' - czy zdrowie człowieka udźwignie taki wynalazek? (np. zakłócenia pracy błędnika, nudności, zawroty głowy)


  2. az to mi się przypomniało :) (autor: Pider | data: 12/02/15 | godz.: 23:08)
    https://www.youtube.com/watch?v=8p0jmewhXeU

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.