TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 20 lutego 2015 |
|
|
|
Oficjalnie stanowisko Lenovo w 'aferze' SuperFish Autor: DYD | 18:44 |
(4) | W nawiązaniu do wiadomości na temat preinstalowanego oprogramowanie Superfish na urządzeniach Lenovo firma wydałą oficjalny komunikat w tej sprawie. Oto fragment oświadczenia a w dalszej części pełna treść komunikatu: W Lenovo dokładamy wszelkich starań, by zapewnić klientom jak najlepszą ofertę. Wiemy, że z naszych urządzeń korzystają codziennie miliony osób, a my jesteśmy zobowiązani zapewniać użytkownikom wysoką jakość, niezawodność, innowacyjność i bezpieczeństwo informacji. Dążąc do doskonalenia swojej oferty, na niektórych notebookach dla klientów indywidualnych instalowaliśmy fabrycznie oprogramowanie producenta zewnętrznego — firmy Superfish z Palo Alto w stanie Kalifornia.
Pełna treść oświadczenia Lenovo:
W Lenovo dokładamy wszelkich starań, by zapewnić klientom jak najlepszą ofertę. Wiemy, że z naszych urządzeń korzystają codziennie miliony osób, a my jesteśmy zobowiązani zapewniać użytkownikom wysoką jakość, niezawodność, innowacyjność i bezpieczeństwo informacji. Dążąc do doskonalenia swojej oferty, na niektórych notebookach dla klientów indywidualnych instalowaliśmy fabrycznie oprogramowanie producenta zewnętrznego — firmy Superfish z Palo Alto w stanie Kalifornia.
Wychodziliśmy z założenia, że produkt ten, zgodnie z intencjami Superfish, ułatwi użytkownikom zakupy w Internecie. Oprogramowanie to nie spełniło jednak oczekiwań naszych ani klientów, którzy krytykowali jego działanie. Na te skargi zareagowaliśmy szybko i zdecydowanie. Przepraszamy, jeżeli nasi użytkownicy poczuli się zaniepokojeni z jakiegokolwiek powodu. Zawsze wyciągamy wnioski z własnych doświadczeń i staramy się doskonalić na ich podstawie.
W styczniu zaprzestaliśmy fabrycznej instalacji tego oprogramowania. Także w styczniu zablokowaliśmy połączenia z serwerem, który umożliwiał jego działanie. Na naszych stronach internetowych zamieściliśmy instrukcję usuwania tego oprogramowania. We współpracy z Superfish oraz innymi partnerami branżowymi reagujemy na wszelkie obecne i potencjalne kwestie związane z bezpieczeństwem informacji. Szczegółowe informacje na temat tych działań oraz narzędzia do usuwania oprogramowania można uzyskać pod adresami:
http://support.lenovo.com/us/en/product_security/superfish
http://support.lenovo.com/us/en/product_security/superfish_uninstall
Pragniemy podkreślić, że firma Lenovo nigdy nie instalowała tego oprogramowania na jakichkolwiek notebookach marki ThinkPad, komputerach stacjonarnych ani smartfonach. Oprogramowanie to nie było nigdy instalowane na żadnych produktach dla klientów z sektora dużych przedsiębiorstw —serwerach ani rozwiązaniach pamięci masowej — i sprawa ta w żaden sposób nie dotyczy tych urządzeń. Nie instalujemy już technologii Superfish na żadnych urządzeniach Lenovo. Najbliższe tygodnie poświęcimy na dogłębne zbadanie tej sprawy i wyciąganie wniosków na przyszłość. Będziemy prowadzić dialog z partnerami, specjalistami branżowymi oraz użytkownikami i poprosimy ich o opinie. Pod koniec miesiąca przedstawimy plan działań, które pomogą Lenovo i całej branży działać z większą świadomością kwestii związanych z oprogramowaniem adware, oprogramowaniem instalowanym fabrycznie i zabezpieczeniami. Poczuwamy się do odpowiedzialności za swoje produkty, ofertę dla użytkowników i wyniki naszych nowych działań.
Technologia Superfish mogła być instalowana na następujących modelach komputerów:
Seria G: G410, G510, G710, G40-70, G50-70, G40-30, G50-30, G40-45, G50-45
Seria U: U330P, U430P, U330Touch, U430Touch, U530Touch
Seria Y: Y430P, Y40-70, Y50-70
Seria Z: Z40-75, Z50-75, Z40-70, Z50-70
Seria S: S310, S410, S40-70, S415, S415Touch, S20-30, S20-30Touch
Seria Flex: Flex2 14D, Flex2 15D, Flex2 14, Flex2 15, Flex2 14(BTM), Flex2 15(BTM), Flex 10
Seria MIIX: MIIX2-8, MIIX2-10, MIIX2-11
Seria YOGA: YOGA2Pro-13, YOGA2-13, YOGA2-11BTM, YOGA2-11HSW
Seria E: E10-30
Zaktualizowane [21/02/2015] oświadczenie Lenovo w sprawie technologii Superfish
Jak już informowaliśmy wczoraj, Lenovo bada wszelkie możliwości, by pomóc użytkownikom zaniepokojonym kwestią oprogramowania Superfish. Dzisiaj podjęliśmy dwa dodatkowe działania:
1. Oprócz dostępnej na naszych stronach internetowych instrukcji ręcznego usuwania tego oprogramowania, udostępniliśmy także automatyczne narzędzie do usuwania zarówno oprogramowania, jak i certyfikatu. Narzędzie to jest dostępne tutaj: http://support.lenovo.com/us/en/product_security/superfish_uninstall
2. Współpracujemy z firmami McAfee i Microsoft nad kwarantanną lub usunięciem oprogramowania i certyfikatu Superfish przy użyciu przodujących w branży narzędzi i technologii tych firm. Działania te już się rozpoczęły i spowodują automatyczne usunięcie tej luki w zabezpieczeniach nawet na komputerach użytkowników, którzy nie wiedzą jeszcze o tym problemie.
Na podstawie zażaleń użytkowników, w styczniu zaprzestaliśmy fabrycznego instalowania oprogramowania Superfish i zablokowaliśmy jego połączenia z serwerem. Jednak dopiero wczoraj dowiedzieliśmy się o potencjalnej luce w zabezpieczeniach. Obecnie koncentrujemy się na jej usunięciu.
Na podstawie uzyskanej wiedzy, od wczorajszego dnia działamy szybko i zdecydowanie. Choć problem ten w żaden sposób nie dotyczy notebooków ThinkPad, tabletów, komputerów stacjonarnych i smartfonów ani przeznaczonych dla przedsiębiorstw serwerów i urządzeń pamięci masowej, uważamy, że informacja ta powinna dotrzeć do wszystkich klientów Lenovo. Przepraszamy, jeżeli nasi użytkownicy poczuli się zaniepokojeni z jakiegokolwiek powodu. Wyciągamy wnioski z własnych doświadczeń i staramy się doskonalić na ich podstawie. Będziemy nadal ułatwiać klientom usuwanie tego oprogramowania i zagrożonych certyfikatów oraz umożliwiać im dalsze korzystanie z naszych produktów w poczuciu pewności, jakiej zasadnie oczekują.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Bla, bla, bla (autor: Kenjiro | data: 21/02/15 | godz.: 14:21)
Znaczy się, zapewne wrócimy z czymś podobnym do Superfisha, ale mniej upierdliwym, by ludzie się nie skarżyli (tak bardzo).
No i oczywiście, w zasadzie winni są ci, którzy kupili modele domowe, bo biznesowe są "cacy".
Ech, ten PR, w końcu papier wszystko przyjmie.
- Kenjiro winni? chyba poszkodowani ;) (autor: Sławekpl | data: 21/02/15 | godz.: 17:05)
dla mnie to nie problem, kupuję bez systemu lapki albo instaluję na czysto system od razu
nie wyobrażam sobie zostawiać lapa z tym całym chłamem załadowanym przez producenta który do niczego w większosci przypadków się nie przydaje
- @Lenovo (autor: lcf | data: 22/02/15 | godz.: 09:18)
Powinno się skończyć zakazem sprzedaży w cywilizowanym świecie dla wszystkich modeli z tym syfem.
- Ala papka (autor: Atak_Snajpera | data: 22/02/15 | godz.: 20:36)
"W Lenovo dokładamy wszelkich starań, by zapewnić klientom jak najlepszą ofertę..."
Ten początek to chyba z jakiegoś szablonu wzięte. Typowa marketingowa papka.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|