TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 2 marca 2015 |
|
|
|
Nowe karty graficzne od AMD już niebawem? Autor: Giray | źródło: Overclockers.ru | 23:47 |
(37) | Wiele osób, w tym ja, ma wrażenie że AMD coś ostatnio przyspało. Świat idzie do przodu a tam nic się nie zmienia. Chyba jednak wraz z nadchodzącą wiosną AMD zacznie budzić się ze snu zimowego gdyż najprawdopodobniej na targach GDC w przyszłym miesiącu zostanie pokazana, co prawda dla wąskiej grupy specjalistów, karta graficzna z serii R9 3xx. Krąży o niej wiele plotek, więc niebawem powinno się trochę wyjaśnić to czy tamto. Na takich prezentacjach nie pokazuje się produktów niedojrzałych tylko takie które niebawem mają trafić do masowej produkcji.
Karta graficzna bez odpowiedniej otoczki programowej jest tylko kosztownym kawałkiem elektronicznego złomu i żeby się zaczęła sprzedawać muszą powstać rozwiązania programowe pozwalające użytkownikowi końcowemu ją wykorzystać. A te z kolei są tworzone przez specjalistów dla których zorganizowany będzie ten pokaz i od których będą przecieki na temat nowej generacji kart graficznych od AMD ;) |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- czyli "papierowa" premiera ;) (autor: Sławekpl | data: 3/03/15 | godz.: 00:02)
...
- Giray... to żeś chyba sam przysnął (autor: Teriusz | data: 3/03/15 | godz.: 06:42)
"Chyba jednak wraz z nadchodzącą wiosną AMD zacznie budzić się ze snu zimowego gdyż najprawdopodobniej na targach GDC w przyszłym miesiącu zostanie pokazana"
GDC 2015 odbywają się teraz od 2-6 marca 2015. Ty lepiej zacznij śledzić od razu nowinki, bo za miesiąc to już wszystkie inne portale będą wspominać, a Ty dopiero zaczniesz o nich pisać ;)
http://www.gdconf.com/
- @Teriusz (autor: loccothan | data: 3/03/15 | godz.: 06:59)
pan Giray jest 100% Niebiesko/Zielonym chłopakiem ;-)
Nie dziw się że każdy News o AMD jest nasączony tzw. Hejterską Goryczką.
Apropos R390X HBM to już od 2-3 miesięcy schodzą w Fabryce z Taśmy lol
Teraz tylko są ostatnie szlify Nowych Sterów do nich tzw. NextGen OMEGA CATALYST 15...
Czekamy teraz na newsy o nV i jaki to Spocony i jego pół-produkty są The Beściaki lol
Co tak jak zrobią GTX 980Ti 8GB GDDR5 jak będzie 4GB GDDR5 i nowość 4GB DDR4 żeby karta mniej prądu zużywała lol
No comments
- @loccothan (autor: PrEzi | data: 3/03/15 | godz.: 08:12)
Ano daje sie to zauwazyc... tak jak w newsach Wedelka (procz tych japkowych ;-) ) ciezko bylo doszukac sie stronniczosci tak w newsach Giraya od samego poczatku wyczuwa sie nutke jadu/goryczy. Szkoda.
- loccothan no to już zachaczasz o bandę :> (autor: Sławekpl | data: 3/03/15 | godz.: 08:20)
a później się dziwisz, że reakcje są takie jakie są
poczekajmy, zobaczymy co wymyślą, może nic, może coś
mają swój plan wydawniczy i chyba trochę wody w Warcie upłynie zanim pokażą kolejną kartę, a czy z mniejszą czy większą pamięcią ... to chyba od producentów kart będzie już zależeć w dużej mierze
jak pokazały niektóre firmy można trochę obniżyć napięcia i karta staje się jeszcze oszczędniejsza, zresztą 9xx to i tak do obecnych konfiguracji na FullHD lub niewiele więcej,
AMD ma podnieść poprzeczkę, zobaczymy na ile im się to uda
ja i tak czekam na średniaka z HDMI 2.0 i DP 1.3, najlepiej bez dodatkowych wtyczek tylko zasilana z PCIe ale by miała wszystkie najnowsze dekodery na pokładzie, bez tego ani rusz, czyli będę czekał dalej :)
- PrEzi ja bym to ujął jako "ostrożny dystans z dozą nieśmiałości" :) (autor: Sławekpl | data: 3/03/15 | godz.: 08:28)
inni redaktorzy na reszcie portali potrafią znacznie dosadniej pisać, m.in. przy każdej okazji wypominać nieudane buldki albo serię x2000 nie zapominając o sterach :P (to wręcz na hejt zakrawa)
może przez takie czytane newsy na innych stronach jesteśmy troszkę bardziej wyczuleni na niuanse i czytamy za dużo, choć tego nie ma w tekście :)
trochę luzu przyda się wszystkim, PAX :)
- @ all (autor: Giray | data: 3/03/15 | godz.: 09:02)
Dystans mam do wszystkiego ;)
- u siebie mam (autor: Giray | data: 3/03/15 | godz.: 09:03)
Radka R9 270X, ostatnie stery do niego są z grudnia...
- OK Spoko (autor: loccothan | data: 3/03/15 | godz.: 09:16)
Kurdę, chodzi mi o to że AMD tak naprawdę ma się całkiem nieźle, i wciąż coś dla nas graczy nowego za free wymyślają.
Kurdę teraz pamiętaj @Giray będzie News (jest już na zach. portalach, Miałem napisać ale nie będę Ci wchodził w paradę, a po drugie nie mam w tej chwili za dużo czasu by pisać).
News o Mantle że niby nie żyje ;-) Ale w tym Newsie chodzi bardziej o niuans taki jak:
1. AMD zachęca deweloperów do skupienia się na DX12 i OGL-Next.
2. Zaś Mantle jako takie dalej będzie rozwijane, ale już dla ogółu zbędne bo DX12 i OGL-Next to jest nic więcej jak Mantle tylko że zawarte w Open Sofcie i DX12, więc będzie mniejsza fragmentacja pod API GPU.
3. Mantle jako Mantle zaś pozostaje dla Gier pod szyldem AMD Games Evolved (CryEngine, FrostBite3 itd.)
4. W ten sposób AMD wywalczyło dla Graczy (Win, Linux itd.) Lepsze wykorzystanie zasobów Proca (AMD się kłania) i pisanie w "krzemie" staje się Prostsze i Ogólno-dostępne oraz nV i Tak do Programu Mantle (pod nazwą DX12 i OGL-N) dołączyła :D
Słabo?
Po drugie, Nowe OMEGA 14.12 styczą mi do wszystkich gier na luzie (są naprawdę bezbłędne)
Nie patrzmy na nV i co 2tyg. upd do sterów, bo tak naprawdę są dodawane tylko opt. pod wybrane tytuły. W CAT aż tak nie musi być (co powiedzieli devi AMD jakiś czas temu: Będą rzadziej ale bardziej dopieszczone)
- Mantle (autor: Giray | data: 3/03/15 | godz.: 09:36)
nie ma szans rywalizować z DX12 i AMD o tym doskonale wie. Jedyny plus to że wywołało dyskusję i niejako sprowokowało powstanie DX12. ciekawi mnie też czy aby rozwiązania w ten sposób powstałe nie znajdą zastosowania w innych platformach sprzętowych gdzie DX nie jest standardem.
- no ta (autor: Wyrzym | data: 3/03/15 | godz.: 09:51)
stery na stronie sa z grudnia, a w tym czasie mi sie 3x upowaly catalysty, z czego raz dzisiaj :]
podzielcie sie skrinszotem
https://www.dropbox.com/...-03%2008.48.56.png?dl=0
Bo szczerze to mnie nie interesuja stery w ogole dopoki wszystko chodzi.
- @up (autor: Giray | data: 3/03/15 | godz.: 09:57)
Windows update to wiesz gdzie można se wsadzic :P jak wół pisze 14.7 a na stronce AMD jest 14.12
- <.> (autor: Maniak | data: 3/03/15 | godz.: 10:02)
o i Mantle już pogrzebali
http://community.amd.com/...d-the-future-of-mantle
- @All Radeon (autor: loccothan | data: 3/03/15 | godz.: 10:08)
Ja mam OMEGA CAT 14.12 WHQL
(Jak będą te nowe CAT 15.2 Beta to zmienię i potestuję)
Cytat dewelopera z Forum GPU AnAND Tech:
" Hello Everyone,
I wanted to let you know that we are working on our next driver which should be ready soon. This driver will be a Beta Driver. We are currently testing and fine-tuning it to ensure it delivers an optimal customer experience.
As always, I will make sure to inform everyone when the driver is ready by posting here as well as working with my team to announce its arrival through our official website and social channels.
Thank you for your patience "
__________________
Sam
Community Manager, Enthusiast and Component Channel Communications
Official AMD Representative
-> http://forums.anandtech.com/...hread.php?t=2422903
XFX 280X DD Black GHzEd XTLe (nie OC Ed) (BIOS ten pierwszy jest od R280X TOXIC :D )
Rev. Thaiti 280X ze styczniowej parti, dostałem go zamiast XFX DD GHz Ed w RMA (tam wysiadł po prawie 2 latach jeden z wentylków ;-)
-> http://i.imgur.com/WTTu17B.jpg
-> http://i.imgur.com/1cv9MKy.jpg
- O mantle (autor: loccothan | data: 3/03/15 | godz.: 10:11)
Z oficjalej strony AMD (jak pisałem wyżej)
" Proud moments also call for reflection, and today we are especially thoughtful about Mantle’s future. In the approaching era of DirectX® 12 and the Next-Generation OpenGL Initiative, AMD is helping to develop two incredibly powerful APIs that leverage many capabilities of the award-winning Graphics Core Next (GCN) Architecture.
AMD’s game development partners have similarly started to shift their focus, so it follows that 2015 will be a transitional year for Mantle. Our loyal customers are naturally curious about what this transition might entail, and we wanted to share some thoughts with you on where we will be taking Mantle next:
1. AMD will continue to support our trusted partners that have committed to Mantle in future projects, like Battlefield™ Hardline, with all the resources at our disposal.
2. Mantle’s definition of “open” must widen. It already has, in fact. This vital effort has replaced our intention to release a public Mantle SDK, and you will learn the facts on Thursday, March 5 at GDC 2015.
3. Mantle must take on new capabilities and evolve beyond mastery of the draw call. It will continue to serve AMD as a graphics innovation platform available to select partners with custom needs.
The Mantle SDK also remains available to partners who register in this co-development and evaluation program. However, if you are a developer interested in Mantle "1.0" functionality, we suggest that you focus your attention on DirectX® 12 or GLnext.
As an API born to tackle the big challenges in graphics, much of this evolution is already well under way. We invite you to join AMD this week at Game Developer Conference
2015 to see not just the future of Mantle, but the future of PC graphics itself. "
- @loccothan (autor: bajbusek | data: 3/03/15 | godz.: 10:13)
czy ty przypadkiem nie byłeś epizodowym pismakiem na TPC ?
Oj tak ... to był dopiero poziom ... podłogi :)
- @12 (autor: Wyrzym | data: 3/03/15 | godz.: 10:15)
ta windows update lol, chyba widze roznice miedzy wyskakujacym oknem z upem catalystow a windows update.
Ale sprawa sie wyjasnila, upowaly sie jeszcze starsze, nie mialem nawet omeg i jakos zylem. Nie musisz juz hejcic :]
- loccothan prośba na przyszłość, nie kopiuj tekstu ze strony (autor: Sławekpl | data: 3/03/15 | godz.: 10:24)
tylko podaj linka, a po polskiemu wpisz o co chodzi, nie zapominaj, że sporo ludzi jakoś radzi sobie z angielskim ale techniczne zwroty czy skróty to czarna magia, niektóre nawet trudno znaleźć a translatory je omijają
także miło że dzielisz się znalezionymi informacja lecz... ;)
- @01 i 05 (autor: GULIwer | data: 3/03/15 | godz.: 10:32)
@01 oj tak a papierki to będą tylko w kopertach, dlatego wąskie grono, żeby nie przepłacać a żeby trochę szumu w internetach narobili ;)
@05 oj poczekasz bo przynajmniej jeden 6pin będzie jeszcze przez dłuższy czas w średniakach. nV dopiero co wypuściła 960 a AMD nie posądzam, że zrobią tak oszczędną kartę. W sumie dziwne bo PCIE niby może dostarczyć 150W, albo ja źle wyszukałem to info
- Mantle (autor: Soulburner | data: 3/03/15 | godz.: 10:34)
spełniło swoje zadanie, które polegało na pokazaniu światu, że redukcja narzutu API to rzecz nie tylko dobra, ale w ogóle możliwa. Plotki mówią, że przy powstawaniu DX12 i glNext/Vulkan korzystano ze źródeł Mantle, być może dlatego nie zostanie wydane publiczne SDK.
AMD nie planuje uśmiercać Mantle: będzie ono dalej rozwijane i służyć głównie do udostępniania nowej funkcjonalności, której nie będą posiadać pozostałe API. Więcej o tym mają mówić pojutrze na GDC.
@11 - ale masz stare sterowniki! http://przygarnij.e-net24.pl/uploads/ryhhfh.png
- I widzicie (autor: Wyrzym | data: 3/03/15 | godz.: 10:50)
co narobiliscie, byly stare, zylem w blogiej nieswiadomosci, teraz probuje je upnac, juz 3 instalka i restart i dalej mi sie pluje ze nie sa upniete :]
- GULIwer może ale to chyba łączny bilans wszystkich (autor: Sławekpl | data: 3/03/15 | godz.: 10:56)
złącz na płycie, dlatego bez wtyczki masz na rynku karty do 60-70W
to poczekam, cierpliwy jestem, zresztą nie mam jeszcze nowego monitora, na niego dopiero ciułam, więc mi się nie pali aby już kupować cokolwiek co jest dostępne, zmieniam grafę co 2-3 generacje, a że AMD 3 lata prawie spało to zapewne nie wcześniej niż w przyszłym roku coś nowego u mnie zagości ;)
nV w tym czasie też już powinna pokazać nowe karty w nowym procesie, także oczekuję ostrej walki cenowej z korzyścią dla mnie :)
- Wyrzym oczywiście odinstalowałeś stare jakimś programikiem (autor: Sławekpl | data: 3/03/15 | godz.: 10:58)
który czyści wszystkie pozostałości? choćby tym ze strony AMD ;)
- @Wyrzym (autor: loccothan | data: 3/03/15 | godz.: 13:43)
Pierw daj Uninstall Starych (w CAT)
Potem restart, i na świerzo Instaluj OMEGA.
Tak trzeba, napisane nawet na stronie AMD lol
- @Sławekpl (autor: PrEzi | data: 3/03/15 | godz.: 13:55)
Dwa razy w zyciu uzywalem dostarczonego ze sterami Catalyst Uninstallera - bo tak bylo wyraznie zalecane jak wyszly pierwsze stery z Mantle.
A tak zawsze nadinstalowywalem i wsio smiga od dawien dawna idealnie.
- tia ta, (autor: Wyrzym | data: 3/03/15 | godz.: 14:29)
zrobilem to, po calych 14 razach sie udalo, chocia moze wczesniej sie udalo bo robilem to przez rdp i nie moglem do catalystow wejsc a AMD Gaming Evolve jak pokazywal ze mam nieaktualne tak pokazuje, zeby sie odpie**** od tych updatow to mam kogos zgwalcic czy jak?
No ale niby sa i roznicy zadnej nie widze, fpsow nie przybylo, z monitora nie wyskoczyl bakelitowy jednorozec sunacy na teczy, ani mi nawet nie bryknal... wiec po kiego to wlasciwie robilem :)
Pewnie caly trik polega na tym ze po prostu ich data jest starsza niz tych od nvidi temu nie widze roznicy.
- @26. po RDP (autor: pwil2 | data: 3/03/15 | godz.: 16:53)
to nie korzystasz ze sterów AMD/Intela/nVidii.
- PrEzi ja podobnie, jak większość zresztą (autor: Sławekpl | data: 3/03/15 | godz.: 18:19)
choć raz kilka lat temu też odinstalowałem jak zalecają, nie pamiętam, chyba przy wymianie grafy na nowszą ;)
- No to ja tak jak wy (autor: Wyrzym | data: 3/03/15 | godz.: 20:24)
zawsze to instalowalem jedno na drugie i to jeszcze po rdp, teraz byly tylko jakies klocki, ale moze mnie to Evolved zmylilo.
- @up (autor: djXone | data: 3/03/15 | godz.: 22:45)
ja nigdy nie usuwam, instaluje na stare zawsze i jeszcze nigdy nie miałem w związku z tym problemu. Oczywiście od czasów serii 4xxx, dalej nie wybiegam w przeszłość ;)
- Volcan zaczął się od Mantle (autor: loccothan | data: 4/03/15 | godz.: 00:57)
-> http://oi61.tinypic.com/2q1w047.jpg
Mantle dalej będzie rozwijane w AMD Games Evolved Program: CryEngine, FrostBite3 etc.
Mantle to DX12
Mantle to Volcan
Mantle jest naprawdę Open :D
Mantle w Windows, Linux i na Mac
nV jest w Mantle Program także ;-) (DX12 + Volcan ;-)
Następne Konsole PS5 and XboX będą hulać na AMD GPU+CPU
Vulkan API was definitely started with Mantle (tł. API Volcan OGL-Next powstało dzięki AMD Mantle to fakt)
"Many companies have made great contributions to Vulkan, including
AMD who contributed Mantle. Being able to start with the Mantle design
definitely helped us get rolling quickly – but there has been a lot of
design iteration, not the least making sure that Vulkan can run across
many different GPU architectures. Vulkan is definitely a working group
design now."
So in short, the Vulkan API was definitely started with Mantle and
grew from there as more stakeholders added their opinion. Vulkan is
obviously different than Mantle in significant ways now, such as its use
of SPIR-V for its shading language (rather than HLSL) -> That's Volcan
DX12 także zaczęło się od AMD Mantle, AMD ściśle współpracowało z MS, Pomysły i kody od Mantle w DX12 to aż 85% kodu !!!!
Pozamiatane przez AMD wszystko, cicha woda brzegi RWIE lol a za nim zielony pajacyk z podkulonym chciwym małym ogonkiem ;-)
- loccothan prosiłem Cię o coś po polskiemu (autor: Sławekpl | data: 4/03/15 | godz.: 01:21)
może po angielsku bym musiał wpisać hmm... :P
- Hmm (autor: loccothan | data: 4/03/15 | godz.: 07:27)
w skrócie masz w nawiasie (tzw. tłumaczenie w pigułce)
Khronos Group są bardzo zadowoleni z wkładu jaki wniosło AMD z Mantle w rozwój nowego API jakim jest Volcan. to Tyle :-)
To samo powiedzieli MS jakiś czas temu, że Mantle popchnęło ich w kierunku lepszego API jakim ma być DX12.
Po drugie MS ma XboX 1 ;-) Już niebawem zniknie hejt do proców AMD :D lol
Jak zawsze optymalizacja.
- loccothan (autor: pawel1207 | data: 4/03/15 | godz.: 10:32)
serio started with mantle to nie to samo co powstalo dzieki matle normalnie zawsze mi sie wydawalo ze hmm vulcan mial w zamysle integrowac api opengl zn. zamiast ogl i ogles bedzie vulkan w sumie takie bylo glowne zalozenie :D a tu taki news jeszcze zaraz sie dowiem pewnie ze to amd stworzylo opengl :D....
- up@ (autor: loccothan | data: 4/03/15 | godz.: 10:48)
Khronos Group są bardzo zadowoleni z wkładu jaki wniosło AMD z Mantle w rozwój nowego API jakim jest Volcan. to Tyle :-)
To samo powiedzieli MS jakiś czas temu, że Mantle popchnęło ich w kierunku lepszego API jakim ma być DX12.
Dzieki temu że AMD wyciągnęło do Khronos pomocną dłoń (w sensie - udostepnili Kod Mantle) mamy w zasadzie już podstawę pod Nowe API, Bardzo to przyspieszyło Khronosowi Pracę nad Vulcanem.
Pomyśl jak by mieli wsio robić z tzw. Zera ;-) A tak bedzie już niebawem Tech Demo Vulcana, bo tech Demo DX12 już jest :D
- loccothan (autor: pawel1207 | data: 5/03/15 | godz.: 01:49)
wiekszosc musza pisac od zera takie bylo zalozenie jak bys poczytal to byc moze udalo by ci sie zauwarzyc ze plany nowego albo raczej innego :) opengla byly juz przy wersji 3.x, a ludzie od open gla owszem ciesza sie bo amd po latach brania ze srodowiska "open" w koncu cos od siebie dodalo szkoda tylko ze jest to w obecnej postaci srednio dzialajacy bubel ktory komercyjnie nie wypalil..
zreszta loccothan jak sie zastanowisz to zauwarzysz ze Amd ratuje swoj tylek to nie ma zadnych szans na dogonienie intela smutne ale prawdziwe tak szerokie wprowadzenie kodu optymalizowanego pod procki i karty amd oznacza ze w dziedzinie cpu nic sie nie zmieni zn. przepasc sie moze powiekszyc i "mantle " jest na swoj sposob takim desperackim posunienciem aby przynajmniej benchmarkami wyprac mozg typowego klienta..
- @pawel1207 (autor: loccothan | data: 5/03/15 | godz.: 02:33)
Oj Paweł amsz tutaj arta o Mantle i Vulcan od samych twórców z Khronos Group -> Ten news właśnie obiega Świat :D
-> http://wccftech.com/mantle-lives-vulkan-wip/
W pigółce: Mantle jest kamieniem Węgielnym Nowego oGL Vulcan.
-> http://wccftech.com/...als-radeon-r9-390x-gdc-wip/
Już pokazano Demo dla Oculusa na R390X :D Zerwał kolesiowi z tomshardware beret
-> http://www.tomshardware.com/...lus-rift,27298.html
Chłopaki ja już odkładam żeby mieć R390X lol
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|