Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 23 marca 2015 
    

Na przyszły rok prognozuje się sprzedaż 2 mln gogli wirtualnej rzeczywistości


Autor: Giray | 07:04
(6)
Istnieje coś takiego jak "uśpione" kategorie produktów. Są często one obecne na rynku od wielu lat, ale popularność zdobyły całkiem niedawno. Tak było ze smartfonami i tabletami i tak będzie z goglami wirtualnej rzeczywistości.. Pierwsze próby wyprodukowania takich urządzeń miały miejsce dwadzieścia lat temu, ale potem praktycznie zapomniano o nich. Od jakiegoś czasu jednak widać zainteresowanie producentów tym segmentem rynku co potwierdza pojawianie się co jakiś czas nowych urządzeń jak i dołączanie do tego wyścigu nowych producentów.

Według śledzącej ten rynek firmy Gartner popyt na tego rodzaju produkty był w 2014 r. większy niż kiedykolwiek w historii. Nie należy zapominać że gogle wirtualnej rzeczywistości mają już dość szerokie zastosowanie w wielu dziedzinach, jak np. wspomagają wzrok pilotów podczas nocnych lotów, ale dopiero teraz zaczyna być widoczne zainteresowanie masowego odbiorcy tym rodzajem elektroniki użytkowej. Prognozy dotyczące 2016 r. mówią o 2 mln sprzedanych egzemplarzy, 5 mln w 2017 i 8 mln rok później. Widać więc, że mamy tu do czynienia ze skokowym wręcz wzrostem sprzedaży co powinno znacząco przełożyć się na spadek cen a więc i na większą dostępność.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Kenjiro (autor: Kenjiro | data: 23/03/15 | godz.: 09:19)
    Póki opóźnienie nie zejdzie poniżej 5ms, a płynność obrazu nie osiągnie > 100fps, to nie ma co marzyć o popularności, bo większość ludzi będzie odczuwać dyskomfort, może nawet nudności czy zawroty głowy związane z używaniem tegoż.

  2. z chęcią bym kupił uproszczoną wersję (autor: Sławekpl | data: 23/03/15 | godz.: 10:47)
    za to z bardzo dobrym ekranem/ekranami, zamiast TV czy monitora, czujniki mi są zbędne ale możliwość oglądania filmu jakbym był w kinie jest dla mnie kusząca

  3. @2. (autor: Kosiarz | data: 23/03/15 | godz.: 16:30)
    Pytalem na forum Oculusa o mozliwosc ogladania filmow w 3D na ich goglach to w skrocie dostalem odpowiedz 'to nie do tego jest przeznaczone'. Jednak mysle ze o ile juz ktos nie zrobil to szybko zrobia soft do tego.

  4. Filmy hm moze (autor: agnus | data: 23/03/15 | godz.: 18:56)
    Ale ja chcę Eve Valkirie i podobne gry na takich goglach. To może być niezły czad.

    Poza tym jak ktos to już napisał wcześniej - przemysł porno czeka na popularyzację gogli z niecierpliwością ;)


  5. filmy mozna ogladac (autor: RusH | data: 24/03/15 | godz.: 17:57)
    co chcesz mozesz ogladac, ale efekt bedzie marny bo obraz daleko, a pikseli malo

  6. RusH na obecnych prototypach (autor: Sławekpl | data: 24/03/15 | godz.: 19:52)
    a przecież można upakować znacznie więcej pikseli co pokazują projektory FullHD z matrycami o wielkości 0,7"
    tylko opcja gdzie nie będę widział pikseli mnie interesuje, czyli realne zastępstwo dla TV czy monitora ale bez czujników/laserów które do oglądania filmu są zbędne a znacząco podnoszą cenę
    taki IMAX ale bez wychodzenia z domu, może się doczekam ;)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.