Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 17 czerwca 2015 
    

Fizyczna czy wirtualna? Centrala telefoniczna


Autor: Artykuł reklamowy | 16:52
(1)
Przekierowanie połączeń telefonicznych do konkretnych konsultantów na infolinii, czy pracowników wybranego działu przedsiębiorstwa jest możliwe z wykorzystaniem centrali telefonicznej. Obecnie firmy mogą korzystać z centrali fizycznych lub wirtualnych.

Czym są centrale telefoniczne?

Pod pojęciem centrala telefoniczna należy rozumieć urządzenie lub system urządzeń, które odpowiadają za łączenie połączeń telefonicznych pomiędzy odpowiednimi numerami i osobami. Znajdują one zastosowanie przede wszystkim w dużych firmach o rozbudowanej strukturze organizacyjne lub w firmach o dużym call center. Niemniej, dzięki nowoczesnym technologiom, centrale mogą być z powodzeniem wykorzystywane w małych firmach i instytucjach.

Takie szanse stwarzają wirtualne, hostowane centrale telefoniczne, dające dużą swobodę kształtowania własnego systemu telekomunikacyjnego. Można je rozbudowywać bez konieczności inwestowania w sprzęt i obsługę pracowników. Dodatkowo, firmy dostarczające usługę wirtualnej centrali telefonicznej, np. Datera SA, udostępniają do niej w parze dodatkowe usługi, takie jak telekonferencje, automatyczne sekretarki, nagrywanie rozmów czy proste call center.

Fizyczna czy wirtualna?

Wybór centrali telefonicznej do firmy podyktowany powinien być jej indywidualnymi preferencjami i oczekiwaniami. W dużej firmy budowa fizycznej centrali wydaje się całkowicie uzasadniona, ale w małych i średnich przedsiębiorstwach wymagająca instalacji w zakładzie konkretnych urządzeń fizyczna centrala może okazać się zbyt kosztowną inwestycją, niewspółmierną do korzyści, jaką można z jej tytułu osiągnąć.

Dlatego dla firm z sektora MŚP polecane są serwery usług VoIP. Taka wirtualna  centrala telefoniczna może oferować użytkownikom dokładnie takie same funkcjonalności, jak centrale fizyczne. Jej niewątpliwą zaletą jest to, że nie wymaga ona zakupu i instalacji urządzenia - ani za pierwszym razem, ani przy rozbudowie systemu. Centrala jest dostępna wówczas jako usługa w chmurze obliczeniowej dostarczanej przez wybranego providera. Wybierając centralę wirtualną należy korzystać wyłącznie ze sprawdzonych rozwiązań, które będą niezawodne w całym okresie korzystania z nich.

W dużych firmach fizyczna centrala pozwala na pełną kontrolę i utrzymywanie systemu telekomunikacyjnego w ramach własnych zasobów. Centrala jest instalowana w siedzibie firmy, co daje właścicielom kompleksowy nadzór nad nią i jej działaniem. Taka centrala powinna dawać szereg możliwości użytkownikom, m.in.:

  • możliwość podłączenia dowolnego operatora telekomunikacyjnego,
  • możliwość rozbudowy systemu przez zakup odpowiednich modułów,
  • wspieranie wielozmianowego systemu pracy.

Zarówno centrala wirtualna, jak i fizyczna, mogą być rozbudowywane o kolejne usługi, m.in. contact center i tradycyjnego call center. Taki kompleksowy system porozumiewania się z klientami - obecnymi i potencjalnymi, pozwoli na budowanie przewagi konkurencyjnej firmy. 


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Внимание! Вни& (autor: Kapitan_Bomba | data: 18/06/15 | godz.: 18:30)
    Artykuł sponsorowany ;)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.