TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 9 lipca 2015 |
|
|
|
AMD udostępnia nowy sterownik Catalyst 15.7 Autor: DYD | 21:17 |
(29) | Firma AMD udostępniła nowy sterownik AMD Catalyst 15.7, który zapewnia wsparcie dla systemu Windows 10 oraz DirectX 12. Sterownik będzie w pełni zintegrowany z systemem Microsoft Windows 10 i będzie można go zainstalować poprzez panel aktualizacji Windows. Wśród nowych funkcji sprzętu AMD w systemie Windows 10 znajdują się:
• Możliwość strumieniowania wideo w najwyższych rozdzielczościach (4K i wyższych) dzięki obsłudze sprzętowego dekodera HEVC
• Obsługa technologii Microsoft DirectX® 12 i AMD FreeSync,
• Przyspieszony czas wybudzania i wznawiania systemu
• Obsługa Window Display Driver Model (WDDM) 2.0, co zmniejsza narzut obliczeniowy na kartę graficzną. Tryby wyświetlania mogą być zmieniane szybko i bez migającego obrazu
Nowy sterownik AMD Catalyst 15.7 zapewnia ponadto nowe funkcje dla wielu dotychczasowych użytkowników sprzętu firmy AMD:
• Frame Rate Targeting Control (FRTC) zapewnia możliwość optymalizacji działania karty graficznej, aby uzyskać bardziej stabilną wydajność w grach poprzez kontrolę liczby renderowanych klatek w czasie rzeczywistym i ustalenie maksymalnej częstotliwości ich wyświetlania. Dzięki temu system i karta graficzna pobierają często mniej energii, pracują w niższej temperaturze i w efekcie system chłodzenia działa ciszej. Od teraz funkcja ta jest dostępna dla wszystkich kart graficznych poczynając od modeli AMD Radeon™ R7 260 i AMD Radeon HD 7790 wzwyż.
• Virtual Super Resolution (VSR) zapewnia lepszą jakość obrazu dla graczy i użytkowników systemu Windows. Karta graficzna renderuje obraz w wyższej rozdzielczości skaluje go w dół. Od teraz ta funkcja jest dostępna dla wszystkich kart graficznych poczynając od modeli AMD Radeon R7 260 i AMD Radeon HD 7790 wzwyż. Ponadto mogą z niej skorzystać także użytkownicy procesorów AMD APU A6-7400K i wyższych.
• Technologia AMD FreeSync eliminuje zjawisko rozrywania obrazu bez typowego zwiększenia opóźnienia w reakcji. Od tej wersji sterownika działa ona również w trybie CrossFire™. Wystarczy tylko obsługujący tę technologię sprzęt AMD (karta graficzna lub procesor APU) i kompatybilny monitor. Pełna lista wspierających tę technologię ekranów znajduje się tutaj.
„Jesteśmy niezwykle zadowoleni z faktu, że użytkownicy naszego sprzętu mogą cieszyć się pełnią możliwości systemu Windows® 10, dzięki czemu ich komputery zapewniają im jeszcze lepszą rozrywkę i jeszcze bardziej intuicyjną interakcję. — powiedział Ari Rauch, wiceprezes w dziale Software Development firmy AMD. — Sterownik AMD Catalyst 15.7 to nie tylko lepsze doznania i możliwości, ale również lepiej działające gry, lepsza jakość strumieniowania wideo, a także niezwykła efektywność energetyczna. Dzięki niemu nasza architektura Graphics Core Next wznosi się na nowy poziom.” |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- fak lodżik... (autor: PiotrexP | data: 9/07/15 | godz.: 22:12)
Wprowadzić FRTC celem oszczędzania energii i ograniczyć ją do DX10+ gdzie i tak te karty są zazwyczaj obciążane w 100%. Yyych.
- nie polecam (autor: Chucky | data: 9/07/15 | godz.: 23:15)
po zainstalowaniu w WOT-cie pojawiły się dziwne migające, od czasu do czasu, paski na dole ekranu. W czasie odinstalowywania - black screen w W8.1 PRO... ponowne uruchomienie/restarty - system uruchamiał się normalnie ale po ekranie wczytywania systemu 'black screen' i d***... dobrze, że mam procek z integrą. Uruchomiłem sys na integrze, wywaliłem resztki sterowników i wpisów do rejestru - i po restarcie system zdołał wstać normalnie... wróciłem od OMEG(14.12)...
- @2. (autor: pwil2 | data: 9/07/15 | godz.: 23:53)
Masz pecha, bo generalnie jest pozytywny odzew po instalacji tych sterowników - odczuwalne zwiększenie wydajności/mniejszy narzut na CPU.
- 7790 wzwyż (autor: RusH | data: 10/07/15 | godz.: 00:39)
e? przeciesz 7730 i 7750 to ten sam czip
- ... działa w WoT... (autor: SebaSTS | data: 10/07/15 | godz.: 07:04)
... nie zaczynam już od 4fps jak się załaduję na planszę i mam licznik tykający, tylko min 30-40fps. Potem się zwiększa ilość fps jak się drużyna rozjedzie. I już nie szarpie na snajperce i jak się wróg pojawia czy niewidoczny strzeli we mnie. To taka hardwarowa żarówka była...
- @2. (autor: Shamoth | data: 10/07/15 | godz.: 08:32)
Faktycznie masz pecha albo syf w kompie bo ogólnie na nic nie liczyłem a jednak odczuwalnie jest lepiej i z ilością fps i z płynnością/responsywnością, w WOT tekstury już nie są takie rozmyte jak wcześniej przy włączeniu FXAA. Fakt że na win7ulti 64bit też zaliczyłem czarny ekran w trakcie instalacji na profilu użytkownika ale druga instalacja na profilu admina przeszła bezboleśnie... ciekawe na jak długo jeszcze wystarczy mi stary poczciwy 5850 ;)
- Skoro wzrost ilości Draw Calls (autor: pwil2 | data: 10/07/15 | godz.: 08:47)
o 30% wpłynął tak na działanie gier, to co się stanie, gdy pod DX12, z wykorzystaniem ACE będzie wzrost Draw Calls o 900%? Oczywiście zakładając, że gry takie jak WoT dostaną DX12.
- mi. (autor: Pider | data: 10/07/15 | godz.: 09:36)
Kerbal space program wywala po tej aktualizacji. Reszta smiga pieknie.
- ... (autor: radonix | data: 10/07/15 | godz.: 11:53)
Żadnych AMD. Żadnych Radeonów!
Tylko: nvidia + intel = święty spokój
PS. Dobra, nie krzyczcie na mnie! ;-P Piszę tylko o moich wieloletnich doświadczeniach/praktykach...
- @10 (autor: Muchomor | data: 10/07/15 | godz.: 12:00)
Gdyby to tylko było takie proste ...
NV też zaliczyła bardzo konkretną wpadkę z serią 8x00/8x00m. Kupa laptopów stawała się bezużyteczna po ok. 1.5-2.5 roku. Sam mam gdzieś takiego ładnego Della 13''.
Podobną wpadkę miało AMD z serią 69x0m. Padały jak muchy.
Dziś siedzę na NV, ale jak coś się zmieni, to bez wahania sięgnę po produkt konkurencji.
- nie wiem jak w mobile (autor: Pider | data: 10/07/15 | godz.: 13:04)
Ale ja nigdy nie mialem problemu z radeonami. Pierwszy to 9550, 1650xt, HD 4650mobile, 6950 a teraz r9 290x. wszystko dziala do dzis swietnie
Dlatego nie zgodze sie Radonix jesli chodzi o grafy :) W CPU no to tylko intel... Chociaz czasy athlonow xp pamietam. Jeszcze mam starego bartona ktory fajnie przez zworki na mobasie sie krecil :)
- @4 przecież (autor: rzymo | data: 10/07/15 | godz.: 14:00)
7750/7770 to inne chipy niż 7790 ;)
- r9 280x (autor: BoloX | data: 10/07/15 | godz.: 14:20)
Nie działa te sztuczne ograniczenie klatek... Sprawdzałem na Guild Wars 2. Dodatkowo więcej prądu zjadało jak miałem te wymuszanie włączone !
- @13 no i ciekawe jak to sprawdziles ze... (autor: gantrithor | data: 10/07/15 | godz.: 15:05)
zjadalo wiecej pradu zjadalo pewnie ci fraps pokazywal albo swiatlo przygasalo jak wlaczyles ta opcje hehe.
- @14 mam (autor: BoloX | data: 10/07/15 | godz.: 16:37)
podłączonego pieca pod licznik i widzę co się dzieje, więc se daruj te wywody... po włączeniu opcji ograniczenia klatek zużycie prądu podskoczyło o 30W.
http://centerdi.pl/...s/large/4/5/354_1.png?920597
- @BoloX (autor: Pet | data: 10/07/15 | godz.: 18:48)
A Guild Wars 2 to nie jest przypadkiem DirectX 9? Bo FRTC jest przeznaczone tylko do DX10 i DX11 i nie działa z DX9.
- @16 (autor: KamieniKupa | data: 10/07/15 | godz.: 23:27)
DX9 only.
- Skalowanie Fury X dla 1-4szt kart (autor: pwil2 | data: 11/07/15 | godz.: 15:56)
http://www.legitreviews.com/...-benchmarked_167338
- w pCars (autor: loccothan | data: 11/07/15 | godz.: 23:44)
na Win_X jest już średnia 59fps (mierzone Frapsem)
Tym razem po p.1.2 można spokojnie grać nawet w MonteCarlo.
Jak wam nie działa AVT to z Modów 1040 dajcie tylko install AVT64.exe i będzie widać akcelerację w programach do kodowania...
- A co do (autor: loccothan | data: 11/07/15 | godz.: 23:48)
DX12 to w Win_X build 10162 jest Bug i nie widzi DX12 na Radku.
Trzeba czekać, po weekendzie będzie już RTM 10176 i w DxDiag będzie prawidłowo wyświetlać i działać DX12.x w GCN.
- U mnie (autor: Deathraw | data: 12/07/15 | godz.: 21:57)
W wiedźminie wydajność o dziwo spadła. Ciężko mi powiedzieć czy to przez sterowniki, czy przez coś innego w systemie, w każdym razie spadła niemało. Co ciekawe jak system ten sam sterownik sam sobie ściągnął karta była wykrywana jako 7900 series engineering sample. Teraz po instalacji catalyst mam r9 200 series. Ciekaw jestem czy faktycznie mógł to być engineering sample czy to jakoś błąd. I jeżeli był ES, to czy da radę go odblokować do 7970, o ile to możliwe.
VSR-Pic na wodę fotomontaż. Nie wiem jak można grać z czymśtakim-czcionki są strasznie małe,wydajność spada na łęb na szyję, a jakość hmm kwestia dyskusyjna. Dla mnie na minus zdecydowanie gorsza ostrość niż w natywnej, a wydajność 25% gorsza niż natywna +8xAA-sprawdzane na heaven.
- @10. (autor: Shamoth | data: 13/07/15 | godz.: 08:51)
No ja za mobilnymi nV nie przepadam, padnięty gtx8800m i gtx570m, praktycznie same padały z dnia na dzień...
- @22 (autor: Muchomor | data: 13/07/15 | godz.: 14:00)
Wiem, bo miałem. Potem doświadczyłem dokładnie tego samego problemu z 6970m i z 6990m. Padały jeszcze chyba szybciej niż NV, więc lubić mobilnych AMD też nie mam powodu. W dodatku stało się to już długo po fakapie NV, więc AMD niepotrafiło wyciągnąć wniosków z błędów konkurencji.
Potem założyłem Keplera 680m i siedzi sobie do dziś i nie grzeje się wcale i śmiga jak złoto.
Jak pisałem - nie ma reguły.
- @Shamoth (autor: Deathraw | data: 13/07/15 | godz.: 14:21)
Tak jak Muchomor miałem również złe doświadczenia z grafikami AMD, o dziwo chyba nawet częściej niż z NV, ale nie dopisujcie do tego jakiejś reguły, bo jak ktoś czyści laptopa i da pastę do zmiany to wiadomo, że sprzęt ma mniejsze szanse się rozkraczyć, a padały i jedne i drugie.
Zresztą RoHS to zasługa UE i to do niej należy kierować zarzuty, że redukując szkodliwość elektrośmieci zwiększyli obrzydliwie ich ilość i nie wierzę, że miało to inne względy niż ekonomiczne dla dużych koncernów.
- GTA V w 4480x1024 bez różnicy (autor: Tomasz | data: 13/07/15 | godz.: 15:31)
na R9 280x, od miejscami 22 FPS (głównie poza miastem) do 30 w miastach, detale b.wysokie.
- @21 (autor: Pet | data: 13/07/15 | godz.: 15:46)
Małe czcionki z VSR to nie wina VSR ale nie przystosowana gry do wysokich rozdzielczości, jak 4K. Mnóstwo gier ma problemy w wysokich rozdzielczościach - małe czcionki to pikuś :)
- @Pet (autor: Deathraw | data: 13/07/15 | godz.: 16:05)
To oczywiste, ale nie zmienia to faktu, że nawet 1440p z użyciem DSR na ekran 24" 1080P powoduje, że gra jest niegrywalna z powodu napisów dla mrówek, wydajność leci na pysk, a poprawa jakości lekko mówiąc dyskusyjna.
- edit (autor: Deathraw | data: 13/07/15 | godz.: 16:06)
chodziło o VSR oczywiście, choć podejrzewam że DSR nie ma nic lepszego do zaoferowania.
- @Deathraw (autor: Pet | data: 13/07/15 | godz.: 20:10)
Wszystko zależy od gry. W wielu danie większej rozdzielczości niż fullhd niewiele zmieni bo np. ostatni w kolejce post-proces ma na sztywno ustawioną max rozdzielczość tekstury też full-hd. Wtedy działa wolniej ale wygląda podobnie. Pracowałem nad wieloma grami przy renderingu i testy 4k były robione dopiero w ostatniej jaką robiłem, chociaż wcześniej zdarzała się obsługa Eyefinity. Testy i poprawki do takich rzeczy kosztują i wydawcy z tego rezygnowali. Eyefinity/NVSurround/21:9, Crossfire/SLI, 3D Vision/HD3D, zmienny framerate - to rzeczy z których świadomie się rezygnuje bo implementacja i testy kosztują.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|