TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 27 października 2015 |
|
|
|
Radeon i GeForce w jednym stali domu Autor: Giray | źródło: overclockers.ru | 22:49 |
(5) | Mniej więcej na wiosnę dowiedzieliśmy się o jednej z ciekawszych funkcji nowego DirectX 12. Miała nią być możliwość jednoczesnej współpracy procesorów graficznych różnych producentów. Nowe API miało umożliwiać nie tylko współpracę na przykład kart AMD i Nvidii, ale także i różnych ich generacji. Umożliwia to specjalny tryb renderowania klatek (alternate-frame rendering method), noszący nazwę Explicit Multiadapter Unlinked (EMU). W tym trybie twórcy oprogramowania mogą kontrolować dostęp do poszczególnych danych i kart graficznych, aby zapewnić właściwą wymianę danych między nimi. Nie działa to jednak automatycznie.
Przykładem zastosowania tego rozwiązania jest gra studia Oxide Games o nazwie "Ashes of Singularity". Serwis AnandTech przeprowadził testy tej gry w środowisku dwóch procesorów graficznych różnych producentów, dodatkowo w kilku róznych konfiguracjach, czyli z zastosowaniem różnych kart graficznych. Rezultaty uznano za obiecujące, co zresztą widać na zamieszczonym poniżej obrazku. Test gry w rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli z użyciem GeForce GTX 980 Ti i GeForce Titan X wykazał wzrost wydajności o 46% w porównaniu z pojedynczą kartą GTX 980 Ti karty graficznej, co wygląda z kolei na wynik poniżej potencjału tych dwóch kart. Dużo ciekawiej wygląda połączenie Radeona R9 Fury X i GTX 980 Ti, gdyż wydajność w takim przypadku wzrasta o 68-75%, w zależności od tego, którą kartę ustawimy jako wiodącą. R9 Fury X ustawiony jako karta wiodąca pokazał najlepszy wzrost wydajności. Dla porównania w przypadku użycia konfiguracji SLI lub CrossFire mamy do czynienia ze wzrostem o 80%. Testy tych samych kart w rozdzielczości 4K pokazały przyrost wydajności o 65-66%, także w zależności od tego, która z kart ustawiona była jako wiodąca.
Starsze karty graficzne nie zawsze spisywały się w tym teście dobrze, wiele zależało od tego, która z nich ustawiona była jako wiodąca. W przypadku połączenia akceleratorów Radeon HD 7970 i GeForce GTX 680 ustawienie jako karty prowadzącej Radeona HD 7970 dało wzrost wydajności o 55%, a w przypadku ustawienia jako karty wiodącej GeForce GTX 680 doprowadziło to do spadku wydajności poniżej szybkości pojedynczej karty graficznej GeForce GTX 680. Wygląda na to, że prace nad dopracowaniem trybu EMU są jeszcze dalekie do zakończenia. Pozostaje tylko pytanie, czy twórcy gier chcą się angażować w coś takiego?
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Wg mnie szkoda na to prądu... (autor: raczek70 | data: 28/10/15 | godz.: 15:51)
To rozwiązanie nigdy nie będzie dopracowane.
- Zobaczymy (autor: kombajn4 | data: 28/10/15 | godz.: 17:52)
jak wypadną testy na słabszych modelach i w innych testach ale zanosi się na to że będzie się opłacało zostawić sobie poprzednią kartę graficzna kupując nową i puścić je w tandemie. Teraz żałuje że przyoszczędziłem i kupiłem płytę z jednym slotem pcie x16
- @1. (autor: Mariosti | data: 28/10/15 | godz.: 20:57)
Zawsze mieć dobry performance niezależnie od tego który producent jest "preferowany" w danym tytule plus nie musieć czekać na dopracowanie profili cf/sli? Wg mnie to jest właśnie optymalne rozwiązanie.
- @up Piękna teoria i (autor: raczek70 | data: 29/10/15 | godz.: 13:17)
pobożne życzenie ;)...
Do dziś ani AMD swojego Crossa nie dopracowała, ani nvidia SLI, a w tym, o wiele bardziej skomplikowanym rozwiązaniu, ktoś miałby to ogarnąć?. Bardzo wątpie. Zresztą już było coś podobnego, prostszego: Lucid Hydra;
Temat chyba umarł...
- Ano umarł, umarł... i tyle widzieli hydre 100 i jej nastepców... (autor: RoXall | data: 30/10/15 | godz.: 11:47)
Nawet sam pisałem o tym nowiny na PCLabie...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|