TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 23 marca 2016 |
|
|
|
Valve chce udostępnić rzeczywistość wirtualną dla starszych kart graficznych Autor: Giray | źródło: nvworld.ru | 23:52 |
| Głównym obecnie problemem rzeczywistości wirtualnej jest odpowiednia wydajność komputera, przeznaczonego do tego celu. Aby zapewnić sobie wystarczający poziom tego rodzaju rozrywki wymagana jest co najmniej karta graficzna GeForce GTX 970 lub Radeon R9 290. Nie można jednak od wszystkich wymagać modernizacji swoich komputerów. Dlatego też Valve zaczął pracować nad wyeliminowaniem tej bariery. Ostatecznym celem ma być możliwość skorzystania z wirtualnej rzeczywistości na kartach graficznych sprzed 4 lat, czyli GeForce GTX 680 czy Radeon HD 7970.
W trakcie ostatniej Game Developers Conference, która odbyła się w połowie marca, przedstawiciel Valve, Alex Vlachos, powiedział, że jego firma pracuje nad nową wtyczką renderującą dla Unity Engine, która zwiększy efektywność słabszych kart graficznych.
W wywiadzie po prezentacji UploadVR, Vlachos powiedział: "Dopóki karta graficzna może wyświetlić 45 klatek na sekundę, nadaje się ona do uruchomienia rzeczywistości wirtualnej. Poinformowaliśmy, że zalecana specyfikacja zaczyna się od GTX 970, co dotyczy również Oculusa, lecz chcemy obniżyć ten próg. Staramy się zmniejszyć moc obliczeniową wymaganą dla VR".
"Mogę uruchomić Aperture na GTX 680 bez gubienia klatek przy niskiej jakości, co dla mnie wystarczy, aby zweryfikować koncepcję. Większość prac, które widzieliśmy w rzeczywistości wirtualnej, nie wymaga takiej jakości jak ta. Więc musimy robić wszystko co możliwe, aby wspierać sprzęt o niższej wydajności". |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|