TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 13 lipca 2016 |
|
|
|
Po aktywacji API Vulkan wydajność kart AMD w DOOM wzrosła o ponad 20% Autor: Wedelek | źródło: ComputerBase | 19:56 |
(8) | Nie od dziś wiadomo, że API Vulkan potrafi w pełni wykorzystać potencjał architektury GCN firmy AMD, która została tak zaprojektowana by zapewniać dużą wydajność nie tylko w grach ale i obliczeniach GPGPU. Twórcy gry Doom niedawno zaimplementowali rzeczone API w swoim tytule dając możliwość zastąpienia domyślnego silnika renderującego na bazie OpenGL innym, czerpiącym pełnymi garściami z nowej funkcjonalności. Redaktorzy z portalu ComputerBase.de postanowili sprawdzić jak bardzo zmieniła się wydajność poszczególnych kart graficznych po aktywacji API Vulkan.
A zmieniło się bardzo dużo, bo o ile karty graficzne Nvidii zyskują niewiele, o tyle karty graficzne AMD zyskują bardzo dużo. Najlepiej widać to na poniższym wykresie:
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- kto już sprawdził ... (autor: ALBERT | data: 13/07/16 | godz.: 20:35)
....kto jest głównym udziałowcem VULKAN? :)))
- @ALBERT (autor: Kosiarz | data: 13/07/16 | godz.: 21:20)
To tak jakbys spytal o PhysX'a... kazdy wie. Bardziej zastanawiajace jest czemu 480 wypada tak mizernie... oraz czemu AMD nie wypuscilo Fury X w nowych nanometrach z wiekszym RAMem...
- @2. (autor: pwil2 | data: 14/07/16 | godz.: 00:01)
To oczywiste. Dotychczasowy problem z kartami AMD miało taki, że nie byli za bardzo w stanie zejść z ceną. 480 miał zapewnić wydajność 290-tki. Jest znacznie tańszy w produkcji, niższe TDP. Teraz mogą wypuścić 470 w cenie 149$ i jeszcze na niej zarabiać.
- Volcan to kolejna wersja OpenGL (autor: LocutusOfBorg | data: 14/07/16 | godz.: 07:36)
więc udziałowcy to tutaj raczej nic do rzeczy nie mają. Jasne, że część rozwiązań wzięto z AMD Mantle, ale nie zmienia to rzeczy, cze cały świat np. procesorów grafiki dla ARM będzie chodził właśnie z Volcanem.
- API (autor: rookie | data: 14/07/16 | godz.: 11:17)
Jeszcze sie okaże, ze hd graphics przyspieszy o 50% ;)
- ,,, (autor: franiux | data: 15/07/16 | godz.: 10:56)
Szkoda że tak nie ma w każdej grze. Tu widać że moc Radeonów idzie w komin zamiast w fps z winy tragicznej optymalizacji w wielu grach. Przynajmniej nowy Wolfenstein i Quake będzie mieć Vulkana. I z tego co wiadomo to Serious Sam4, i chyba na tym skończy się Vulkan. Reszta DX12
- Frostbite 3 (autor: Mario2k | data: 15/07/16 | godz.: 18:58)
Tez bedzie wykozystywal Vulkana a jak wiadomo na nim bedzie smigac Battlefield 1
Juz widze moje dwie Nanki smigajace w BF1 ultra 140fps
- a to nie jest tak, że to co wykorzystywało mantle... (autor: 5eba | data: 16/07/16 | godz.: 18:55)
z automatu wykorzystuje Vulkana?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|