TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 19 lipca 2016 |
|
|
|
CEO Epic Games o fotorealistycznej grafice w grach komputerowych Autor: Wedelek | źródło: GameSpot | 06:26 |
(14) | Generalnie twórcy gier komputerowych od zawsze robili wszystko by zbliżyć grafikę w swoich produkcjach do fotorealizmu. Pomijam tutaj tytuły które celowo są stylizowane tak by wyglądały bajowo lub karykaturalnie. Pomijając problemy z SI oraz wtórnością dialogów z roku na rok poprzeczka technologicznej jakości gier jest podnoszona coraz wyżej. Modele są bardziej szczegółowe, mają lepsze animacje, a tekstury są w wyższej rozdzielczości. Pytanie tylko czy kiedykolwiek uda nam się stworzyć grę która będzie pod względem graficznym tak doskonała, że nie będzie można jej odróżnić do rzeczywistości.
Time Sweeney, CEO firmy Epic Games, odpowiedzialnej między innymi za rozwój silnika Unreal, w wywiadzie dla serwisu Gamespot stwierdził, że jego zdaniem jest to możliwe. Tyle tylko, że upłynie jeszcze dużo czasu nim pod strzechy trafi technologia umożliwiająca uruchomienie takiego tytułu. Sweeney stwierdził, że najpierw musi powstać akcelerator graficzny zdolny dostarczyć nam moc co najmniej 40TFLOPsów. Dla porównania obecnie najmocniejsza, jednoprocesorowa karta graficzna na świecie – model GeForce GTX 1080 dostarcza ‘zaledwie’ 9TFLOPsów. A mówimy przecież tylko o grafice. Znacznie trudniejszym zdaniem będzie zapewne zaprogramowanie realistycznej fizyki i sytemu SI z prawdziwego zdarzenia. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- ... (autor: franiux | data: 19/07/16 | godz.: 08:37)
Radeon Pro Duo 16,38 TFLOPS - To jest najszybsza karta na świecie. Nie istotne że ma 2 gpu, bo mowa o karcie a nie o samym chipie. Poprawcie artykuł.
- franiux Wedelek poprawi na jednoprocesorowy GPU (autor: Sławekpl | data: 19/07/16 | godz.: 09:19)
aby nadal nV był w tekście a nie AMD :P
- bajowo?? (autor: Hitman | data: 19/07/16 | godz.: 09:54)
ciągle się czegoś uczę..
- Bzdury (autor: Mario2k | data: 19/07/16 | godz.: 11:30)
40teraflopow to stanowczo za mało żeby grafika była realna do bólu. Przy obecnym postepie w tworzeniu silnikow graficznych potrzebne bedzie 200 Tflopow :(
Czas najwyzszy zeby ktos zrobil silnik graficzny od podstaw wykozystujacy wszystkie dobrodziejstwa api Vulkan i DX12
Latanie starych silnikow jak Unreal czy IDtech to tania lipa te silniki byly pisane ponad 10 lat temu !
- @4. (autor: Shamoth | data: 19/07/16 | godz.: 11:57)
W sumie to i DX12 i Vulkan to za mało.
Potrzeba rewolucji na miarę pierwszych T&L.
Myślę, że dojdziemy do takiej fotorealistycznej grafiki, i tylko grafiki bo fizyka to jeszcze dłuższa droga, kiedy poligony/trójkąty zostaną zastąpione spline'ami i wejdą akceleratory sprzętowo wspierające renderowanie obiektów na spline'ach...
- Mowa wyłącznie o dynamicznym, fotorealistycznym otoczeniu (autor: daver | data: 19/07/16 | godz.: 17:55)
Q: Do you think that we'll ever approach photo-realistic graphics? If so, when, and how many Teraflops do you think we'll need?
A: You know, we're getting to the point now where we can render photo-realistic static scenes without humans with static lighting. Today's hardware can do that, so part of that problem is solved. Getting to the point of photo-realistic dynamic environments, especially with very advanced shading models like wet scenes, or reflective scenes, or anisotropic paint, though...maybe forty Teraflops is the level where we can achieve all of that.
Q: With humans?
A: Not with humans. Humans are the harder part [...]
http://www.gamespot.com/...d-talks-p/1100-6441734/
- ... (autor: radonix | data: 19/07/16 | godz.: 19:14)
20 LAT TEMU: grafika była, jaka była - resztę nadrabiało się wyobraźnią.
OBECNIE: ''Phi, kiepska ta gra! Patrzcie, jak bohaterowi rozgrywki nienaturalnie opada ta powieka oka. Dziadostwo do potęgi! Kto kupi taki szajs?!''
A będzie jeszcze gorzej...
- dokładnie 20 lat temu to był hajp na grafikę 3D (autor: daver | data: 19/07/16 | godz.: 19:40)
Byle co, byle w 3D (z chlubnymi wyjątkami). Początek końca mojej fascynacji grami.
- heh ale macie problemy :) (autor: Mario2k | data: 19/07/16 | godz.: 22:18)
W szachy grajta a nie w realistyczne gry ktorych nie ogarniata.
- @9. (autor: Shamoth | data: 20/07/16 | godz.: 10:49)
Problem w tym że obecne gry to głównie gówniany fotorealizm i nic więcej.
Większość obecnych narzekaczy na badziewną grafikę nie jest w stanie ogarnąć produkcji z lat 80. i 90. a czasem i młodszych.
Kiedyś nie było wypasionej grafiki, gry mieściły się na dyskietce a dawały więcej radości i starczały na długie miesiące grania niż obecne produkcje po 60Gb.
Posadź jakiegoś współczesnego gracza przy Elite z 1984 albo jakimś ADOM...
- @Shamoth (autor: Deathraw | data: 20/07/16 | godz.: 13:51)
Posadź chociażby przy pierwszej Mafii na PC to przy misji z wyścigiem(przed patchem) czy w dokach w jednej z misji przy końcu wymiękną. Ostatnio ukończyłem Uncharted 4 i przyznam, że poziom trudności na "wymagający" dawał sporo satysfakcji mimo ułatwień na miarę naszych czasów jak regeneracja życia.
W tym roku kupiłem przez przypadek Gravity Rush i bardzo pozytywnie mnie ta gra zaskoczyła.Pomysłowy ze względu na rozgrywkę, bardzo ciekawy, ale niekoniecznie oryginalny komiksowy sposób opowiadania historii i świetna muzyka. Dawno tak fajnie nie zatopiłem się w świecie gry, choć bazującym na uproszczeniach to niepozbawionym wdzięku i smaku.
Co do fotorealizmu to fajnie jak zostanie osiągnięty, ale to nie jedyna droga. Czy faktycznie 40tflops? Beyond Two Souls jeżeli chodzi o fotorealizm to dalej moim zdaniem gra w pierwszej 5, a wystarczyło 1.84TFLOPS.
- Shamoth (autor: Mario2k | data: 20/07/16 | godz.: 17:27)
Kiedys byles dzieckiem i napalales sie na Super Froga i jego wyjebiszcza grafike .
- @Slawek (autor: Wedelek | data: 20/07/16 | godz.: 19:23)
Masz rację, tak właśnie poprawiłem. Ale nie dlatego, że sprzyjam NV. Po prostu karty dwuprocesorowe nie w każdej grze radzą sobie tak samo dobrze i ogólnie bywają bardziej kłopotliwe niż akceleratory z jednym GPU.
- Wedelek a łyżka na to niemożliwe ... (autor: Sławekpl | data: 20/07/16 | godz.: 23:54)
kulawy argument - to po gwizdek nV robi SLI?
po to by spięte karty ładnie wyglądały i by oskubać z kasy entuzjastów? pewnie też :P
najwydajniejsza to najwydajniejsza, tu nie ma miejsca na "ale" i "bo coś tam", tak możesz z piedestału 1080 też zrzucić, gdyż w niektórych zadaniach ta karta przegrywa z teoretycznie dużo słabszymi GPU
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|