Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 7 września 2016 
    

Polska firma tworzy latajacy motocykl Hoverbike


Autor: Zbyszek | źródło: Fakt/Producent | 19:02
(18)
Kto nie pamięta latającego skutera, którym poruszali się bohaterowie Gwiezdnych Wojen? Firma Newindenergy z Krakowa tworzy właśnie podobny pojazd, tak zwany latający motocykl (ang. Hoverbike). Pojazd o nazwie Raptor będzie zbudowany z kompozytowej ramy oraz zmodyfikowanego silnika spalinowego Suzuki Hayabusa o mocy 330 koni mechanicznych, który będzie napędzał dwa główne wirniki nośne oraz generator prądu zasilający elektronikę i dodatkowe wirniki manewrowe. Osiągana prędkość lotu ma wynosić 110 km/h, pułap do 900 metrów, a zasięg 150 km. Stabilność i sterowalność ma zapewniać centralna jednostka sterująca.

Prace projektowe nad pojazdem trwały 3 lata, a aktualnie trwa budowa pierwszego prototypu. Gotowy pojazd będzie ważyć 300 kg, mieć 4,9 metra długości, 1,8 metra szerokości i 1,6 metra wysokości. Więcej danych technicznych można sprawdzić na stronie producenta

Według producenta pojazd, poza celami rekreacyjnymi oraz jako dodatkowy środek transportu, może być używany przez różnego rodzaju służby np. Policję do wsparcia swojej działalności – pojazd ma umożliwić szybkie dotarcie tam gdzie nie mogą dotrzeć samochody (np. korki) a jednocześnie kończą się możliwości manewrowe helikopterów – a więc na terenach miejskich, w otoczeniu gęstych zabudowań.

Hoverbike Raptor ma trafić do sprzedaży w 2017 roku, w cenie 80 tysięcy dolarów amerykańskich. Aktualnie producent rozpoczął już przyjmowanie zamówień na swoje maszyny, a także poszukiwanie inwestorów dzięki którym możliwe będzie przyspieszenie uruchomienia seryjnej produkcji.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmmm (autor: Mario2k | data: 7/09/16 | godz.: 20:04)
    Ide o zaklad ze toto bedzie lipa na 99%
    zero profesionalizmu poza renderem.

    Moze za 2-3 lata cos im sie wylegnie.


  2. @1. (autor: rmarcin | data: 7/09/16 | godz.: 21:04)
    To kolejny "łowca jeleni" aka "projekt dotacja" Jest już Flaris i Arrinera, ze dwie syrenki, a dzisiaj widziałem jakaś limuzynę na portalu gazety.

  3. wyglada szkaradnie (autor: pawel1207 | data: 8/09/16 | godz.: 00:05)
    plus bedzie raczej malo stabilne w sumie budowa jest prosta powiekszyc jakiegos drona i po problemie ..

  4. Wszystko fajnie (autor: pwil2 | data: 8/09/16 | godz.: 01:39)
    ale do czasu pierwszego wypadku. Silnik zgaśnie na wysokości 100 metrów i zostanie placek na ziemi.

  5. Na 100% (autor: agnus | data: 8/09/16 | godz.: 02:19)
    Ściema i skok na kasę. Toż nawet te rendery są lipne.

  6. a ja się niedawno przejmowałem, że na głowę będą spadały (autor: NimnuL-Redakcja | data: 8/09/16 | godz.: 06:32)
    drony-zabawki i drony-kurierzy. Niedługo będę się przejmował dronem z pijanym Januszem za sterami :)

  7. Obecny stan bateri (autor: Mario2k | data: 8/09/16 | godz.: 07:43)
    Uniemozliwia wprowadzeni jakichkolwiek zalogowych dronow tego typu. Czas lotu bylby ograniczony do kilku minut.

  8. Dlatego (autor: 0r8 | data: 8/09/16 | godz.: 11:25)
    jest spalinowy, a nie elektryczny.

  9. @NimnuL-Redakcja - pesymista... (autor: Qjanusz | data: 8/09/16 | godz.: 11:27)
    Ale postaram się omijać Ciebie, szybując tym wynalazkiem będąc po kielichu ;-)

    Zwróćcie uwagę na usytuowanie miejsca dla pilota. A konkretnie na miejsce na nogi. W tym kontekście nic mi się nie zgadza na załączonych renderach.


  10. Straszycie Januszami (autor: Monku | data: 8/09/16 | godz.: 13:13)
    a znam conajmniej 2 Januszy jako porządnych gości...

    A poza tym wyłazi z was mentalność człowieka przegranego.

    "Na pewno się nie uda".

    A nie lepiej poczekać i zobaczyć co ci ludzie pokażą?
    Na pewno grosza do tego nie dołożę.
    Ale im kibicuję, bo coś chcą nowego stworzyć.
    A nuż to będzie hit?


  11. Hmmm (autor: Shamoth | data: 8/09/16 | godz.: 13:20)
    Coś tam wyjdzie ale przy takiej konstrukcji siadać trzeba będzie szerokim okrakiem. Nie wiem kto by z was chciał mieć taki młynek między nogami :D
    Poza tym na bank nie taki pułap i zasięg, nie ma miejsca na paliwo i nie wiem też gdzie silnik miałby być ;]
    Konstrukcje osobistych plecaków bazujące na silnikach turboodrzutowych potrafią latać 1-2h ale paliwa też nie mało chlają i zatankowane ważą prawie tyle ile operator i mimo wszystko poszedł bym w plecak niż takiego kloca...


  12. A teraz pytania :) (autor: Monku | data: 8/09/16 | godz.: 13:33)
    Jak chcą przenieść napęd na śmigła?
    Jak uzyskają niezawodność konieczną dla maszyny latającej?
    Jak wygląda sytuacja prawna kogoś lecącego takim czymś?
    Coś podobnego do paralotniarza?


  13. ciekawy projekt (autor: Shark20 | data: 8/09/16 | godz.: 13:41)
    ale jak to wyjdzie w praktyce? Co będzie przy wietrznej pogodzie? Gdyby taki pojazd miał rację bytu, już dawno zrobiłby to ktoś inny.

  14. Takie i podobne drony (autor: Mario2k | data: 8/09/16 | godz.: 15:54)
    Beda mialy racje bytu tylko w wersjach z motorami elektrycznymi ale dopiero wtedy jak pojemnosc bateri wrosnie minimum 3x . Jak by przy obecnie dostepnych technologiach zbudowac takiego drona zasilanego z bateri to przy bardzo malym i chudym pilocie moglby polatac 5-6 minut . Na yt mozecie cos podobnego znalezc.
    Z silnikiem spalinowym to wogole niema szans zbyd duzo smigiel do przekazania napedu.


  15. Przede wszystkim (autor: pwil2 | data: 8/09/16 | godz.: 16:36)
    bez dwóch niezależnych napędów i możliwości awaryjnego lądowania bez napędu to nie ma szans na popularyzację.

  16. pwil2 nie żyjemy w świecie Jetsonów (autor: NimnuL-Redakcja | data: 8/09/16 | godz.: 17:17)
    takie rozwiązanie według mnie zawsze będzie dla hobbystów, nawet nie tak jak motolotnie ze względu na cenę, a bardziej jak prywatne, nieduże helikoptery obecnie.

  17. silnik zmieści się pod tyłkiem pilota, nie jest duży (autor: Sławekpl | data: 8/09/16 | godz.: 20:16)
    domyślam się że tylko główne wirniki będą z nim połączone a reszta będzie elektryczna
    jeśli śmigła będą miały odpowiednią siłę nośną to w przypadku awarii powinno to wylądować tak samo jak wiertolot, na autorotacji, a może będzie się rozwijać automatycznie jakiś spadochron ala skrzydło który pozwoli opaść temu czemuś a nie runąć
    projekty takich ustrojstw były już w latach 60-tych zeszłego stulecia i nawet unosiły się w powietrzu, piloci przygotowujący się do lądowania na księżycu trenowali na czymś takim, kilku hamerykańskich hobbystów w tamtym czasie zbudowało podobne "motocykle powietrzne" i nawet unosiło się to w powietrzu
    też mi to wygląda na ściemę ... chciałbym się mylić, ale tam powinna być owiewka, stojak na kubek i nagłośnienie inaczej się nie sprzeda xD


  18. tez mi coś (autor: faf | data: 9/09/16 | godz.: 16:07)
    raz - strona zrobiona na wzór http://aerofex.com/
    tylko że tamci pokazali testy latającego prototypu-makiety
    a Colin Furze też zrobił i oblatał
    https://www.youtube.com/watch?v=soxxPyaAT1k
    sterowanie manualne - więc bardzo brak stabilności
    a tutaj kiepskie rendery i brak portfolio jakie to sukcesy odnieśli w projektowaniu i budowie czegokolwiek
    bell/boeing v22 osprey udoskonalali ponad 25lat ...

    tymczasem airbus opatentował to L
    http://www.popularmechanics.com/...rtical-takeoff/
    a ci to przynajmniej zrobili coś więcej niż samolocik z papieru w podstawówce ...


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.