TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 20 września 2016 |
|
|
|
Nowe informacje dotyczące GPU Vega 10, 20 i 11 Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 18:49 |
(19) | Portal VideoCardZ dotarł do kilku bardzo ciekawych informacji związanych z planem wydawniczym firmy AMD. Wynika z nich, że karty graficzne z GPU Vega 10 trafią na rynek w formie gotowego produktu w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wytwarzany w 14nm chip w będzie bazować na architekturze roboczo nazwanej GFX9. Jako ciekawostkę dodam, że Hawaii nosił oznaczenie GFX7, a Polaris to GFX8. Najmocniejszy przedstawiciel nowej rodziny kart graficznych otrzyma 64 jednostki CU (Compute Units) oraz 16GB pamięci HBM2 o przepustowości 512GB/s.
TOPowa Vega 10 będzie mieć wydajność 24TFLOPs (16-bit), a jej TDP wyniesie około 225W. W drugim kwartale 2017 roku do sprzedaży trafi też dwuprocesorowa karta AMD z dwoma takimi GPU o TDP około 300W.
W bliżej nieokreślonej przyszłości do oferty AMD trafi też Vega 20, o podobnej specyfikacji technicznej co Vega 10, ale wytwarzana w nowym, jeszcze niższym procesie litograficznym. Dostaniemy więc układ GPU GFX9 z 64 CU, ale za to produkowany w 7nm technologii. Do tego dojdzie dwa razy więcej RAMu – 32GB typu HBM2 o przepustowości 1TB/s, zgodność z PCI-Express 4.0 oraz TDP na poziomie 150W.
W przyszłym roku AMD chce też zastąpić obecnie sprzedawane karty graficzne z architekturą Polaris 10 produktami bazującymi na Vedze 11, która jest przyciętą wersją Vegi 10. Dowiedzieliśmy się też, że kolejna generacja GPU AMD o nazwie Navi 10 i 11 zadebiutuje dopiero w 2019 roku.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- ... (autor: franiux | data: 20/09/16 | godz.: 19:11)
Czyli wydajność gtx1070/1080 max. Jak ktoś liczył na pogromcę Tytana to się zdziwi.
Osobiście przechodzę na konsolę i nie kupię karty droższej niż około 1000zł.
- franiux (autor: Mario2k | data: 20/09/16 | godz.: 19:53)
Dobrze robisz przechodz na konsole zmartwien mniej bedziesz mial .
Się tak zastanawiam po co komu do gier 16GB pamieci na karcie ,jak 8GB starcza w 100 procentach
12GB to lekka rozpusta .
Na wykożystanie więcej niz 8GB pamięci w grach przyjdzie nam poczekać z 2-3 lata a wtedy ta Vega będzie dobra do medium detali i 1080p max :/
- update (autor: Mario2k | data: 20/09/16 | godz.: 19:58)
Na 24TFLOP bym raczej nie liczył , toż to rozpusta z strony AMD .
12-15 TFLOP max .
- franiux nie twierdzę że tym razem tak będzie (autor: Sławekpl | data: 20/09/16 | godz.: 20:09)
ale AMD już kilka razy pokazało lepszy układ od nV, trzeba poczekać, może nas zaskoczą
- franiux dobrze robi (autor: agnus | data: 20/09/16 | godz.: 20:23)
Ten wyścig na sprzęt mnie osobiście już zmęczył. Kupiłem PS4 i daje mi mnóstwo radochy, solo i w duecie.. Nie przejmuję się konfiguracją "czy gra mi pójdzie". nie myślę o zmianie karty itd. Kupuję grę i po prostu odpalam.
PC i laptopa mam od starych gier - aktualnie męczę X-COM: TFTD :) i też jest fun. Im jestem starszy tym widzę większy bezsens w aktualizacji PC co chwilę.
- Dla 95% (autor: Mario2k | data: 20/09/16 | godz.: 21:37)
Ludzi konsola jest złotym środkiem . Jak napisano powyżej zero problema i gramy.
Ja niestety jestem w tych 5 % i już podliczam wydatki na modernizacje kompa pod BF1 tak zeby w ultra 2560x1440 gra trzymala 100fps.
- Dlaczego nie mialoby byc 20 tflopsow? (autor: Kosiarz | data: 20/09/16 | godz.: 21:38)
Amd zawsze mialo wysoka teoretyczna moc obliczeniowa. Dla porownania Fury x prawie 9 a gtx 1080 ponad 10 troche. Wystarczy ze w nizszym procesie polacza dwa jajka fury i podbija takty i juz jest 20... jako ze polaris raczej do topowych kart sie nie zalicza to oczekuje ze AMD nie da ciala i pokaze cos fajnego z wyzszej polki wydajnosciowej...
- @1. (autor: pwil2 | data: 20/09/16 | godz.: 21:59)
Mało jest osób, które zmartwią się brakiem konkurenta dla Titana. Sam się zastanawiałem nad 1070, ale postanowiłem wziąć coś na przeczekanie, a nowa 970 za 800pln jest akurat taką kartą. W przyszłym roku może zmienię XONE na XONE"2". Zobaczymy co pokażą.
- @ps4 (autor: Deathraw | data: 21/09/16 | godz.: 10:01)
No nie wiem czy to takie super bezproblemowe rozwiązanie. Mam ps4 i osobiście irytuje mnie, że w wielu grach zdarzają się konkretne dropy. Teraz wychodzi psneo, czyli też ta wojna poniekąd dotknęła teraz konsole. Rynek gpu to faktycznie zastój, bo jeśli kupiłem używaną kartę za 500zł 2 lata temu, a do dzisiaj w fullhd w miarę daje radę i nie straciła na wartości kompletnie nic, to coś tu jest nie halo.
- AMD - slajdy jak zwykle (autor: sew123 | data: 21/09/16 | godz.: 10:09)
a potem jak juz cos wypuszczą to ostatnio są 2 długości za NVidią :( Ja przeszedłem z R 6950@6970 na GTX 1070 i na jakis czas mysle mam spokój. Niestety gry jakie lubie - symulatory ( iRacing , DirtRally) nie są dostepne na konsole.
- @sew123 (autor: Deathraw | data: 21/09/16 | godz.: 10:32)
Akurat Dirt Rally jest dostępny na ps4 od pół roku:). Problemem niestety jest to, że do ps4 nie podłączysz zbytnio kierownicy. Chyba dopiero t300 i t150 śmigają. Nie ukrywam, że mnie to wkur@@@ bo mam driving force gt i mogę se nią teraz w bierki pograć, albo w gt6 na ps3. Nie wspomnę o tym, jak zostali wydymani posiadacze g25/g27.
- @Deathraw (autor: agnus | data: 21/09/16 | godz.: 11:44)
Tak, odczuwam np spadki FPS w D3 gdy na ekranie dzieje się bardzo dużo ale nie są to spadki jakie miewałem na PC gdy moja karta zwyczajnie nie dawała rady. Tam miałem spadki do kilku FPS i po prostu nie dawało się grać. Oczywiście rozwiązałbym problem kupując kartę za 1500, 2000, 2500 tys... Ale wolałem kupić PS4 za te 1200 zeta i mimo że czasem animacja spowalnia to nadal jest grywalna a nie że tytuł jest niegrywalny i leć człowieku do sklepu po grafę, nowy cpu i bóg wie co jeszcze. Nie, powiedziałem stop - PC służy mi aktualnie do pracy i nie musząc aktualizować softu nie muszę zmieniać konfiguracji przez 3,4 lata a czasem i znacznie dłużej. Poza tym sama konfiguracja może być znacznie tansza.
Konsolę zmienię gdy pojawi się następna generacja. Starą odsprzedam, zmniejszając koszt zakupu nowej. I finito.
- Ciagle to samo tylko kasy brak (autor: Mario2k | data: 21/09/16 | godz.: 13:11)
Wychodzi na to ze granie na pc staje sie domena tych lepiej usytuowanych :/ albo ciulaczy .
Tak naprawde nic sie od lat nie zmienilo.
Pamietam czasy gdy radeona 9800xt bralem na 18 miesięcznych rat zeby miec plynnie w BF1942 .
- @9. (autor: pwil2 | data: 21/09/16 | godz.: 13:24)
Chcieli tanich konsol to mają. Daliby wtedy odpowiednik HD79x0950MHz z 12GB 384-bit GDDR5, to by jeszcze mogli przeczekać na FHD@60fps przez 2 lata.
- @3 Vega10 to chyba konkurent dla Titana X (autor: Marcel | data: 21/09/16 | godz.: 13:57)
i stąd 24TFLOPs może być realne (R9 295X2 miał 11,5TFLOPs, Fury ~9 a GP102 chyba 22). Ciekawi mnie jednak co innego: 24TFLOPs i 64CU - zakładając 1,5GHz dla rdzenia wychodzi że 1CU = 128SP. A to spora zmiana w architekturze, bo do tej pory od lat tłukli 1CU=64SP. Pojawią się testy to zobaczymy co z tego będzie (i o ile rozminęli się z prawdą ;-) )
- @agnus (autor: Deathraw | data: 21/09/16 | godz.: 16:50)
Z jednej strony tak, z drugiej jednak wszystkie tytuły multiplatformowe, które odpalę działają i wyglądają póki co lepiej na moim PC, a do tego są tańsze na kompa.
Ogólnie ta generacja jest średnio opłacalna dla klientów i tak jak wcześniej producenci dopłacali do konsol, tak teraz sobie ostro odbili, bo ani cpu, ani gpu to nie są wyspecjalizowane konstrukcje, tylko zmodyfikowane graty z PC, na dodatek na oklepanym już w dacie premiery 28nm, więc uzysk na pewno mieli bardzo dobry. Co do dropów, to w większości gier nie ma tragedii, ale dosyć mnie to irytuję, jak gram w remastery uncharted, albo last of us, i jakieś duperele fizyczne się pojawią, jak ruch wody pod wpływem głównego bohatera i z 60fps w miarę stałych, taki zjazd boli.
- wiecie, ze do.czasów ps2 (autor: acd | data: 22/09/16 | godz.: 07:47)
gry na te konsole musiał mieć stale 60fps? Jaki jest sens posiadania konsoli na której granie nie jest komfortowe ?
- @acd (autor: Deathraw | data: 22/09/16 | godz.: 10:32)
Tutaj to nie jest źle i tak. PS3 to dopiero dropy zaliczało. X360 było pod tym kątem znacznie lepsze. Każdy tytuł multiplatformowy, w który grałem na obu konsolach wyglądał gorzej na ps3 i chodził mniej płynnie i brakowało AA.
Trzeba jednak pamiętać, że animacje na psx były tak prostackie, że poza ruchem kamery to trudno było te 60fps zauważyć.
- @11. (autor: pwil2 | data: 22/09/16 | godz.: 17:29)
Z tego co pamiętam, to w czasach PS1/2 widziałem tak mało płynną animację w grach na którejś z nich (nie pamiętam, ale chyba PS2), że darowałem sobie kupno konsoli na trochę lat...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|