Umiejętność posługiwania się Google Analytics pozwala na efektywne prowadzenie strony internetowej i odpowiednie adresowanie kampanii reklamowych. Dzięki analizie danych można sprawdzić, ile czasu dany internauta spędził na naszej stronie internetowej i co na niej robił.
Google Analytics to narzędzie do analizowania statystyk stron internetowych. Powstało w 2005 roku i obecnie dostępne jest dla każdej osoby posiadającej konto w Google. Usługa jest całkowicie darmowa dla użytkowników, których strony miesięcznie odwiedzane są mniej niż 5 milionów razy.
Google Analytics – podstawa sukcesu
Aby osiągnąć sukces ze swoją stroną internetową, trzeba nie tylko przygotować dobry biznesplan, wybrać chwytliwą nazwę domeny czy znaleźć tani hosting www, ale także nauczyć się podstaw reklamy i obsługi Google Analytics. Narzędzie to umożliwia zbieranie informacji na temat odwiedzin na naszych witrynach i ich charakteru. Dzięki tym informacjom możemy dowiedzieć się, kto nas ogląda, ile czasu spędza na naszej stronie i czego na niej poszukuje.
Jak dotrzeć do Google Analytics?
By otworzyć Google Analytics wystarczy konto na Google + lub gmailu. Po zalogowaniu musimy wejść na stronę https://www.google.com/analytics/ wypełnić niezbędne pola i zarejestrować się . Po kilku chwilach ukaże się strona główna z zakładkami, takimi jak raportowanie, dostosowanie, administrator.
Co zrobić, by śledzić swoją stronę?
Po pierwszym zalogowaniu w Google Analytics otrzymujemy kod śledzenia witryny, który musimy przekopiować na naszą stronę. Pozwala on na dokładne raportowanie i analizę ruchu, jaki odbywa się na naszym serwisie.
Analiza danych za pomocą Google Analytics
Google Analytics umożliwia automatyczną analizę danych. Dzięki niej w prosty sposób możemy sprawdzić wyświetlenia naszej strony, kliknięcia, wizyty, współczynniki odrzuceń czy konwersje sprzedaży. Analytics dodatkowo pozwala na raportowanie zachowań odwiedzających, którzy aktualnie przeglądają witrynę. Możemy śledzić m.in. - lokalizację źródła, zawartość, zdarzenia i konwersję. Raporty takie są tworzone w postaci prostych tabelek i map graficznych.
Zakładka „odbiorcy”
Zakładka odbiorcy zawiera interesujące analizy, niezbędne do prawidłowego zdefiniowana naszej grupy odbiorców. Możemy dzięki niej sprawdzić, ile mają lat, w jakim kraju mieszkają, z jakich urządzeń, rozdzielczości i przeglądarek korzystają oraz jakim językiem się posługują. Ponadto, dzięki opcji „zachowanie”, dowiemy się, co robił dany internauta na stronie i ile czasu na niej spędził. Google Analytics to świetne narzędzie pozwalające na zebranie danych niezbędnych do prawidłowego prowadzenia witryny internetowej. |