Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 2 grudnia 2016 
    

Nvidia szykuje desktopowego GTXa 1060 3GB z GPU 104


Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 06:45
(10)
Do sieci trafiła pogłoska mówiąca o rychłej premierze nowego, desktopowego GeForce’a zbudowanego na bazie mocno przyciętego układu GP 104 (architektura Pascal). Będzie to nowa wersja GTXa 1060 z 3GB pamięci RAM. Istnienie nowego akceleratora pośrednio potwierdziła sama Nvidia, w której sterownikach można znaleźć taki oto zapis: NVIDIA_DEV.1B84 = “NVIDIA GeForce GTX 1060 3GB”. Kluczowy jest tu ciąg znaków 1B8_, oznaczający, że mamy do czynienia z kartą bazującą na GPU GP 104.

Na tę chwilę nie wiadomo czy nowy akcelerator będzie mocniejszy od obecnie sprzedawanego GTXa 1050 z 3GB pamięci RAM i czy karta będzie dostępna na wszystkich rynkach. Bardzo możliwe, że Nvidia zdecyduje się na premierę na zaledwie kilku rynkach, gdzie po prostu nowy GeForce zastąpi GTXa na bazie GP106. W ten sposób producent mógłby się pozbyć zapasu chipów, które nie nadają się do umieszczenia w GTXach 1070 i 1080.

Istnieje jeszcze jedna, raczej mało prawdopodobna opcja. W sprzedaży mogą znajdować się równolegle trzy GTXy 1060 o różnej wydajności i cenie. Już teraz Nvidia ma w swojej ofercie dwie wersje modelu 1060, różniące się nie tylko ilością pamięci i ceną, ale i specyfikacją GPU. Odmiana z 3GB RAMu ma 1152 SP, 72 TMU i 48 ROPów, a karta wyposażona w 6GB pamięci ma 1280 SP, 80 TMU i 48 ROPów.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Mega moc za bardzo niską cenę (autor: Sony Vaio Zwracajo | data: 2/12/16 | godz.: 09:15)
    rozkłada rx480, więc wystarczy 3GB RAM

  2. @1. (autor: pwil2 | data: 2/12/16 | godz.: 11:27)
    Chyba GRZEJNA :)))))))))

    dadzą, żeby nic się nie zmarnowało ;)))))


  3. nvidia sprzedaje ostatnie ochlapy (autor: komisarz | data: 2/12/16 | godz.: 11:30)
    czekam na 1050 z przycietego titana.

  4. @temat (autor: Mariosti | data: 2/12/16 | godz.: 13:54)
    Ktoś kiedyś wspominał że nvidia ma z tsmc taki kontrakt że płaci relatywnie niewiele jednostkowo ale płaci też za uszkodzone chipy, a amd z kolei płaci sporo więcej za chipy ale nie płaci nic za uszkodzone. Taka teoria w sumie miałaby potwierdzenie w zachowaniu obu producentów od wielu lat.

  5. czy kiedykolwiek Intel bedzie mial choc namiastke... (autor: g5mark | data: 2/12/16 | godz.: 14:07)
    ...takiego 1050 ?W sumie,gdyby kupili Nvidie jak wyglaloby APU tych dwoch vendorow. Intela stac wydac 20 miliardow na Nvidie,wiec ciekawe kiedy...

  6. przydaloby sie zeby taki Jen-Hsun... (autor: g5mark | data: 2/12/16 | godz.: 14:11)
    ..zostal CEO Intela, to by namieszalo troche na rynku :)

  7. @5 Intel już robiłby takie lub mocniejsze GPU, (autor: raczek70 | data: 2/12/16 | godz.: 14:19)
    tylko nie może, bo zabiłby tym swój d@#ochron, czyli AMD ;).

  8. @g5mark (autor: rainy | data: 2/12/16 | godz.: 14:20)
    Przypuszczam, iż regulatorzy nie wydadzą zgody na taką transkację, nie mówiąc już o tym, że Intela nie stać na taki wydatek.
    Nie zapominaj o kupnie Altery w zeszłym roku za 16.7 mld dolarów.

    Btw, na 2 lipca rezerwy finansowe Intela wynosiły 17.7 mld dolarów, zaś dług 28.6 mld.
    http://marketrealist.com/...ay-financial-position/


  9. Intel miał zapędy, by wydać mocne GPU (autor: Iras89 | data: 2/12/16 | godz.: 18:35)
    był to projekt Larrabee.
    http://pclab.pl/news38704.html

    Koniec końców projektowanie wydajnego GPU przerosło Intela (kiepski stosunek perf/Watt), poprzestał na integrach do procków.

    Larabee całkowicie przeprojektowano i wydano jako kartę do obliczeń Xeon Phi, której kolejne generację są wydawane do dzisiaj.


  10. Iras89 (autor: kombajn4 | data: 2/12/16 | godz.: 18:45)
    Projekt skończył jak skończył bo od początku jego założenia były delikatnie mówiąc absurdalne. Chcieli zrobić kartę graficzną z wykorzystaniem rdzeni x86, podczas gdy każda karta graficzna i każdy silnik graficzny na świecie korzysta z procesorów wektorowych. Próba stworzenia GPU w oparciu o x86 miała by może szanse się udać na początku lat 90 kiedy rynek dopiero ustalał standardy. W obecnych czasach to jak wymyślanie koła na nowo jak również koncepcji samochodu, rodzaju drogi po której będzie się przemieszczać i systemu dystrybucji paliwa podczas gdy konkurencja oferuje klasyczne benzyniaki. Przykład samochodów elektrycznych pokazuje jak trudno jest zmienić jeden element w sprawnej działającej od dawna maszynerii. Intel z tym całym Larabee próbował zmienić wszystko na raz.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.