Analitycy firmy SuperData Research opublikowali raport dotyczący sprzedaży gier w 2016 roku. Uwzględniono w nim wydatki na przedświąteczne zakupy, a więc czas największych żniw. Ponieważ rok 2016 jeszcze się nie zakończył, więc podane w raporcie liczby mogą jeszcze wzrosnąć. No ale do rzeczy. Z opublikowanych informacji wynika, że w tym roku rynek gier był wart około 91 miliardów dolarów. Na pierwszym miejscu pod względem wygenerowanego przychodu uplasowały się gry mobilne – 41 miliardów dolarów, wzrost o 18% w ujęciu rocznym.
Największy, bo wynoszący $26 miliardów, przychód przyniosły płatne gry mobilne. Produkcje FreeToPlay również wygenerowały sporą sumę, wynoszącą w tym roku 19 miliardów dolarów. Najbardziej dochodową grą mobilną był Monster Strike – przychód na poziomie 1,3-miliarda dolarów, a tuż za nią uplasowały się dwie produkcje studia SuperCell, czyli Clash of Clans ($1,2 mld) i Clash Royale ($1,1 mld).
Rok 2016 odznaczył się też przychodem na poziomie 2.2 miliarda dolarów w przypadku branży VR, e-sport wygenerował 892 miliony dolarów, a rynek konsol był do tej pory wart $6.6 miliarda dolarów.
Powody do satysfakcji mają również studia produkujące gry dla platformy PC, których łączny przychód wyniósł 34 miliardy dolarów. Oznacza to, że w ujęciu rocznym mamy do czynienia ze wzrostem na poziomie 6.6%. Podobnie jak w przypadku gier mobilnych lwią część zarobili producenci gier typu Free To Play.
K O M E N T A R Z E
Jeszcze nikt nie napisał komentarza.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.