TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 27 lutego 2017 |
|
|
|
Spada zainteresowanie tehnologią VR Autor: Wedelek | źródło: KitGuru | 06:01 |
(9) | European Hardware Association (EHA), grupa zrzeszająca portale o tematyce IT mieszczące się na terenie Europy, opublikowała wyniki przeprowadzonej niedawno ankiety dotyczącej zainteresowania użytkowników i ich planów zakupowych. Badanie przeprowadzono na grupie ponad 10 tysięcy osób mieszkających na terenie różnych państw. Na szczególną uwagę zasługuje zainteresowanie branżą VR, która jest ostatnio bardzo mocno promowana. W tym roku zainteresowanie tą technologią wyraźnie osłabło i tylko 4% respondentów uważa ją za najbardziej istotną co zepchnęło ją na trzecie miejsce zajmowane ex aequo z rozwiązaniami dla inteligentnego domu.
Jednocześnie zakup gogli VR zadeklarowało tylko 1,9% badanych przy czym 40% z nich testowało już tego typu akcesoria.
Niezmiennie największą popularnością cieszą się technologie mobilne i związane z tradycyjnymi narzędziami wykorzystywanymi do grania (monitory o wysokiej rozdzielczości, technologie wielomonitorowe, HDR itd.). Jeśli chodzi o plany zakupowe, to około 5% respondentów planuje zakup karty graficznej i dysku SSD, 4,9% interesuje się pamięcią RAM, a 4,6% rozważa wymianę CPU. Zauważcie, że odsetek osób które chcą kupić płytę główną jest mniejszy, co oznacza, że część osób po prostu chce wymienić słabszy model CPU na mocniejszy, ale w ramach tej samej podstawki.
Poniżej załączam zestawienie pozostałych wyników:
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- ten szajs (autor: arra | data: 27/02/17 | godz.: 07:07)
będzie jeszcze krócej na rynku niż 3D i słusznie.
- To nie jest szajs (autor: jaross | data: 27/02/17 | godz.: 09:08)
To bardzo potrzebna technologia, tylko jeszcze niedojrzała.
Dla graczy idealna.
Pierwsze próby smartfonów i tabletów też się nie udały.
Ale jak apple ruszył to nagle wszyscy zaczęli produkować.
- Niestety (autor: ligand17 | data: 27/02/17 | godz.: 09:23)
ale jak na razie VR nie ma przed sobą świetlanej przyszłości. Dopóki nie powstanie wspólny standard urządzeń i API, z którego będą korzystali developerzy, dopóki moc obliczeniowa komputerów/konsol nie wzrośnie na tyle, aby pozwalać na obsługę tej technologii, dopóki nie powstanie wystarczająco dużo programów/gier/filmów - tak długo nie zostanie przekroczona "masa krytyczna" potrzebna, aby przeciętny Kowalski nie poczuł, że VR jest dla niego.
- Nieprędko VR zagości w naszych domach. (autor: Kenjiro | data: 27/02/17 | godz.: 14:35)
A próbuje już chyba 3 raz przez ostatnie 30 lat. Nadal sprzęt jest zbyt słaby, aby sprostać wymaganiom, a oprogramowanie zbyt ubogie...
W przyszłości, być może, ale nie dzisiaj...
- nie stwierdzono zaskocznia (autor: Qjanusz | data: 27/02/17 | godz.: 17:31)
podstawowy błąd branży - chce ukierunkować rynek na VR i jednocześnie zarabiać. Tak się nie da. Nie w przypadku 5 koła u wozu.
- czekam na HOLOGRAMY (autor: Janosiczek | data: 27/02/17 | godz.: 22:04)
a nie jakieś LGBT eee VR
- @@2 (autor: arra | data: 27/02/17 | godz.: 22:04)
Dopóki coś trzeba będzie zakładać na ryja dopóty tego typu szajs się nie przyjmie...
- @VR (autor: Deathraw | data: 28/02/17 | godz.: 13:05)
Zgadzam się z przedmówcami, do pieca dorzucając dostępność i ceny matryc o wysokiej rozdzielczości w sensownym dla technologii rozmiarze.
- cena (autor: pawel1207 | data: 1/03/17 | godz.: 03:23)
w stosunku do mozliwosci i wygody jest neadekwatne wyraznie widac ze wejscie na rynek vr bylo za wczesne i kiepsko przygotowane po 1 sterowanie nie jest w zaden sposob sensownie rozwiazanie jakosc gier fatalna urzytecznosc poza grami niemal zadna jedyny plus to filmy 3d faktycznie robia na tym wrazenie na dodatek rozwoj jakby sie zawiesil i mamy na rynu nie liczac vr od sony 2 graczy i to bardzo drogich graczy ... niby gry maja support dla vr ale hmm toze gra odpala na okularkach to troche za malo najwieksza bolaczka vr jest cena i kontrolery..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|