Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 14 kwietnia 2017 
    

Specyfikacja Xbox Scorpio w wersji dla deweloperów


Autor: Wedelek | 06:44
(14)
Portal Gamasutra opublikował w sieci specyfikację techniczną oraz zdjęcia konsoli Xbox Scorpio w wersji dla deweloperów gier. W porównaniu do sklepowej wersji jest to znacznie mocniejszy sprzęt z 24GB pamięci RAM GDDR5 zamiast 12GB (tyle będzie w ostatecznej wersji) i 1TB dyskiem SSD w miejsce tradycyjnego „twardziela”. Nieco inny jest też procesor. Mamy tu do czynienia z jednostką wyposażoną w osiem rdzeni x86 Jaguar i IGP Radeon z 44 blokami CU. Konsola która trafi do sklepów będzie mieć 40 bloków CU.

Dla wygody deweloperów dodano też przedni wyświetlacz LCD pokazujący najważniejsze parametry pracy konsoli. Mocniejsze podzespoły ułatwiają deweloperom pracę nad grami i optymalizację kodu.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Scorpio (autor: Surfman | data: 14/04/17 | godz.: 08:11)
    Co za totalna bzdura: "Mocniejsze podzespoły ułatwiają deweloperom pracę nad grami i optymalizację kodu.
    " - czy nikt nie naprawdę się nie uczy? Widzimy jak wyglądają konsole i port z konsol, jak leniwe działy dev dostaną mocniejszy sprzęt to wszsytkie gry będą kulały na sklepowym. Poza tym co jest problemem aby scorpio sklepowy był taki jak wersja dev. Masakra jakaś:/


  2. Bo pewnie odpala sie na niech (autor: Wyrzym | data: 14/04/17 | godz.: 10:17)
    jakies developerskie narzedzia ktore tez wymagaja mocy :p

    No ale scorpio? co to w ogole jest, jakies upniete wersje, nowe wersje, cos za czesto to sie pojawia. Rozumiem ze w rynku pc mozna sie zgubic jak sie na chwile zrobi "wolne', ale jak juz sie czlowiek gubi w konsolach ktore powinny byc wydawane co ok 7+ lat to juz cos nie teges...


  3. @1. (autor: pwil2 | data: 14/04/17 | godz.: 10:30)
    Nie rozumiesz. 24GB RAMu i SSD jest po to, by sprawnie testować wersje beta. Dopiero gdy będą wszelkie mapy gotowe, na koniec przyciąć jakość tekstur, by zmieściły się na styk. Po co od początku robić rozmazane tekstury, by później okazało się, że masa pamięci leży odłogiem? Na ostatnim etapie i tak wezmą i odpalą na zwykłej konsoli/albo przełączą tą deweloperską w tryb pełnej kompatybilności.

    Zakładam, że SSD/HDD są zamiennie używane - pierwszy na wcześniejszym etapie, by oszczędzić roboczogodziny, a HDD by ostatecznie sprawdzić, czy nie będzie nic z dysku doczytywało co mogłoby zepsuć zabawę na normalnej konsoli.


  4. @deweloper (autor: kosa23 | data: 14/04/17 | godz.: 18:51)
    zrobi to tak, że nawet po wyłączeniu konsoli będzie pokazywać 60 fps :D

  5. Takie info pachnie (autor: kosa23 | data: 14/04/17 | godz.: 19:06)
    UPGRADE konsoli- kupujesz scorpio i jakimś specjalnym trikiem hokus pokus(200zł) i masz DEV scorpio :D

  6. @Wyrzym (autor: loccothan | data: 15/04/17 | godz.: 08:37)
    Za wolno wszystko idzie do przodu ostatnimi laty ;-)
    DX11.0 (tak 0 lol nawet nie 11.2) jest dalej na topie, a gdy nV ma >60% rynku i GPU skonfigurowane pod 1 wątek ! i DX11.0 to się nie dziw, że wszystko stoi.

    AMD/ATI ma większy problem w PC niż nam się wydaje, dlatego DX12 i Vulcan rzadko są wykorzystywane przy portowaniu z konsoli.
    Dla przypomnienia X1 ma tylko DX12 a Scorpio już H/W 'skrojony' pod DX12 ekskluzywnie !

    Cała nadzieja że po premierze Vega coś się zmieni w tzw. Mind Share ;-)


  7. @loccothan (autor: Deathraw | data: 15/04/17 | godz.: 10:59)
    Nie sądzę, aby cokolwiek się ruszyło w tę stronę, w którą by AMD chciało. Pamiętam jak przed premierą Fury mówiłeś o tym ile to gier na dx12 ma wyjść itp itd. Ja mówiłem, że programiści nie zaczną pisać kodu pod sprzęt który ma 30% udziału w rynku, a jak już tak będzie to na pewno wymyślą coś, żeby karty nv nie odstawały mimo przewagi technicznej AMD. Czas to zweryfikował-gier na dx12 jak było mało, tak jest dalej, a najczęściej jak są to działają kiepsko zarówno na jednej jak i na drugiej stronie, choć AMD dostaje nieco większego boosta. Jest oczywiście parę wyjątków, ale to tylko dowodzi tego, że poza m$ który chce promować to API reszta kładzie na to lachę. Jedyna gra, w którą grałem kilka-kilkanaście godzin na dx12 jest Forza Horizon 3. Jeżeli chodzi o optymalizcję kodu pod gpu, to jest świetnie, ale cpu to juz tragedia-1 rdzeń na 100% i gdyby nie kombinacje z usługami, wyłączaniem wszystkiego w tle, tricki z odpalaniem google chrome żeby wyczyścić ram (nie, to niestety nie jest żart) to microprzycięcia są obrzydliwe i to na Po kombinacjach mam wszystko na maxa poza cieniami-wysokie i wyłączone msaa-oczywiście jak zwykle powoduje artefakty na kartach amd. Na takich ustawieniach gpu się nie poci zbytnio i mam prawie stałe 60fps , a nie zauważyłem, żeby spadło mi kiedykolwiek poniżej 50.

    @kosa23
    Był możliwy taki trick w ps3-można było wgrać soft deweloperski i parę fajnych bajerów tam było, jednak myślę że byłaby to zbyt prosta droga do piracenia.


  8. @Deathraw (autor: kosa23 | data: 15/04/17 | godz.: 12:21)
    Jeżeli masz artefakty w antyaliasingu, to weź uruchom rozdzielczość wirtualną(VSR) i ustaw(w grze) na początek rozdzielczość 2560x1440.

    sie rozumie, że masz monitor FHD?


  9. @kosa23 (autor: Deathraw | data: 15/04/17 | godz.: 14:14)
    Kombinowałem z VSR na początku, ale że grałem w FH na TV uznałem że różnica nie jest aż tak widoczna, żeby przycinać cienie i ryzykować spadki do 45fps, ale sprawdzę bo system był w innej konfiguracji, inne sterowniki itp. Zawsze jeszcze mogę spróbować wymusić AA w sterownikach, chociaż od czasów hd5850 ta opcja działa dość chimerycznie w kartach AMD-raz daje efekty, raz nie, a czasem powoduje dziwne spadki wydajności w najmniej oczekiwanych momentach-jak grałem w Enslaved na 7950 to przy włączonym nadpróbkowaniu gra zaliczała dropy do 35fps. Nie wiem czy było to spowodowane samą pokracznością funkcji, czyu np. karta zbijała takty bo nie miała co robić, a potem nie nadążała z gwałtowną zmianą obciążenia.

  10. @Deathraw (autor: loccothan | data: 15/04/17 | godz.: 19:09)
    Miejmy nadzieję że się jednak coś ruszy :D
    Ja osobiście bym chciał Nowego DX12 (tak jak DX11/10/9b i 9c) coś wnosiły do Jakości grafiki (a nie tylko optymalizacje)

    Jak narazie The Best okazał się Vulcan (Doom to poezja) :D
    A co do FH3 to ja mam 1440p 4xMSAA bez FXAA i mix Ultra/High a cienie Medium i mam 71-52 FPS + Freesync i jest Bajecznie :-)

    Dużo zależy od Vega i HBM2 i gRAM cache....
    Niebawem się przekonamy, Ja sobie poczekam na Promo do Vega WC (tak będzie podobny do Fury-X, tyle już wiem) -> o co do wydajności:
    1. Jedne przecieki mówią o 30% więcej niż 1080Ti,
    2. a inne że jest to już Next-Gen i inny pułap a nV musi dać NextGen (Volta, i zacząć ze sterami 'od nowa' ;) )
    3. a jeszcze inni mówią że jest ~1080 do prawie 1080Ti tylko że tańszy

    -> Zobaczymy (ja bym chciał v.2 :D )


  11. @loccothan (autor: Deathraw | data: 15/04/17 | godz.: 21:01)
    A też cię wywala notorycznie do pulpitu w fh3? Powyłączałem wszystkie AV, mikrofon, ale dalej gra crashuje.

    Co do przecieków, to ja znam tylko te o wydajności~1080 i tego bym się głównie spodziewał.

    Ruszyć może się ruszy przy next genie, ale grafika jest już na tak wysokim poziomie, że nie będzie przepaści. A co do różnych API, to od czasów 9.0C to też nie powiedziałbym, żeby jakikolwiek przeskok był, poza jedyną nowością w postaci teselacji, to wszystko można było na nim ogarnąć.


  12. @Up (autor: loccothan | data: 16/04/17 | godz.: 07:29)
    Nie, FH3 mogę grać godzinami i luz.
    Używam 17.1.2 WHQL i Creators Upd.


  13. @Up (autor: loccothan | data: 16/04/17 | godz.: 07:30)
    Aha, wyłącz Game Mode + DVRy i inne badziewie, i restart...

  14. Tutaj (autor: loccothan | data: 16/04/17 | godz.: 11:07)
    -> http://www.amd.com/...igh-Bandwidth-Memory-HBM.pdf

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.