Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 6 lipca 2017 
    

Radeon RX Vega przetestowany w 3DMark 11


Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 06:44
(17)
Portal VideoCardz dotarł do wyników Radeona RX Vega uzyskanych drogą testów w programie 3DMark 11, przy wykorzystaniu ustawień zdefiniowanych w profilu Performance. Przetestowane zostały różne ustawienia zegarów GPU i pamięci RAM, przy czym dokładne wartości podano tylko dla wersji bazowej. W tym przypadku zegar rdzenia graficznego wynosi 1630MHz, a pamięci HBM 2.0 1890MHz. Przypominam, że testowana Vega (687F:C1) ma 4096 procesorów strumieniowych i 8GB RAM.

Wracając jednak do samych wyników, Vega plasuje się pod względem wydajności pomiędzy GeForce’ami GTX 1070 a 1080, przy czym bliżej jej do tej drugiej karty. Swoją drogą nowe wyniki są o około 15% lepsze niż prezentowane do tej pory rezultaty, co wiąże się zapewne z lepszą optymalizacją sterowników.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Kolejne sztuczki, tryb performance, czyli znikające tekstury (autor: Sony Vaio Surprise | data: 6/07/17 | godz.: 07:41)
    A ledwo dogania gtx1070. Nvidia zawsze działa na pełnej parze aż się dymi.

  2. Kolejne sztuczki, tryb performance, czyli znikające tekstury (autor: Sony Vaio Surprise | data: 6/07/17 | godz.: 07:43)
    A ledwo dogania gtx1070. Nvidia zawsze działa na pełnej parze aż się dymi.

  3. @SVZ (autor: cana | data: 6/07/17 | godz.: 10:06)
    Nv jest tak szybka że wierzchowce aż znikają :-D

  4. Sony Vaio (autor: biuro74 | data: 6/07/17 | godz.: 10:23)
    jest tak szybki, ze literki na klawiaturze mu sie wycieraja od pisania, zanim dotknie klawisze...

  5. Szkoda (autor: ligand17 | data: 6/07/17 | godz.: 10:36)
    że Vega nie dobiła do poziomu 1080Ti.

  6. ligand17 (autor: kombajn4 | data: 6/07/17 | godz.: 10:49)
    cała para firmy poszła w Ryzena, a karta na poziomie GTX1080 to też nie w kij dmuchał... dopóki Nvidia nie wypuści następcy

  7. @kombajn4 (autor: ligand17 | data: 6/07/17 | godz.: 16:25)
    ja wiem. Ale po cichu liczyłem, że 1080Ti dostanie godnego rywala, co wymusi obniżkę cen albo premierę jeszcze mocniejszych rozwiązań, jak to miało miejsce w sektorze CPU. A tak niestety czeka nas ciężki czas, kiedy topowa karta graficzna będzie kosztować ponad 1kEUR... Pociesza mnie jedynie myśl, że Vega okaże się doskonałą kartą do kopania i kopacze przestaną wykupywać zapasy GTXów.

  8. i będzie (autor: Zbyszek.J | data: 6/07/17 | godz.: 23:08)
    poziom GTX 1080, 14-miesiecy później i z TDP 300W. W GPU około 15 mld tranzystorów, prawie 2-razy więcej niż w FuryX, a wzrost wydajności wynikający tylko ze wzrostu taktowania GPU z 1050 do 1600 MHz. A za rogiem czeka Nvidia Volta, debiut już za pół roku (mniej więcej).

    Fajne te wszystkie zmiany które zrobili w Vega, ale zjadają za dużo tranzystorów.

    Dla AMD nadchodzi czas na reset - ich GCN to ślepa uliczka. Powinni skasować to co mają i zrobić GPU od nowa, jak Ryzena. Tak żeby GPU o wydajności Vegi miało o połowę mniej tranzystorów i TDP góra 150W.

    I przypomnę swój wcześniejszy komentarz

    Tahiti, GCN 1.0, 2048 SP / 128 TMU / 32 ROP 4,3 mld tranzystorów
    Tonga, GCN 3.0, 2048 SP / 128 TMU /32 ROP, 5,0 mld tranzystorów
    Polaris, GCN 4.0, 2304 SP / 144 TMU / 32 ROP, 5,7 mld tranzystorów
    Hawaii, GCN 2.0, 2816 SP / 176 TMU / 64 ROP, 6,2 mld tranzystorów


    Przejście z GCN 1.0 do GCN 3.0 przy takiej samej ilości jednostek SP, TMU i ROP to 16% wzrost tranzystorów.

    Polaris ma 8% mniej tranzystorów niż Hawaii, mając 18% mniej procesorów strumieniowych mniej, 18% mniej TMU i 50% mniej jednostek ROP.

    Teraz jest mowa że Vega będzie mieć 15-18 mld tranzystorów przy takiej samej ilości jednostek co Fiji (8,9 mln tranzystorów), czyli 4096 SP / 256 TMU / 64 ROP.

    To już lepiej było nie zmieniać nic i zrobić układ 2 x Fiji, 8096 SP / 512 TMU / 128 ROP, który miałby ~ 16-17 mld tranzystorów, i przy taktowaniu 1000 MHZ zjadałby Vegę na śniadanie.


  9. @Zbyszek.J (autor: ligand17 | data: 6/07/17 | godz.: 23:24)
    bla, bla, bla - jak wyjdzie Volta i pojawią się testy wydajnościowe to będziemy dyskutować. Na razie nie ma Volty - nie ma tematu.

  10. @Zbyszek.J (autor: piwo1 | data: 7/07/17 | godz.: 06:31)
    jestem dokladnie tego samego zdania. amd nie potrafilo napsiac porzadnych sterow do dosc prostej architektury a teraz tak w vedza ja pokomplikowali i maja napisac dobre stery pod nie? prosta architektura dala im by szanse w miare sensownie napisac stery i w prosty sposob zbudowac wydajnosc. a tak mld tranzystorow poszly nie wiadomo w co. chyba w pobor energii bo w wydajnosc to tak srednio. kloc na miare buldozera. nawet jak napisza jakies tam stery do konca lipca i osiagi pdoskocza o 50% cyzli w okolice gtx1080ti w co watpie to i tak mamy potwora ktory zzera mnostwo pradu, ma wieksza powierzchnie, jest bardzo drogi w produkcji i zaloze sie ze bedzie sterowniki beda generowaly mnostwo bledow w wyswietlanym obrazie (ginace, migajace elementy, wywiechy itp.) i beda ze sterami walczyc przez kolejny rok albo i dluzej by czesc chociaz powazniejszych bledow zniwelowac.
    amd potrzebuje nowej architektury ale potrzebuje tez nowych inzynierow ktorzy ogarna dobry projekt. w przypadku prockow amd udalo sie wzniesc na swoje wyzyny. w stosunku gpu to mam wrazenie ze caly czas doluja i ludzie tam pracujacy robia coraz gorsze w stosunku do nvidii karty. od serii 6800 to wydaje mi sie ze rownia pochyla w ich wykonaniu i brak sztabowi inzynierow jakichs pomyslow na walke z konkurencja.


  11. @Up (autor: loccothan | data: 7/07/17 | godz.: 11:08)
    Fiji skaluje się 1:16 w 'double vs single precision'.
    VEGA FE posiada pełne 1:2:4 -> double/single/half precision.
    VEGA RX posiada 1:16 jak Fiji, oraz 2 wersje 8GB i 16GB WC.

    Z samosądem się wstrzymam do premiery, moja Furjanka spisuje się na medal :D


  12. @Cd (autor: loccothan | data: 7/07/17 | godz.: 11:10)
    Podpowiem że słabo się skaluje 'liczenie' shaderów w double precision (podwójna precyzja) ;)

  13. @8. (autor: pwil2 | data: 7/07/17 | godz.: 11:46)
    Ten chip będzie do zastosowań Pro oraz dla nowego Mac Pro w połączeniu z 16c32t Zenem. Do gier będą jeszcze kroić i wycinać.

  14. @13 (autor: Mariosti | data: 7/07/17 | godz.: 19:30)
    To krojenie i wycinanie właśnie martwi bo do tej pory nie wychodziło to AMD zbyt dobrze i wersje do gier wciąż wcinały niewspółmiernie dużo prądu względem swojej wydajności.

    Adekwatną odpowiedzią na 1080Ti byłoby prawdopodobnie coś bardziej zbliżonego do Polarisa tylko z ~3-4 tys SP o odpowiednio wysokim taktowaniu.


  15. zapowiada się na wielką klapę (autor: Zbyszek.J | data: 7/07/17 | godz.: 22:15)
    http://www.gamersnexus.net/...x-at-same-clocks-ipc

  16. @Up (autor: loccothan | data: 8/07/17 | godz.: 12:28)
    Do zastosowań Pro jest gites
    -> http://media.gamersnexus.net/...x-specviewperf.png


  17. coraz więcej (autor: Zbyszek.J | data: 10/07/17 | godz.: 00:28)
    coraz więcej opinii, że do gier to będzie klapa na miarę Radeona 2900 XT 10 lat temu. Prawie podwojenie liczby tranzystorów poszło na funkcje GPGPU, i do PRO to będzie świetna karta, ale nie do gier.

    Do gier AMD musi stworzyć coś od nowa, aby rywalizować z Nvidia. GCN wprowadzony w Radeonie 7970 przynosił duży wzrost wydajnosci GPGPU ale nie dodawał żadnej wydajności do gier. Wzrost liczby procesorów strumieniowych i TMU o 33%, taktowanie wyższe o 5%, przepustowość pamięci wyższa o 50%. A wydajność Radeona 7970 wyższa o 35% od 6970, przy wzroście liczby tranzystorów o 64%. Czyli przy Radeonie 7970 liczba jednostek wzrosła o 1/3, liczba tranzystorów o 2/3 - 1/3 wzrostu tranzystorów poszła w zmiany usprawniające GPGPU.


    Dla gier nie ma znaczenia czy to VLIW4 czy GCN, czy NCU z Vegi. To dalej policzenie XYZ + transparency, Żadne dodatkowe kontrolery DMA, powielane jednostki ACE, Rapid Packed Math i cała masa innych zmian nie daje absolutnie żadnych FPS w grach.

    Do gier jeśli chcą zrobic wydajnego Radeona muszą z Vegi wyciąć wszystko co do compute, czyli pozostawić multimedia (UVD), algorytmy kompresji delty koloru, jednostki odpowiadające za geometrię i tesselację, a resztę wrócić do poziomu VLIW4 z Radoena 6970.

    I będzie do gier GPU z 6144 procesorami strumieniowymi (4 x Cayman), mający 10-11 mld tranzystorów i ~350mm2.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.