Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 18 sierpnia 2017 
    

Intel chwali się wzrostem IPC w Coffee Lake'ach


Autor: Wedelek | źródło: ChipHell | 06:59
(45)
Do sieci po raz kolejny wyciekła częściowa specyfikacja techniczna procesorów Intela z rdzeniami Coffee Lake. Wyciek potwierdził dotychczasowe informacje mówiące o czterordzeniowych Core i3 oraz sześciordzeniowych Core i5 i Core i7. Jedynie ta ostatnia seria będzie obejmować modele z funkcją Hyper Threading. Reszta CPU będzie w stanie w ramach taktu zegarowego przetworzyć tylko jeden wątek na rdzeń. Oprócz suchej specyfikacji technicznej poznaliśmy też przewidywany wzrost wydajności poszczególnych procesorów względem ich poprzedników.

Jest to tym ciekawsze, że Intel zdecydował się na osobne zdefiniowanie wzrostu mocy pojedynczego wątku jak i całego CPU. Jego zdaniem wygląda to tak:


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Brawo AMD (autor: easymike | data: 18/08/17 | godz.: 07:42)
    Pracownicy Intela są wściekli na AMD z powodu przerwanych urlopów. Intel siedząc na dupie latami i dyktując częstotliwość zmian i nowości TIC TAC TOE w tej chwili co tydzień przedstawia nowe rozwiązania. Powiem tyle - dla nas to dobrze. Kupujmy AMD.

  2. a gdzie SONY VAIO? (autor: Apollo129 | data: 18/08/17 | godz.: 08:16)
    NIc nie napisze?

  3. Skoro raz jest 9% a raz 29% na wątek (autor: Marcel | data: 18/08/17 | godz.: 08:24)
    to łatwo się domyślić że ten wzrost wynika też ze wzrostu częstotliwości pracy i z IPC ma raczej mało wspólnego (chyba że niebiescy zdefiniowali "instructions per cycle" na nowo, po swojemu).

  4. @3 up, zapatrzyłem się na newsa (autor: Marcel | data: 18/08/17 | godz.: 08:28)
    na obrazku niebieskich jest 19% i 29% a nie 9% i 29%.
    Co nie zmienia faktu, że nijak to do IPC nie pasuje


  5. No to teraz tylko czekać na cyrkowy popis (autor: skalak23 | data: 18/08/17 | godz.: 08:41)
    w komentarzach SV do dzieła trolu.

  6. @Apollo129 (autor: piwo1 | data: 18/08/17 | godz.: 09:26)
    ciezko bedzie teraz kupowac amd skoro ich oferta bedzie calkowicie nieoplacalna na tle intela. i7-8700k ma kosztowac 350 dolcow. gdzie ty miejsce na ryzeny r7 ? przykro mi bardzo ale po prmierze coffee lakow propozycja od amd bedzie calkowicie bez sensu.

  7. @piwo1 (autor: Deathraw | data: 18/08/17 | godz.: 10:51)
    Co prawda to prawda. AMD wprowadziło cenowy huraoptymizm, ale IPC jest dalej po stronie intela, więc po wypuszczeniu paru kaszalotów w popłochu mają dobre warunki, do tego żeby się odbić.

  8. piwo1 (autor: kombajn4 | data: 18/08/17 | godz.: 11:48)
    Chyba masz krótką pamięć - ile razy już Intel podawał takie hura optymistyczne wzrosty wydajności? Bo zdaje się że przy każdej kolejnej generacji. Wyjdą procki to zobaczymy jak to będzie wyglądało, ile będzie kosztowało itd. Z fusów i slajdów nie należy wróżyć.

  9. cd.. (autor: kombajn4 | data: 18/08/17 | godz.: 11:51)
    znaczy z pewnością te wzrosty są realne... tylko zapomnieli podać takiego drobniutkiego szczególiku, mianowicie w jakim zastosowaniu występuje taki wzrost. A w szczegółach z reguły jest pies pogrzebany.

  10. kombajn4 (autor: pawel1207 | data: 18/08/17 | godz.: 12:24)
    nie wiesz tego :D wyjdzie to sie zobaczy :) amd tez nie raz zapowiadalo cuda na kiju a puzniej skonczylo sie tak ze to intel dominuje na rynku :D ..
    ryzeny i tak maja mniejsze ipc a to nowa architektora :D poza tym wyniki ryzena amd zawdziecza tylko i wylacznie kellerowi ktory dla amd juz nie pracuje.. .. wiec wyglada na to ze intel wcale na straconej pozycji nie jest AMD zlapalo oddech ale nic wiecej to zreszta widac po tym to zobilo z kartami graficznymi to co odjebali z vega porownac mozna tylko do tego co odjebali z buldorzerem..


  11. moze inaczej (autor: piwo1 | data: 18/08/17 | godz.: 12:37)
    dwa wykresy mowiace gdzie byl i7-7700k ktory ma o 50% mniej watkow od nastepcy i7-8700k:
    http://pclab.pl/...r7_1700/wykresy/srednia_app.png
    http://pclab.pl/...r7_1700/wykresy/srednia_gry.png
    i teraz chyba wszystko jasne gdzie wyladuje i7-8700k.

    jego wynik dla aplikacji bedzie kolo 200 a dla gier kolo 140 przy cenie 1600zl a wyniki konkurencji r7-1800x to odpowiednio 178pkt i 109 przy cenie 2000zl.
    amd bedzie musialo ostro pojsc z cena w dol w kazdym segmencie (czy to r3 konkurent nowego 4 rdzeniwoego i3, czy 6 rdzeniowy i5 konkurent 4 rdzeniowego(8 watkowego) r5 czy r7) by moc konkurowac z nowym intelem ktory zapowiada sie fenomenalnie. ok dla zlosliwcow to zadna rewolucja ale jak sie spojrzy obiketywnie to jest rewolucja na miare core duo czy sandy bridge i cena jest tez ciekawa.


  12. Ludzie nie dali.... (autor: Mario1978 | data: 18/08/17 | godz.: 13:01)
    się wykazać "NACZELNEMU" a przecież nie będzie startował z 12 tej pozycji.
    Dwanaście wątków z silnym ST fajna sprawa więc żeby rywalizować w MT z R7 1800x będzie musiał być podkręcony.
    Rzeczywistości nie oszukasz dlatego ST mimo dalszej swojej dominacji dla graczy jest już dawno w trumnie tylko na razie próbują reanimować trupa ,żeby jeszcze trochę pociągnął.
    Ciekawi Mnie na jakich aplikacjach ten wzrost IPC został osiągnięty no ale jeszcze trochę czasu i z miłą zobaczę realne testy.


  13. @Apollo129 - SONY (autor: stefan_nurek | data: 18/08/17 | godz.: 13:35)
    Ten ułom SONY jest teraz na jakiejś zielonej szkole i chwilowo nie trolluje. Później będzie gimbus biegał za kredkami bo wrzesień idzie - to może będzie też chwila oddechu. Jedno jest pewne - ten zjeb wróci :/

  14. @piwo1 (autor: Saturn64 | data: 18/08/17 | godz.: 14:48)
    Każda nowa szybsza generacja konkurenta musi wywrzeć presje cenową na konkurenta. Wcześniej AMD dostosował ceny do kaby lake więc teraz będzie musiał obniżyć. Zaletą AMD jest to, że kupując dzisiaj płytę główną i procesor można mieć pewność (zagwarantowali niezmeinność gniazda i kompatybilność przyszłych rozwiązań do 2020 roku) że będzie można za rok wymienić niskim kosztem tylko sam procesor i znów dogonić intela. Co przy obecnym Intelu nie ma takiej opcji. Dopiero zakup płyty z chipsetem 300 w przyszłym roku gwarantuje kompatybilność z przyszłymi procesorami (prawdopodobnie :)

  15. @piwo1 (autor: krzysiozboj | data: 18/08/17 | godz.: 15:45)
    Jedno banalne pytanie - dlaczego zakładasz, że po wejściu 8 gen od Intela, AMD utrzyma ceny takie jak ma?

    Bo tego, ze oferta intela (szybka premiera i 6 rdzeni w i5), jest pochodną ryzenów, że szykuje się wojna cenowa, to raczej nie zauważysz.


  16. AMD (autor: Overlockers | data: 18/08/17 | godz.: 17:34)
    tez nie spi.. widzi ze Intel praktycznie codziennie publikuje nowe newsy o ich nowych "niesamowitych" procesorach i AMD juz pracuje caly czas nad nowymi lepszymi rewizjami obecnych ZEN jak i streszczają sie z ZEN+, bo widzą ze Intel ich znowu przegoni lada dzień. Juz ich biura marketingowe nie moga sobie pozwolic na hamowanie rozwoju

  17. hmm (autor: faf | data: 18/08/17 | godz.: 17:39)
    od dziś IPC to Intel Percent Crap :)

    co to znaczy 29% wzrost IPC ?
    IPC jest wyrażane w liczbach całkowitych - jeśli obecnie skylake wyciąga 32IPC dla Single precision na WSZYSTKICH jądrach to 29 % to jakieś 9,28 instrukcji więcej niż 4core w HT bo teraz ma być 6core z HT - i nagle IPC w ułamkach wychodzi
    czyli co ? kreatywne podejście do cykli ?

    slajd małketingowy i tyle

    @piwo1 - wierzysz w bajki że $350 to będzie 1600zł ? heheheh
    dolicz januszy biznesu - sugerowana cena ryzenów nijak się do naszych sklepów nie miała

    średnie ceny ryzena https://cenowarka.pl/?phist=1582201

    generalnie u nas ciężko mówić o różnicy cenowej - i7 a ryzen 1700 praktycznie ta sama cena

    sugerowane ceny MSRP w $ nijak mają się do cen w EU a już szczególnie u nas - widać np. po tym że sklepy w Niemczech mają niższe ceny niż u nas

    do tego przelicznik $1 =1 Euro według dystrybutorów


  18. Prost sprawa (autor: Zbyszek.J | data: 18/08/17 | godz.: 18:16)
    i7 8700k ma mieć 4,7 GHz przy jednym wątku. i7 7700k ma 4,5 GHz.

    Czyli te 11% to 4,5% wzrost taktowania i 6,5% więcej IPC.


  19. @Zbyszej.J (autor: Deathraw | data: 18/08/17 | godz.: 19:15)
    IPC to instructions per clock, a nie per core i taktowanie układu nie ma tu znaczenia.

  20. @ Deathraw (autor: Zbyszek.J | data: 18/08/17 | godz.: 19:22)
    Czy ja napisałem nie po polsku i coś naprawdę tak bardzo skomplikowanego, żeby tego zupełnie nie można było zrozumieć?

    Wzrost IPC o 6,5%
    Wzorst taktowania o 4,5% (4,7/4,5)

    ... razem daje 11% przewagi i7 8700k w Single Thread nad i7 7700k.


  21. analogicznie (autor: Zbyszek.J | data: 18/08/17 | godz.: 19:26)
    analogicznie i5 8600k - jego 19% przewagi pojedynczego wątku wynika ze wzrostu taktowania z 4,2 GHz do 4,7 GHz (o 12%) a resztę uzupełnia 6,5% wzrostu IPC

    i7 8700k
    4,7 GHz / 4,5 GHz = 1,045
    1,045 * 1,065 IPC = 1,11

    i5 8600k
    4,7 GHz / 4,2 GHz = 1,12
    1,12 * 1,065 IPC = 1,19


  22. @19 (autor: daver | data: 18/08/17 | godz.: 19:27)
    A co Zbyszek napisał? Wzrost taktowania z 4,5 na 4,7 GHz to przyrost o ~4,4%, przy liniowym skalowaniu. Wedelek napisze "IPC", a ludki łykają jak leszcze, bo myślenie boli.

  23. FAKE NEWS (autor: komisarz | data: 18/08/17 | godz.: 19:48)
    Intel wcale nie chwai sie wzrostem IPC. newsman lamer.

  24. ja pierdolę (autor: grafenroot | data: 18/08/17 | godz.: 20:47)
    Intel wymyślił IPC na nowo :D:D Turlam się ze śmiechu.

    Teraz na poważnie. Wzrost IPC będzie na poziomie błędu pomiarowego. Cały wzrost wydajności będzie z powodu podbitych zegarów i większej ilości rdzeni. Jednak na wartości z tabelki bym nie liczył ;)


  25. A no i jeszcze (autor: grafenroot | data: 18/08/17 | godz.: 20:51)
    te nowe (nic nie wnoszące) chipsety serii 300. No a za pół roku seria 400, która wprowadzi nowinki. Intel to wie jak wydymać wielbicieli :D

  26. No i co z tego (autor: piwo1 | data: 18/08/17 | godz.: 21:10)
    Mi nigdy w życiu nie zdążylo się zmienić procka nie zmieniając płyty. Płyta to nie tylko podstawka. To nowe porty nowa karta dźwiękowa, nowe wyjścia na monitor itd itd. Nikt o zdrowych zmysłach nie zostawi 5letniej płyty kupując wydajny procesor. Dla mnie to argument z d.py. nikt też nie wymienia procka co roku. Więc ten kto kupił i7 serii 4770k nie jest klientem i7 8700k. Kupcami tego procka będą nowo kupujący cały komputer ewentualnie modernizujący stare komputery. Więc opcja kompatybilności płyty nikomu nie jest potrzebna. Więc wolę jak Intel modernizuje co rok chipsety i odcina się od naleciałości niż miałby stać w miejscu. Co do ryzen + to nie przyniesie on praktycznie nic. Zmiana będzie dopiero z ryzen 2 więc AMD będzie znów przez rok nieźle w tyle. A szkoda bo obecnie jest fajna walka. Ale za miesiąc rywalizacja się skończy bo jak na taki R3 1300x rywalizować z i3 4watkowym z i3 który pewnie w grach będzie 30%szybszy. Jedynie i5 1600 może jakoś się obroni bo jego cena jest ok i jak pójdzie jeszcze 100wke w dół do 800zl to będzie mimo wszystko lepszą oferta niż wolno taktowane 6watkowe i5. Za to i7 zdystansuja r7mki w każdym aspekcie przy cenie dość atrakcyjnej. R7 1700 musiałaby kosztować kolo 1100zl by można było rozważać ten procek w stosunku do i7. Wiem znów znajdą się obrońcy AMD ale najważniejszy jest stosunek wydajności w aplikacjach i grach do ceny. Wyjdzie test na pclabie podzielimy na cenę z grała i zobaczymy co ma lepszy stosunek. To jest obiektywne a nie jakieś gdybania.

  27. grafenroot (autor: Zbyszek.J | data: 18/08/17 | godz.: 21:26)
    jednak będzie te + 6-7% IPC. Plus taktowania w ST do 4,7 GHz max.

    Sumarycznie w Cinebench R15
    i7 7700k ST 195 / MT 990
    R7 1800X ST 162 / MT 1620
    i7 8700k ST ~220 / MT ~ 1500


  28. @26 No właśnie dojrzewam do wymiany leciwego Phenoma II (autor: Michał_72 | data: 18/08/17 | godz.: 21:40)

    w 2009 roku za kompletny komputer z Phenomem II 955 BE zapłaciłem 3500 PLN.
    teraz wychodzi mi 4800- bez karty graficznej.
    Zastanawiam się czy kupić Ryzena 1700x czy i7 7700


  29. @Zbyszek.J (autor: grafenroot | data: 18/08/17 | godz.: 21:45)
    Jak wyjdą te cepy to zobaczymy w testach ile jest faktycznie tego IPC. W obecnej generacji też zapowiadali gruszki na wierzbie, a wyszło że IPC potrafi być w minusie.

  30. @up (autor: grafenroot | data: 18/08/17 | godz.: 21:59)
    chodziło oczywiście, że wzrost IPC potrafi być w minusie.

  31. @26 - piwo1 zgadzam się z Tobą w 95%... (autor: raczek70 | data: 18/08/17 | godz.: 22:56)
    5% niezgody to "nowa karta dźwiękowa" - niestety :(...

  32. @26 - piwo1 (autor: Zbyszek.J | data: 18/08/17 | godz.: 23:25)
    To pisałem już wcześniej. Po debiucie 8 generacji Intela, ceny AMD będą:
    329 USD R7 1800X
    249 USD R7 1700
    199 USD R5 1600X

    o 30-40% niższe niż obecnie


  33. @piwo1 (autor: Saturn64 | data: 19/08/17 | godz.: 03:31)
    Nie zgadzam się z Tobą odnośnie wymiany sprzętu. Takie teorie były ok wtedy gdy intel nie miał konkurencji i niewiele robił z generacje na generacje. Od sandy brigde do kaby lake nie byo ogromnego skoku wydajności ponieważ nowsze odpowiedniki były tylo samo rdzeniowe i wątkowe. Różnice w wydajnosci skoczyły ok 80% przez 5-6 lat. Teraz w 2017 różnica pomiędzy i7 7700 a i7 8700 sięga prawie 20% w pojedyńczym wątku i 60% w całkowitej wydajności procesora. Więc w 2017 kupiłeś procka, którego przecena sięgnie teraz 100% po upływie poł roku użytkowania. Intel w styczniu zapewniał o przyszłej kompatybilności chisetu serii 200 a płyty na nim oparte były cholernie drogie. Ceny sięgały nawet 2400zł za płytę z z270!. Jeśli ktoś potrzebuje wydajności to został wprowadzony w maliny i czuje się jak przysłowiowa Andzia w burakach. Więc nie broń intela w ten sposób. Nikt nie kupuje procesorów na lata. Chyba że nic się nowego nie wypuszcza i nie ma nic szybszego na rynku. Z pubktu widzenia takiego Kowalskiego co teraz myśli o choćby procesorze 6 rdzeniowym lub i9 której także nikt nie zwiastował w styczniu, może czuć się oszukany.... bo nagle jego najwydajniejszy sprzęt stał sie średniakiem w krótkim czasie, a chcąc go sprzedać straci jeszcze więcej bo płyta z chpsetem z270 niczego szybszego już nie gwarantuje....

  34. @up (autor: Saturn64 | data: 19/08/17 | godz.: 03:51)
    Przecenę 100% na wtórnym rynku to napisałem po najmniejszej linii oporu. W wielu przypadkach osiągnie ona 200%. Teraz i3 będzie wydajnością opierać się o wcześniejsze i7. A cena w styczniu za i7 7700k 1700-1800 zł nijak ma się do szybszej i5 serii 8000 w obecnej cenie na starcie prawdopodobnie o połowę niższej.

  35. Po prostu Intel wczesniej (autor: piwo1 | data: 19/08/17 | godz.: 07:27)
    Za bardzo rozpieszczał użytkowników. To normalne że część używana po roku czasu powinna tracić 30%wartosci a nie że się ją sprzedaje jeszcze z zyskiem. Trochę nie rozumiem tego płaczu. Fakt za miesiąc nastąpi gwałtowna przecena obecnych prockow ale w pc tak już jest że czasami rynek rozwija się skokowo.

  36. @Zbyszek.J (autor: Deathraw | data: 19/08/17 | godz.: 09:04)
    Umknęło mi "i" w Twojej wypowiedzi- ewidentny MÓJ błąd.

  37. piwo1 (autor: GULIwer | data: 19/08/17 | godz.: 21:03)
    nie zgodzę się z tobą. Kiedyś płyty się wymieniało bo mostek północny był na płycie, teraz jest on w procku, więc płyta tak właściwie to tylko złącza dysków i peryferia. Od czasu do czasu wiadomo, duże zmiany czasem zachodzą (zmiana kontrolera RAM) ale posiadając Z75 chciałbym wsadzić w niego np i7-4790K (który obsługuje DDR3 a i chipset daje radę z niższymi napięciami) od kogoś kto zmienia platformę na nowszą jako upgrade z mojego Ivy 3470, ale nie mogę bo Intel zmienił podstawkę. Z87 ma tak naprawdę tylko więcej SATA3 (używam i tak tylko 1) i więcej USB3.0 (brak urządzeń na 3.0)

  38. a ile (autor: piwo1 | data: 20/08/17 | godz.: 06:07)
    musisz doplacic do plyty sprzedajac swoja obecna by wsadzic i7-4790k? 50zl? bez przesady. szukanie problemu tam gdzie go nie ma. plyty tez sie zuzywaja z czasem. kondensatory schna, styki sniedzieja itp. nie ma co trzymac sprzetu elektronicznego w nieskonczonosc bo on sie zuzywa.

  39. @piwo1 (autor: Deathraw | data: 20/08/17 | godz.: 08:20)
    Bez przesady też z tym zużywaniem. Płyty na 775, które obsługiwały core2 w dużej ilości śmigają do dzisiaj bez problemu, no chyba że był to szrot na VIA, czy innym wynalazku, albo jakieś dziadowskie stare ASROCKi, to faktycznie padały szybko. Moje własne płyty, które sprzedałem, a miałem 4 sztuki śmigają do dzisiaj, bez najmniejszych problemów, a pracowały non stop na max rozsądnym OC na powietrzu. Jednego kompa na 775 mam na działce, gdzie warunki ma ekstremalne-zimą ujemne temperatury, latem się kisi w gorącu i przez 3 lata z 8 letnią płytą nie ma również problemów. Styków zaśniedziałych na tyle, żeby lekkie czyszczenie nie pomogło również nigdy nie widziałem, no chyba że płyta była zalana. Jedynym powodem zmiany płyty od czasów drugiej generacji serii core i jest "widz misię" intela i choć to rozumiem, to jako konsument nie zamierzam jakkolwiek tego popierać, bo ma to uzasadnienie wyłącznie w kontekście nabijania sprzedaży.

    Z postem nr 35 się zgadzam-żyliśmy długo jak pączki w maśle,bo rozwój nie istniał rynek wtórny obecnie to patologia, a oto przykłady:
    7950 kupiłem 3 lata temu używkę za 530zł z wysyłką z chłodzeniem Gelid ICY Vision. Teraz na alledrogo można dostać podobny zestaw w prawie identycznej cenie, ew 50zł taniej, a bywało że trzeba było przez te 3 lata dać ponad około 600zł.
    I7-4790K-Nie dostaniesz poniżej tysiaka, a nówki szło wyrwać za 1300zł około. Sam liczę, że 5775c się pojawią na rynku wtórnym w rozsądnej cenie i wtedy sobie takowego przygarnę.


  40. @38 (autor: GULIwer | data: 20/08/17 | godz.: 12:49)
    wymiana procesora nie spowoduje potrzeby reinstalacji systemu, wymiana płyty może. Do tego dochodzi całe babranie się ze kupnem i sprzedażą dodatkowego elementu, więc dodatkowa nieznana, a płyty częściej padają niż procki. Poza tym chyba 250zeta nie 50, bo jak patrzę płyty na Z87 to ATX poniżej 520 nie idzie znaleźć (nowa z dostawą).
    Miedzy 1150 a 1155 nie było zmian, które wymagałyby zmiany podstawki. Ewentualnie intel tak spartolił robotę (kiepskie planowanie i brak umiejętności spojrzenia w przyszłość na to co będzie potrzebne do pracy za rok czy dwa) że minimalne zmiany wymusiły na nim zmianę socketu. Tak czy inaczej, albo partactwo albo celowe działanie.


  41. @39 (autor: GULIwer | data: 20/08/17 | godz.: 12:54)
    a czemu taka wysoka cena? Bo to wciąż wydajny proc, mimo swojego wieku. Kiedyś intel w tym czasie podwoiłby wydajność dziś dodał 20%. Dopiero jak AMD go dogoniło i kopnęło w tłuste, leniwe dupsko to się coś ruszyło.

  42. @39 (autor: Deathraw | data: 21/08/17 | godz.: 09:39)
    Wiadomo, o tym jest cała ta dyskusja-nie było rozwoju, nie było dobrych cen na rynku wtórnym. Teraz rozwój się pojawił i jest szansa, że coś się ruszy, przynajmniej na rynku cpu, bo gpu to raczej będzie stało jak stoi. VEGA to klapa totalna, chyba największa porażka AMD od czasu x2900. Drogo, gorąco, niewydajnie, a w kopaniu ethereum póki co ta karta to kompletne nieporozumienie, a do premiery Volty w przyszłym roku nic się nie wydarzy. Dalej można grać na kartach sprzed 7 lat w wiekszość gier. Nigdy jeszcze nie było tak, żeby topowe karty z dnia premiery konsol przez całe ich życie dawały podobne, jak nie lepsze rezultaty w pc.PS4 wyszło w 2013r pod koniec, 79xx na początku 2012, a jest to karta, która zapewnia lepszy komfort rozrywki w tytułach multiplatformowych niż ps4, może poza paroma wyjątkami.

  43. tylko nowe płyty mają wciąż te same komponenty (autor: faf | data: 21/08/17 | godz.: 09:44)
    audio ? no smiech na sali - od lat wsadzane są ALC898 lub ALC892 a ALC1150 to jakieś wypadki przy pracy - z reguły dobra płyta jeśli dobrze kręci to ma gorsze audio i vice versa

    USB3.1 ? zawsze można włożyć kartę w PCIE - o ile nie mamy miniITX z jednym slotem w którym siedzi grafa

    to samo dotyczy SATA lub nawet NVME - wszak sporo dysków NVME jest jako karta sprzedawanych

    więc zostaje podstawka pod procesor, PCIE, złącza USB i LEEEDYYYYY !!!

    generalnie to jest dziwna tendencja - w testach płyty dostają plusy za dużo złącz PCIE (do których tak naprawdę nie wiadomo co wsadzić obecnie (pomijam koparki) i spokojnie miniITX wystarczy jak ma sensowne rozplanowanie i złącza

    ostatnio np. na purepc obsobaczyli MSI b350 tomahawk za to ...... że ma za dużo ! złącz - na płycie są wyprowadzone goldpiny od portów szeregowego i LPT - jakby to kogoś bolało. ja jestem tym zachwycony. co prawda programator przez arduino obecnie obsługuje ale ploter i laser HP5 się cieszą

    poprzednia płyta chodziła u mnie 12 lat - i wymieniałem tylko procka celerona na core2 a potem 3 lata temu na quadcore co na 3,7GHz dawał radę jako tako


  44. @All dot. IPC (autor: pwil2 | data: 22/08/17 | godz.: 11:16)
    Zapominacie, że te procki będą miały więcej L3 cache? Wystarczy dobrać test, gdzie ma to duże znaczenie i już mamy wzrost IPC.

  45. Ceny AMD (autor: pwil2 | data: 22/08/17 | godz.: 11:21)
    Warto pamiętać, że 6c12t od AMD można mieć za 180-200EUR już od dawna. Wszystkie procki odblokowane, a tanie płyty pozwalają na podciągnięcie zegara w okolice 3.8GHz. AMD może w każdej chwili sprzedawać 8c16t w cenie 6c6t od Intela. Marża na procesorach jest wysoka jak i uzysk u AMD.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.