Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2025
Poniedziałek 6 grudnia 2004 
    

Recenzja podkładki Steelpad QcK i QcK+


Autor: Vartan | 12:05
(47)
W ostatnim okresie dało się zaobserwować wysyp różnorodnych akcesoriów komputerowych przeznaczonych dla profesjonalnych graczy. Obecnie nie wystarczy już szybki procesor z dużą ilością RAM-u oraz kartą graficzną za kilka tysięcy złotych, aby płynnie i komfortowo grać. To, jak szybko i skutecznie uda się powstrzymać terrorystów, odbić zakładników, zdobyć kolejny bunkier czy też pokierować grupą orków, leży już tylko i wyłącznie w rękach gracza. Tu jednak znów pojawia się problem, gdyż nawet najbardziej wydajne myszki optyczne nie poruszają się dość precyzyjnie, co często doprowadza gracza do furii, gdyż z tego powodu zdarza mu się przypadkowo "spudłować". W czym jest problem i jak go rozwiązać? Jak wytłumaczyć "skoki" wskaźnika myszy na ekranie, delikatne drgania lub tajemnicze zniknięcia kursora? Czy to wina ręki, czy może... Odpowiedzią na to pytanie okazuje się podłoże, po którym porusza się elektroniczny gryzoń. Producenci sprzętu komputerowego wzięli sobie ten problem do serca. Zaczęli oni oferować profesjonalne "mousepady", które gwarantują niezawodność i doskonałą precyzję ruchów myszy. Dotychczasowe podkładki z supermarketów za 5-10 PLN odchodzą do lamusa, a na ich miejsce wchodzą zupełnie nowe rozwiązania technologiczne.

JAK PODKŁADKĘ "ZROLOWANO"

W ręce redakcyjnych testerów dostał się ostatnio model podkładki Steel QcK. Pierwszą ciekawostką jest opakowanie, które zawiera w sobie wspomniany produkt.


(kliknij, aby powiększyć)


Podłużne, podobne do pudełka z folią aluminiową, zupełnie nie zdradza nam swojej zawartości. W jaki sposób upchnięto tam podkładkę? Odpowiedź przychodzi od razu po jego otwarciu. Okazuje się, iż została ona dosłownie "zrolowana".


(kliknij, aby powiększyć)



(kliknij, aby powiększyć)


Pomimo takiej formy spakowania, podkładka po rozwinięciu całkowicie przylega do podłoża. Dostępna jest w dwóch rozmiarach: QcK i QcK+. O ile QcK jest podkładką dużą (320mm x 285mm), o tyle QcK+ jest olbrzymia (450mm x 400mm) i może zająć połowę powierzchni standardowego biurka.


(kliknij, aby powiększyć)


Stylistykę i wykonanie można określić jako bardzo dobre. W lewym dolnym rogu widnieje ciekawe z wyglądu logo z napisem QcK Steel, które jest nawiązaniem do tego, iż podkładka należy do produktów z serii Steel. Reszta powierzchni jest jednolicie czarna.


(kliknij, aby powiększyć)



(kliknij, aby powiększyć)


Podkładka może kojarzyć się ze zwykłą "szmacianką", gdyż cała powierzchnia wykonana jest z materiału. Jest on solidnie przytwierdzony do gumowej części spodniej, która dzięki swoim wyżłobieniom ma zapewnić stabilność mousepada oraz zapobiegać przypadkowemu ślizganiu się po podłożu. Powierzchnia, na której leży QcK powinna być całkowicie płaska i stabilna, gdyż jakiekolwiek nierówności będą wyraźnie odczuwalne podczas pracy.

QcK vs. DOMOWE GRYZONIE


(kliknij, aby powiększyć)



(kliknij, aby powiększyć)


Do testów QcK zostały wykorzystane myszki: Logitech MX300, Logitech MX700, MS Intelimouse Explorer 3.0 oraz zwykła, kulkowa myszka marki A4Tech.

Aby zobaczyć jaki wpływ na rozgrywkę ma zastosowanie podkładki QcK, rozegraliśmy kilka partii w takie gry jak: StarCraft: BroodWar, Counter-strike, Doom 3.

StarCraft: BroodWar - myszka została ustawiona na maksymalną akcelerację oraz prędkość ruchu. MX300 oraz Explorer 3.0 sprawowały się bez zarzutu. Od razu można było odczuć, iż coś "nowego" leży pod myszką. Precyzja ruchów osiągnęła maksimum, nie odnotowano niepożądanych skoków wskaźnika. MX700 - widoczne delikatne skoki, jednak jest to spowodowane faktem, iż myszka ta jest bezprzewodowa. Opóźnienia są lekko widoczne. A4Tech - myszka pracowała prawidłowo. Nie stwierdziłem ślizgania się kulki po powierzchni podkładki.

Counter-strike i Doom 3 - wskaźnik ruchu myszy ustawiony na średni, akceleracja wyłączona. QcK przeszedł tę próbę zwycięsko. Wszystkie modele myszy "śmigały" na niej bardzo płynnie. Nie odnotowano żadnych zniekształceń ruchu.

Praca w środowisku Windows jest komfortowa. Jedyne, do czego można mieć zastrzeżenia, to szuranie MX700. Jest to wina wagi myszki i na to niestety nie można nic poradzić. Nawet ewentualne jej odciążenie niewiele pomaga.

Ostatni sprawdzian odbył się przy pomocy gry Square 2 oraz MX300. Gra ta wymaga refleksu oraz wprawnej ręki. Dzięki tej próbie można wyraźnie odczuć różnicę między zwykłymi podkładkami a QcK.

Wprawdzie na opakowaniu widnieje informacja o przeznaczeniu podkładki do zastosowań Low Sense (niska czułość myszy, używana głównie w grach fpp, np. Counter-strike), jednak w grach, gdzie często używa się szybkich ustawień myszy (np. StarCraft: BroodWar), QcK sprawowała się znakomicie.

QcK eliminuje wszelkie przypadki losowych zachowań myszki, dzięki czemu wynik gry zależy tylko i wyłącznie od umiejętności gracza.

Po dwutygodniowych testach na uwagę zasługuje fakt, iż podkładka nie jest podatna na zabrudzenia, co jest mankamentem w przypadku "mousepadów" metalowych lub szklanych. Ewentualne drobinki kurzu nie wpływają na zachowanie myszki podczas gry. Kolejnym plusem jest komfort użytkowania. Podkładka jest miękka, więc nadgarstek nie jest oparty na twardym podłożu, co wyklucza ewentualny ból ręki po długotrwałym graniu.

Jako ostatni testerzy, do boju ruszyły dwie domowe myszki. Można było zauważyć, że nie mają żadnego problemu z poruszaniem się, bieganiem wzdłuż i wszerz a ich przyczepność do podłoża była doskonała. :)

PODSUMOWANIE


(kliknij, aby powiększyć)



(kliknij, aby powiększyć)


Szybkość połączona z zabójczą precyzją daje doskonałe rezultaty. Kolejną zaletą jest bardzo niska cena za produkt, który śmiało można określić mianem "z górnej półki". QcK jest godna polecenia dla wszystkich miłośników gier, którzy cenią sobie komfort i dokładność. Podkładka dobrze sprawuje się zarówno przy wykorzystaniu tradycyjnych myszy kulkowych jak i optycznych. Dzięki dużemu rozmiarowi można zapomnieć o przypadkowym "spadaniu" myszki z podkładki przy gwałtowniejszych ruchach.

PLUSY
+ cena
+ stylistyka
+ dwa różne rozmiary
+ wytrzymałość

MINUSY
- szkoda, że dopiero teraz... ;)

Podziękowania dla sklepu Progamer za udostępnienie podkładek do testów.



Piotr "Vartan" Tomanek

 




    
K O M E N T A R Z E
    

  1. a szczurki jaki mialy ustawiony mouserate ? :D (autor: faf | data: 5/12/04 | godz.: 21:16)
    czyznaki

  2. hehe (autor: d-a-x | data: 5/12/04 | godz.: 21:24)
    myszki rulezz :D

  3. zwykły komp to mało+/- (autor: DawO.o | data: 5/12/04 | godz.: 22:34)
    to fakt ze obecnie "zwykły" komp to coś jakby mało, diody, katody obudowy za 1000 zeta, ech
    kiedyś miałem baby AT otwieraną do góry.
    Była szara jak POLSKA w latach 80. :) ech coś nostalgiczny jestem.


  4. Cos mi ten artykuł pachnie jak sponsorowny (autor: Jacek_2004 | data: 5/12/04 | godz.: 22:54)
    :-)

  5. Jacek_2004... (autor: DYD-Admin | data: 5/12/04 | godz.: 23:36)
    ...chyba masz katar... ;-)

  6. A gdzie ta recenzja? (autor: Remek | data: 5/12/04 | godz.: 23:37)
    Podkładka musi sprawować się znakomicie. Przecież kosztuje... hre hre hre

    Ten tekst mnie rozwalił:
    "QcK eliminuje wszelkie przypadki losowych zachowań myszki, dzięki czemu wynik gry zależy tylko i wyłącznie od umiejętności gracza."


  7. Hehe, sympatyczny pomysł z tymi (autor: spieq-Redakcja | data: 5/12/04 | godz.: 23:50)
    gryzoniami "całkiem w realu"...

    A w ogóle to więcej recenzji samych myszek, DYD. Taka prośba.


  8. a.... (autor: Okota | data: 6/12/04 | godz.: 01:04)
    cena?

  9. a cena... (autor: OzA | data: 6/12/04 | godz.: 01:23)
    dostępna po wejściu na stronę sklepu sponsorującego ten te(k)st i... nie tylko :P

  10. [;..;] (autor: GesTee | data: 6/12/04 | godz.: 02:29)
    a ceny tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu http://www.progamer.home.pl/...8d67bb52891b9bccd7e

  11. he he (autor: polar | data: 6/12/04 | godz.: 08:04)
    cóż za ergonomiczne stanowisko "pracy".....
    fajna podkładka, ale testującemu gręgosłup się powykrzywia i klustrofobii się nabawi ")


  12. czy macie problem... (autor: Abisai | data: 6/12/04 | godz.: 09:32)
    otworzyć ww. stronkę w Firfoxie? U mnie zatrzymuje się na tym logo wejściowym :(

  13. Abisai... (autor: Remek | data: 6/12/04 | godz.: 10:38)
    Nie mam żadnego

  14. @polar (autor: cypiz | data: 6/12/04 | godz.: 10:47)
    ano ano ;) Monitor powinien stac po srodku biurka, a tescik krotki, ale fajny. pzdr.

  15. Grunt to dobry marketing .... (autor: marekl | data: 6/12/04 | godz.: 11:03)
    Troche mi ta recenzja przypomina reklame szczoteczek do zebow co to język czyszczą.
    Wpiera sie ludzia przekonanie ze taki badziew jest im potrzebny i najlepsze jest to ze glupich co to kupia nie brak :D

    Niech zyje nam marketing :)


  16. TV market niczego sobie (autor: zazizu | data: 6/12/04 | godz.: 12:01)
    Reklama tej podkładki przypomina reklamę z TV marketu. Rzeczywiście problemy niestabilnej pracy myszki optycznej występują, ale wydaje mi się, że to zależy od wzorków na podkładce. Kupiłem sobie za 5,50 zł zwykłą podkładkę z tym że jednokolorową i mysz jest nie do poznania. Pracuje idealnie. Mogę jeszcze tylko dodać, że podkładka nie może być całkowicie czarna (o ile taka w przyrodzie istnieje) bo wtedy mysz optyczna by wcale nie działała.
    A gdy miałem poprzednio jasne jednolite biurko, to wcale nie używałem tego wg mnie zbędnego gadżetu. Ale o gustach się nie dyskutuje. Pozdrawiam wszystkich myślących użytkowników myszek.


  17. hyhy hy (autor: NineInchNick | data: 6/12/04 | godz.: 12:21)
    nie no... ladna recka. mie sie podoba.

  18. boshe !!! (autor: bajbusek | data: 6/12/04 | godz.: 12:23)
    prawie 50 PLN za szmate ??? Super: PLUS za CENE ???

    Vartan: mam 30 paczek zapalek po 17,99 PLN sztuka - OKAZJA !!


  19. Ciekawe... (autor: Planet G | data: 6/12/04 | godz.: 13:15)
    A kiedy test szmatek do czyszczenia ekranów?

  20. Planet G: z czego sie smiejesz ... ? (autor: marekl | data: 6/12/04 | godz.: 13:26)
    Do czyszczenia nie mozna uzywac zwyklej szmatki. To musi byc super specjalna szmatka z profesjonalnym nadrukiem.
    Oczywiscie w specjalistycznie zaprojektowanym opakowaniu. A to wszystko za jedyne 60 PLN :D


  21. a mi sie poodoba i test (autor: bartek_mi | data: 6/12/04 | godz.: 14:02)
    i podkladka
    szkoda ze nie ma pornwania do innej slynnej szmacianki czyli raindropa

    DYD - moze jakies tescik kilku porzadnych podkladek? icemat, steelpad, func, raindrop cos od everglide'a...


  22. od autora... (autor: (DBE)Vartan | data: 6/12/04 | godz.: 14:18)
    Pozwólcie, że wyjaœnię kilka kwestii. Ceny końcowej nie podałem, gdyż jest ona zależna tylko i wyłšcznie od sprzedajšcego. Ale jeœli chodzi o œcisłoœć, to podkładka kosztuje ok. 49 PLN.

    „fajna podkładka, ale testujšcemu gręgosłup się powykrzywia i klustrofobii się nabawi” – Polar, z moim kręgosłupem jest wszystko ok, a za storami jest okno, które musiało być zasłonięte, abyœ nie widział błysków flashu na zdjęciach. Klaustrofobii się nie nabawię, także nie martw się... Dla Twojej ciekawoœci... drukarka już stoi z boku, monitor na œrodku od dzisiaj. :)

    marekl – podkładka ta przeznaczona jest dla graczy, którzy ceniš sobie wysokš precyzję. Uwierz mi, że żadna inna „szmacianka” nie może się z niš równać.

    zazizu - „ale wydaje mi się”, masz rację, wydaje Ci się. Nie pij tyle syropu na kaszel, martwię się o Ciebie. To nie jest kwestia „wzorku”.

    bajbusek – to nie jest zwykła szmata... widziałeœ jš w realu? Dotykałeœ? Grałeœ na niej?
    MX300 i A4Tech za 8 PLN to dla Ciebie również to samo? Mysz to mysz przecież, co nie?
    Jeœli nie grasz w nic naprawdę na wysokim poziomie i nie machasz szybko myszkš, to naprawdę nie masz po co tego kupować, bo dla Ciebie i tak to co masz jest ok.
    Ale sš ludzie, których denerwujš najmniejsze błędy ruchu, ludzie którzy poœwięcajš się jakiejœ grze. QcK jest właœnie dla nich...
    Nikt nie każe Ci tego kupować.

    Kolejna rzecz, czyli cena... nie jest ona (podkładka) produkowana w 10.000.000 egzemplarzy, jak zwykłe podkładki, które ma większoœć z tu piszšcych, więc dlatego cena jest taka, a nie inna. Na pewno nie będzie kosztować 5 PLN.


    A tak w ogóle... czy ktoœ z Was grał w coœ trochę dłużej? Mi się zdarzyło grać 4 lata w StarCrafta... Rozegrałem ponad 5000 gier, grałem z najlepszymi w Polsce, swego czasu zagrałem w POL-TEAM B. W szczytowym momencie formy robiłem ponad 250 APM (akcji na minutę), co na tamte czasy było zawrotnš prędkoœciš. Więc trochę tš myszkš pomachałem sobie (max speed, max acc). Przez cały ten czas zmieniałem myszkę za myszkš. Poczšwszy od zwykłego A4Tech, poprzez radiówkę Logitecha (za wolna z czasem), Duala LT (ciężka), aż do MX 300. PóŸniej w ruch szły podkładki. Grałem na plastikach (boli ręka) oraz drewnianym biurku (niejednolita powierzchnia + lakier = złe odbicia). Bardzo dobrš okazała się kartka papieru (jednak szybko się niszczyła i... była niestabilna). PóŸniej trafiłem na szmaciankę z Auchan. Myszka jednak i tak drgała i przeskakiwała czasami. Do momentu wyjœcia QcK bawiłem się na niej. QcK naprawdę jest the best. Dla Waszej satysfakcji zrobię antyreklamę. Otóż Icemat, który ta sama firma sprzedaje, a na którym też miałem okazję się bawić, zupełnie nie nadaje się pod MX300 ani MX700. Do IE owszem, ale nie do LT. Happy?


    bartek_mi - postaram się to zrobić, ale dopiero w okolicach Œwišt, jeœli Naczelny wyrazi zgodę.


  23. not bed not bed (autor: zazizu | data: 6/12/04 | godz.: 14:42)
    Podobają mi się Twoje argumenty, którymi odparłeś mój "atak". Są na prawdę na poziomie - same konkrety.
    Może by tak rozwinąć i powiedzieć od czego zależy niestabilna praca myszki optycznej (tak od strony technicznej); no bo chyba nie wierzysz, że myszka komputerowa może zarazić się ludzkim kaszlem. Pozdrawiam serdecznie. zazizu.


  24. ODP na... "Nie łóżko, nie łóżko" (autor: (DBE)Vartan | data: 6/12/04 | godz.: 14:51)
    www.google.pl (zasada dzialania myszki optycznej)

    "hAve A fAn"


  25. łóżko, łóżko (autor: zazizu | data: 6/12/04 | godz.: 15:09)
    No masz rację - walnąłem gafę z tym not bed. Adres google.pl dobrze znam jak i wszyscy inni użytkownicy; chciałem tylko żebyś wyjaśnił wszystkim krótko dlaczego wzorki na podkładce nie mają wpływu na niestabilną pracę myszki a kaszel ma.
    Może już zakończymy tą pyskówkę mając na uwadze dobry smak użytkowników portalu.


  26. (DBE)Vartan : gram od lat w W3 ... (autor: marekl | data: 6/12/04 | godz.: 15:17)
    mistrzem moze nie jestem ale jakis tam poziom reprezentuje ;)

    Dla mnie takie podkladki to pic na wode. Robienie dzieciaką wody z mozgu co by tylko kupili szajs warty 50gr za 50 PLN. No chyba ze w srodku jest powłoka ze złota lub jeszcze lepiej z platyny :D wtedy to moze byc warte te 50 PLN :D


  27. W3 to nie SC... (autor: (DBE)Vartan | data: 6/12/04 | godz.: 15:24)
    zazizu, odnosnie pyskowek, masz racje. koniec. pozniej napisze cos na ten temat, bardziej szczegolowo, bo tu rzeczywiscie dalem ogolnie tylko...

    a co do W3... przez pierwsze 2 lata gry w SC tez nie widzialem roznicy, na bezprzewodowce bylo super, ale pozniej...

    ale, W3 jest duuuuzo wolniejszy niz SC... nie wymaga tak szybkiego "machania" myszka... :)


  28. niedługo (autor: Zryty_Berecik | data: 6/12/04 | godz.: 16:45)
    beda testować kulki i lasery do myszek oraz przyciski

  29. podkładki do myszek to ważne gadżety (autor: beef | data: 6/12/04 | godz.: 17:19)
    i w sumie nic dziwnego, że są testowane, bo istnieją różnice, i to spore, w jakości działania (choć i tak nic dla mnie nie pobije białej kartki :) Nie rozumiem waszych wątpliwości. Np w pismach audiofilskich potrafią recenzować granitowe płyty za ciężkie pieniądze, które są podkładkami pod odwarzacze CD, mającymi poprawiać jakość dźwięku :))) Gdyby więc w TPC pojawiła się recenzja podstawki pod monotor poprawiającej jakość kolorów, to sprawa mogłaby być kontrowersyjna, a tak... :)

  30. zgodze sie z beef'em (autor: rage82 | data: 6/12/04 | godz.: 18:35)
    podkladka JEST wazna, mialem rozne, nie mam co prawda steelpada, ale nie gram tez az tak pro. Do czystej zabawy i zadowolenia z precyzji ruchow potrzebny jest dobry podklad - na stole nie idzie, rzeczywiscie mimo wszystko jest nierowno, no i halas, wiekszosc podkladek ktore widze po znajomych to najtansze wykrecajace sie po miesiacu pracy (no moze troszke dluzej ;). Przeciez na czyms takim nie mozna nawet normalnie pracowac w windows...
    Tak poza tym test w porzadku, najbardziej przypadly mi do gustu myszki marki Natura ;)


  31. :))))))))))))))))))))))))) (autor: Jacek_2004 | data: 6/12/04 | godz.: 18:55)
    http://allegro.pl/show_item.php?item=36569506

  32. Sorry ze tutaj, ale musiałem się tym z kimś podzielić (autor: Jacek_2004 | data: 6/12/04 | godz.: 19:13)
    :-)

  33. do Vartana (autor: bajbusek | data: 6/12/04 | godz.: 19:51)
    OK ! Ja nie twierdze, ze sa dobre podkladki, lepsze podkladki i SUPER podkladki pod myszke. Malo tego kiedys na boardzie klocilem sie z Szanownym Gronem (wiekszoscia), ze podkladka moze kosztowac 199 zeta (stalowe, aluminiowe). Co do myszek mam Mousemana bezprzewodowego (do grania w FPP srednio) w zestawie z klawa logiego - MX700 bawilem sie przez pare dni i chyba sie przesiade na nia ;). Podkladke mam z takiego fajnego plastiku, spod spodu guma - marka DELL (czarna z logo) - dodawana z zestawami Della... kiedys gralem w Quake (czasy akademickie) ale wtedy najlepiej bylo bez podkladki ze slizgaczami :)). IMHO dobre slizgzacze daja wiecej jak dobra podkladka... nie twierdze, ze ta jest zla ale 50 zeta ?? Co to za technologia - kosmiczna ?? Z gaci kosmonautow je robia czy co ??

    Dobra jak sie komus podoba i ma 50 zeta na szmatke to prosze - ja bym wolal doplacic 150 i kupic ICEMATa :)_


  34. Odnoœnie Icemat (autor: (DBE)Vartan | data: 6/12/04 | godz.: 20:24)
    taaaak??? wiesz, ile wazy MX700??? szura... poza tym nie jest za dokladny. bawilem sie nim niedawno. do MX-ow sie nie nadaje, niestety... nie wiem rowniez czy bezprzewodowa myszka to dobry pomysl do FPP... no, ale jesli Ci to odpowiada...
    :)))


  35. (DBE)Vartan :) (autor: RusH | data: 6/12/04 | godz.: 21:24)
    Cos w tym twoim _tescie_ jest. Zwykle to Ja pierwszy dre jape ze "to sponsoring, reklama, dostali pol tony kubkow i breloczkow za to" :DD a tu popatrz, ludki zwykle cie jada za kryptoreklame :).

    Z tym SC to sie obsmialem :) FPS jakies to jeszcze, ale jakies klikanie na male ludziki ? :) az mi sie na oczu rzuca widok orga z warcrafta jedynki bekajacego jak sie na niego kliknie :P

    Myszka jest wazna, lacze jeszcze wazniejsze, FPSy sa wazne, ale podkladka ? no sory, optykiem mozna grac i na klapie od kibla.

    ps: icemat jest fajny, az sie zdziwilem ze szklo moze nie ziebic reki.


  36. Vartan... (autor: Remek | data: 6/12/04 | godz.: 22:25)
    Kodowanie sobie zmień. Walisz krzaki... Może to wina podkładki... :PPP

  37. Hehe (autor: Draghmar | data: 6/12/04 | godz.: 23:39)
    A jak dla mnie to puszka pepsi to krypto reklama ;)

  38. hmmm... (autor: (DBE)Vartan | data: 7/12/04 | godz.: 02:17)
    wiec... fakty sa takie: pepsico dalo mi 1000 puszek, wiec obiecalem, ze przynajmniej na jednym foto bedzie ich puszka...

    od innych dostalem dwie zywe myszki!!! co widzicie na zalaczonych fotkach.

    RusH, wiesz co to jest w ogole SC? jak klikaja w to najlepsi? ile kasy za to zgarniaja? bo ja wiem... zadna scena nie jest tak rozbudowana jak scena SC na Swiecie... znam wielu z najlepszych w Polsce i wiem, ze bardzo dbaja o to, aby miec jak najlepsze myszki i podkladki...
    krotko o SC - KOREA...

    na Icemat MX-y skacza... niestety...

    "optykiem mozna grac i na klapie od kibla" - fajnie wiedziec...

    a co do tego, ze w ogole opis podkladki...
    czy ktos z Was 5-6 lat temu wyobrazal sobie, jak w 2004 roku bedzie wygladac swiat wentylatorow, radiatorow etc??? to, ze bedzie zastanawiac sie jaki wiatrak kupic, jakiej pasty uzyc? bo ja np. nie wiedzialem, ze procesor jest w jakis sposob chlodzony.
    minelo pare lat i...

    wszystko idzie do przodu, wszystko sie rozwija... dlaczego nie podkladki?


  39. Tyle halasu o nic :/ (autor: Macius | data: 7/12/04 | godz.: 09:09)
    Podkladka jak podkladka. Jedni wola takie, drudzy zwyczajnie. Ja do tego celu czesto uzywam... wlasnego kolana. I dziala!
    To jak z papierem, no wiecie ;-) Jednemu potrzebny perfumowany, w kwiatki, mieciutki jak kaczuszka itd. To ze paluch przebija sie przez w/w niczym przez maslo nie gra roli - wazne ze luksus na... no wiecie ;-)
    Chca ludziska placic za nic? A prosze ich wszystkich bardzo! Dobrym przykladem sa Palmy - oryginalna folia na ekran kosztuje jakies kilka(nascie) zlotych za arkusik rozmiaru ekranu. Za te same pieniadze mozna kupic metr kwadratowy identycznej folii ale juz bez bajeranckiego pudelka z logo Palm. Ale czy ktos o tym wie?

    Sam uzywam podkladki za 40 zlotych. Dlaczego? Bo ma to zelowe cos na dole na czym moja lapa spoczywa. Poza tym podkladka jak podkladka - i tak 79% pan w Pcimiu Niznym nie widzi roznicy ;-)
    Podobnie klawiatura - MS Natural Keyboard Pro. Lubie jak mnie lapy nie bola ;-)
    Ale wywalac po 100 czy 200 zlotych na podkladke ze stali lub szkla? Dla mnie idiotyzm, choc zawsze znajdzie sie "amator" ktory stwierdzi, ze to okazja...
    Nie ma o co sie spierac - za rok ktos zacznie sprzedawac connectory do myszek zapewniajace nienaganna transmisje. Cena? Jedynie 4999/metr. Smieszne? To zobaczcie co audiodebile kupuja...


  40. 40 postów (autor: DawO.o | data: 7/12/04 | godz.: 09:16)
    40 postów na temat jednej podkładki :),
    heh 40x1 pln to prawie cena podkładki
    mnie się recenzja podoba a czy kupie taką podkładke to inna historia.


  41. Icemat... (autor: Joystick | data: 7/12/04 | godz.: 10:40)
    ... mam icemata + MX 510. Nic nie skacze,wszystko dziala pieknie, znam jeszcze cztery osoby (jedna ta sama kombinacja, druga MX 310, trzecia IE 3.0 i ostatnia MX 700, tylko ze nie zajmuje sie CS-em :)) i tez sa zadowoleni.

    Ale ma pare minusow.

    Po pierwsze, icemat jest glosny... ale jak sie gra - nie slychac.

    Po drugie, MX 510 jest wykonany z jakiegos cholernie brudzacego sie materialu - ten hologram. Nie wiem co to, rece myje :P, a czyscic musze raz na dzien gore.

    W kazdym razie, ja polecam sklad Icemat + MX 510.

    Vartan:
    MX 700 szura na icemacie przez to, ze jest ciezki? ROTFL. Jak mowilem, znam cztery osoby i u wszystkich szura, a maja calkiem inne myszki. To poprostu icemat taki jest, slyszalem, ze podobno Corepad nie jest glosny.


  42. Joystick (autor: RusH | data: 7/12/04 | godz.: 13:05)
    MX1000 tez nie skacze, nie wiem o co chodzi, Vartan moze po prostu kopiesz w biurko i ci na nim wszystko podskakuje :PPP

  43. dajcie juz Vartanowi spokoj (autor: bajbusek | data: 7/12/04 | godz.: 13:36)
    recenzja jest OK, podkladka tez jest OK ... kwestia ceny to kwestia gustu - a o gustach sie nie dyskutuje... jak moge wydac na procka 1000 PLN to i na szmacianke 50... co do optykow bezprzewodowych to niestety kolega Vartan nie widzial MX700 na USB z probkowaniem 500...

  44. recka na miejscu, ale miejsce niewlasciwe na recke :| (autor: DeL! | data: 7/12/04 | godz.: 14:07)
    To jest tak jakbys promowal najnowsza dyskoteke wsrod sluchaczy Radia Maryja. Tylko nielicznych zainteresuje taka reklama, bo krag przytoczonych osob jednoczy inna pasja. Dalbys ta recke na serwisie o grach i jestem przekonany, ze komentarze byly by zgola odmienne. Ja na swojego Steelpada, mysz MS IE3.0 i sluchawki Plantronics Audio.90 wydalem swego czasu okolo 450 zl i jestem w pelni zadowolony z zakupu, bo zalezy mi na komfortowym graniu i wymiernych efektach. Pozdrawiam prawdziwych graczy!

    :: FF|DeL! :: Fear Factory Multigaming Clan ::


  45. male sprostowanie... + cos jeszcze... (autor: (DBE)Vartan | data: 7/12/04 | godz.: 15:46)
    na Icemat wszystko szura... :) mniej lub bardziej, ale jednak... nie jest to zalezne od ciezaru myszy. aczkolwiek jest to bardzo ciekawa podkladka ze wzgledu na material, z ktorego jest wykonana.

    a co do QcK - MX700 szura i nie widze innego wyjasnienia jak waga myszki, bo z innymi lzejszymi nie ma tego problemu. wieksza waga, wiekszy nacisk, wiekszy opor prowadzenia... etc...

    co do miejsca... to, czy dany artykul wyjdzie czy nie, nie jest zalezne ode mnie...

    ja osobiscie pasjonuje sie myszkami, klawami oraz podkladkami z tego wzgledu, iz naprawde lubie wysoki komfort pracy.
    lubie lekkie, proste myszki, ktorych nie czuje sie w reku, nie lubie, gdy nadgarstek boli mnie po kilku minutach pracy, dlatego preferuje "szmacianki", a w klawie np. cenie to, ze nie musze siegac do glosnikow, aby je sciszyc lub podglosnic, nie mowiac o pozostalych funkcjach.

    wiem, ze nie kazdego interesuje ten temat, tak jak np. mnie nie interesuje test routera. ale nie "naskakuje" od razu na autora, bo wiem, ze nie tylko dla mnie jest ten serwis. jesli chociaz 1-2 osobom przypadla ta recenzja do gustu (a jak wspomnial jeden z przedmowcow - o gustach sie nie dyskutuje), to osobiscie jestem zadowolony. jesli kogos to nie interesuje... nie musi przeciez wcale tego czytac i sugerowac sie, czy warto, czy nie warto myslec o sprawieniu sobie nowej podkladki.

    a teraz ide napic sie Pepsi... zostaly mi jeszcze 982 puszki... :)))

    ENJOY!


  46. a ja sobie taka kupie, jesli nie zapomne... (autor: xmac | data: 7/12/04 | godz.: 19:12)
    dobry pad ma znaczenie, chociaz graczem nie jestem

  47. Testował moze ktos go... (autor: Micro | data: 13/12/04 | godz.: 19:14)
    na myszcke Ms wireless intellimouse eplorer 2 ??

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.