Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowo¶ci
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 6 grudnia 2004 
    

Recenzja podkładki Steelpad QcK i QcK+


Autor: Vartan | 12:05
(47)
W ostatnim okresie dało się zaobserwować wysyp różnorodnych akcesoriów komputerowych przeznaczonych dla profesjonalnych graczy. Obecnie nie wystarczy już szybki procesor z duż± ilo¶ci± RAM-u oraz kart± graficzn± za kilka tysięcy złotych, aby płynnie i komfortowo grać. To, jak szybko i skutecznie uda się powstrzymać terrorystów, odbić zakładników, zdobyć kolejny bunkier czy też pokierować grup± orków, leży już tylko i wył±cznie w rękach gracza. Tu jednak znów pojawia się problem, gdyż nawet najbardziej wydajne myszki optyczne nie poruszaj± się do¶ć precyzyjnie, co często doprowadza gracza do furii, gdyż z tego powodu zdarza mu się przypadkowo "spudłować". W czym jest problem i jak go rozwi±zać? Jak wytłumaczyć "skoki" wskaĽnika myszy na ekranie, delikatne drgania lub tajemnicze zniknięcia kursora? Czy to wina ręki, czy może... Odpowiedzi± na to pytanie okazuje się podłoże, po którym porusza się elektroniczny gryzoń. Producenci sprzętu komputerowego wzięli sobie ten problem do serca. Zaczęli oni oferować profesjonalne "mousepady", które gwarantuj± niezawodno¶ć i doskonał± precyzję ruchów myszy. Dotychczasowe podkładki z supermarketów za 5-10 PLN odchodz± do lamusa, a na ich miejsce wchodz± zupełnie nowe rozwi±zania technologiczne.

JAK PODKŁADKĘ "ZROLOWANO"

W ręce redakcyjnych testerów dostał się ostatnio model podkładki Steel QcK. Pierwsz± ciekawostk± jest opakowanie, które zawiera w sobie wspomniany produkt.


(kliknij, aby powiększyć)


Podłużne, podobne do pudełka z foli± aluminiow±, zupełnie nie zdradza nam swojej zawarto¶ci. W jaki sposób upchnięto tam podkładkę? OdpowiedĽ przychodzi od razu po jego otwarciu. Okazuje się, iż została ona dosłownie "zrolowana".


(kliknij, aby powiększyć)



(kliknij, aby powiększyć)


Pomimo takiej formy spakowania, podkładka po rozwinięciu całkowicie przylega do podłoża. Dostępna jest w dwóch rozmiarach: QcK i QcK+. O ile QcK jest podkładk± duż± (320mm x 285mm), o tyle QcK+ jest olbrzymia (450mm x 400mm) i może zaj±ć połowę powierzchni standardowego biurka.


(kliknij, aby powiększyć)


Stylistykę i wykonanie można okre¶lić jako bardzo dobre. W lewym dolnym rogu widnieje ciekawe z wygl±du logo z napisem QcK Steel, które jest nawi±zaniem do tego, iż podkładka należy do produktów z serii Steel. Reszta powierzchni jest jednolicie czarna.


(kliknij, aby powiększyć)



(kliknij, aby powiększyć)


Podkładka może kojarzyć się ze zwykł± "szmaciank±", gdyż cała powierzchnia wykonana jest z materiału. Jest on solidnie przytwierdzony do gumowej czę¶ci spodniej, która dzięki swoim wyżłobieniom ma zapewnić stabilno¶ć mousepada oraz zapobiegać przypadkowemu ¶lizganiu się po podłożu. Powierzchnia, na której leży QcK powinna być całkowicie płaska i stabilna, gdyż jakiekolwiek nierówno¶ci będ± wyraĽnie odczuwalne podczas pracy.

QcK vs. DOMOWE GRYZONIE


(kliknij, aby powiększyć)



(kliknij, aby powiększyć)


Do testów QcK zostały wykorzystane myszki: Logitech MX300, Logitech MX700, MS Intelimouse Explorer 3.0 oraz zwykła, kulkowa myszka marki A4Tech.

Aby zobaczyć jaki wpływ na rozgrywkę ma zastosowanie podkładki QcK, rozegrali¶my kilka partii w takie gry jak: StarCraft: BroodWar, Counter-strike, Doom 3.

StarCraft: BroodWar - myszka została ustawiona na maksymaln± akcelerację oraz prędko¶ć ruchu. MX300 oraz Explorer 3.0 sprawowały się bez zarzutu. Od razu można było odczuć, iż co¶ "nowego" leży pod myszk±. Precyzja ruchów osi±gnęła maksimum, nie odnotowano niepoż±danych skoków wskaĽnika. MX700 - widoczne delikatne skoki, jednak jest to spowodowane faktem, iż myszka ta jest bezprzewodowa. OpóĽnienia s± lekko widoczne. A4Tech - myszka pracowała prawidłowo. Nie stwierdziłem ¶lizgania się kulki po powierzchni podkładki.

Counter-strike i Doom 3 - wskaĽnik ruchu myszy ustawiony na ¶redni, akceleracja wył±czona. QcK przeszedł tę próbę zwycięsko. Wszystkie modele myszy "¶migały" na niej bardzo płynnie. Nie odnotowano żadnych zniekształceń ruchu.

Praca w ¶rodowisku Windows jest komfortowa. Jedyne, do czego można mieć zastrzeżenia, to szuranie MX700. Jest to wina wagi myszki i na to niestety nie można nic poradzić. Nawet ewentualne jej odci±żenie niewiele pomaga.

Ostatni sprawdzian odbył się przy pomocy gry Square 2 oraz MX300. Gra ta wymaga refleksu oraz wprawnej ręki. Dzięki tej próbie można wyraĽnie odczuć różnicę między zwykłymi podkładkami a QcK.

Wprawdzie na opakowaniu widnieje informacja o przeznaczeniu podkładki do zastosowań Low Sense (niska czuło¶ć myszy, używana głównie w grach fpp, np. Counter-strike), jednak w grach, gdzie często używa się szybkich ustawień myszy (np. StarCraft: BroodWar), QcK sprawowała się znakomicie.

QcK eliminuje wszelkie przypadki losowych zachowań myszki, dzięki czemu wynik gry zależy tylko i wył±cznie od umiejętno¶ci gracza.

Po dwutygodniowych testach na uwagę zasługuje fakt, iż podkładka nie jest podatna na zabrudzenia, co jest mankamentem w przypadku "mousepadów" metalowych lub szklanych. Ewentualne drobinki kurzu nie wpływaj± na zachowanie myszki podczas gry. Kolejnym plusem jest komfort użytkowania. Podkładka jest miękka, więc nadgarstek nie jest oparty na twardym podłożu, co wyklucza ewentualny ból ręki po długotrwałym graniu.

Jako ostatni testerzy, do boju ruszyły dwie domowe myszki. Można było zauważyć, że nie maj± żadnego problemu z poruszaniem się, bieganiem wzdłuż i wszerz a ich przyczepno¶ć do podłoża była doskonała. :)

PODSUMOWANIE


(kliknij, aby powiększyć)



(kliknij, aby powiększyć)


Szybko¶ć poł±czona z zabójcz± precyzj± daje doskonałe rezultaty. Kolejn± zalet± jest bardzo niska cena za produkt, który ¶miało można okre¶lić mianem "z górnej półki". QcK jest godna polecenia dla wszystkich miło¶ników gier, którzy ceni± sobie komfort i dokładno¶ć. Podkładka dobrze sprawuje się zarówno przy wykorzystaniu tradycyjnych myszy kulkowych jak i optycznych. Dzięki dużemu rozmiarowi można zapomnieć o przypadkowym "spadaniu" myszki z podkładki przy gwałtowniejszych ruchach.

PLUSY
+ cena
+ stylistyka
+ dwa różne rozmiary
+ wytrzymało¶ć

MINUSY
- szkoda, że dopiero teraz... ;)

Podziękowania dla sklepu Progamer za udostępnienie podkładek do testów.



Piotr "Vartan" Tomanek

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. a szczurki jaki mialy ustawiony mouserate ? :D (autor: faf | data: 5/12/04 | godz.: 21:16)
    czyznaki

  2. hehe (autor: d-a-x | data: 5/12/04 | godz.: 21:24)
    myszki rulezz :D

  3. zwykły komp to mało+/- (autor: DawO.o | data: 5/12/04 | godz.: 22:34)
    to fakt ze obecnie "zwykły" komp to co¶ jakby mało, diody, katody obudowy za 1000 zeta, ech
    kiedy¶ miałem baby AT otwieran± do góry.
    Była szara jak POLSKA w latach 80. :) ech co¶ nostalgiczny jestem.


  4. Cos mi ten artykuł pachnie jak sponsorowny (autor: Jacek_2004 | data: 5/12/04 | godz.: 22:54)
    :-)

  5. Jacek_2004... (autor: DYD-Admin | data: 5/12/04 | godz.: 23:36)
    ...chyba masz katar... ;-)

  6. A gdzie ta recenzja? (autor: Remek | data: 5/12/04 | godz.: 23:37)
    Podkładka musi sprawować się znakomicie. Przecież kosztuje... hre hre hre

    Ten tekst mnie rozwalił:
    "QcK eliminuje wszelkie przypadki losowych zachowań myszki, dzięki czemu wynik gry zależy tylko i wył±cznie od umiejętno¶ci gracza."


  7. Hehe, sympatyczny pomysł z tymi (autor: spieq-Redakcja | data: 5/12/04 | godz.: 23:50)
    gryzoniami "całkiem w realu"...

    A w ogóle to więcej recenzji samych myszek, DYD. Taka pro¶ba.


  8. a.... (autor: Okota | data: 6/12/04 | godz.: 01:04)
    cena?

  9. a cena... (autor: OzA | data: 6/12/04 | godz.: 01:23)
    dostępna po wej¶ciu na stronę sklepu sponsoruj±cego ten te(k)st i... nie tylko :P

  10. [;..;] (autor: GesTee | data: 6/12/04 | godz.: 02:29)
    a ceny tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu http://www.progamer.home.pl/...8d67bb52891b9bccd7e

  11. he he (autor: polar | data: 6/12/04 | godz.: 08:04)
    cóż za ergonomiczne stanowisko "pracy".....
    fajna podkładka, ale testuj±cemu gręgosłup się powykrzywia i klustrofobii się nabawi ")


  12. czy macie problem... (autor: Abisai | data: 6/12/04 | godz.: 09:32)
    otworzyć ww. stronkę w Firfoxie? U mnie zatrzymuje się na tym logo wej¶ciowym :(

  13. Abisai... (autor: Remek | data: 6/12/04 | godz.: 10:38)
    Nie mam żadnego

  14. @polar (autor: cypiz | data: 6/12/04 | godz.: 10:47)
    ano ano ;) Monitor powinien stac po srodku biurka, a tescik krotki, ale fajny. pzdr.

  15. Grunt to dobry marketing .... (autor: marekl | data: 6/12/04 | godz.: 11:03)
    Troche mi ta recenzja przypomina reklame szczoteczek do zebow co to język czyszcz±.
    Wpiera sie ludzia przekonanie ze taki badziew jest im potrzebny i najlepsze jest to ze glupich co to kupia nie brak :D

    Niech zyje nam marketing :)


  16. TV market niczego sobie (autor: zazizu | data: 6/12/04 | godz.: 12:01)
    Reklama tej podkładki przypomina reklamę z TV marketu. Rzeczywi¶cie problemy niestabilnej pracy myszki optycznej występuj±, ale wydaje mi się, że to zależy od wzorków na podkładce. Kupiłem sobie za 5,50 zł zwykł± podkładkę z tym że jednokolorow± i mysz jest nie do poznania. Pracuje idealnie. Mogę jeszcze tylko dodać, że podkładka nie może być całkowicie czarna (o ile taka w przyrodzie istnieje) bo wtedy mysz optyczna by wcale nie działała.
    A gdy miałem poprzednio jasne jednolite biurko, to wcale nie używałem tego wg mnie zbędnego gadżetu. Ale o gustach się nie dyskutuje. Pozdrawiam wszystkich my¶l±cych użytkowników myszek.


  17. hyhy hy (autor: NineInchNick | data: 6/12/04 | godz.: 12:21)
    nie no... ladna recka. mie sie podoba.

  18. boshe !!! (autor: bajbusek | data: 6/12/04 | godz.: 12:23)
    prawie 50 PLN za szmate ??? Super: PLUS za CENE ???

    Vartan: mam 30 paczek zapalek po 17,99 PLN sztuka - OKAZJA !!


  19. Ciekawe... (autor: Planet G | data: 6/12/04 | godz.: 13:15)
    A kiedy test szmatek do czyszczenia ekranów?

  20. Planet G: z czego sie smiejesz ... ? (autor: marekl | data: 6/12/04 | godz.: 13:26)
    Do czyszczenia nie mozna uzywac zwyklej szmatki. To musi byc super specjalna szmatka z profesjonalnym nadrukiem.
    Oczywiscie w specjalistycznie zaprojektowanym opakowaniu. A to wszystko za jedyne 60 PLN :D


  21. a mi sie poodoba i test (autor: bartek_mi | data: 6/12/04 | godz.: 14:02)
    i podkladka
    szkoda ze nie ma pornwania do innej slynnej szmacianki czyli raindropa

    DYD - moze jakies tescik kilku porzadnych podkladek? icemat, steelpad, func, raindrop cos od everglide'a...


  22. od autora... (autor: (DBE)Vartan | data: 6/12/04 | godz.: 14:18)
    Pozwólcie, że wyjaśnię kilka kwestii. Ceny końcowej nie podałem, gdyż jest ona zależna tylko i wyłącznie od sprzedającego. Ale jeśli chodzi o ścisłość, to podkładka kosztuje ok. 49 PLN.

    „fajna podkładka, ale testującemu gręgosłup się powykrzywia i klustrofobii się nabawi” – Polar, z moim kręgosłupem jest wszystko ok, a za storami jest okno, które musiało być zasłonięte, abyś nie widział błysków flashu na zdjęciach. Klaustrofobii się nie nabawię, także nie martw się... Dla Twojej ciekawości... drukarka już stoi z boku, monitor na środku od dzisiaj. :)

    marekl – podkładka ta przeznaczona jest dla graczy, którzy cenią sobie wysoką precyzję. Uwierz mi, że żadna inna „szmacianka” nie może się z nią równać.

    zazizu - „ale wydaje mi się”, masz rację, wydaje Ci się. Nie pij tyle syropu na kaszel, martwię się o Ciebie. To nie jest kwestia „wzorku”.

    bajbusek – to nie jest zwykła szmata... widziałeś ją w realu? Dotykałeś? Grałeś na niej?
    MX300 i A4Tech za 8 PLN to dla Ciebie również to samo? Mysz to mysz przecież, co nie?
    Jeśli nie grasz w nic naprawdę na wysokim poziomie i nie machasz szybko myszką, to naprawdę nie masz po co tego kupować, bo dla Ciebie i tak to co masz jest ok.
    Ale są ludzie, których denerwują najmniejsze błędy ruchu, ludzie którzy poświęcają się jakiejś grze. QcK jest właśnie dla nich...
    Nikt nie każe Ci tego kupować.

    Kolejna rzecz, czyli cena... nie jest ona (podkładka) produkowana w 10.000.000 egzemplarzy, jak zwykłe podkładki, które ma większość z tu piszących, więc dlatego cena jest taka, a nie inna. Na pewno nie będzie kosztować 5 PLN.


    A tak w ogóle... czy ktoś z Was grał w coś trochę dłużej? Mi się zdarzyło grać 4 lata w StarCrafta... Rozegrałem ponad 5000 gier, grałem z najlepszymi w Polsce, swego czasu zagrałem w POL-TEAM B. W szczytowym momencie formy robiłem ponad 250 APM (akcji na minutę), co na tamte czasy było zawrotną prędkością. Więc trochę tą myszką pomachałem sobie (max speed, max acc). Przez cały ten czas zmieniałem myszkę za myszką. Począwszy od zwykłego A4Tech, poprzez radiówkę Logitecha (za wolna z czasem), Duala LT (ciężka), aż do MX 300. Później w ruch szły podkładki. Grałem na plastikach (boli ręka) oraz drewnianym biurku (niejednolita powierzchnia + lakier = złe odbicia). Bardzo dobrą okazała się kartka papieru (jednak szybko się niszczyła i... była niestabilna). Później trafiłem na szmaciankę z Auchan. Myszka jednak i tak drgała i przeskakiwała czasami. Do momentu wyjścia QcK bawiłem się na niej. QcK naprawdę jest the best. Dla Waszej satysfakcji zrobię antyreklamę. Otóż Icemat, który ta sama firma sprzedaje, a na którym też miałem okazję się bawić, zupełnie nie nadaje się pod MX300 ani MX700. Do IE owszem, ale nie do LT. Happy?


    bartek_mi - postaram się to zrobić, ale dopiero w okolicach Świąt, jeśli Naczelny wyrazi zgodę.


  23. not bed not bed (autor: zazizu | data: 6/12/04 | godz.: 14:42)
    Podobaj± mi się Twoje argumenty, którymi odparłe¶ mój "atak". S± na prawdę na poziomie - same konkrety.
    Może by tak rozwin±ć i powiedzieć od czego zależy niestabilna praca myszki optycznej (tak od strony technicznej); no bo chyba nie wierzysz, że myszka komputerowa może zarazić się ludzkim kaszlem. Pozdrawiam serdecznie. zazizu.


  24. ODP na... "Nie łóżko, nie łóżko" (autor: (DBE)Vartan | data: 6/12/04 | godz.: 14:51)
    www.google.pl (zasada dzialania myszki optycznej)

    "hAve A fAn"


  25. łóżko, łóżko (autor: zazizu | data: 6/12/04 | godz.: 15:09)
    No masz rację - waln±łem gafę z tym not bed. Adres google.pl dobrze znam jak i wszyscy inni użytkownicy; chciałem tylko żeby¶ wyja¶nił wszystkim krótko dlaczego wzorki na podkładce nie maj± wpływu na niestabiln± pracę myszki a kaszel ma.
    Może już zakończymy t± pyskówkę maj±c na uwadze dobry smak użytkowników portalu.


  26. (DBE)Vartan : gram od lat w W3 ... (autor: marekl | data: 6/12/04 | godz.: 15:17)
    mistrzem moze nie jestem ale jakis tam poziom reprezentuje ;)

    Dla mnie takie podkladki to pic na wode. Robienie dzieciak± wody z mozgu co by tylko kupili szajs warty 50gr za 50 PLN. No chyba ze w srodku jest powłoka ze złota lub jeszcze lepiej z platyny :D wtedy to moze byc warte te 50 PLN :D


  27. W3 to nie SC... (autor: (DBE)Vartan | data: 6/12/04 | godz.: 15:24)
    zazizu, odnosnie pyskowek, masz racje. koniec. pozniej napisze cos na ten temat, bardziej szczegolowo, bo tu rzeczywiscie dalem ogolnie tylko...

    a co do W3... przez pierwsze 2 lata gry w SC tez nie widzialem roznicy, na bezprzewodowce bylo super, ale pozniej...

    ale, W3 jest duuuuzo wolniejszy niz SC... nie wymaga tak szybkiego "machania" myszka... :)


  28. niedługo (autor: Zryty_Berecik | data: 6/12/04 | godz.: 16:45)
    beda testować kulki i lasery do myszek oraz przyciski

  29. podkładki do myszek to ważne gadżety (autor: beef | data: 6/12/04 | godz.: 17:19)
    i w sumie nic dziwnego, że s± testowane, bo istniej± różnice, i to spore, w jako¶ci działania (choć i tak nic dla mnie nie pobije białej kartki :) Nie rozumiem waszych w±tpliwo¶ci. Np w pismach audiofilskich potrafi± recenzować granitowe płyty za ciężkie pieni±dze, które s± podkładkami pod odwarzacze CD, maj±cymi poprawiać jako¶ć dĽwięku :))) Gdyby więc w TPC pojawiła się recenzja podstawki pod monotor poprawiaj±cej jako¶ć kolorów, to sprawa mogłaby być kontrowersyjna, a tak... :)

  30. zgodze sie z beef'em (autor: rage82 | data: 6/12/04 | godz.: 18:35)
    podkladka JEST wazna, mialem rozne, nie mam co prawda steelpada, ale nie gram tez az tak pro. Do czystej zabawy i zadowolenia z precyzji ruchow potrzebny jest dobry podklad - na stole nie idzie, rzeczywiscie mimo wszystko jest nierowno, no i halas, wiekszosc podkladek ktore widze po znajomych to najtansze wykrecajace sie po miesiacu pracy (no moze troszke dluzej ;). Przeciez na czyms takim nie mozna nawet normalnie pracowac w windows...
    Tak poza tym test w porzadku, najbardziej przypadly mi do gustu myszki marki Natura ;)


  31. :))))))))))))))))))))))))) (autor: Jacek_2004 | data: 6/12/04 | godz.: 18:55)
    http://allegro.pl/show_item.php?item=36569506

  32. Sorry ze tutaj, ale musiałem się tym z kim¶ podzielić (autor: Jacek_2004 | data: 6/12/04 | godz.: 19:13)
    :-)

  33. do Vartana (autor: bajbusek | data: 6/12/04 | godz.: 19:51)
    OK ! Ja nie twierdze, ze sa dobre podkladki, lepsze podkladki i SUPER podkladki pod myszke. Malo tego kiedys na boardzie klocilem sie z Szanownym Gronem (wiekszoscia), ze podkladka moze kosztowac 199 zeta (stalowe, aluminiowe). Co do myszek mam Mousemana bezprzewodowego (do grania w FPP srednio) w zestawie z klawa logiego - MX700 bawilem sie przez pare dni i chyba sie przesiade na nia ;). Podkladke mam z takiego fajnego plastiku, spod spodu guma - marka DELL (czarna z logo) - dodawana z zestawami Della... kiedys gralem w Quake (czasy akademickie) ale wtedy najlepiej bylo bez podkladki ze slizgaczami :)). IMHO dobre slizgzacze daja wiecej jak dobra podkladka... nie twierdze, ze ta jest zla ale 50 zeta ?? Co to za technologia - kosmiczna ?? Z gaci kosmonautow je robia czy co ??

    Dobra jak sie komus podoba i ma 50 zeta na szmatke to prosze - ja bym wolal doplacic 150 i kupic ICEMATa :)_


  34. Odnośnie Icemat (autor: (DBE)Vartan | data: 6/12/04 | godz.: 20:24)
    taaaak??? wiesz, ile wazy MX700??? szura... poza tym nie jest za dokladny. bawilem sie nim niedawno. do MX-ow sie nie nadaje, niestety... nie wiem rowniez czy bezprzewodowa myszka to dobry pomysl do FPP... no, ale jesli Ci to odpowiada...
    :)))


  35. (DBE)Vartan :) (autor: RusH | data: 6/12/04 | godz.: 21:24)
    Cos w tym twoim _tescie_ jest. Zwykle to Ja pierwszy dre jape ze "to sponsoring, reklama, dostali pol tony kubkow i breloczkow za to" :DD a tu popatrz, ludki zwykle cie jada za kryptoreklame :).

    Z tym SC to sie obsmialem :) FPS jakies to jeszcze, ale jakies klikanie na male ludziki ? :) az mi sie na oczu rzuca widok orga z warcrafta jedynki bekajacego jak sie na niego kliknie :P

    Myszka jest wazna, lacze jeszcze wazniejsze, FPSy sa wazne, ale podkladka ? no sory, optykiem mozna grac i na klapie od kibla.

    ps: icemat jest fajny, az sie zdziwilem ze szklo moze nie ziebic reki.


  36. Vartan... (autor: Remek | data: 6/12/04 | godz.: 22:25)
    Kodowanie sobie zmień. Walisz krzaki... Może to wina podkładki... :PPP

  37. Hehe (autor: Draghmar | data: 6/12/04 | godz.: 23:39)
    A jak dla mnie to puszka pepsi to krypto reklama ;)

  38. hmmm... (autor: (DBE)Vartan | data: 7/12/04 | godz.: 02:17)
    wiec... fakty sa takie: pepsico dalo mi 1000 puszek, wiec obiecalem, ze przynajmniej na jednym foto bedzie ich puszka...

    od innych dostalem dwie zywe myszki!!! co widzicie na zalaczonych fotkach.

    RusH, wiesz co to jest w ogole SC? jak klikaja w to najlepsi? ile kasy za to zgarniaja? bo ja wiem... zadna scena nie jest tak rozbudowana jak scena SC na Swiecie... znam wielu z najlepszych w Polsce i wiem, ze bardzo dbaja o to, aby miec jak najlepsze myszki i podkladki...
    krotko o SC - KOREA...

    na Icemat MX-y skacza... niestety...

    "optykiem mozna grac i na klapie od kibla" - fajnie wiedziec...

    a co do tego, ze w ogole opis podkladki...
    czy ktos z Was 5-6 lat temu wyobrazal sobie, jak w 2004 roku bedzie wygladac swiat wentylatorow, radiatorow etc??? to, ze bedzie zastanawiac sie jaki wiatrak kupic, jakiej pasty uzyc? bo ja np. nie wiedzialem, ze procesor jest w jakis sposob chlodzony.
    minelo pare lat i...

    wszystko idzie do przodu, wszystko sie rozwija... dlaczego nie podkladki?


  39. Tyle halasu o nic :/ (autor: Macius | data: 7/12/04 | godz.: 09:09)
    Podkladka jak podkladka. Jedni wola takie, drudzy zwyczajnie. Ja do tego celu czesto uzywam... wlasnego kolana. I dziala!
    To jak z papierem, no wiecie ;-) Jednemu potrzebny perfumowany, w kwiatki, mieciutki jak kaczuszka itd. To ze paluch przebija sie przez w/w niczym przez maslo nie gra roli - wazne ze luksus na... no wiecie ;-)
    Chca ludziska placic za nic? A prosze ich wszystkich bardzo! Dobrym przykladem sa Palmy - oryginalna folia na ekran kosztuje jakies kilka(nascie) zlotych za arkusik rozmiaru ekranu. Za te same pieniadze mozna kupic metr kwadratowy identycznej folii ale juz bez bajeranckiego pudelka z logo Palm. Ale czy ktos o tym wie?

    Sam uzywam podkladki za 40 zlotych. Dlaczego? Bo ma to zelowe cos na dole na czym moja lapa spoczywa. Poza tym podkladka jak podkladka - i tak 79% pan w Pcimiu Niznym nie widzi roznicy ;-)
    Podobnie klawiatura - MS Natural Keyboard Pro. Lubie jak mnie lapy nie bola ;-)
    Ale wywalac po 100 czy 200 zlotych na podkladke ze stali lub szkla? Dla mnie idiotyzm, choc zawsze znajdzie sie "amator" ktory stwierdzi, ze to okazja...
    Nie ma o co sie spierac - za rok ktos zacznie sprzedawac connectory do myszek zapewniajace nienaganna transmisje. Cena? Jedynie 4999/metr. Smieszne? To zobaczcie co audiodebile kupuja...


  40. 40 postów (autor: DawO.o | data: 7/12/04 | godz.: 09:16)
    40 postów na temat jednej podkładki :),
    heh 40x1 pln to prawie cena podkładki
    mnie się recenzja podoba a czy kupie tak± podkładke to inna historia.


  41. Icemat... (autor: Joystick | data: 7/12/04 | godz.: 10:40)
    ... mam icemata + MX 510. Nic nie skacze,wszystko dziala pieknie, znam jeszcze cztery osoby (jedna ta sama kombinacja, druga MX 310, trzecia IE 3.0 i ostatnia MX 700, tylko ze nie zajmuje sie CS-em :)) i tez sa zadowoleni.

    Ale ma pare minusow.

    Po pierwsze, icemat jest glosny... ale jak sie gra - nie slychac.

    Po drugie, MX 510 jest wykonany z jakiegos cholernie brudzacego sie materialu - ten hologram. Nie wiem co to, rece myje :P, a czyscic musze raz na dzien gore.

    W kazdym razie, ja polecam sklad Icemat + MX 510.

    Vartan:
    MX 700 szura na icemacie przez to, ze jest ciezki? ROTFL. Jak mowilem, znam cztery osoby i u wszystkich szura, a maja calkiem inne myszki. To poprostu icemat taki jest, slyszalem, ze podobno Corepad nie jest glosny.


  42. Joystick (autor: RusH | data: 7/12/04 | godz.: 13:05)
    MX1000 tez nie skacze, nie wiem o co chodzi, Vartan moze po prostu kopiesz w biurko i ci na nim wszystko podskakuje :PPP

  43. dajcie juz Vartanowi spokoj (autor: bajbusek | data: 7/12/04 | godz.: 13:36)
    recenzja jest OK, podkladka tez jest OK ... kwestia ceny to kwestia gustu - a o gustach sie nie dyskutuje... jak moge wydac na procka 1000 PLN to i na szmacianke 50... co do optykow bezprzewodowych to niestety kolega Vartan nie widzial MX700 na USB z probkowaniem 500...

  44. recka na miejscu, ale miejsce niewlasciwe na recke :| (autor: DeL! | data: 7/12/04 | godz.: 14:07)
    To jest tak jakbys promowal najnowsza dyskoteke wsrod sluchaczy Radia Maryja. Tylko nielicznych zainteresuje taka reklama, bo krag przytoczonych osob jednoczy inna pasja. Dalbys ta recke na serwisie o grach i jestem przekonany, ze komentarze byly by zgola odmienne. Ja na swojego Steelpada, mysz MS IE3.0 i sluchawki Plantronics Audio.90 wydalem swego czasu okolo 450 zl i jestem w pelni zadowolony z zakupu, bo zalezy mi na komfortowym graniu i wymiernych efektach. Pozdrawiam prawdziwych graczy!

    :: FF|DeL! :: Fear Factory Multigaming Clan ::


  45. male sprostowanie... + cos jeszcze... (autor: (DBE)Vartan | data: 7/12/04 | godz.: 15:46)
    na Icemat wszystko szura... :) mniej lub bardziej, ale jednak... nie jest to zalezne od ciezaru myszy. aczkolwiek jest to bardzo ciekawa podkladka ze wzgledu na material, z ktorego jest wykonana.

    a co do QcK - MX700 szura i nie widze innego wyjasnienia jak waga myszki, bo z innymi lzejszymi nie ma tego problemu. wieksza waga, wiekszy nacisk, wiekszy opor prowadzenia... etc...

    co do miejsca... to, czy dany artykul wyjdzie czy nie, nie jest zalezne ode mnie...

    ja osobiscie pasjonuje sie myszkami, klawami oraz podkladkami z tego wzgledu, iz naprawde lubie wysoki komfort pracy.
    lubie lekkie, proste myszki, ktorych nie czuje sie w reku, nie lubie, gdy nadgarstek boli mnie po kilku minutach pracy, dlatego preferuje "szmacianki", a w klawie np. cenie to, ze nie musze siegac do glosnikow, aby je sciszyc lub podglosnic, nie mowiac o pozostalych funkcjach.

    wiem, ze nie kazdego interesuje ten temat, tak jak np. mnie nie interesuje test routera. ale nie "naskakuje" od razu na autora, bo wiem, ze nie tylko dla mnie jest ten serwis. jesli chociaz 1-2 osobom przypadla ta recenzja do gustu (a jak wspomnial jeden z przedmowcow - o gustach sie nie dyskutuje), to osobiscie jestem zadowolony. jesli kogos to nie interesuje... nie musi przeciez wcale tego czytac i sugerowac sie, czy warto, czy nie warto myslec o sprawieniu sobie nowej podkladki.

    a teraz ide napic sie Pepsi... zostaly mi jeszcze 982 puszki... :)))

    ENJOY!


  46. a ja sobie taka kupie, jesli nie zapomne... (autor: xmac | data: 7/12/04 | godz.: 19:12)
    dobry pad ma znaczenie, chociaz graczem nie jestem

  47. Testował moze ktos go... (autor: Micro | data: 13/12/04 | godz.: 19:14)
    na myszcke Ms wireless intellimouse eplorer 2 ??

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie je¶li posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.