Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
RECENZJE | Asus Radeon 9800XT vs Gigabyte GeForce FX 5950 Ultra
    

 

Asus Radeon 9800XT vs Gigabyte GeForce FX 5950 Ultra


 Autor: Kris | Data: 12/12/03
     

Bieżnia (...i kolejnych 7 okrążeń)

Pisałem już wielokrotnie o względnej słabości Pixel Shadera FX'ów. Jednym z przykładów może być test ChameleonMark oparty na Dx8.

Różnica punktowa dramatyczna na korzyść ATI. Tym dotkliwsza klęska, że test został przygotowany przez nVidia i dostępny na ich stronie internetowej.

Innym syntetycznym testem Pixel Shadera, tym razem w wersji 2.0, może być RightMark3D.

W przypadku użycia pełnej precyzji obliczeń zmiennoprzecinkowych (32-bity dla FX) porażka GeForce jest jeszcze bardziej dotkliwa niż przy Dx8. Przejście na precyzję 16-bitową powoduje niemal dwukrotne zwiększenie ilości punktów ale do R9800XT jest wciąż bardzo daleko.

Syntetyczny test AquaMark3. Przebudowany do potrzeb testowych silnik gry Aquanox 2. W założeniach twórców ma wskazywać na zachowanie badanych kart w najnowszych grach. Zawiera śladową ilość shaderów 2.0 i potężne optymalizacje od strony sterowników kart.

Niewielkie zwycięstwo FX5950U. Być może przy mocniejszym procesorze różnica byłaby większa. Drobne różnice w obrazie generowanym przez obydwie, testowane karty bez znaczenia "strategicznego".

Oficjalny test Final Fantasy XI. Wynik testu jest największą odnotowaną wartością licznika widocznego w dolnym, prawym rogu ekranu z demem testowym.

Praktycznie brak różnic pomiędzy kartami. Obraz również zbliżony.

Halo. Jedna z niewielu gier wykorzystujących efekty Dx9. Z linii komend możemy wymusić stosowanie shaderów według konkretnej specyfikacji.

Niewielka przewaga GeForceFX. Obraz podobny. Framerate nie zachwyca.

Realnym testem, wykorzystującym sporą ilość shaderów mogłaby być gra Half-Life2. Niestety nie jest ona jeszcze gotowa i można jedynie testować przy użyciu wersji demonstracyjnej E3, która przedostała się do sieci.

Niewielka przewaga ATI przy ograniczeniu efektów do poziomu Dx8/8.1 oraz bardzo duża dla Dx9. Gra nie jest w wersji finalnej, więc bezpieczniej jest nie wyciągać zbyt pochopnych wniosków na temat różnic wydajności kart.

Kolejna z wciąż nielicznych gier Dx9. Tomb Raider: Angel of Darkness. Procedura testowa zawarta w nieoficjalnej łacie 0.49. Ustawienia bliskie maksymalnej jakości skopiowałem z serwisu Beyond3D.

Gra wyraźnie nie "leży" FX'owi pomimo, że należy do grupy produkcji wspieranych przez nVidia. Znacząca przewaga karty ATI.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Asus Radeon 9800XT vs Gigabyte GeForce FX 5950 Ultra
 
 » Szatnia
 » Zawodnicy
 » Asus Radeon 9800 XT/TVD
 » Gigabyte GeForceFX 5950 Ultra (GV-N595U256V-P)
 » Bieżnia (7 okrążeń...)
 » Bieżnia (...i kolejnych 7 okrążeń)
 » Doping
 » Meta
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »