RECENZJE | Recenzja wideorejestratora Dash Cam Lite 2 firmy 70mai
Recenzja wideorejestratora Dash Cam Lite 2 firmy 70mai
Autor: Wedelek | DYD | Data: 11/08/22
Nagrania
Wbudowane oprogramowanie pozwala nie tylko ustawiać balans bieli i parametry nagrywania w locie, ale też odpowiada za wyostrzanie najważniejszych elementów, takich jak chociażby tablice rejestracyjne innych pojazdów. System ten ma również za zadanie poprawiać jakość nocnych nagrań, oraz tych, które zostały zarejestrowane w trudnych warunkach pogodowych. Tyle teorii. Przyjrzyjmy się jak to wypada w praktyce.
słoneczny dzień
słoneczny dzień
deszczowa pora
deszczowa pora
deszczowa pora
deszczowa pora
jazda w nocy, z podłączonym GPS
jazda w nocy, z podłączonym GPS
jazda w nocy, z podłączonym GPS
Na koniec jeszcze dwa nagrania, prezentujące niebezpieczne sytuacje, które kamerka zarejestrowała podczas wyjazdu urlopowego. Pierwsze video prezentuje niebezpieczne wyprzedzanie z przeciwka na zakręcie, w efekcie trzeba było się zatrzymać prawie do zera, aby uniknąć zderzenia. Na drugim filmie widać zaś jak coś wypada spod tira, na szczęście nie poleciało bezpośrednio na auto. Jak widać, kamerka może nam też pomóc podczas rozstrzygania tego typu sytuacji, wykrywając nie tylko kolizje, ale też inne niebezpieczne zdarzenia na drodze.
Dla chętnych link do czterech plików MP4 bezpośrednio zrzuconych z kamery [ POBIERZ (590MB) ]
Jak widzicie obraz rejestrowany przez 70mai Dash Tam Lite 2 jest co najmniej przyzwoitej jakości, a zatrzymując go w trakcie nie mamy raczej problemu z odczytaniem poszczególnych tablic rejestracyjnych. I to pomimo dość sporej kompresji YouTube’a. Dotyczy to zarówno nagrań przeprowadzonych w słoneczny dzień jak i w trakcie deszczu. Przy tym kąt jest na tyle duży, że bez problemu jesteśmy w stanie obserwować nie tylko to co dzieje się na naszym pasie ruchu, ale też na sąsiednich.
Jeśli chodzi o rozmiar nagrań, to te mieszczą się w przedziale od 118MB do 155MB. Mowa o 1-minutowych wideo w jakości 1080P przy 30FPSach. Różnica w rozmiarze wynika przede wszystkim z różnego stopnia kompresji (nie z każdym nagraniem algorytm radzi sobie tak samo), ale wpływ ma na nią także to czy nagrywamy z dźwiękiem czy bez niego. W tym pierwszym przypadku możemy liczyć na dźwięk stereo nagrywany z częstotliwością 16kHz przy próbkowaniu 16kHz.