Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2022
RECENZJE | (Wideo) Recenzja Eskute Netuno 27.5'', rower MTB z silnikiem Bafanga
    

 

(Wideo) Recenzja Eskute Netuno 27.5'', rower MTB z silnikiem Bafanga


 Autor: DYD | Data: 11/08/22

(Wideo) Recenzja Eskute Netuno 27.5'', rower MTB z silnikiem BafangaZ uwagi, że trwają wakacje, czas wypoczynku każdemu się powinien należeć, a że najlepszy urlop to aktywne podróże, zapraszam do materiału o rowerze z elektrycznym wspomaganiem. W roli głównej wystąpił Eskute Netuno na grubych kołach 27.5 cala, wyposażony w silnik Bafanga o mocy 250W schowany w tylnej piaście oraz umieszczony w ramie potężny akumulator 36V 14,5Ah oparty na ogniwach Samsunga. Eskute Netuno to konstrukcja MTB, przeznaczona do przejażdżek poza miastem (Cross-Country), więc sprawdzimy go w dość wymagającym terenie jakim jest Brodnicki Park Krajobrazowy.

Garść informacji o Eskute Netuno MYT-27.5

Rower dotarł do nas z zaprzyjaźnionego sklepu geekbuying.pl. Kilka słów o marke Eskute (eskute.co.uk), bo nie jest raczej zbyt znana w naszym kraju. Właścicielem samej marki Eskute jest firma zarejestrowana w Chinach - Yimei Network Technology Co., Ltd. To główna siedziba spółki. Europejski oddział znajduje się w Niemczech. Dużą ciekawostką jest fakt, że rowery powstają w naszym kraju przez podwykonawcę, dokładnie we Wrocławiu. Tam są składane i tam znajduje się główny magazyn. Tyle o firmie, zobaczmy teraz co obecnie posiada w swojej ofercie.

Obecnie mamy kilka modeli z rodziny Eskute, są to modele miejskie, wyposażone w tylny bagażnik (Wayfarer, Polluno i Polluno PRO ) oraz modele bardziej do jazdy w terenie (Netuno i Netuno PRO). Modele PRO cechują się przede wszystkim inaczej umiejscowionym silnikiem (czyli centralnie), zaś pozostałe modele, w tym nasz testowany, ma silnik umieszczony w tylnej piaście. Silniki umieszczone w korbie stosowane są w droższych konstrukcjach. Modele PRO mają także nieco lepszy amortyzowany widelec (z blokadą skoku) oraz więcej biegów w przerzutce (9). Są jednak o około 3 tysiące droższe od modeli niePRO. Nasz Eskute Netuno MYT-27.5 obecnie został wyceniony na 5499zł.

Garść słów o silnikach Bafanga zastosowanych w rowerach tej marki, ale także u wielu innych producentów rowerów ze wspomaganiem. W rowerach Eskute z dodatkiem PRO mamy silnik Bafanga model M410, który posiada zaawansowany czujnik momentu obrotowego zarządzający energią dostarczaną do pedałów, przy maksymalnym momencie obrotowym do 80 Nm. Dzięki inteligentnemu zarządzaniu przyspieszeniem, które precyzyjnie ocenia moc pedałowania rowerzysty, oferując wymagane wsparcie tylko w razie potrzeby, oraz zwiększając żywotność akumulatora i zasięg maksymalny, rower oparty na takim rozwiązaniu może wykonać mocniejszą pracę i dalej zajechać od modelu silnika w tylnej piaście.


Silnik Bafang G020 zastosowany w modelu Eskute Netuno

W testowanym rowerze Netuno zastosowany popularny model wydajnego silnika Bafang G020 umieszczonego w tylnej piaście. Silnik jest bezszczotkowy i posiada moc znamionową 250W, osiąga maksymalny moment obrotowy 45 Nm (przy sprawności ≥ 80%), co wedle danych producenta wystarcza na przejechanie około 100km ze wspomaganiem. Oczywiście ta miara zależy od: rodzaju nawierzchni, ilości podjazdów, wagi rowerzysty czy stylu jazdy. Sprawdzimy w naszym teście ile udało się z roweru wycisnąć kilometrów na jednym ładowaniu. Obydwa modele silników mają ograniczenie wspomagania maksymalnie do 25km/h, bo takie mamy przepisy w większości europejskich krajach, w tym w Polsce. Silnik może pracować w zakresie od -20°C do 45°C, jednak producenta Eskute Netuno w specyfikacji umieścił zakres pracy roweru od -10°C do 40°C. Co do jego pracy podczas deszczu czy mycia, producent silnika podaje standard IPX5, czyli ochronę przed strumieniem wody pod niskim ciśnieniem przez co najmniej 3 minuty. Z kolei producent Eskute w swoim FAQ, piszę że ich rowery mogą być używane w deszczowe dni. Zalecają jednak, aby nie używać roweru podczas ulewnego deszczu, a także nie myć elementów silnika i akumulatora pod wysokim ciśnieniem, aby uniknąć uszkodzenia okablowania i elementów elektronicznych. Sam silnik G020 waży 3.3kg.

Zastosowany akumulator do zasilania Bafanga to zestaw ogniw Samsunga o łącznej pojemności 522WH (36V, 14.5Ah). Składa się on z wielu ogniw o symbolu INR-18650-2900mAh. Akumulator posiada na obudowie przycisk do sprawdzenia poziomu naładowania w postaci czterech małych diod LED. Czas ładowania baterii wynosi około 7 godzin. Akumulator jest zintegrowany w ramie roweru, jest blokowany kluczykiem, zaś ładować go możemy zarówno na ramie lub jak będzie zdjęty z ramy. Do tego służy specjalny zasilacz (135W), a jego waga to około 0.5kg. Zasilacz świeci dwoma kolorami, jak ładuje baterię to na czerwono, a gdy już będzie w pełni naładowana to na zielono. Waga samego akumulatora wynosi podobnie jak silnik, czyli 3.3kg. Jak już jesteśmy przy wadze, to rower bez nóżki i tylnej lampki waży lekko ponad 24kg. Maksymalne obciążenie roweru ze specyfikacji to 125kg, choć na ramie znajdziemy inne oznaczenie, o czym napiszę w następnym rozdziale. Ja testowałem rower z obciążeniem 75 kg waga rowerzysty plus dodatki (torebka, klucze rowerowe, napój) o łącznej wadzę trochę ponad 1kg.

poprzednia strona (Garść informacji o Eskute Netuno MYT-27.5)    -   następna strona (Eskute Netuno MYT-27.5 z bliska i jego komponenty)








Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: (Wideo) Recenzja Eskute Netuno 27.5'', rower MTB z silnikiem Bafanga
 
 » Garść informacji o Eskute Netuno MYT-27.5
 » Eskute Netuno MYT-27.5 z bliska i jego komponenty
 » Pojezierze brodnickie, wideorecenzja, e-bike w akcji, MPK
 » Wnioski na koniec
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »