Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | (Wideo) Recenzja Eskute Netuno 27.5'', rower MTB z silnikiem Bafanga
    

 

(Wideo) Recenzja Eskute Netuno 27.5'', rower MTB z silnikiem Bafanga


 Autor: DYD | Data: 11/08/22

Eskute Netuno MYT-27.5 z bliska i jego komponenty



Opakowanie

. Rower Eskute Netuno MYT-27.5 przychodzi do nas w kartonie (z napisem Made in Poland), dobrze zabezpieczony ochronnymi piankami, pospinany trytytkami, newralgiczne elementy były solidnie chronione. Nic w środku nie było uszkodzone. Przednie koło jest zdjęte i ma specjalne zabezpieczenie tarczy hamulcowej. Zdjęte są także pedały, kierownicy oraz kokpit z ekranem LCD. Całość trzeba we własnym zakresie złożyć, ale nie powinno to sprawić problemów. Wszelkie narzędzia dostarczono, jest instrukcja (niestety jeszcze bez PL wersji). Widelec dodatkowo wzmocniony ośką (na czas transportu), którą należy zdjąć (nie jest to sztywna oś ;-)


BOX, opakowanie od Eskute

Rama

. Jak wiadomo podstawa roweru do dobra rama. Ma być sztywna, lekka, wytrzymała i podobać się użytkownikowi. W testowanym rowerze mamy aluminiową ramę w kolorze czarnego matu z ładnymi niebieskimi wstawkami. Jest na niej naklejka z oznaczeniem modelu EB-27.5 oraz MAX-Total WEIGHT 150kg i Made in Poland. Tak że podali tutaj więcej niż w specyfikacji, może odnosi się to do tego, że użytkownik może mieć maksymalnie 125kg plus dodatkowe obciążenie np. na bagażniku w sakwach 25kg, tego nie sprawdzałem jeszcze, może zrobimy jakiś update. Jeśli chodzi o stop aluminium to ponoć jest to wersja 6061, która cyt. tłumi wyboje i skutecznie redukuje zmęczenie dłoni podczas jazdy. Raczej przy małych wybojach, bo po dłuższej jeździe w cięższym terenie zarówno tyłek jak i dłonie (zwłaszcza z oryginalnymi chwytami i siodełkiem) dostaną trochę w kość. Design ramy mi się podoba, choć masywna dolna rura dużego trójkąta jest naprawdę gruba (zwłaszcza w porównaniu do bardzo cienkiej górnej rurki), no ale gdzieś trzeba było ukryć akumulator, zawsze to ładniej wygląda, niż taki klocek na zewnątrz. Na minus zasłużyła trochę słabej jakości farba, lakier po testach kilkudniowych lekko się wycierał przez torebkę na ramie, co sprawdzicie na wideo recenzji. Rama ma specjalną blachę z otworami do montażu nóżki (jest w zestawie) oraz dodatkowe otwory z tyłu na zamontowanie bagażnika do sakw. Jest także miejsce na uchwyt do bidonu (brak w zestawie). Jeden górny otwór do mocowania uchwytu miał uszkodzony gwint, nie dało się wkręcić normalnej śruby, wejdzie tylko o połowę krótsza. Przewody zostały sprawnie owinięte i puszczone wewnątrz grubej dolnej rury. Producent zaleca wysokość rowerzysty 160 - 200cm. Testowy rowerzysta posiadał 178cm, a na wideo-recenzji (film z YouTube jest w kolejnym rozdziale) bonusowy tester miał 128cm, niestety nie sięgał do siodełka, ale stał się dużym fanem Eskute :-)


Rama


Naklejka m.in. z Made in Poland


Dane akumulatora


Akumulator dobrze wpasowany w ramę


Dołem i w rurze idą wszystkie przewody, zasilające, od przerzutki i tylnego hamulca


Zbliżenie na przewody



Widelec

. Tu niestety ocena 2/10. Najgorszy element zestawu. Już samo podrzucenie koła przedniego powoduje uderzenie/walnięcie kierownicy w dłonie rowerzysty. Prosty, tani amortyzator Zoom Forgo 525 AMS na koło 27,5 cala wyposażony w elastomer/sprężynę, posiada dwie regulacje na goleniach, które nic nie dają (teoretycznie usztywniają sprężynę). Amortyzator małe nierówności jako tako wybiera, ale przy nieco większych dziurach, korzeniach, kamieniach czy też krawężnikach legnie na całej linii. Najlepiej od razu wymienić na coś olejowo-powietrznego, ale trzeba wówczas się liczyć z dopłatą około 1000zł z wymianą. Nie wolno na nim robić żadnych ekstremalnych zjazdów po nierównościach, ewolucji, bo w najlepszym razie po prostu pęknie sprężyna. Sam producent zaleca widelec do lekkiego cross-country, żadnego downhillu czy skoków. Jeden punkt, że nie pękł po trzech dniach jazdy po górkach, waga widelca to 2.5kg.


Widelec


Tylko do spokojnego Cross-Country ostrzega napis producenta!



Koła

. Obręcze to jakieś magiczne SR Rainbow DX3000, raczej jakiś noname, google nic o czymś takim nic nie wie. Wyglądają ładnie, wykonanie względnie poprawne. Mają rozmiar ETRTO (European Tyre and Rim Technical Organisation) 584 mm (czyli średnica obręczy), a więc przeznaczenie dla opon 27,5 cala. Przednia piasta nie ma żadnych oznaczeń, więc raczej noname, kręci się póki co dobrze. Opony mamy tutaj markowe Kenda 2.1 cala (2.75x2.10). Mają oznaczanie K1027-018, więc zapewne jest to model Kadre antyprzebiciowy, bieżnik na błoto, umiarkowany i ciężki teren, więc w lesie, na szutrach, piachach spiszą się dobrze. Ciśnienie podane na oponach to zakres od 30 do 50 PSI (2.0-3.5 Bar). Są raczej wzmocnione, bo po weekendowej jeździe w ciężkim terenie obyło się bez kapcia. Dobrze trzymają się nawierzchni i dzięki temu na piaszczystych zjazdach obyło się bez wywrotki, choć czasem koło tylne zarzucało w głębokim piachu. Dętki mają wentyle samochodowe (schrader). Przednie koło ma szybkozamykacz, tyle posiada standardowe nakrętki, do których trzeba mieć klucz 18-kę (w zestawie brak takiego klucza, dali 17-kę).


Obręcze SR Rainbow DX3000


bieżnik na błoto, umiarkowany i ciężki teren



Korba, łańcuch i pedały

. Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, to oznaczenie jakie znalazłem na ramionach korby to Prowheel Cold Forged A00C 170 (doczytałem że jest to model Prowheel PRO-E40PP), nie wiem jaki tam jest rodzaj suportu. Łańcuch to model KMC Z Narrow, niska półka, oznaczenie prawdopodobnie KMC-Z51RB (Z7RB). Pedały Wellgo mają już oznaczenie LU-C25 i spisały się dobrze. Skręcane są standardowo kluczem 15-ką, nie ma problemu z ich szybkim montażem i demontażem (ściągałem jeden pedał przy transporcie roweru w środku auta).


Korba Prowheel


Łańcuch KMC



Hamulce i klamki

. Mamy tutaj tarczowy system mechaniczny (linki, nie hydraulika). Zaciski i tarcze na obydwu kołach są marki Tektro Arries, model MD-M300. Tarcza srebrna 160mm + zacisk czarny. Po złożeniu roweru obie tarcze obcierały o klocki. Można to łatwo regulować imbusem, lecz dostęp do tylnej regulacji zacisku jest blokowany przez silnik, więc trzeba tylne koło odkręcić. Po takiej regulacji obręcz już nie będzie obcierać o klocki, lecz po naciśnięciu klamki hamulca, będą później się zaciskać. Jeśli chcemy to poprawić, trzeba już regulować samą linkę hamulca. Jeśli chodzi i klamki hamulca, to jest to model Zoom, z dodatkową gumową okładziną na klamkach. Sprawdziły się poprawnie. Przy lewej klamce mamy zintegrowany mini dzwonek, dość głośny, też spełnia swoją role i jest wygodny w użyciu.


Tutaj widać blokowanie dostępu do regulacji zacisku przez silnik


Tutaj mamy mini dzwonek przy klamce



Przerzutka, kaseta i manetka

. Jeśli chodzi i przerzutkę, jest to niska półka Shimano Tourney RD-TY300 z obsługą manetki w standardzie SiS Index (7 biegów). Mimo, że to lowend, to w trasie sprawdził się względnie poprawnie, manewrowanie biegami było precyzyjne, a przerzutka była wyregulowana od wyjęcia z pudełka. Pytanie jak długo podziała. Dodatkowo przerzutka jest chroniona metalowym stelażem, można go zdemontować w razie potrzeby i chęci nieco odchudzenia tego e-bike'a. Nie ma tutaj kasety, lecz zastosowano tani wolnobieg Shimano Tourney MF-TZ500-7 (7-mio rzędowy), dedykowany do obsługi napędów 7-mio rzędowych. Składa się z 7 zębatek o następującej ilości zębów: 14-16-18-20-22-24-28. Z uwagi że mamy tutaj komponenty przeznaczone do 7 przełożeń, z ewentualną wymianą na coś z wyższej półki nie będzie łatwo (brak kompatybilności bębenka, korby).


Manetka Shimano SiS 7-speed



Chwyty i siodełko.

Zastosowano tutaj proste chwyty gumowe o dość cienkiej warstwie, przez co są one do dłuższych wycieczek mało wygodne. Dobrze że nie są wciskane, lecz są skręcane dwoma obejmami, dzięki czemu ich demontaż jest prosty (wystarczy poluzować imbusem śruby i schodzą szybko). Wymieniłem je do testów na chwyty ergonomiczne Ergon GP3. Jeśli chodzi o siodełko, to też jest to jakiś noname, średnio miękkie i dość szerokie. Raczej siodełko jest brzydkie, a materiał z jakiego zostało wykonanie nie wygląda zbyt dobrze. Więc je też wymieniłem do dłuższej jazdy na coś bardziej spersonalizowanego (Specialized Phenom Comp 143mm). Sztyca jest aluminiowa (6061) o średnicy zewnętrznej rurki 30.4mm. Update(3) Po przejechaniu ponad 500km przeprosiłem się z oryginalnym siodełkiem. Ponieważ na tym rowerze mamy pozycje bardziej wyprostowaną, większość nacisku będzie na nasze pośladki. Siodełko spec-a jest wąskie o dość twarde, więc na nim dłuższe podróże ponad 50 km zaczynały doskwierać nawet ze spodenkami z wkładką. Także oryginalnego siodełko nie musimy spisywać na straty, nadaje się.



Wyposażenie

. W zestawie z rowerem producent dokłada nóżkę, posiadającą specjalne do niej mocowanie w ramie, a także:
- tylną lampkę (świeci się jednostajnie tylko) na dwa małe paluszki AAA, model Compact od firmy Spanninga
- trzy klucze płaskie (m.in. do pedałów od tylnego koła) - śrubokręt płaski/krzyżakowy
- cztery imbusy
- zasilacz
- pokrowiec materiałowy, np. na narzędzia
- pedały Wellgo LU-C25
- kokpit LED i specjalną instrukcję do jego montażu - główną instrukcję, kilka języków, brak polskiego

Zabrakło mi m.in. uchwytu na bidon. Z początku myślałem też, że brakuje możliwości doładowania z akumulatora w rowerze np. smartfona, jednak doczytałem na innej stronie handlowej, że jest zintegrowany port USB-C w kokpicie LED. Duży plus dla producenta, choć brakuje tej informacji w instrukcji a można tego nie zauważyć. Przednia lampa to Brio też od firmy Spanninga, posiada jednostajne białe światło LED, na tyle mocne (15 Lux / 80 lumenów) abyśmy nocą nie wjechali w dziurę, zasilane z akumulatora specjalny, kabelkiem. Posiada także odblask i jest od razu zamontowane na ramie. Przydało by się też może jakieś sprytne zabezpieczenie na koło, blokada antykradzieżowa.


Wyposażenie, które przychodzi razem z Eskute


Port USB-C, który odkryłem po tygodniu użytkowania, w instrukcji o tym nie wspomniano

Na koniec jeszcze foto sesja e-bike Eskute Netuno MYT 27.5 w całej okazałości, z oryginalnym osprzętem (tylko bez zamontowanej nóżki i tylnego światła).


Eskute Netuno MYT 27.5


Eskute Netuno MYT 27.5


Eskute Netuno MYT 27.5









Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: (Wideo) Recenzja Eskute Netuno 27.5'', rower MTB z silnikiem Bafanga
 
 » Garść informacji o Eskute Netuno MYT-27.5
 » Eskute Netuno MYT-27.5 z bliska i jego komponenty
 » Pojezierze brodnickie, wideorecenzja, e-bike w akcji, MPK
 » Wnioski na koniec
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »