Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | (Wideo) Recenzja Eskute Netuno 27.5'', rower MTB z silnikiem Bafanga
    

 

(Wideo) Recenzja Eskute Netuno 27.5'', rower MTB z silnikiem Bafanga


 Autor: DYD | Data: 11/08/22

Wnioski na koniec

Testowanie roweru Eskute Netuno MYT 27.5 sprawiło mi niemałą frajdę. Jazda na takim sprzęcie w dość wymagającym terenie jakim było pojezierze brodnickie, gdzie mamy sporo przewyższeń, a zamiast asfaltu uświadczymy szutry, piach, żwir, kamienie a czasem zarośnięty szlak (nie obyło się bez przysłowiowego "chaszczingu") sprawia pozytywne odczucia. Wspomaganie pedałowania pozwala pokonać wspomniane trudności terenu z większą łatwością, ale jednocześnie nadal musimy używać własnej siły, zwłaszcza jeśli pokonujemy dłuższe dystanse. A taki rower pozwoli nam więcej przejechać, mniej się zmęczyć, czyli tym samym mamy więcej radości z jazdy i zwiedzania z poziomu roweru, o ile takie mamy założenie. Design Eskute Netuno przedstawia się dobrze, rama robi pozytywne wrażenie, silnik jest cichy i efektywnie wspomaga. Wydajność akumulatora jest bardzo względna, zależy od wielu czynników o których już pisałem (waga użytkownika, teren, ilość podjazdów i inne). Przy maksymalnym wspomaganiu, w wymagającym, eksploracyjnym terenie, z bardzo dużą ilością postojów rower przejechał 63 km. Z kolei w innym terenie, mniej wymagającym, najpierw na płaskim asfalcie, a potem przez Mazowiecki Park Krajobrazowy rower przejechał 116 km i jeszcze zostało sporo energii. Tak więc pamiętajmy, że zasięg zależy w głównej mierze od ilości wzniesień.

Rower jest w pełni legalny do jeżdżenia w Polsce, wspomaga maksymalnie do 25 km/h i żeby jechać trzeba pedałować, a nie używać manetki przyspieszania, bo jej nie ma. Update(1). Po tygodniu użytkowania odkryłem (nie było o tym słowa w instrukcji), że w kokpicie LED jest zintegrowany port USB-C, plus dla producenta. Dzięki temu, akumulator w rowerze można wykorzystać jak powerbank dla smartfona.

Jeśli chodzi o osprzęt, to na czymś trzeba było zaoszczędzić, gdyż gdybyśmy chcieli mieć wszystko z najwyższej półki, to koszt mógłby się zamknąć w kwocie 73000zł (tak, taka jest obecnie sugerowana cena elektryka-fulla, ze wspomaganiem od Specialized, top model). Najgorzej się sprawdził sprężynowy amortyzator, tutaj po prostu dobrym pomysłem będzie jego szybka wymiana po kupnie roweru, aby się nie stresować przy większych wybojach lub mocno nierównej nawierzchni. Niska półka przerzutki i manetki, jak i korby można powiedzieć dają rade, ale nie zachwycają. Hamulce mechaniczne tarczowe spełniają swoją rolę. Obręcze i opony na plus, spełniły swoją rolę w trudnym terenie. Wyświetlacz LCD jest czytelny, mamy też prostą aplikację (nazwa Eskute) do sterowania parametrami wspomagania, zmiany poziomu wyświetlacza LCD, włączanie lampki, monitorowania dystansu (mapa nie działa) i stanu akumulatora (to ostatnie nie bardzo jeszcze działa z poziomu aplikacji, zawsze pokazuje 100%). Tak więc apka na razie raczej nie będzie przydatna.

Jakie ewentualne niedogodności mogą się tam przytrafić jeżdżąc takim rowerem? Po pierwsze duża waga powoduje pewne utrudnienia. Podczas pokonywania przeszkód na trasie, jak zwalone drzewo, czy też jakaś przeprawa że trzeba rower przenieść wymaga więcej siły, aby takiego klocka podnieść. Po drugie jeśli złapiemy kapcia w przednim kole, raczej mały problem, mamy szybko zamykacz, zdjęcie koła jest równie proste co w zwykły, rowerze. Jeśli jednak złapiemy z tyłu, wówczas już szybko zamykacza nie ma, trzeba radzić sobie płaskim kluczem, uważać na kabelki od silnika. Ogólnie więc wymaga taka operacja nieco więcej zachodu. Na szczęście producent dodał solidne opony, więc szansa złapania kapcia przy rozsądnej jeździe nie jest duża. Po trzecie, trzeba uważać na duże ulewy. Producent zezwala na jazdę w deszczu, ale jednak trochę elektroniki tam jest i jeśli trafimy na solidną ulewę, lub będziemy używać myjki ciśnieniowej na elementach silnika czy akumulatora, może to się źle skończyć. Po czwarte po wyładowaniu akumulatora, przyjemność z samej jazdy mocno spadnie. Oczywiście nadal można jechać, ale będzie trzeba włożyć w to dużo więcej siły niż w przypadku roweru bez wspomagania, który będzie dwa razy lżejszy i z lepszym napędem (korba, przerzutka, kaseta, łańcuch).

Rower został udostępniony przez zaprzyjaźniony sklep geekbuying.pl. Realizacja wysyłki zajmuje do 3 dni roboczych, jest darmowa wysyłka kurierem na terenie Polski. Cena obecnie (sierpień 2022r) już została obniżona do 5499zł, ale jeszcze mamy dla chętnych dodatkowy kupon na 3% zniżkę. Jeśli ktoś będzie zainteresowany proszę dodać to zamówienia: 3% coupon code: GEEKBUYINGPL3. Gwarancja na rower wynosi w sklepie Geekbuying 12 msc.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: (Wideo) Recenzja Eskute Netuno 27.5'', rower MTB z silnikiem Bafanga
 
 » Garść informacji o Eskute Netuno MYT-27.5
 » Eskute Netuno MYT-27.5 z bliska i jego komponenty
 » Pojezierze brodnickie, wideorecenzja, e-bike w akcji, MPK
 » Wnioski na koniec
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »