Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Recenzja e-bike Citycrosser od Eleglide
    

 

Recenzja e-bike Citycrosser od Eleglide


 Autor: Wedelek | DYD | Data: 18/02/23

Opony, hamulce, napęd i przerzutka

Rower dociera do nas w solidnym, kartonowym opakowaniu w stanie rozłożonym. Poskładanie wszystkich tych puzzli w całość zajmuje trochę czasu, ale sam proces jest bardzo prosty i powinien sobie z nim poradzić każdy fan dwóch kółek. Jedynie opis montażu bagażnika jest trochę mało intuicyjny, ale da się ten proces ukończyć mimo lekkich niejasności w manualu sukcesem.

Jedną z części składowych zestawu są odporne na przebicie opony pneumatyczne CST w rozmiarze 700C x 38C (około 27,5 cali x 1,5 cala), które zostały zaprojektowane z myślą o poprawie osiągów i przyczepności na twardych nawierzchniach asfaltowych. No i faktycznie w takim środowisku sprawdzają się świetnie. Przy tym producent pomyślał nawet o dodaniu specjalnych osłonek, które redukują ilość wyrzucanego w stronę kierowcy pyłu i błota, co jest dodatkowym plusem. Niestety ich konstrukcja połączona z brakiem amortyzacji sprawia, że nie wybierają one zbyt dobrze nierówności terenu i zwyczajnie średnio nadają się do poruszania po nierównej nawierzchni. W tym również po płytach ażurowych czy tzw. „kocich łbach”.

Oszczędności widać również w systemie hamulcowym. W największym skrócie chodzi o to, że nie posiada on żadnego wspomagania. Mamy tutaj zastosowane zarówno z przodu jak i z tyłu hamulce tarczowe mechaniczne, więc z ich pomocą skuteczne wytracanie prędkości może nie być zbyt dobre. Sprawdzimy to w testach. Zarówno manetki, tarcze (160mm) jak i zaciski nie mają żadnych oznaczeń producenta i są na pewno z niskiej półki sprzętowej.

Lepiej od hamulców prezentują się pozostałe komponenty. Umieszczona po prawej stronie kierownicy manetka tylnej przerzutki to Shimano SL-M315 z grupy osprzętu Altus, zawierająca łopatki zmiany biegów, a nie "kręciołek" popularny w tańszych elektrykach i rowerach dziecięcych. 7-stopniowa manetka jest wygodna w użyciu i posiada wskaźnik aktualnego wrzuconego trybu. Sama przerzutka to już często spotykamy i tani Shimano Tourney z siedmiorzędowym wolnobiegiem Sunrun FW-7I, zakres zębatek od 14-16-18-20-22-24-28, waga 449 gram. Korba i zębatka przednia to jakiś tańszy model Prowheela.

Producent dostarcza także solidną nóżkę, którą łatwo montujemy w specjalnym miejscu przygotowane w ramie.

Wszystkie kable poprowadzono wewnątrz ramy, które dopiero wychodzą otworem poniżej korby. Kable wychodzące na zewnątrz są pospinane, więc podczas jazdy nic nam nie będzie się obijać o ramę. Przy łańcuchu jest także specjalny element, zapobiegający spadaniu łańcucha z przedniego blatu.









Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Recenzja e-bike Citycrosser od Eleglide
 
 » Konstrukcja
 » Opony, hamulce, napęd i przerzutka
 » Silnik i bateria
 » Wrażenia z jazdy i faktyczny zasięg
 » Eleglide Citycrosser vs reszta świata
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »