TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Test, porównanie Radeon R9 270X GeForce GTX 760 (2GB) |
|
|
|
Test, porównanie Radeon R9 270X GeForce GTX 760 (2GB) Autor: DYD | Data: 13/12/13
|
|
Testy
Platforma testowa *
- Płyta główna: Intel Desktop Board DH87RL
- Procesor: Intel Core i7-4770K (zegar 3.50 GHz)
- Dysk: SSD 2.5" Kingston HyperX 96GB [dysk systemowy]
- Dysk: SSD 2.5" Kingston HyperX 240GB [do gier i benchmarków]
- Pamięć: RAM 2 x 4GB DDR3 (ADATA DDR3-2000)
- Zasilacz: Antec HCP-750
- Obudowa: BitFenix Ghost
- System: Windows 8.1 Pro 64-bit
[ * jeśli chcesz zostać sponsorem komponentu do platformy testowej napisz do nas ]
Karty graficzne występujące w teście
- Sapphire Toxic 2GB GDDR5 R9 270X, taktowanie rdzenia 1000 (Boost: 1150 MHz), pamięci 6000 MHz, strona producenta, cena 870zł
- Gigabyte GV-N760OC-2GD (rev. 1.0), taktowanie rdzenia 1085 (Boost: 1150* MHz), pamięci 6008 MHz, strona producenta, cena 930zł
- Sterowniki AMD: Catalyst 13.11 Beta9.4
- Sterowniki NVIDIA: GeForce R331 Beta 331.93
[ * wedle specyfikacji Boost GPU wynosił dla GV-N760OC-2GD 1150MHz, jednak rzeczywisty zegar Boost w systemie dla tej karty miał wartość 1215MHz ]
Hitman: Absolution
Test wykonany w MSAA8x, ustawienia detali na maksimum.
Batman: Arkham Origins
Test wykonany w dwóch ustawieniach. Pierwszy z MSAA8x i wspomaganiem sprzętowym PhysX (Normalny). Drugi pomiar z "Wysokim FXAA" i wyłączonym wspomaganiem PhysX. Pozostałe ustawienia/detale wspólne dla obydwu pomiarów - na maksimum.
DiRT3
Test wykonany w MSAA8x, ustawienia detali na maksimum (Ultra).
Crysis 3
Test wykonany w MSAA8x, ustawienia detali na maksimum (Ultra).
Medal of Honor: Warfighter
Test wykonany w MSAA4x, ustawienia detali na maksimum (Ultra).
FarCry3
Test wykonany w MSAA8x, ustawienia detali na maksimum (Ultra).
Stalker: Call of Pripyat
Test wykonany w MSAA4x, ustawienia detali na maksimum (Ultra). Pomiar "SunShafts".
Call of Duty: Black Ops
Test wykonany w MSAA8x, ustawienia detali na maksimum (Ultra)
Jagged Alliance: Back in Action
Test wykonany w MSAA4x, ustawienia detali na maksimum.
Max Payne 3
Test wykonany w dwóch ustawieniach. Pierwszy z ustawieniem HDAO. Drugi pomiar z SSAO. Pozostałe ustawienia/detale wspólne dla obydwu pomiarów - na maksimum i MSAA8x.
Alan Wake
Test wykonany w MSAA8x, ustawienia detali na maksimum (Ultra)
Skyrim
Test wykonany w MSAA8x, ustawienia detali na maksimum (Ultra)
Assetto Corsa
Test wykonany w MSAA8x, ustawienia detali na maksimum (Ultra)
Metro 2033
Test wykonany w dwóch ustawieniach. Pierwszy z włączonym PhysX i DOF. Drugi z wyłączonym PhysX i DOF. Pozostałe ustawienia/detale wspólne dla obydwu pomiarów - na maksimum i MSAA4x.
Heaven Benchmark 4.0 Pro
Test wykonany w MSAA8x, ustawienia detali zdefiniowane jako Extreme + 1920x1080px.
Valley Benchmark 1.0 Advanced
Test wykonany w MSAA8x, ustawienia detali zdefiniowane jako Extreme HD.
3DMark
Test wykonany w dwóch ustawieniach pomiaru Fire Strike. Pierwszy z ustawieniem standardowymi ("Default"). Drugi w Extreme + 1920x1080px.
Sony Vegas Pro 11
Test renderingu pliku video HD-720p ze wsparciem GPU. Na wykresie czas renderingu oraz szczytowy pobór mocy.
Media Converter 8
Najnowsza wersja aplikacji Media Converter do konwersji plików wideo. Aplikacja obsługuje sprzętowe wsparcie od GPU (AMD/NVidia). Niestety w wersji dla NVidii nie działało poprawnie wsparcie i aplikacja nie rozpoczynałą konwersji przy włączeniu sprzętowego wsparcia przez GPU NVidii. Stąd wyniki tylko dla Radeona.
CyberLink MediaEspresso 6.7
Najnowsza wersja aplikacji CyberLink MediaEspresso także do konwersji plików wideo. Aplikacja wspiera GPU (AMD/NVidia) przy przetwarzaniu wideo. Jak widać z AMD nie działa zbyt sprawnie, choć pobór mocy jest sporo niższy od NVidii.
Podsumowanie wydajności - gry
Na koniec sumaryczne zestawienie wyników z 14 pomiarów z gier, w których przyznawaliśmy 2 punkty za wyraźną przewagę (przegrany otrzymywał wówczas 0), zaś przy mniejszej różnicy w wynikach gorszy wynik skutkował 1 punktem, a lepszy 2. punktami.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|