Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
RECENZJE | Nowa technologia: test karty Asus Ageia PhysX
    

 

Nowa technologia: test karty Asus Ageia PhysX


 Autor: DYD | Data: 24/05/06

Nowa technologia: test karty Asus Ageia PhysXPo raz pierwszy o firmie AGEIA można było usłyszeć około rok temu, kiedy to firma zapowiedziała, że pragnie dostarczyć duże moce obliczeniowe fizyki do komputerów typu desktop, poprzez swój dedykowany procesor. Technologia Ageia PhysX wykorzystując specjalną dodatkową kartę i oprogramowanie ma nam dostarczyć nowych wrażeń w grach poprzez mocno zwiększoną i urealnioną interakcję z otoczeniem. Obecnie możemy już testować owoc ich pracy, a pierwsze karty pojawiły się także w sprzedaży, m.in. dziś opisywany Asus Ageia PhysX P1 128MB. Na rynek wchodzą także pierwsze gry wykorzystujące technologię Ageia PhysX. Postanowiliśmy wykonać kilka testów, aby pomóc zilustrować wpływ nowej karty na jakość i wydajność grania. Opiszemy także nasze wrażenia z grania w gry obsługujące Ageia PhysX. Najpierw przyjrzyjmy się na czym opiera się nowa technologia.
     







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Nowa technologia: test karty Asus Ageia PhysX
 
 » Technologia Ageia PhysX
 » Asus Ageia PhysX P1 128MB PCI
 » Platforma testowa
 » Ageia PhysX Hardware Demo
 » Switchball demo
 » Cellfactor: Combat Training demo
 » Ghost Recon: Advanced Warfighter
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. No to pieknie ... (autor: artih | data: 24/05/06 | godz.: 11:30)
    ... chcą nas naciągnać na kolejną kartę do PCta :(

    Potem zaczną wychodzić Ageia2, Ageia3 Titanium, Ultra ... ceny skakać do 2000,00 zł i tak dalej ...

    ... nieźle to sobie wymyślili :)


  2. Ja na pewno tego (autor: sebtar | data: 24/05/06 | godz.: 11:49)
    nie kupię :-PSzykuje się ostateczny kres gier na PC.

  3. cellfactor DA sie odpalic na kompie bez PPU ! (autor: sew123 | data: 24/05/06 | godz.: 11:58)
    opis jak to zrobic mozna znales na forum purepc :)

  4. hmm (autor: 0r8 | data: 24/05/06 | godz.: 12:33)
    i pewno roznicy w wydajnosci brak ;-)))

    ps. screeny ze Switchball cos nie halo.


  5. na newsy o PC szkoda czasu :-) (autor: Vetch | data: 24/05/06 | godz.: 12:59)
    lepiej obejrzeć filmiki z gier na Wii: Red Steel, Super Mario Galaxy, Legend of Zelda, WiiSports czy Metroid Prime 3. 100x więcej zabawy niż na nudnym blaszaku z megagrafą za megapieniądze i zerowym gameplayem.

    http://revolution.ign.com/


  6. a ja właśnie wywaliłem grafę (autor: zbiggy | data: 24/05/06 | godz.: 14:08)
    i jadę na zintegrowanym gf6150 bez wiatraczka. Do RTCW, nolf2 oraz diablo2 lod jest w sam raz. Więcej mi nie trzeba. Też od Asusa. Czasem mają dobre pomysły.

  7. Odnośnie wydajności i efektów... (autor: Cezi | data: 24/05/06 | godz.: 14:12)
    Nie zamierzam stawać w obronie AGEII, bo nie miałem przyjemności z nią pracować, ale kilka słów komentarza odnośnie fizyki w grach by się chyba przydało.

    Algorytmy fizyczne w grach nie dorównują tym graficznym w zaawansowaniu. Fizyka ta też nie jest taka jak w rzeczywistości, jedynie stara się imitować, a w niektórych miejscach nawet nie stara się imitować. Choćby symulatory lotnicze bardzo wierne rzeczywistym są mało grywalne.

    Czemu nie widać przyspieszenia a spowolnienie? Bo bez PPU w grze mamy 100 obiektów, a z PPU 1000, czy jaka skala nie jest przyjęta. I druga sprawa PPU nie bierze pełnej odpowiedzialności nad tymi dodatkowymi 90% nowych obiektów. Innymi słowy GPU i CPU są dużo bardziej obciążone, mimo, że znaczna część obliczeń im odeszła. Jedynie słuszne porównanie byłoby tutaj z gry ze stałą liczbą odłamków niezależnie od wsparcia sprzętowego.

    Dlaczego odłamki znikają? Albo skrzynki nie rozpadają się zawsze wtedy, gdybyśmy od nich tego oczekiwali? Bo autorzy gier się nie przyłożyli do tych elementów. Trudno ich za to winić, po prostu to nie było do tej pory potrzebne, ale to się oczywiście będzie zmieniać. Z Ageią czy bez, bo oczekiwania od silników fizycznych w grach rosną.

    Podsumowując PPU nie dorówna GPU w efektowności dodawanych zjawisk, ale może podnieść przyjemność z jeszcze większej interakcji z otoczeniem niż obecnie.
    Moim zdaniem przyspieszenie sprzętowe jest znaczne, acz trudno w tej chwili jest je ocenić. Choćby dlatego, że metodologia jest niedopracowana.
    W nowoprojektowanych grach będzie musiał pojawić się sztab programistów fizyki podobny grafikom, którzy się tym zajmowali dotychczas, by w pełni wykorzystać nowe technologie, ale i opracować nowe algorytmy.


  8. Vetch, fanboy'u ile ty masz lat ? (autor: sakooL | data: 24/05/06 | godz.: 14:13)
    123

  9. Obstawiam (autor: Poke | data: 24/05/06 | godz.: 15:40)
    ze 15-18.

  10. tragedia (autor: pitero | data: 24/05/06 | godz.: 16:19)
    kupa kasy za nic. Na dzisiaj kompletna porażka i skrajne naciągactwo. Gdyby to jescze cokolwiek wnosiło...

  11. niech za komentarz odnośnie PhysX (autor: Soulburner | data: 24/05/06 | godz.: 18:16)
    posłuży Crysis, którego silnik fizyczny symuluje nawet pojedyncze liście krzewów, co widać było na filmiku. Jakoś nie potrzebuje do tego dodatkowej, drogiej, prądożernej karty.

    Ciekawi mnie też to - PhysX ma 128MB pamięci, a ma być dostępna także wersja 256MB. Jeśli obliczenia fizyczne zajmują tyle pamięci (nie siedzą w niej tekstury, ani nic takiego), to czy magistrala PCI jest w stanie zapewnić odpowiednio szybki transfer danych do CPU i GPU?

    Jeśli obliczenia fizyki są tak strasznym i ciężkim zadaniem dla procesora, to czemu odciążenie go z tego zadania w ŻADEN sposób nie zwiększa szybkości gry?

    CellFactor - w tej grze wcale nie ma tak strasznie dużej ilości obiektów na mapie, ani grafika nie jest najwyższych lotów (takie Q3 z HDR), a jednak na 3 gigowym procesorze, 2GB pamięci i ATI 1900XTX w Crossfre osiąga zawrotną prędkości 17-25fps. Z kartą, jak i bez niej.


  12. PPU? (autor: Andrius | data: 24/05/06 | godz.: 19:54)
    Niech lepiej wykorzystają moc 64 bitów w procesorach, albo dwórdzeniowe układy. Póki co, ta kwestia kompletnie leży. CoD2 mniej FPS'ów kręci na wsaprciu 2 rdzeni, dla mnie to parodia. W H-L2 i Max Payne 2 dało się jakoś zrobić świetną fizę przy optymalnych wymaganiach, wszystko rola engine. Rozpier... mnie gry w których nadużywa się shaderów (np. świecoca skóra postaci), brzydko wygląda i w ogóle ...

  13. Będzie kwadrat (autor: paskal | data: 24/05/06 | godz.: 20:29)
    Ja myśle, że raczej na pewno nie skończy się na trójkącie gier tylko będzie kwadrat. A dlaczego? Bo dojdzie jeszcze jedna karta PCI - do obliczania sztucznej inteligencji w grach. I to moim zdaniem będzie bardzo przydatne, o ile nie będzie takie drogie. ASUS AI_booster Pro Turbo

  14. Andrius (autor: RusH | data: 24/05/06 | godz.: 20:32)
    HL2 i Max Payne 2 to Havoc, piekny softowy engine

  15. paskal (autor: Soulburner | data: 24/05/06 | godz.: 20:43)
    a potem dojdą karty:
    * ASUS Firefox 4.0XT SLI (1400zł)
    * Gigabyte 7-ZIP 2GHz 256MB DDR3 (2700zł)
    * Sapphire flashGET Ultra (699zł)
    * ASRock TrueType Accelerator GTX (999zł)
    * Creative MP3 6606FX - oszołamiająca jakość muzyki 2.0 (3899zł)

    itd.

    :D


  16. ._. (autor: mando | data: 24/05/06 | godz.: 21:15)
    Przed przeczytaniem ostatnich akapitow naszla mnie mysl ze taka rzecz napewno pojawi sie w ut2k7. Epic wciska do tej gry wszystkie mozliwe "nowinki" :P

    Kilka lat temu karta graficzna i akcelerator byly na dwoch osobnych laminatach, wiec PPU tez wcisna do zwyklej grafiki (kiedys). Na razie dziekuje, postoje z boku, w FPP nie gram dla grafiki


  17. jooou (autor: Horus | data: 24/05/06 | godz.: 22:44)
    gdyby brac wasze opinie pod uwage w planach ...to byscie grali w te swoje gry na liczydlach palcem przesowanych ;))))
    zapominacie o poziomie komplikacji,ktory stawia wymogi grze,co implikuje wymogi graczy i kolko sie zamyka.
    moim zdaniem lepiej rodzielic co sie da na jednostki specjalizowane (obojetnie wszyste lub nie w procesory) niz budowac cos do wszystkiego i do niczego,co tak naprawde jest czyms zlozonym z powycinanych fragmentow.
    takie tendencje mialy juz miejsce z 10 lat temu i tym spsobem macie to co macie w swoich grach
    ups...zapomnieliscie?
    prawdziwym problemem nei jest produkcja sprzetu,nowe pomysly a jego WYKORZYSTANIE,a to jest daleko w tyle np "szaderki" 3.0...64 bity...a co? wszyscy wykorzystuja? ;)) a od kiedy jest?
    tu przynajmniej jakis sensowny pomysl,ktory ma wieksza szanse na dzialanie niz te slawne 64 bity


  18. DYD (autor: Goomich | data: 24/05/06 | godz.: 22:46)
    Dzisiaj pojawił się patch do GRAWa, który podobno porpawia obslugę PhysXa. Może zrobisz mały update?

  19. Goomich (autor: DYD-Admin | data: 24/05/06 | godz.: 22:50)
    Faktycznie...

    http://www.gamershell.com/infosheets/292547.html

    Dobrze, że sie coś dzieje, ruch musi być. Nietesty karty już nie mam, więc ciężko zrobić update... :-/


  20. sakool i poke, walnijcie się wzajemnie w te (autor: Vetch | data: 25/05/06 | godz.: 08:10)
    swoje głupie łby.

  21. $P$P$U (autor: maranello | data: 25/05/06 | godz.: 11:56)
    do gier lepsze są konsole, na pc starczy cpu+grafa, a ppu to niech wsadzą sobie w d*** bo nie zamierzam wydawać 1000zł na jakieś badziewie wyciągające kolejną kase od ludzi, lepiej dorzucić tego tysiaka na lepszy cpu/grafe i wtedy będzie więcej korzyści niz tylko fizyka w grze
    ppu to przesadne rozdrobnienie rynku, o ile karta graficzna jest potrzebnym elementem to ppu jest zwykłym naciąganiem na kase
    lipa że tak szanowany producent jak asus wciska nam ten szajs :/


  22. Fizyką może się zajmować karta graficzna (autor: govi | data: 25/05/06 | godz.: 15:08)
    Zdaje się, że karty shaderami w wersji 3.0 mogą też się zajmować fizyką gry.

  23. Vetch dzieciaku, dzieki wielkie (autor: sakooL | data: 25/05/06 | godz.: 15:19)
    rozwiales wszelkie watpliwosci :D

  24. http://revolution.ign.com/ (autor: Andrius | data: 25/05/06 | godz.: 15:54)
    To mają być fajne gierki? Jakiś sam arcade bull shit. To są bajki dobre dla dzieci, już wolę grafę z Hidden & dangerous na directX 6, to jest klasa (do tej pory ją lubie).

  25. maranello (autor: Franz | data: 25/05/06 | godz.: 19:08)
    a kto ci kaze to kupowac? to nie jest dla kazdego... w planach jest 100 gier wspieracych ppu, jakos na zagranicznych forach jest wiecej ohh ahh - tak wiem jestesmy specyficznym rynkiem, co nie zmienia faktu ze postepu nie da sie zatrzymac, a to ze wydajnosc spada jest chyba spowodowane tym ze po takim wyubuchu jest pelno odlamkow ktore musza byc renderowane (tak ja to rozumiem)

  26. hmmmm (autor: SweeS | data: 25/05/06 | godz.: 23:40)
    ciekawe co to za świat, w którym wszystko rozpada się na malutkie kwadraciki...

    bez komentarza...


  27. Coś w tym jest... H&D (autor: raczek70 | data: 26/05/06 | godz.: 00:23)
    @Andrius - klimat, pomysł i grywalność, a nie fajerwerki graficzne decydują, że chce się grać i masz rację wystarczył dx 6.0 :))). Także uważam serię H&D za coś wyjątkowego, nie tylko na PC. Na Rivie 128 gra mnie oczarowała. Pozdrawiam

  28. panowie... (autor: korall | data: 26/05/06 | godz.: 08:23)
    zobaczymy za rok technologia ta raczkuje .. pamietam te nazekania na voodo ("poco to komu....") a teraz co powiecie na gre bez AA texturowania etc :>

  29. Franz (autor: Poke | data: 26/05/06 | godz.: 10:11)
    No ja jakos tych ochow i achow nie widze, a fora zagraniczne czytuje.

  30. korall... (autor: DYD-Admin | data: 26/05/06 | godz.: 10:37)
    ...no na Voodoo nikt nie śmiał marudzic, jak zobaczył efekty na własne oczy, to była rewolucja... ! :-)

  31. Poke (autor: Franz | data: 26/05/06 | godz.: 12:21)
    nie no jasne zdania sa podzielone - jak zawsze mowie tylko ze wiecej osob sie tym jara...
    poczekaj na kolejne karty graficzne od ati i nvidia, moze za pol roku pojawia sie odpowiednio mocne karty graficzne i przystosowane (pisane od poczatku pod ppu) gry, wtedy bedzie mozna ocenic obiektywnie...


  32. govi i inni (autor: Cezi | data: 26/05/06 | godz.: 16:04)
    grafa to nic innego jak procesor przygotowany do liczenia na punktach i wektorach w przestrzeni trójwymiarowej (czyli trójkach liczb, zwykle zmiennoprzecinkowych), jako bonus jest przygotowana do obliczeń na wielokątach (zwłaszcza trójkątach)
    podstawowe operacje to dodawania, mnożenia, przekształcenia macierzowe
    nie ma tu niczego odkrywczego, że na dowolnej grafie możemy policzyć fizykę, ponieważ całość modelowanego w grach środowiska nie wykracza poza przestrzeń trójwymiarową, a algorytmy bazują na najprostrzych obliczeniach, chociaż ciągi są coraz dłuższe i bardziej wymyślne

    kolejne wersje shaderów zwiększają długość instrukcji, predefiniowane obliczenia itp

    pytanie, czy Ageia daje coś więcej, a jest kilka rzeczy charakterystycznych dla fizyki, które można by sprzętowo przyspieszyć, niestety mimo, że się u nich zarejestrowałem niewiele udało mi się zgłębić, jakie ta nowa płytka ma możliwości

    generalnie korzysta się z NOVODEXa, całkiem dobrego i szybkiego silnika fizyki, który to jakby dopiero dobiera się do płytki za programistę, trochę inaczej niż przy shader'ach, które można programować na bardzo niskim poziomie

    w każdym razie taka krytyka jest nieco przedwczesna, a ceny na pewno się unormują, w końcu kupując grafę za 2000, albo i lepiej w 1/2 płaci się za marketing, bo przyrost wydajności często nie jest znaczny


  33. również uważam, że porównanie do epoki VooDoo (autor: XTC | data: 26/05/06 | godz.: 17:48)
    jest bardzo nietrafione...
    nie pamiętam, żeby były narzekania - o tym się albo marzyło, albo miało i było wniebowziętym - pozostała reszta której było to obojętne po prostu nie grała w gry 3D. Narzekań jak powiedziałem nie pamiętam.


  34. rowniez nie pamietam (autor: pitero | data: 27/05/06 | godz.: 21:41)
    zeby ktos narzekal na efekty w voodoo... to byl kosmos... co najwyzej na poczatkową cenę...

  35. realność bez granic (autor: wuman | data: 12/06/06 | godz.: 12:25)
    dzięki zastosowaniu karty z procesorem fizyki przeżycia z gier będą znacznie lepsze... widziałem już w sieci kilka filmów które pokazują możliwości tej karty i powiem szczerze że jestem pod dużym wrażeniem. Nie wiecie mozę gdzie to można kupić?

  36. jak to mawiają - kolejny chwyt marketingowy... (autor: blazejm | data: 20/07/06 | godz.: 20:23)
    Zgadzam się z Andriusem - niech lepiej w końcu wykorzystają 64 bitowe procesory, bo jak na razie to poza przeciętnym XP x64 i paroma Linuxami nie ma nic co by wykorzystało w pełni możliwości 64 bitów (nawet dostępne aplikacje nie wykorzystują całego potencjału). Producenci powinni popracować nad zaimplementowaniem tych instrukcji w najnowszych grach, wtedy na pewno więcej ludzi (w tym ja) przeszłoby na jakigoś 64-bitowego OS`a i coś by się ruszyło na tej platformie, a tak to mój Athlon 64 jeszcze nie pokazał co potrafi, choć już od roku śmiga......Po prostu producenci softu olali AMD, Intela i userów 64 bitowych procków........to przykre......

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2020, TwojePC.PL