Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Test płyt pod Athlona 64 (K8T800): Abit i Albatron
    

 

Test płyt pod Athlona 64 (K8T800): Abit i Albatron


 Autor: Lancer | Data: 16/04/04

Test płyt pod Athlona 64 (K8T800): Abit i AlbatronJakie są najbardziej znane procesory firmy AMD? Oczywiście Athlon! A jakie konkretnie? Athlon XP! No właśnie... Mimo upływu kilku dobrych miesięcy od premiery nowszego Athlona - modelu 64, ciągle nie znajdziemy na rynku zbyt wielu rozwiązań opartych o ten układ. Powód? Wysokie ceny. Sytuacja jednak stopniowo się zmienia. AMD wprowadza coraz to nowsze modele i to nie tylko te topowe, ale także te tańsze, przeznaczone dla mniej wymagających użytkowników. Stopniowo, do niedawna szokujący ceną premierowy model 3200+ również tanieje. Nic nie stanie na przeszkodzie Athlonowi 64, by w końcu powszechnie trafić pod strzechy.

No dobrze. Mamy procesor. Co dalej? Oczywiście potrzebna nam płyta główna. Powinniśmy wiedzieć co jest warta podstawa naszego komputera, w którą zechcemy włożyć najnowszy procesor. Dla niezorientowanych, a chcących nieco bliżej poznać płyty główne obsługujące Athlona 64 przygotowałem niniejsze porównanie. Przyjrzymy się w nim dwóm płytom głównym z podstawką socket 754. W szranki stanęły Abit KV8 MAX3 i Albatron K8X800 ProII. Mimo iż obie konstrukcje korzystają z tego samego chipsetu (VIA K8T800), to jednak są inne. Jak bardzo? Jakie są ich wady, a jakie zalety? Tego dowiecie się z artykułu.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Test płyt pod Athlona 64 (K8T800): Abit i Albatron
 
 » Chipset VIA K8T800
 » Abit KV8 MAX3
 » Albatron K8X800 Pro II
 » Testy
 » µGuru i Secure IDE u Abita
 » Dźwięk na płycie
 » Kontrolery SATA
 » Podkręcanie
 » Na koniec - wrażenia użytkowe
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. pierwszy (autor: SiwyKrK | data: 16/04/04 | godz.: 21:25)
    jak w temacie :) zabieram sie do czytania

  2. ja bylem pierwszy (autor: J@rek | data: 16/04/04 | godz.: 21:30)
    ale nic nie napisalem

  3. dobra dobra (autor: SiwyKrK | data: 16/04/04 | godz.: 21:40)
    ja jestem pierwszy widac to czarno na bialym a raczej bialo na czarnym niewazne jest to recka zaje***** jak zwykle zreszta pozdro

  4. dobra recka (autor: teplex | data: 16/04/04 | godz.: 21:46)
    tylko czemu te Athlony 64 takie drogie bo płyty są w nawet przystępnych cenach, no może poza omaiwanym Abitem, bo on ma jak dla mnie zbędne wynalazki o nazwie uGuru i dodakowe SATA, LAN 1Gb i ten świszczący pewnie OTES. Ogólnie płyta jest przebajerowana, jakby wyciąć wszystkie bajery to by staniała pewnie o jakieś 100-150 zeta, ale ogólnie jest ok.

  5. dobra robota (autor: bartek_mi | data: 16/04/04 | godz.: 22:00)
    jak zwykle

    a co do sprzetu - trzeba czekac az 64b trafia pod strzechy - na razie softu malo, ceny wysokie


  6. recka ok (autor: Venom79 | data: 16/04/04 | godz.: 22:10)
    bylo co poczytac przed snem :)

    ps. jest kilka literowek


  7. przerost formy nad trescia u Abita (autor: glewik | data: 17/04/04 | godz.: 00:14)
    a Albatron tez widac ze jeszcze nie do konca dopracowany. Mylse ze konstrukcje pod ten procesor sa w wieku niemowlecy i niema co sie w nie pchac.

  8. recenzja jest przedwczesna! (autor: jose_g | data: 17/04/04 | godz.: 03:23)
    niestety tego typu recenzje pozbawione sa czesciowo sensu bo nie ma jeszcze oficjalnego wydania Windows 64bit, wiec uzyskane wyniki wydajnosci mozna traktowac z przymruzeniem oka. Chcialbym widziec wyniki testow tego Athlona w porownaniu do P4 3GHz HT tylko, ze wtedy trzeba by miec nie tylko 64bitowy Windows a takze wszystkie wykorzystywane do testow 64bit-aplikacje. Rozwiazania sa tylko 2 w tej chwili:
    1) uzyc do testow 64bit Linuksa ktory w pelni wspiera Athlona 64bit.
    2) czekac na Windows 64bit


  9. Recenzja napisana dobrze... (autor: DJopek | data: 17/04/04 | godz.: 08:56)
    Co do płyt to jak widać każda ma zalety i wady. Ja bym jednak wybrał tańszą płytę, czyli Albatrona...

    ATSD to parę literówek jest w tekscie:
    - opis Abita: "Płyta czerpie zasilanie odbywa się z wtyczek ATX i AUX linii 12V." Czegoś jest za dużo ;)
    - zmiana napięcia AGP u Abita: "(...) zaś AGP do 1,5 do 1,65V."
    - w opisie Abita na początku pisze tak: "4 kolejne porty USB i 2 IEEE1394 podłączamy na stosownym śledziu", a pod koniec jest "Do tego dochodzi wspólny śledź z 2 portami USB i FireWire". To ile w końcu jest portów USB i FW na tym śledziu?
    - tytuł podstrony "µGuru i Secure IDE u Abiita" - o jedno "i" za dużo...

    Błędów chyba tyle. Jedynie co bym jeszcze dodał to zdjęcie dodatków do płyty Abita...


  10. Albatron ma plusa (autor: ein | data: 17/04/04 | godz.: 10:40)
    za envy. To jest rozwiaznie mogace spokojnie konkurowac z SS i wlasciwie tylko taki dzwiek zintegrowany na plycie byl by dla mnie satysfakcjonujacy. Szkoda ze te Albatrony sa takie niedostepne :P Natomiast Abit to imho przerost formy nad trescia. Jak na razie bios uniemozliwia wycisniecie z tej plyty wiecej niz z niby mniej przyjaznego o/c Albatrona. No i na co te Otesy i na co ta wiatraczkowa dyskoteka?! Zreszta zalozenie na polnoc podobnego, miedzianego radiatora wykluczylo by jednego wicherka. W domu SecureIDE jest bardziej gadzetem natomiast do plyty biurowej [no tak ale to przeciez Abit] byl by to doskonaly dodatek [taka plyte warto by kupic dla samego zabezpieczenia]. Poza tym via odwalila kawal dobrej roboty :) Tylko niech wreszcie dodadza blokade pci/agp. Czy to jest takie trudne?!

  11. Recka OK (autor: P_M_ | data: 17/04/04 | godz.: 11:03)
    Mam jednak nieco zastrzeżeń do uwag odnośnie braku MIDI. Po jakiego grzyba to komu? Jeśli ktoś bawi się muzyką, to i tak zapoda normalną kartę dźwiękową. LPT - tego może czasem brakować.
    Uwagę o zawyżonym taktowaniu abita należałoby umieścić na początku recenzji. Przy takim układzie trzeba recenzję czytać ponownie, żeby wziąć poprawkę na ten mały "kant". Przy tym wychodzi także, że kodek via obciąża system w podobnym stopniu, co i Audigy. Gdyby pan redaktor nie był okropnym leniem, to zapodałby Audigy na płytę Albatrona.
    Otes to zbędny bajer. Na PClabie zwrócono słusznie uwagę, że jeśli już takie coś zapodano, to przydałyby się radiatorki na mosfetach, które są chłodzone przez otes.
    Przydałby się także test MSI, bo takowe płyty są u nas dostępne. Pozdrawiam!


  12. hmm (autor: chasmis | data: 17/04/04 | godz.: 11:12)
    ciekawe porónanie :)
    Z przyjemnością czytałem, bo temat aktualny, a testów podobnych w polskich vortalach jak na lekarstwo.

    Wydaje mi się, że Abit ma jeszcze jeden model pod K8 - Abit KV8 Pro , więc MAX3 nie jest jedynakiem.

    No - teraz czekać na recki tych płytek :
    Gigabyte GA-8KNNXP
    MSI 8KT Neo MS-6702
    Abit KV8 Pro
    ASUS K8V Deluxe

    Jesli dobrze pamiętam -wszyetkie pod a64


  13. Od autora (autor: Lancer-Redakcja | data: 17/04/04 | godz.: 12:56)
    -jose_g- porownanie A64 do P4 zostalo juz umieszczone-patrz w archiwum.
    Nie rozumiem po co do testowania plyt glownych uzywac Windowsa 64? Do tego wystarczy cokolwiek innego. Wszak bohaterem sa tu plyty, a nie procesor. Czy Win32bit szkodzi by zobaczyc jak obecnie dostepne plyty sie maja do siebie?
    "nie ma jeszcze oficjalnego wydania Windows 64bit, wiec uzyskane wyniki wydajnosci mozna traktowac z przymruzeniem oka."
    Czy uwazasz ze Athlon pelne skrzydla rozwinie na Win XP64? Ja mysle ze nie. Rozwinie pelne skrzydla gdy na rynku zadomowi sie Win64 i masa programow przygotowanych do pracy w nowym srodowisku. Sam OS nie wystarczy, zreszta i tak 90% uzytkownikow do normalnej pracy bedzie jeszcze dlugo uzywalo Win32 ze wzgledu chocby na kompatybilnosc, a na Linuxa64 spojzy tylko garstka, a i to nie tyle by uzywac do normalnej pracy, a co najwyzej do zadan profesjonalnych.

    -DJopek-dzieki za wylapanie bubli :)
    U abita jest jeden sledz z 2 portami FireWire i 2 USB. Zdjecie jest, tyle tylko ze nie mam w tej chwili do niego dostepu i nie moglem wrzucic do tekstu :(

    -P_M_ -Oj czasami MIDI moze sie przydac, a tym bardziej GamePort (sam mam jeszcze przepustice na GamePort). Niestety starsze, ale bardzo rozbudowane kontrolery gier sa na te archaiczne zlacze (sam mam jeszcze przepustnice na GamePort). Mnie osobiscie brak z kolei LPT i COM nie przeszkadza, ale komus moze wadzic.
    O zawyzonym taktowaniu CPU przez niektore plyty zwyklem napominac przy okazji podkrecania. Bo czymze innym jest taki trik jak nie firmowym podkrecaniem?
    OTES. Ciezko jednoznacznie go ocenic. Bez niego CPU byl troszke ciplejszy, a i MOSFEty sie grzaly mocniej. Brak samych radiatorow jest tez czesciowo wytlumaczalny-te zastosowane na KV8 sa poprostu chlodniejsze i nie nagrzewaja sie tak okropnie jak na IC7. Zreszta radiatory na IC7 MAX to tez niedorobka, bo nie sa one przyklejone, a jedynie dzieki sprezynom sa dociskane (zreszta i tak slabo). Sam nawiew w tym wypadku jest wystarczajaco skuteczny, choc odjecie radiatora, chyba w kosztach koncowwych nie dalo wielkiej oszczednosci :/
    Co do obciazania systemu przez uklad dzwiekowy, to faktycznie VIA stosunkowo mocno ciagnela z CPU, ale nie tak duzo jak ALC i zdecydowanie wiecej niz SB. Roznice dochodza do 14% na samym dzwieku!
    I nie wiem co tu do rzeczy ma lenistwo i potrzeba wsadzania SB do Albatrona? Wyniki byly wowczas nizsze >1fps w tescie bez dzwieku, a z dzwiekiem o 0,5fps. Audigy mial slyzyc tylko jako przyklad.

    -Chasmis. KV8Pro faktycznie jest jako drugi, a od MAXa rozni sie mostkiem K8T800Pro ze wsparciem dla 1000MHz HT. Notabene nie znalazlem tego modelu nigdzie w sprzedazy, a recenzji tym bardziej (chyba za slabo szukalem :/)


  14. w temacie bubli (autor: Dabrow | data: 17/04/04 | godz.: 20:17)
    pomyłeczka " Mostek PÓŁNOCNY chłodzony jest niewielkim, ale w całości miedzianym radiatorem. Brak na nim wentylatora. Co warte zaznaczenia, miedziany radiator jest przyklejony dwustronną taśmą klejącą. Jej zastosowanie pogarsza możliwości oddania ciepła przez mostek POŁUDNIOWY do radiatora."

    to w końcu który ? (((-: chyba że ja coś pokręciłem ale wydaje mi się ze powinno być cały czas o północnym...


  15. Ha! (autor: Lancer-Redakcja | data: 17/04/04 | godz.: 21:48)
    No bo jak spojzysz na nia z gory to polnocny, jak od spodu to poludniowy ;)

  16. ojoj (autor: Lancer-Redakcja | data: 17/04/04 | godz.: 21:50)
    gdzies mi r w spojrzec zjadlo

  17. jeszcze kilka błędów (autor: Dabrow | data: 18/04/04 | godz.: 00:10)
    "...ale lepszy taki żaden, bowiem Abit nic takiego nie daje..." - przydałoby się "niż".
    "
    "... Niestety nie zdarzyłem już dopaść wersji 1.1, by zbadać czy problem został rozwiązany w nowszych seriach, a na rynku dostępne są już modele 1.2. ..." - szkoda że nie zdąŻyłeś...
    ((-: to takie językowe czepiactwo...
    Recka mi się podoba - fachowa (jak dla mnie - ale ja się mało znam)
    hmmm - dobrze by było żeby tego coraz więcej było (Mobo) i zaczął się ruch - bo jak na razie to A64 jest i tyle - jakoś słabo słychać o software pod niego...


  18. aaa jak tak to tak (-: (autor: Dabrow | data: 18/04/04 | godz.: 00:13)
    i tyle. Są szanse na takie recenzje płyt MSI i Gigabyte?

  19. plyty (autor: Lancer-Redakcja | data: 18/04/04 | godz.: 01:18)
    MSI juz kiedys mialem. Mam nawet zebrane wyniki z niej ale sa niekompletne i czesc benchmarkow jest juz w nowych wersjach. Gigabyte raczej sie nie spodziewam, ale za kilka dni powinna dotrzec do nas plyta AOpen na nForce3. Bedzie alternatywa dla VIA.

  20. Eeeee tam... (autor: Korko-Kabano | data: 18/04/04 | godz.: 08:50)
    ...po co ja to czytam jak mnie i tak na to nie stac :) Drogie to gowno jak cholera i se nie kupie. A SB poczynajac od Audigy sa 24bit/96kHz, a nie jak w/n 16bit/48kHz.

  21. megaHz (autor: bzag2 | data: 18/04/04 | godz.: 09:24)
    czy ktoś sprawdził z jaką częstotliwością pracują procki na poszczególnych płytach ?

  22. bzag2 (autor: DJopek | data: 18/04/04 | godz.: 09:30)
    Jest napisane wszystko w tekście, patrz ostatni akapit podstrony Podkręcanie.

  23. ładny test/recka... (autor: Chrisu | data: 18/04/04 | godz.: 11:23)
    Abit zaczyna mi od pewnego czasu przypominać wiejską dyskotekę... Czy to aż tak drogie byłoby zastosowanie na mostku płn duzego radiatora zamiast wentylatora?? Po co OTES? IMO sztuka dla sztuki - szczególnie przy tym jego "świstaniu".
    A z tym "firmowym" OC obu płyt... Przydałyby się testy przy takim samym taktowaniu. Wtedy zapewne ABIT mało kiedy tak znacznie wygrywałby, a tam gdzie jest remis wygrywałby albatron... No i ustawienia pamięci mogłyby być na obu płytach takie same. Szkoda że Abit nie ko0rzysta już z Winbond HW Doctor. Dla mnie program był rewelacyjny. Bez zbędnych kolorowych wykresików, pokazywał to co najważniejsze...
    Dla mnie osobiście Abit (mimo lepszego wyposażenia) jest delikatnym przegranym...


  24. Odp. (autor: Lancer-Redakcja | data: 18/04/04 | godz.: 23:16)
    bzag2- SB Audigy pracuje w trybie ASIO z dzwiekiem 16/48. 24/96 ma dopiero SB Audigy2. SB Audigy ma co prawda 24bitowy ADC i DAC, ale probkuje tylko w 16bitach i 48kHz.

    Chrisu-po czesci masz racje z tym o/c Abita, ale z drugiej strony plyta startuje z takim wlasnie taktowaniem, takie jest defaultowe ustawienie, a normalny, szary uzytkownik, ktory nie kreci PCta zda sie na ustawienia fabryczne i na taki zawsze testuje. Dobrze jednak jesli bedzie wiedzial, ze mobo troszke oszukuje. Przy kladowo, moja plyta zaniza FSB, a i tak nie chce mi sie wyrownywac do pelnego taktawania, bo skoro tyle daje...
    Ustawienia pamieci na obu plytach byly oczywiscie takie same (2x512MB 2-2-2-6), tyle tylko ze na Albatronie dalem 2,6V, a dla Abita 2,5V ze wzgledow napomnianych w zakonczeniu. HW doctor mozna spokojnie uzywac na mobo Abita. Co prawda firmowo zastapilo je uGuru, ale za monitoring odpowiada ten sam, stary i doskonale znany chip Winbonda.


  25. Jaki symbol ma w końcu płyta Albatrona :) (autor: Sherif | data: 19/04/04 | godz.: 10:27)
    Bo spis treści, tytuł na stronie o płycie i podpis pod zdjęciem mówią dziwne rzeczy

  26. Sherif.. (autor: DYD-Admin | data: 19/04/04 | godz.: 10:32)
    ...masz racje, jest błąd, juz poprawiam

    http://twojepc.pl/...lbatron_vs_abit_k8t800/a0.jpg

    prawidłowe oznaczenie: Albatron K8X800 Pro II


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL