TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | ASUS GTX 260 Matrix i ASUS HD 4850 Matrix - cicho i szybko! |
|
|
|
ASUS GTX 260 Matrix i ASUS HD 4850 Matrix - cicho i szybko! Autor: KamilM | Data: 05/06/09
|
|
Pobór mocy, temperatury
"Spoczynek", to praca w systemie operacyjnym przy otworzonych programach: Firefox, Foobar2000 i Konnekt. Natomiast "Obciążenie:, to zapętlony test w grze Crysis (maksymalna osiągnięta temp.). Poniżej wyniki na poszczególnych akceleratorach.
Karta ASUS GeForce GTX 260 Matrix w trybie spoczynku ma taktowanie zaledwie 300/100 MHz. Pozwoliło to na osiągnięcie akceptowalnego poboru energii w trybie spoczynku – jak na tego typu układ graficzny. Miernik pokazywał około 128 W. To wartość niższa, niż nasza platforma testowa z akceleratorem GeForce GTS 250, czy nawet GeForce 9800 GT! Pod obciążeniem odnotowaliśmy pobór około 275 W, czyli porównywalnie, jak Palit Radeon HD 4870 512 MB Sonic.
Jeśli chodzi o kartę ASUS Radeon 4850 Matrix, to również należą się brawa dla producenta. Karta w 2D przełącza się w tryb energooszczędny, taktowanie spada do poziomu 400/500 MHz. W spoczynku nasza platforma z tą kartą pobierała zaledwie 110 W, zaś pod obciążeniem – 210 W.
Temperatury
Temperaturę odczytywaliśmy przy pomocy programu RivaTuner. "Spoczynek", to praca w systemie operacyjnym przy otworzonych programach: Firefox, Foobar2000 i Konnekt. Natomiast "Obciążenie:, to zapętlony test w grze Crysis (maksymalna osiągnięta temp.). Poniżej wyniki na poszczególnych akceleratorach.
Karty w trybie 2D pracują pasywnie, wentylatory stoją w miejscu. Mamy błogą ciszę. Mimo to, rdzenie graficzne nie osiągały znacznych temperatur. Model ASUS GeForce GTX 260 Matrix osiągał około 65 stopni, natomiast ASUS Radeon 4850 Matrix – 58 stopni. Pod obciążeniem temperatura w modelu GeForce GTX 260 nie zmieniła się, nadal to było 65 stopni. Natomiast ASUS Radeon 4850 Matrix miał już 75 stopni.
Należy przy tym pamiętać, że podczas grania, gdy układy osiągną pewną temperaturę, wentylatory nabierają obrotów, co objawia się słyszalnym szumem powietrza. Nie jest on jednak na tyle głośny, aby przeszkadzał w rozgrywce i jest ciszej, niż na coolerach referencyjnych. Na osłodę można dodać, iż można poprawić właściwości wentylatorów poprzez aplikację iTracker. Poprzez zwolnienie prędkości obrotowych zyskamy niższy hałas, lub odwrotnie. Możliwości konfiguracyjnych jest wiele.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|