Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
RECENZJE | Recenzja monitora LCD 24-calowy Dell 2405FPW
    

 

Recenzja monitora LCD 24-calowy Dell 2405FPW


 Autor: Coyote | Data: 20/03/06

Recenzja monitora LCD 24-calowy Dell 2405FPWMonitor LCD o szerokim ekranie - to marzenie wielu maniaków filmowych. Ci z Was, którzy oglądają filmy na komputerze, niejednokrotnie pragnęli, aby ich ekrany spłaszczyły się, ale rozszerzyły za to - w ten sposób film wygląda bardziej tak jak w kinie i nie marnuje się tyle miejsca, co dotychczas.

Mam przyjemność przedstawić Wam opis jednego z ciekawszych monitorów tego typu (do domowego użytku) - Dell Ultra Sharp 2405FPW z matrycą PVA Samsunga.
PS. Artykuł ma charakter prywatnej opinii użytkownika o monitorze Dell 2405FPW i tak prosimy traktować opis tego monitora.
     







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Recenzja monitora LCD 24-calowy Dell 2405FPW
 
 » Opakowanie i zawartość pudełka
 » Specyfikacja
 » Przyjrzyjmy się monitorowi z zewnątrz
 » Podłączenie i pierwsze wrażenia
 » Użytkowanie
 » Trzy słowa...
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Co zrobić żeby go kupić za $800 ?? (autor: Fatboyx | data: 20/03/06 | godz.: 01:21)
    W Dell Polska mają go za ok. 4230,00 zł. (przy zakupie z komputerem) a na Allegro 4250,00 zł.

    $800 to ok. 2 512.00 zł.

    Sklep Dell USA mi teraz nie działa. Czy można go zamówić z Della z Europy/USA do Polski?


  2. Recenzja jest taka sobie (autor: radzio_z | data: 20/03/06 | godz.: 01:25)
    Coyote, najwięcej uwagi poświęca wielkości monitora. "Jaki to on wielki i jaki to on wielki". To trochę tak jakby zachwycać się tym że woda jest mokra. Brakuje np. informacji o typie matrycy, co bądźmy szczerzy jest informacją podstawową. Bardziej zainteresowały by mnie testy jasności, równomiermości podświetlenia, linii barw. Coś w stylu testów na mva.pl lub benchmark.pl. Jeśli chodzi o odczucia komfortu to musze się zgodzić z autorem. Sam używam Samsunga 204B (20" - 1600x1200). Dośc wspomnieć że taka rozdzielczość to 250% przestrzeni roboczej w porównaniu do 1024x768, czyli typowej rozdzielczosci 17" CRT, które są chyba najczęściej spotykane w naszych domach. Mój Samsung jest jednak jedną z tańszych na naszym rynku LCD 20" i dlatego jest oparty o matryce TN, która jak wiadomo cechuje się gorszymi kątami widzenia, barwami, za to lepszym czasem reakcji (w tym przypadku deklarowane 5ms). W kwestii barw, po drobnej regulacji, sa dobre lub bardzo dobre (zależy od aplikacji i urzytego trybu pracy). Kąty widzenia w poziomie również bardzo dobre, w pionie już gorzej. O ile patrząc na panel od góry jest w miare OK, to od doły obraz szybko ciemnieje. Przy zastosowaniu funkcji pivot, dolna krawędź panelu, staje się krawędzią lewą i wtedy lepiej nie wychylać się zbytnio w lewą stronę, gdyż barwy szybko tracą na jasności. Czas reakcji to rzeczywiście rewelacja w wykonaniu tego modelu. Nigdzie nie udało mi sie dostrzedz smużenia. W teście PIXEL PRESISTENCE ANALYZER, wyścigówka nie zostawia smurzenia do prędkości 8 (9 z przymrużeniem oka), co jest dośc dobrym wynikiem.

  3. 5 281,38 PLN (z VAT-em) (autor: Fatboyx | data: 20/03/06 | godz.: 01:25)
    W Dell Polska kosztuje dokładnie 5 281,38 PLN (z VAT-em) bez komputera ...

  4. Hm. (autor: Coyote | data: 20/03/06 | godz.: 02:53)
    Ad Fatboyx

    Niestety, europejskie sklepy Della nie wysyłają do Polski.

    Ad radzio_z

    Obawiam się, że nie miałem możliwości technicznych, aby napisać recenzję taką, jakie są na Mva.pl. Chociażby z tego powodu, że nie dysponuję kolorymetrem. Jeśli jesteś w stanie dostarczyć mi takie urządzenie - chętnie przetestuję monitor pod tym względem i dodam odpowiednią notkę.


  5. bylaaaa (autor: Friend | data: 20/03/06 | godz.: 09:40)
    promocja w niemczech i kosztował ponizej 900Euro teraz sprawdzałem jest 949Euro, jak wejdzie 2407FPW to ten na pewno bedzie tanszy

  6. hmm (autor: bartek_mi | data: 20/03/06 | godz.: 11:05)
    fajny ekranik - duzo miejsca na tekst to jest to co tygrysy lubia najbardziej
    poczekam az stanieja :)

    ostatnio mialem okazje popatrzec na 30 cali appla (2560x1600).... i mnie zatkalo :) cena u nas tez powala (11 500) w stanach oczywiscie duzo taniej choc nadal sporo (2500$)


  7. Kawał bydlaka (autor: NimnuL-Redakcja | data: 20/03/06 | godz.: 11:15)
    mam kilka uwag co do zdjec. Uwazam, ze robienie zdjec monitora ktore mają prezentowac kontrast, kolory etc. są bez sensu, bo aparat doklada cos od siebie i tak na prawde nie widzimy to co prezentuje monitor.

    Po drugie uzywales szerokiego konta do robienia niektorych zdjec przez co dystorsja znieksztalcila linie monitora.

    Po trzecie nie czytalem jeszcze tekstu :)


  8. Tak sobie czytam (autor: NimnuL-Redakcja | data: 20/03/06 | godz.: 11:21)
    i nie moge sie doczytac na jakiej matrycy jest oparty ten monitor.
    Nic nie piszesz o reprodukcji kolorow, kontrascie, podswietleniu matrycy (rowno podswietlona?). Praktycznie brak uzytecznych informacji. Obawiam sie, ze nie prylozyles sie do tego testu jak nalezy.


  9. Jeszcze jedno pytanie (autor: NimnuL-Redakcja | data: 20/03/06 | godz.: 11:25)
    rozumiem, ze nie jest to monitor wypozyczony do testów tylko Twoj prywatny, zakupiony przez Ciebie?

  10. Dodatki: (autor: Coyote | data: 20/03/06 | godz.: 11:49)
    Zaawansowane testowanie rzeczonego monitora można znaleźć pod tym adresem:

    http://www.extremetech.com/...,1697,1764461,00.asp

    Monitor oparty jest na matrycy MVA. Co ciekawe - informacja o tym nie jest uwzględniona na stronie Della.


    Ad Nimnul

    Też się o tym przekonałem, gdy próbowałem zrobić zdjęcia skali barwnej i wyszły dość zabawne. :)

    Tak, to jest mój prywatny monitor.


  11. Zatem z zalozenia (autor: NimnuL-Redakcja | data: 20/03/06 | godz.: 11:51)
    kolorki powinny byc niezle na tym monitorze. A jak Ty je oceniasz? Jak wygladaja przejscia kolorow?
    Jak wyglada sprawa podswietlenia matrycy?


  12. Kolorki. (autor: Coyote | data: 20/03/06 | godz.: 12:02)
    Na pewno nie jestem osobą obiektywną, choć staram się być. Moim zdaniem (jak i zdaniem współlokatorów) wszystko wygląda dobrze. Przejścia są na tyle dobre, na ile na monitorze LCD być mogą zaś matryca jest podświetlona równo.
    Zawsze możesz osobiście wpaść i się przekonać. :)


  13. Taaak? (autor: NimnuL-Redakcja | data: 20/03/06 | godz.: 12:09)
    a gdzie mieszkasz? :)

  14. Ad N. (autor: Coyote | data: 20/03/06 | godz.: 12:13)
    Odezwij się na priv.

  15. hmmm fajny monitorek, ciekawe (autor: ulan | data: 20/03/06 | godz.: 12:52)
    czy: wspólpracuje z hdtv (rozdzielczośc hdtv 1080, to 1920x1080, ten w tym ma więcej). Czy ma wbudowaną obsługę HDCP (to takie wredne zabezpieczenie antypirackie). bo chyba większośc klasowych nowych dvd ma HDCP i jak monitor tego nie obsłuży to d000pa blada, albo nic nie pójdzie, albo wyśietli obraz o mniejszej rozdzielczości.

  16. ... (autor: arthi | data: 20/03/06 | godz.: 13:31)
    Moze nie zabrzmi to ladnie, ale czytajac ten test krotko po jego pojawieniu sie na twojepc, mialem wrazenie jakbym czytal opinie niedoswiadczonego uzytkownika, ktory z wlasnej kieszeni wylozyl spora sumke na lcd i teraz nie pozostalo mu nic innego jak zachwalanie. Z tego co mozna przeczytac nie pomylilem sie. Koniec koncow, malo obiektywna recencja!

  17. Ad Ulan (autor: Coyote | data: 20/03/06 | godz.: 13:37)
    Monitor obsługuje HDTV (1080i). Niestety wejście DVI nie obsługuje HDCP. Podobno mają ukazać się odpowiednie urządzenia umożliwiające konwersję sygnału.

  18. Ad arthi (autor: Coyote | data: 20/03/06 | godz.: 13:40)
    Szkoda, że takie są Twoje odczucia. Recenzja ma na celu przybliżenie takiego urządzenia, które koniec końców jest mało popularne w naszym kraju, a jego stosunek cena/możliwości sprawia, że warto jego istnienie zarysować. Użytkownik, który nie jest zainteresowany kupnem - przeczyta, obejrzy zdjęcia, stwierdzi, że beznadziejna recenzja i odejdzie. Taki, który chce kupić dobry monitor - przeczyta, obejrzy zdjęcia, stwierdzi, że beznadziejna recenzja i poszuka lepszej.

    Pozdrawiam.


  19. Coyote (autor: arthi | data: 20/03/06 | godz.: 13:50)
    Rzeczywiscie recencja nie zmienia faktu, ze monitor jest swietny!

  20. hmm... (autor: Yosarian | data: 20/03/06 | godz.: 13:59)
    napisałeś o matrycy lcd i poszukiwaniach bad pixeli "Najwyraźniej technologia przez nich stosowana jest już na tyle doskonała, że można założyć, iż ekran będzie bez wad." ... z tego co wiem to Dell nie produkuje matryc LCD, chyba najcześciej kupuje od Samsunga, podonie jak Apple. Wiesz może kto jest poducentem matrycy w tym modelu ? .... biorąc pod uwagę największe doświadczenie wsród producentów to dla 24" i 30" obstawiałbym Sharp'a choć z drugiej strony gdyby te matryce robił Samsung lub Sharp to chyba usłyszelibyśmy najpierw o produktach tych firm a nie u konkurencji :) więc ... chyba jednak któryś z producentów tylko paneli je stworzył ...

  21. hmm... ciekawa teoria (autor: Robek | data: 20/03/06 | godz.: 14:19)
    czytając recenzję natknąłem się na takie zdanie "Oczywiście, tak jak w każdym monitorze podłączonym przez złącze DVI, nie jest możliwa regulacja kontrastu." Przecież to jest jakaś kpina. Co ma wspólnego podłączenia monitora poprzez DVI do regulacji kontrastu?? Może autor tej recenzji zechce mi to wyjaśnić. Bo w mojej Iiyamie podłączonej do kompa złączem DVI mogę jakoś regulować kontrast bez zadnych przeszkód.

  22. Do Autora :) (autor: Kroppa | data: 20/03/06 | godz.: 14:20)
    "Recenzja ma na celu przybliżenie takiego urządzenia, które koniec końców jest mało popularne ".
    Zgadzam sie w tym wypadku, ale forma recenzji mi zupelnie nie odpowiada. TwojePC rozpieszczalo dokladnieszymi i bardziej rzeczowymi recenzjami. Casus recenzji myszek dla graczy to co prawda dla mnie lekka przesada w druga strone hehe, ale zupelne niedoinformowanie to niestety cecha powyzszej recki.
    Tak jak przedmowcy chcialbym wiedziec co to za panel, jakie ma czasy teoretyczne vs zmierzone, jaki jest rozklad swiatla na nim. Stwierdzenie, ze "podoba sie moim wspollokatorom" jest jakies takie conajmniej nieprzystajace do tej strony, nie mowiac juz, ze raczej malo miarodajne i bardzo subiektywne. Gdyby tyt brzmial "subiektywny test monitora..costamcostamcostam" to luz, a tak, brne przez te linijki i chce cos sie dowiedziec i nic. Nie sadze, zeby przecietny "Kowalski" sprawil sobie taki monitor do czytania forum, bo go oczka "bolom". A ktos kto by potrzebowal takie urzadzenie nic konkretnego sie nie dowie niestety.
    Na codzien pracuje z monitorami 24", zarowno LCD jak i CRT. Roznice miedzy nimi sa ogromne. Duzo przy wyborze pomagaja testy na roznych stronach. Ale napewno nie ten. sorry...


  23. matryca (autor: Yosarian | data: 20/03/06 | godz.: 14:24)
    w tym modelu to na 99% od Samsunga:
    PVA 24”
    Jasność 400
    Kontrast 700:1
    Czas reakcji 16 ms
    Kąty widzenia 178/178
    ...i jak Dell zareagował na jeden bad pixel znaleźiony w tym modelu:
    "I had a dead pixel (stuck bright red), and complained to Dell. They sent a replacement the next day, as well as sent UPS to pick up the old one. The second one didn't have any dead pixels."


  24. Proszę wszystkich... (autor: Coyote | data: 20/03/06 | godz.: 14:35)
    ...o wybaczenie za popełnienie tej recenzji. To się nie powtórzy. :)))

    Pozdrawiam ciepło.
    C.


  25. Idz synu i nie grzesz wiecej... :) (autor: Kroppa | data: 20/03/06 | godz.: 14:41)
    puk, puk

  26. Coyote .... (autor: Yosarian | data: 20/03/06 | godz.: 14:43)
    przy 30" rozwiniesz skrzydła :-))

  27. nie mowiac o wspollokatorach :) (autor: Kroppa | data: 20/03/06 | godz.: 14:46)
    Kazdy powinien miec swoja specjalizacje przy tescie. Latency test unit, uniformity test unit etc :) To bylaby recka :)

  28. Godna podziwu (autor: spieq-Redakcja | data: 20/03/06 | godz.: 14:49)
    cierpliwość recenzenta.

    Początki są trudne dla każdego i musimy brać to pod uwagę. Najważniejszy dla recenzenta (przynajmniej dla mnie) jest brak pytań pod artykułem. Rozumiem, że stąd pojawiło się zdanie:

    "TwojePC rozpieszczalo dokladnieszymi i bardziej rzeczowymi recenzjami. Casus recenzji myszek dla graczy to co prawda dla mnie lekka przesada w druga strone hehe, ale zupelne niedoinformowanie to niestety cecha powyzszej recki."

    Informacji nigdy dosyć, Kroppa. Zawsze można przeskakiwać, jak u Orzeszkowej.


    Pozdrawiam niezwykle serdecznie, życząc sukcesów w przyszłości.


  29. PS. (autor: DYD-Admin | data: 20/03/06 | godz.: 14:54)
    Coyote nie jest etatowym recenzentem TPC, lecz ze swej uprzejmości podesłał własną opinię o tym monitorze - z uwagi na ciekawe urządzenie i ciężko u nas dostępne, warto mu poświęcić tego typu opis. Dodałem stosowane info we wstępie.

  30. Coyote co do HDCP, to nie sądze żeby (autor: ulan | data: 20/03/06 | godz.: 15:07)
    pojawiły się "Podobno mają ukazać się odpowiednie urządzenia umożliwiające konwersję sygnału." a dlaczego??? bowiem idea tego zabezpieczenia zostałby złamana. a dlaczego?? bowiem sygnał jest kodowany przez specjalny układ(szyfrowany) i tylko urzadzenie posiadajace dekoder moze wyświetlac taki sygnał. Producenci nagrywarek wszelakiegi typu zostali zmuszeni do podpisania zobowiązania do nie umieszcznia takich układów w urządzeniach nagrywających. I teraz takie magiczne pudełko mógłby ktoś jeszcze podłaczyć pod jakąś nagrywarkę i po zabezpieczeniu. dlatego raczej takie urządzenie się nie pojawi (a w każdym razie w legalnym obrocie).
    W sumie szkoda, ze nie ma on wbudowanego HDCP, bo wtedy byłby naprawde super produkt (bo można by było podłaczyć pod nie np. dvd przez dvi). no i przedałoby się wejscie HDMI....


  31. spieq. (autor: Kroppa | data: 20/03/06 | godz.: 15:21)
    nie chce kolegi zniechecac do pracy. podalem przyklady tego czego nie ma tej recenzji, by byla recenzja. bo teraz mamy do czynienia z krotkim opisem ogolnych wrazen z malo miarodajnymi zdjeciami. co w porownaniu z ww tekstami o myszach (bardzo dobrymi i obsesyjnie wrecz szczegolowymi) daje wrecz komiczny efekt. Lubie bardzo TPC i darze te strone sporym zaufaniem. Dlatego wogole zabieram glos :)

  32. mówią... (autor: DYD-Admin | data: 20/03/06 | godz.: 15:27)
    ... support HDCP będzie w modelu 2407FPW i to chyba ... 2407 jest juz w Japonii

    http://www1.jp.dell.com/...c=jp&l=jp&s=dhs

    translate przez:

    http://av.rds.yahoo.com/...abelfish.altavista.com/


  33. tapetka (autor: kicek | data: 20/03/06 | godz.: 15:30)
    jeżeli jest taka możliwość to czy można prosić linka do tej liściastej tapetki :-] ??

  34. Do: kicek (autor: Coyote | data: 20/03/06 | godz.: 15:47)
    Obawiam się, że nie znajdę jej na szybko. Jedno jest pewne: znajduje się ona na stronie www.interfacelift.com lub www.deviantart.com (w dziale widescreen, rozdzielczość 1920x1200).

  35. Coyote (autor: NimnuL-Redakcja | data: 20/03/06 | godz.: 15:53)
    nie łam sie, baty pomagaja na przyszlosc, wiem cos o tym :)

  36. Jako opinia uzytkownika calkiem w porzadku (autor: komisarz | data: 20/03/06 | godz.: 16:19)
    Sam przymierzam sie powoli do zmiany mojego LCD i to na cos takiej wielkosci. Jako profesjonalna recenzja nie ma szans, ale jako lekko rozbudowany rzut okiem moze byc. Zmiencie tytul:)

  37. Mam nadzieję, że Coyote nam się nie zniechęci. (autor: dabia | data: 20/03/06 | godz.: 16:59)
    Potraktuj to Coyote jak wolny rynek. Ty jesteś producentem (tu produktem jest recka) a my to strojący fochy konsumenci. Większość producentów nie zrezygnuje z produkcji, bo klienci nosami kręcą, ale dostosuje produkt do wymagań (podobo dla prawdziwego biznesmena krytyka konsumencka jest na wagę złota). Następne produkty będą bardziej i bardziej dostosowane do wymagań (bez względu na to, czy wymagania te mają sens, czy nie, ale tym razem chyba mają ;-) ). Życzę powodzenia w biznesie.

  38. dabia (autor: NimnuL-Redakcja | data: 20/03/06 | godz.: 17:31)
    dobrze powiedziane.

  39. Własnie.... (autor: Friend | data: 20/03/06 | godz.: 17:39)
    Pojawił się news o nowym DELLu 2407FPW: 1000:1 6ms DVI/HDCP:
    http://displays.engadget.com/...-up-on-dell-japan/

    okolo 1400dolarów


  40. Masło maślane ;) (autor: mucholek | data: 20/03/06 | godz.: 17:52)
    Bawi mnie dopisek "Artykuł ma charakter prywatnej opinii użytkownika". Przecież w tytule użyto określenia "recenzja", a jak wiadomo, jest to forma zawierająca elementy subiektywne (oceny, porównania). Tymczasem ktoś z przedmówców wysunął propozycję zmiany tytułu, narzekając, że artykuł nie jest obiektywny. Po co zmieniać? Po co dopisywać informację o zawartości cukru w cukrze? ;)

  41. mucholek (autor: Kroppa | data: 20/03/06 | godz.: 18:30)
    wydaje mi sie, ze recenzja ma byc wlasnie jak najbardziej obiektywna. szczegolnie gdy dotyczy tego typu urzadzen. subiektywny i to jak najbardziej moze byc np. felieton, lub inna forma wypowiedzi majaca na celu wyrazenie osobistych odczuc autora. ale to powinno byc wlasnie zaznaczone w tytule.
    od recenzji oczekuje zazwyczaj podania pewnych odniesien wzgledem czego jest "fajnie lub nie". temu sluza roznego rodzaju parametry, ktore czesto w ogniu przygotowywania marketingowego belkotu producenci naciagaja wg swojego widzimisie, a rzetelny recenzent podaje zmierzone w rzeczywistosci.
    subiektywnosc oceny zawsze powinna byc w recenzji szczegolnie mocno podkreslona, tak jak czesto robi to Spieq w swoich tekstach o myszkach...
    pzdr :)


  42. Spieq (autor: Kroppa | data: 20/03/06 | godz.: 18:32)
    tak ciagle wracam do tych myszek, ale nie czesto spotyka sie tak szczegolowe testy... :) to jak najbardziej pochlebna opinia.

  43. hmm (autor: waski | data: 20/03/06 | godz.: 18:47)
    Fakt, ze moze w tytule slowo 'Recenzja' (ktore wiekszosci kojarzy sie testowaniem parametrow sprzetu i podawaniem masy szczegolow technicznych) moze nieco nie pasuje...

    Ale:
    Ihmo tekst napisany calkiem skladnie i z sensem... Bardzo fajnie sie go czyta - zdecydowanie lepiej niz np teksty NimnuLa, ktore dla mnie sa nieco sztuczne, pisane 'pod publike' - chodzi mi o sam sposob formulowania zdan i wyrazania opinii o produkcie.

    'Obawiam sie, ze nie prylozyles sie do tego testu jak nalezy.' <- no fakt, kazdy moze krytykowac, ale to moim zdaniem jest nieco nie na miejscu. Takie opinie moglby wydawac jakis guru - troche skromnosci mysle nie zaszkodzi...
    btw jesli mowimy o 'profesjonalizmie'...
    'Przerost formy nad treścią - test odtwarzacza Manta Strider B' <- kto daje taki tytul recenzji? Przeciez to calkowicie zniecheca do czytania (skoro znam ocene juz po przeczytaniu tytulu)

    Oczywiscie to tylko moja prywatna opinia... moze ja jakis dziwny jestem :) NimnuL nie obraz sie ;)

    [WNIOSEK] wnosze o powiekszenie pola tekstowego do wpisywania komentarzy! Nie moge jasno wyrazic mysli, bo caly czas musze przewijac to okienko :) a nie chce mi sie kopiowac do edytora jakiegos...


  44. Coyote... (autor: marsellus | data: 20/03/06 | godz.: 19:03)
    ...dzięki za lekki, ciekawy tekst. Miłej zabawy przy pisaniu kolejnych - mam nadzieję.

    P.S.
    Kiedy taki monit będzie nagrodą w konkursach TPC? :)


  45. Podyskutowalbym waski (autor: NimnuL-Redakcja | data: 20/03/06 | godz.: 19:04)
    ale nie chce robic OT i odbiegać od tematyki zawartej w tekscie pod ktorym sie wpisujemy.
    Zawsze mozemy jednak porozmawiac mod moimi testami - zachecam.


  46. Recenzja obiektywna? (autor: mucholek | data: 20/03/06 | godz.: 21:28)
    Kroppa, obawiam się, że nie masz racji. W recenzji podstawową częścią jest właśnie subiektywna ocena autora (w końcu z łac. recensio - badanie, rozpatrzenie, opinia), informacje na ten temat można znaleźć w każdym słowniku (np. w słowniku wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych Władysława Kopalińskiego - dostępny online, podobnie jak Słownik Języka Polskiego oraz Słownik Wyrazów Obcych PWN) i w każdej ściądze ze szkoły średniej. ;)
    Felieton natomiast jest krótką formą pisaną w sposób lekki, przy czym głównym elementem jest sarkazm.
    Dlatego ta *recenzja* moim zdaniem spełnia swoje zadanie - przedstawia opinię użytkownika na temat produktu (i zachwyty nad tym, jaki ten monitor jest wielki są tu jak najbardziej na miejscu), a jeśli ktoś oczekuje testów z laboratorium - niech spojrzy na komentarz nr 10 (autorstwa Coyote'a). Tam znajdzie stosowny link.


  47. no to jak zamówić ten monitor w USA i nie zapłacić cła? (autor: pi_3-14 | data: 20/03/06 | godz.: 23:59)
    a jedynie 768$ :)
    http://www.a2zcomp.com/...asp?REF=12&SKU=T6133


  48. screen Aspect Ratio i inne (autor: sudione | data: 21/03/06 | godz.: 00:05)
    "Recenzja" fajna, przedstawiona raczej ze strony użytkownika i dobrze. Mnie się ogólnie podoba, ale jest jeden problem, brakuje mi screen'ów do opisywanych przez Coyote'a trybów pracy monitora nad którymi tak się zachwycał, czyli: Fill (stretched), Aspect Ratio, oraz 1:1. Czy jest możliwość update'u tej recenzji o te screen'y ??? Bardzo mi na tym zależy, zeby naocznie sie przekonać o zaletach tych trybów. Proszę przynajmniej o wystawienie fotek na imageshack'u o ile jest to możliwe. Z góry DZIĘKUJĘ i POZDRAWIAM SERDECZNIE

  49. OGOLNIE - recenzowac znaczy poddawac krytyce... (autor: Kroppa | data: 21/03/06 | godz.: 00:09)
    co oznacza bardzo wiele. w literaturze fachowej i stronach specjalistycznych publikowane sa recenzje fachowe i specjalistyczne. inne beda recenzje butow dla barbie, inne literatury SF a inne samochodow osobowych (ze szczegolnym uwzglednieniem np. aut rodzinnych...) nie chce odmawiac subiektywnosci recenzjom. nic tych rzeczy. inaczej bylyby nudnymi elaboratami.
    ale dla mnie dobra recenzja musi byc oparta na podaniu faktow w sposob mierzalny. TPC zawsze trzymalo ten poziom. poza humorem i osobistymi "lotami" autorow zawsze te recki byly na temat. czasami mniej lub bardziej przegadane, czasami "przetestowane", ale oparte na pewnych stalych elementach (fps, mips, GB, etc...), ktore pozwalaly przeprowadzic pozniejsze porownanie podobnych sobie urzadzen. bo w koncu do tego sie to sprowadza. porownanie - decyzja.
    SZCZEOLNIE - powyzsza recenzja zas nie ma nic wspolnego z tekstem fachowym. jest ogolnym opisem tego co w pudelku i jak wyglada po rozpakowaniu plus podaniem paru danych fabrycznych plus garscia bardzo subiektywnych achow i echow. jest opatrzona klauzula "scisle prywatne" ale dopiero gdzies w formie PSa w drugim akapicie. :)
    nie chce toczyc tu dyskusji juz "troche" OT o recenzji jako takiej, bo zgadzam sie z toba - to szerokie pojecie i mozna roznorako interpretowac. kazde srodowisko i grupa maja swoje definicje, przyzwyczajenia itp. dla mnie recka Coyota (mam nadzieje, ze nie ostatnia bo dobrze sie autor zapowiada), odstaje mocno od recenzji na tej stronie. stronie, ktora bardzo za fachowosc i determinacje w tropieniu "prawdy mierzalnej" cenie.


  50. fak... ale sie rozpisalem :) (autor: Kroppa | data: 21/03/06 | godz.: 00:11)
    przylaczam sie do prosby WASKIEGO. te okienko do pisanie to troche wieksze pliz. moze bede wtedy mniej pisal :P

  51. => Muchołek (autor: komisarz | data: 21/03/06 | godz.: 00:34)
    Jak juz sie odwolujesz do laciny, to wskaz elementy "badania" w tym artykule:)
    Co do sjp - "krytyczna i objaśniająca ocena" - a ten artykuł ani specjalnie objaśniający, ani krytyczny. IMHO, jak wspominalem, broni sie jako rozbudowany rzut okiem, wrazenia uzytkownika itp.


  52. Kończąc OT (autor: mucholek | data: 21/03/06 | godz.: 01:29)
    -> Kroppa
    Nie twierdzę, że artykuł Coyote'a nie różni się niczym od innych tekstów, które pojawiają się na TPC. Po prostu zdziwiło mnie zarzucanie Coyote'owi braku obiektywizmu w artykule, którego już sam tytuł wskazuje, że będzie pełny subiektywnych opinii. Ot, i tyle. Co do reszty - rozumiem pewne braki, ale nie przeszkadza mi to zauważyć, że później link do testów został podany. ;)

    -> komisarz
    "Jak się odwołujesz, to wskaż..." - ale co ma piernik do wiatraka? Nie wydaje mi się, abyś potrzebował tłumaczenia, o czym ten artykuł jest. Poza tym "krytyczny" oznacza też "oparty na analizie, badaniu cech przedmiotu; dokonujący analizy i oceny". Przyznasz, że tego w tej recenzji nie brakuje (badać wg SJP: znaczenie 2. &#171;sprawdzać, starać się poznać przyglądając się, słuchając uważnie, dotykając czegoś&#187;).


  53. w dell.ie jest za 1,320.11 euro (autor: XiSiO | data: 21/03/06 | godz.: 05:56)
    wiec wcale w europie nie jest taniej, inna sprawa ze to nawet nie jest minimalna pensja tutaj...

  54. Na Allegro są (autor: Goomich | data: 21/03/06 | godz.: 11:14)
    po 4k, 4.5k.

  55. q dell.de jest za 1194 eu .... (autor: Yosarian | data: 21/03/06 | godz.: 12:14)
    http://accessories.euro.dell.com/...p;refurbished=
    a w promcji był coś lekko poniżej 900 eu ... w każdym bądź razie eurepejczycy płacą niezły podatek za "amerykańskość" produktu ;). W każdym bądź razie w europie nie ma tachi cen jak w USA i takich promocji ... ostania 770 U$=2500 U$


  56. Yosarian (autor: Dabrow | data: 21/03/06 | godz.: 12:26)
    tinyurl..... plz.

  57. Goomich (autor: arthi | data: 21/03/06 | godz.: 14:28)
    Rzeczywiscie cale 30 dni gwarancji za sprzet wart 4500zl juz lece kupic :)

  58. MATRYCE (autor: steelpulse | data: 21/03/06 | godz.: 22:18)
    DELL 2005FPW 20.1" 1680X1050 = MATRYCA S-IPS PRODUKCJI LG-PHILIPS
    DELL 2405FPW - MATRYCA SAMSUNGA SPVA/PVA
    DELL 30" - MATRYCA SIPS LG-PHILIPS

    APPLE 20, 23 I 30" - MATRYCE SIPS LG-PHILIPS
    HP 23 - SIPS LG-PHILIPS
    ....


  59. jednym slowem pospieszyles sie :)) dzisjaj bys mial te 30" (autor: speed | data: 24/03/06 | godz.: 04:14)
    ale w Canadzie .23 i 24 marca specjalna cena 1499.00$cnd z taxami wychodzi dokladnie 1709.00 co jest rownowartoscia okolo 4500.00zl
    nawet podalem kod aby ktos sobie zafundowal ten wynalazek.


  60. speed .... (autor: DYD-Admin | data: 24/03/06 | godz.: 09:51)
    ...ej no, idąc tym tropem, to też się pospieszyłem kupując kiedyś Monster3D za 800zł, dziś jest warta 10zł :-)
    ps. ale warto było!


  61. DYD nie chodzi o trop:)) (autor: speed | data: 24/03/06 | godz.: 17:09)
    problem jest taki ze jezeli decydujesz sie na cos szczegolnie cos drogiego to warto zrobic wywiad"srodowiskowy" a takie podejscie do sprawy gwarantuje naprawde dobrze. Nie mowie ze kolega Coyote cos przeoczyl ,chcial miec 24" ma i nie ma sprawy ja tylko dopisalem cos po jego ostatnim zdaniu " ze warto miec wiekszy"
    Badac tutaj juz dosc dlugo poznalem ten rynek i orjentuje sie w cyklach produkcyjnych i obojetnie co nie mowic i myslec kupowanie na przelomie roku to niestety ale jest nierozsadne (ale to nie moj interes)
    To jest tylko monitor ale jak wydaje sie n.p 70-80tys to juz warto sie zastanowic .
    wracajac do Twojego przykladu to Monster3D po roku obecnosci na rynku duzo nie spadl z ceny:)))))))))) mam nadzieje ze pamietasz:)) a to co jest wart dzis to inna bajka , Miales radoche jak gry chodzily ,miales i to jest wazne reszta to 'piana'
    powodzenia.


  62. rozmiar to nie wszystko (autor: Żana | data: 3/06/08 | godz.: 20:27)
    ja wole mój 17calowy LCD benq'a. wspaniała wyrazistość obrazu i w sam raz rozmiar że nie musze siadać na końcu pokoju by oglądać film

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2019, TwojePC.PL