TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Jakość, którą widać - projektor Epson EMP-TW1000 |
|
|
|
Jakość, którą widać - projektor Epson EMP-TW1000 Autor: NimnuL | Data: 24/05/07
|
|
Testy - kontrast i jasność
Jasność na poziomie 1100ANSI Lumenów wystarcza do komfortowego oglądania filmów nawet w nieznacznie oświetlonym pomieszczeniu. Choć oczywiście w dzień przy odsuniętych żaluzjach obraz będzie kiepsko widoczny. Gdy jednak pomieszczenie zostanie mocno zaciemnione z powodzeniem można będzie skorzystać z trybów najniższej jasności.
Obraz wyświetlany jest równomiernie, w praktyce bez zauważalnych ciemniejszych fragmentów. Dopiero przy wyświetleniu statycznych, kolorystycznie jednolitych tablic można doszukać się nieco ciemniejszych obszarów obrazu zlokalizowanych przy krawędziach.
Warto wspomnieć, że w TW1000 zaimplementowano układ dynamicznej przysłony (DI). To właśnie dzięki niej możliwe było uzyskanie współczynnika kontrastu sięgającego 12000:1.
Na początku niniejszego artykułu omówiłem teoretyczne działanie Auto Iris. Warto więc poświęcić kilka słów temu, jak ta funkcja sprawdza się w praktyce. Otóż do niedawna nie doceniałem tej funkcji w innych projektorach. Być może dlatego, że w TW1000 działa ona sprawniej? Ale po kolei. W przypadku omawianego tutaj projektora przysłona może znajdować się w dwóch trybach: włączonym i wyłączonym. Niektóre projektory udostępniają także manualną kontrolę przysłony, ale w tym wypadku dostępna jest wyłącznie automatyka.
Mechanizm przysłony działa niezwykle dyskretnie i jednocześnie wolno. Czas potrzebny na jej ustawienie w skrajnym położeniu (od maksymalnie otwartej do maksymalnie zamkniętej lub odwrotnie) wynosi około 13 sekund. Zaletą tej powolności jest fakt, iż w trakcie szybko zmieniających się jasnych i ciemnych scen nie doświadczymy efektu pulsowania obrazu. Przysłona płynnie wyreguluje jasność, dzięki czemu proces ten będzie dla nas niezauważalny.
Automatyczna przysłona w tej formie z jaką mamy tutaj do czynienia to bardzo użyteczna funkcja, wydatnie poprawiająca odbiór oglądanych obrazów.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|