Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
RECENZJE | Profi pełną gębą? - test Fujifilm FinePix S3pro
    

 

Profi pełną gębą? - test Fujifilm FinePix S3pro


 Autor: NimnuL | Data: 21/10/05
     

Testy

S3pro przybył wraz z dwoma obiektywami Sigmy: 24-70/2.8 EX DG oraz 105/2.8 EX DG macro. W teście tym swoją uwagę skupię głównie na korpusie i jego możliwościach, obiektywy zostawiając na koniec.

- Szumy

Poniższe wycinki na przykładzie sceny:


(kliknij, aby powiększyć)

Zdjęcia wykonane Fujifilm S3pro z nakręconym obiektywem Sigma 24-70/2.8; F=24mm; f/8.0; WB - światło słoneczne; kolory, tonacja oraz ostrość ustawiona na standard.
Zdjęcia wykonane Olympusem E-1 z nakręconym ZD 14-54/2.8-3.5; F~25mm; f/7.1; WB - światło słoneczne.
RAW - wszystkie ustawienia domyślne.


(kliknij, aby powiększyć)

Poziom zaszumienia nawet przy najwyższej czułości jest bardzo niski zarówno w plikach RAW jak i JPG.

- Rozpiętość tonalna

Dla porównania w tym teście wystąpi również Olympus E1.
Wszystkie zdjęcia poddane jedynie desaturacji oraz skalowaniu.
W obu przypadkach zastosowałem pomiar punktowy na szare tło. W przypadku S3pro przy czasie 1/125s przysłona wyniosła f/4.8, natomiast w E-1 przysłona zamknięta była do wartości 5.0 przy tym samym czasie. W obu przypadkach czułość ustawiona była na ISO 100.


(kliknij, aby powiększyć)

Na przykładzie powyższej sceny, poniżej prezentuję możliwości tego, co można "wycisnąć" z plików RAW.


(kliknij, aby powiększyć)

Dla scen prześwietlonych (z EV dodatnią) ustawiłem korekcję ekspozycji na -4EV. Dla scen niedoświetlonych (z EV ujemną) korekcja ekspozycji ustawiona była na +4EV (podczas edycji plików). Reszta ustawień ustawiona była domyślnie.
Edycja RAWów odbywała się w Adobe CameraRAW.
Zdjęcie z S3pro przy +6EV po odzyskaniu ma mocno zaburzoną kolorystykę. Niemożliwym staje się uzyskanie pierwotnych kolorów.

A jak się nowa matryca sprawdza w terenie? Poniżej znajduje się przykładowa scena:


(kliknij, aby powiększyć)

Górny kadr to ustawienia domyślne RAWu, scena jest bardzo przepalona, kadr poniżej to wynik tego, co udało się odzyskać z pliku po odpowiedniej korekcji ekspozycji. Prawda, że imponujące?
Powyższy plik RAW można pobrać z e-maila (temat: S3pro - RAW) logując się na stronie o2.pl jako users_tpc (hasło: userstpc). Proszę nie kasować załączników ani listów, które się tam znajdują.

Inny przykład sceny:


(kliknij, aby powiększyć)

Wystarczy tylko trochę zabawy a warstwach i da się z tego złożyć poprawnie naświetlone zdjęcie.

Podsumowując. Różnica pomiędzy matrycą Super CCD SR II (bez poszerzonej rozpiętości), a matrycą CCD zastosowaną w Olympusie E1 jest na tyle mała, że można ją pominąć. Technologia zaszyta w matrycy Fijifilm pokazuje pazurki dopiero po uaktywnieniu poszerzenia rozpiętości tonalnej. Na wstępie otrzymujemy nieco ponad 1EV w światłach. Dodatkowo z pliku RAW można wycisnąć wszystkie szczegóły w światłach nawet przy bardzo silnym prześwietleniu. Niestety SuperCCD SR II nie daje prawie nic od siebie w momencie, kiedy scena jest niedoświetlona. Niemniej jednak uważam rezultaty uzyskane przez S3pro za wyśmienite i pozwalające sfotografować nawet bardzo kontrastowe sceny, których innym aparatem nie udałoby się poprawnie naświetlić.

- kontrasty, kolory, ostrość

S3pro umożliwia regulację kolorów, kontrastów oraz ostrości w trzech zakresach. Poniżej wynik regulacji kolorów i kontrastów: od góry wartości minimalne, średnie i maksymalne.


(kliknij, aby powiększyć)

A poniżej poprawa ostrości wraz z ustawieniami jak wyżej.


(kliknij, aby powiększyć)









Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Profi pełną gębą? - test Fujifilm FinePix S3pro
 
 » Techniczna strona S3pro
 » Puszka
 » Testy
 » Dwie Sigmy
 » Monolog na zakończenie
 » Pozostałe zdjęcia
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu »